Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16741
Írta 2006. augusztus 03. - 19:29

Mi ez a marhaság hogy az öreg v-fekei az etalon,meg hogy hogy nyomat velük,sok sikert neki meg a v fékeknek:)
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:
#16742
Írta 2006. augusztus 03. - 19:21

vagy van még rengeteg bolt, ahol gyorsan, és jól, hasonló idióta kijelentések nélkül megcsinálják a féked gyors határidõvel.
sok sikert!
#16743
Írta 2006. augusztus 03. - 19:19

#16744
Írta 2006. augusztus 03. - 19:13


szerintem ezt az agytágitást folytassuk a szabadonfutóban mert túl sok az off.
on
#16745
Írta 2006. augusztus 03. - 19:07

minden képpen érdemes lenne elvinned szervízbe, ott megcsinálnák neked lehet mindennemü komoly beavatkozás nélkül.Na szóval tönkremehet a fék attól amit elõbb írtam vagy nem? Lehet hogy én is egyszer megnyomtam véletlenül mikor raktam fel a kereket de amúgy is kint voltak(betét nélkül ugyebár)
de ha otthon akarod, a két dugattyút próbáld visszanyomni a helyére, de óvatosan, az alkatrészek mechanikus sérülését elkerülve.
#16746
Írta 2006. augusztus 03. - 19:00

És hol állsz meg 4 méteren belül? Mert azt megnézem.:chin:Én CC-zek, szoktam durvulni is, ezért vettem Juicy five-ot 185-ös tárcsával.
Nagyon precíz és erõs a fékerõ, mégsem az a meghúzom és megáll a kerék feeling.
Iszonyat fék ereje van 50-rõl 4 méter alatt simán megállsz.
#16747
Írta 2006. augusztus 03. - 18:39

ebbõl az jön le ha még az említett birngás is leelõz akkor:Dkedves thez: ha el tudnád olvasni azt a részt hogy AZOKON A PÁLYÁKON AHOL ÉN MOZGOK akkor nem kezdenél okoskodni. én nem mondtam h ezek a fékek jók mondjuk az alpokba, csak azt, h magyar "hegyekre" v inkább dombokra minek gustav, vagy mag, v akármilyen "alpesi mozdonyfék", ha egy jóval kisebb költségvetésû fékszerkezet is kielégitõen produkál. (na jó ezt részben féltékenységbõl is mondtam, de csak kis részben. és rájöttem h nekem egyenlõre hülyeség saintet venni, mert úgyse használom ki, és ezzel szerintem sok jánoshegyi arc így van, csak ott a többség miller és java részt presztízsbõl vesznek olyan drága cuccokat.) gondolom ti is láttátok már a fogasnál azt az idõsebb csávót, aki 05-ös stab supreme + 888 kombóval tolja, ja és madzagos aviddal. ráadásul sorban alázza le a kis suhancokat (köztük engem is, de azt nem nagy szám)
és a másik mondat amitõl a hajam tudom kitépni: "úgysem használom ki"
legalább akkora baromság mint az "itthonra minek"
és még számtalan ilyen kijelentés van.
és pont minél kevésbbé bevállalós valaki, annál erõsebb, és kevésbé melegedõ fék kell neki, mert folyton húzza:p
#16748
Írta 2006. augusztus 03. - 18:34

Nagyon precíz és erõs a fékerõ, mégsem az a meghúzom és megáll a kerék feeling.
Iszonyat fék ereje van 50-rõl 4 méter alatt simán megállsz.
#16749
Írta 2006. augusztus 03. - 17:19

amúgy nem szakadhat el benne semmi, mert én már szedtem szét totál hidrós féket, és semmi nem tud elszakadni belül, mert általában az olajnyomás húzza vissza a dugókat, meg a feszitõrugók a pofáknál (pl sram v régi xt, asszem az avid is ilyen, de a magura nem, ott mágnes fogja a pofákat és csak a karban van rugó, szal a nyomás húzza vissza szerintem.)
ergo: próbáld meg nagyon óvatosan visszanyomni a dugókat a helyükre csavarhúzóval. de ha nem akkor oltsatok le nyugodtan (fõleg thez)
#16750
Írta 2006. augusztus 03. - 17:01

