Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18552 hozzászólás a témában

#16741
scottraider

scottraider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 405 hozzászólás
Szerintem pont a profizmust tükrözi ha valaki szar fékkel mer nyomatni,nem is értem miért baj ha valakinek tuti fék van a gépén,én biztos nem tudnék lemenni sehol jó fék nélkül.
Mi ez a marhaság hogy az öreg v-fekei az etalon,meg hogy hogy nyomat velük,sok sikert neki meg a v fékeknek:)
Az alkohol nem válasz,de legalább elfelejted a kérdést:cheers:
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:

#16742
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
www.speed-way.hu , nagy májer a szakállas Ali G a féklégtelenítésben.
vagy van még rengeteg bolt, ahol gyorsan, és jól, hasonló idióta kijelentések nélkül megcsinálják a féked gyors határidõvel.
sok sikert!

#16743
Fakaby

Fakaby

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Az a baj hogy voltam szervízbe de õk azt mondták hogy hûde nagy baja van meg miegymás, meg hogy ki kell cserélni. mikor sztem csak a dugattyút nem nyomtam vissza rendesen és ennek örömére még le is levegõsítették:(. MOst majd vihetem a mom parkba.

#16744
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
érdekes. én nagy majrégép vagyok, de még ne sült meg a fékem, csak egyszer a tündéren amikor csak hátsó fékem volt, fém szinteres pofával, és 160-as tárcsával. na erre varjál gombot. te találkoztál már azzal az öreg csávóval a fogason vagy a hegyen? ja és én nem török versenyzõi ambíciókra, hanem csak relaxálni megyek dh-zni (már ha van ilyen), és nem meghalni. és versenyre is csak a buli kedvéért járok (persze csak kis versenyekre) de ez már kezd szabandonfutó feelinget felvenni, úgyhogy szerintem térjünk vissza a fékekre. és én akkor is azt mondom h itthonra minek? mert minek. de aki 4 m-en belül akar megállni (:D) az tegye. én nem vágyok rá még. abban viszont igazad van h külföldön szerintem semmit nem érne a fékem, de akármit meg lehet sütni egy eléggé nagy lejtõn. de most hazai viszonylatokról beszéltünk amúgy is. (fõleg jánoshegy ami csak dombocska, és ott max egy féket tudnál megsütni a fentebb emlitett kötülmények közt.)
szerintem ezt az agytágitást folytassuk a szabadonfutóban mert túl sok az off.
on

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#16745
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

Na szóval tönkremehet a fék attól amit elõbb írtam vagy nem? Lehet hogy én is egyszer megnyomtam véletlenül mikor raktam fel a kereket de amúgy is kint voltak(betét nélkül ugyebár)

minden képpen érdemes lenne elvinned szervízbe, ott megcsinálnák neked lehet mindennemü komoly beavatkozás nélkül.

de ha otthon akarod, a két dugattyút próbáld visszanyomni a helyére, de óvatosan, az alkatrészek mechanikus sérülését elkerülve.

#16746
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Én CC-zek, szoktam durvulni is, ezért vettem Juicy five-ot 185-ös tárcsával.
Nagyon precíz és erõs a fékerõ, mégsem az a meghúzom és megáll a kerék feeling.
Iszonyat fék ereje van 50-rõl 4 méter alatt simán megállsz.

És hol állsz meg 4 méteren belül? Mert azt megnézem.:chin:


#16747
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

kedves thez: ha el tudnád olvasni azt a részt hogy AZOKON A PÁLYÁKON AHOL ÉN MOZGOK akkor nem kezdenél okoskodni. én nem mondtam h ezek a fékek jók mondjuk az alpokba, csak azt, h magyar "hegyekre" v inkább dombokra minek gustav, vagy mag, v akármilyen "alpesi mozdonyfék", ha egy jóval kisebb költségvetésû fékszerkezet is kielégitõen produkál. (na jó ezt részben féltékenységbõl is mondtam, de csak kis részben. és rájöttem h nekem egyenlõre hülyeség saintet venni, mert úgyse használom ki, és ezzel szerintem sok jánoshegyi arc így van, csak ott a többség miller és java részt presztízsbõl vesznek olyan drága cuccokat.) gondolom ti is láttátok már a fogasnál azt az idõsebb csávót, aki 05-ös stab supreme + 888 kombóval tolja, ja és madzagos aviddal. ráadásul sorban alázza le a kis suhancokat (köztük engem is, de azt nem nagy szám)

ebbõl az jön le ha még az említett birngás is leelõz akkor:D
és a másik mondat amitõl a hajam tudom kitépni: "úgysem használom ki"
legalább akkora baromság mint az "itthonra minek"
és még számtalan ilyen kijelentés van.

és pont minél kevésbbé bevállalós valaki, annál erõsebb, és kevésbé melegedõ fék kell neki, mert folyton húzza:p

#16748
friczek

friczek

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Én CC-zek, szoktam durvulni is, ezért vettem Juicy five-ot 185-ös tárcsával.
Nagyon precíz és erõs a fékerõ, mégsem az a meghúzom és megáll a kerék feeling.
Iszonyat fék ereje van 50-rõl 4 méter alatt simán megállsz.

#16749
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
szerintem ennyitõl nem mehet tönkre, max kiesnek a dugattyúk. de ezt a nagyokosok biztos jobban tudják mint én aki meg van elégedve a fékeivel és nem akar magot v caminót v hope 6 dugisat stb.
amúgy nem szakadhat el benne semmi, mert én már szedtem szét totál hidrós féket, és semmi nem tud elszakadni belül, mert általában az olajnyomás húzza vissza a dugókat, meg a feszitõrugók a pofáknál (pl sram v régi xt, asszem az avid is ilyen, de a magura nem, ott mágnes fogja a pofákat és csak a karban van rugó, szal a nyomás húzza vissza szerintem.)
ergo: próbáld meg nagyon óvatosan visszanyomni a dugókat a helyükre csavarhúzóval. de ha nem akkor oltsatok le nyugodtan (fõleg thez)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#16750
Fakaby

Fakaby

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Na szóval tönkremehet a fék attól amit elõbb írtam vagy nem? Lehet hogy én is egyszer megnyomtam véletlenül mikor raktam fel a kereket de amúgy is kint voltak(betét nélkül ugyebár)

#16751
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
de legalább elismerem :D
de igazam van nem? majd ha itt is sorban nõnek a hegyek, akkor kellenek a jó fékek. (na meg az öreg csávó tudhat valamit).

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#16752
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás

kedves thez: ha el tudnád olvasni azt a részt hogy AZOKON A PÁLYÁKON AHOL ÉN MOZGOK akkor nem kezdenél okoskodni. én nem mondtam h ezek a fékek jók mondjuk az alpokba, csak azt, h magyar "hegyekre" v inkább dombokra minek gustav, vagy mag, v akármilyen "alpesi mozdonyfék", ha egy jóval kisebb költségvetésû fékszerkezet is kielégitõen produkál. (na jó ezt részben féltékenységbõl is mondtam, de csak kis részben. és rájöttem h nekem egyenlõre hülyeség saintet venni, mert úgyse használom ki, és ezzel szerintem sok jánoshegyi arc így van, csak ott a többség miller és java részt presztízsbõl vesznek olyan drága cuccokat.) gondolom ti is láttátok már a fogasnál azt az idõsebb csávót, aki 05-ös stab supreme + 888 kombóval tolja, ja és madzagos aviddal. ráadásul sorban alázza le a kis suhancokat (köztük engem is, de azt nem nagy szám)


Hát ebbõl a postból az jött le, hogy te nagyon feltékeny vagy, már megbocsáss:D

#16753
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
kedves thez: ha el tudnád olvasni azt a részt hogy AZOKON A PÁLYÁKON AHOL ÉN MOZGOK akkor nem kezdenél okoskodni. én nem mondtam h ezek a fékek jók mondjuk az alpokba, csak azt, h magyar "hegyekre" v inkább dombokra minek gustav, vagy mag, v akármilyen "alpesi mozdonyfék", ha egy jóval kisebb költségvetésû fékszerkezet is kielégitõen produkál. (na jó ezt részben féltékenységbõl is mondtam, de csak kis részben. és rájöttem h nekem egyenlõre hülyeség saintet venni, mert úgyse használom ki, és ezzel szerintem sok jánoshegyi arc így van, csak ott a többség miller és java részt presztízsbõl vesznek olyan drága cuccokat.) gondolom ti is láttátok már a fogasnál azt az idõsebb csávót, aki 05-ös stab supreme + 888 kombóval tolja, ja és madzagos aviddal. ráadásul sorban alázza le a kis suhancokat (köztük engem is, de azt nem nagy szám)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#16754
Fakaby

Fakaby

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Akkor nem mehet attól tönkre hogy nagyon kijöttek a dugattyúk és valami elszakadt benne. Mert annyira kint voltak hogy nem is fért be a két fékpofa.