#16751
Írta 2006. augusztus 03. - 16:59


de igazam van nem? majd ha itt is sorban nõnek a hegyek, akkor kellenek a jó fékek. (na meg az öreg csávó tudhat valamit).
#16752
Írta 2006. augusztus 03. - 16:48

kedves thez: ha el tudnád olvasni azt a részt hogy AZOKON A PÁLYÁKON AHOL ÉN MOZGOK akkor nem kezdenél okoskodni. én nem mondtam h ezek a fékek jók mondjuk az alpokba, csak azt, h magyar "hegyekre" v inkább dombokra minek gustav, vagy mag, v akármilyen "alpesi mozdonyfék", ha egy jóval kisebb költségvetésû fékszerkezet is kielégitõen produkál. (na jó ezt részben féltékenységbõl is mondtam, de csak kis részben. és rájöttem h nekem egyenlõre hülyeség saintet venni, mert úgyse használom ki, és ezzel szerintem sok jánoshegyi arc így van, csak ott a többség miller és java részt presztízsbõl vesznek olyan drága cuccokat.) gondolom ti is láttátok már a fogasnál azt az idõsebb csávót, aki 05-ös stab supreme + 888 kombóval tolja, ja és madzagos aviddal. ráadásul sorban alázza le a kis suhancokat (köztük engem is, de azt nem nagy szám)
Hát ebbõl a postból az jött le, hogy te nagyon feltékeny vagy, már megbocsáss:D
#16753
Írta 2006. augusztus 03. - 16:43

#16754
Írta 2006. augusztus 03. - 16:17

#16755
Írta 2006. augusztus 03. - 15:40

Nekem volt hatdugattyús hope-om is, fém fékcsõvel, de a Hayes Mag, vagy a Saint, bármikor alázta azt a féket.
Ja, és nagytárcsát akkor vegyél, ha a villád nem öli meg, akkor pld a Hayes a tárcsái legendásan jók.
#16756
Írta 2006. augusztus 03. - 15:21

azért még egy két gondolat a tárcsákhoz. Én supermotozni is szoktam ahova már tényleg komoly fékekre van szükség. Az elsõ tuning amit itt bevetnek az a fémfékcsõ (bringán ez alap) tudjuk miért. Ezután jön a nagytárcsa (320-360) egy komolyabb fékbetéttel és ha már ez sem elég jön a másik féktuskó kb 250 eFT-ért.
Ezzel csak azt akartam mondani hogy nagyon sokat jelent féknél (akár egy szar esetén) a jó fékolaj (dot 5.1) egy jó alapanyagú tárcsa és fékbetét.
Ha így nézzük talán a fékek között nincs is olyan hatalmas különbség...
fékolaj bringán annyira nem jelentõs... egy 4es és egy 5.1es között nem vennéd észre a különbséget, maximum a himalájáról lefelé tandemmel
és az egyetlen fék amibe lehet rakni 5.1es olajat, az a hope.
a jó tárcsa és betét természetesen alapvetõ (ebben a hayes nagyon jó)
jó fajta fém fékcsõ: valóban erõsödik tõle a fék, de nem sokat, vannak ennél olcsóbb és hatékonyabb megoldások is! (pl az említett jó betét)
ezek bringán értendõk, motoron lehet, hogy más kicsit...
(és a nagy részük saját tapasztalat)
#16757
Írta 2006. augusztus 03. - 13:45

Nem ettõl fog tönkremenni a dugattyú. Vedd ki a betéteket, csavarhúzóval óvatosan nyomd vissza a dugattyúkat, majd rakd visza a betéteket.Lehet hogy tönkrementek a dugattyúk mert betét meg egyéb nélkül volt a dobozban és eléggé benyomódtak alig lehetett a kereket a helyére rakni visszanyomtam csavarhúzóval. Nem lehet hogy kiakadt és tönkrement a dugattú benne mert túlságosan kijöttek(Mondjuk a g-mercinál nem volt ilyen ott kijött aztán csak ezõ kellett hogy visszanyomd de nem lett baja). Na szóval mi a vélemény?
#16758
Írta 2006. augusztus 03. - 13:30

Ezzel csak azt akartam mondani hogy nagyon sokat jelent féknél (akár egy szar esetén) a jó fékolaj (dot 5.1) egy jó alapanyagú tárcsa és fékbetét.
Ha így nézzük talán a fékek között nincs is olyan hatalmas különbség...
#16759
Írta 2006. augusztus 03. - 13:19

#16760
Írta 2006. augusztus 03. - 12:31

Kilazítod a csavarokat a féknyeregnél, behúzod a fékkart és meghúzod a csavarokat finoman a féknyeregnél. Ha viszont azért érnek bele a betétek a tárcsába, mert kijöttek a dugattyúk (mondjuk behúztad a fékkart úgy, hogy nem volt bent a kerék), akkor nyomd vissza õket csavarhúzóval.Nem tudjátok hogy kb mennyibe kerülhet egy fékbeállítás(HFX-9 HD)? A pofák túlságosan hozzáérnek a tárcsához.
A sebesség mindent megold.