#16755
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Motoron sem más egyébként, ahogy a sárc írta, betét+fém fékcsõ a tuning, az olaj az azért jó mert friss, tök mindegy, hogy hányas, itt ami belevaló olyanból töltesz bele frisset, tökéletesen le van légtelenítve, jó betét+goodridge csõ mint pld motorokon, és kész a tökéletes fék, de ez csak akkor jön össze, ha jó alapra van építve.
Nekem volt hatdugattyús hope-om is, fém fékcsõvel, de a Hayes Mag, vagy a Saint, bármikor alázta azt a féket.
Ja, és nagytárcsát akkor vegyél, ha a villád nem öli meg, akkor pld a Hayes a tárcsái legendásan jók.

#16756
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás

azért még egy két gondolat a tárcsákhoz. Én supermotozni is szoktam ahova már tényleg komoly fékekre van szükség. Az elsõ tuning amit itt bevetnek az a fémfékcsõ (bringán ez alap) tudjuk miért. Ezután jön a nagytárcsa (320-360) egy komolyabb fékbetéttel és ha már ez sem elég jön a másik féktuskó kb 250 eFT-ért.

Ezzel csak azt akartam mondani hogy nagyon sokat jelent féknél (akár egy szar esetén) a jó fékolaj (dot 5.1) egy jó alapanyagú tárcsa és fékbetét.

Ha így nézzük talán a fékek között nincs is olyan hatalmas különbség...



fékolaj bringán annyira nem jelentõs... egy 4es és egy 5.1es között nem vennéd észre a különbséget, maximum a himalájáról lefelé tandemmel

és az egyetlen fék amibe lehet rakni 5.1es olajat, az a hope.

a jó tárcsa és betét természetesen alapvetõ (ebben a hayes nagyon jó)

jó fajta fém fékcsõ: valóban erõsödik tõle a fék, de nem sokat, vannak ennél olcsóbb és hatékonyabb megoldások is! (pl az említett jó betét)

ezek bringán értendõk, motoron lehet, hogy más kicsit...
(és a nagy részük saját tapasztalat)

#16757
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Lehet hogy tönkrementek a dugattyúk mert betét meg egyéb nélkül volt a dobozban és eléggé benyomódtak alig lehetett a kereket a helyére rakni visszanyomtam csavarhúzóval. Nem lehet hogy kiakadt és tönkrement a dugattú benne mert túlságosan kijöttek(Mondjuk a g-mercinál nem volt ilyen ott kijött aztán csak ezõ kellett hogy visszanyomd de nem lett baja). Na szóval mi a vélemény?

Nem ettõl fog tönkremenni a dugattyú. Vedd ki a betéteket, csavarhúzóval óvatosan nyomd vissza a dugattyúkat, majd rakd visza a betéteket.


#16758
salsaboy

salsaboy

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
azért még egy két gondolat a tárcsákhoz. Én supermotozni is szoktam ahova már tényleg komoly fékekre van szükség. Az elsõ tuning amit itt bevetnek az a fémfékcsõ (bringán ez alap) tudjuk miért. Ezután jön a nagytárcsa (320-360) egy komolyabb fékbetéttel és ha már ez sem elég jön a másik féktuskó kb 250 eFT-ért.

Ezzel csak azt akartam mondani hogy nagyon sokat jelent féknél (akár egy szar esetén) a jó fékolaj (dot 5.1) egy jó alapanyagú tárcsa és fékbetét.

Ha így nézzük talán a fékek között nincs is olyan hatalmas különbség...

#16759
Fakaby

Fakaby

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Lehet hogy tönkrementek a dugattyúk mert betét meg egyéb nélkül volt a dobozban és eléggé benyomódtak alig lehetett a kereket a helyére rakni visszanyomtam csavarhúzóval. Nem lehet hogy kiakadt és tönkrement a dugattú benne mert túlságosan kijöttek(Mondjuk a g-mercinál nem volt ilyen ott kijött aztán csak ezõ kellett hogy visszanyomd de nem lett baja). Na szóval mi a vélemény?

#16760
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem tudjátok hogy kb mennyibe kerülhet egy fékbeállítás(HFX-9 HD)? A pofák túlságosan hozzáérnek a tárcsához.

Kilazítod a csavarokat a féknyeregnél, behúzod a fékkart és meghúzod a csavarokat finoman a féknyeregnél. Ha viszont azért érnek bele a betétek a tárcsába, mert kijöttek a dugattyúk (mondjuk behúztad a fékkart úgy, hogy nem volt bent a kerék), akkor nyomd vissza õket csavarhúzóval.


A sebesség mindent megold.