Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1621
Írta 2013. október 08. - 20:24
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1622
Írta 2013. október 07. - 22:48
a Shimano azt javasolja, hogy évente (!!) cserélj olajat.
én jobb a békesség alapon megcsinálom.
Ilyet a fórumokon írnak. De akkor idézem a Shimano-t:
(http://techdocs.shim...69830788979.pdf)
"Ásványi olaj cseréje
Az olaj látványos elszínezõdése esetén (a túlfolyótartályban szemlélve) ajánlatos olajcserét végezni."
De idézek egy fórumról is: (Disc brake oil - how often to change [Archive] - Bike Forums)
"The Shimano service manual states that the mineral oil should be replaced if it is "severely discolored" in the reservoir. Generally, unless you are experiencing brake problems, it is best to leave well enough alone."
#1623
Írta 2013. október 04. - 23:45
a Shimano azt javasolja, hogy évente (!!) cserélj olajat.
én jobb a békesség alapon megcsinálom.
Szóval ez a hivatalos álláspont. 1L-bõl lesz mibõl cserélni.
Arra mit mondasz ha az SLX-et nyugalmi állapotba helyezem legalább fél évre? Nem lesz baja?
#1624
Írta 2013. október 04. - 15:19
én jobb a békesség alapon megcsinálom.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1625
Írta 2013. október 04. - 08:28
#1626
Írta 2013. október 04. - 08:15
Jah... azt hittem csak nyelvész naciskodsz :-)
Most kivételesen nem.
A sebesség mindent megold.
#1627
Írta 2013. október 03. - 20:55
#1628
Írta 2013. október 03. - 20:48
és bringa sincsen csak kerékpár
Van fékolaj, ezek az ásványiak, bringán magura, shimano és vannak azok, amikbe fékfolyadék kell, ezekbe mennek a DOT fékfolyadékok.
A sebesség mindent megold.
#1629
Írta 2013. október 03. - 17:41
#1630
Írta 2013. október 03. - 09:36
#1631
Írta 2013. október 03. - 09:06
A fékolaj nem, csak a fékfolyadék.fékolaj fel tud venni nedvességet a levegõbõl és ha felforralod a féket, akkor megtörténhet, hogy beesik a féked, pont amikor a legkevésbé szeretnéd
A sebesség mindent megold.
#1632
Írta 2013. október 03. - 09:03
Értem én, és mi történik vele amikor öregszik, és amitõl alkalmatlanná válna a feladatra?
Az autómban DOT-os olaj van, az más.
Nem spórolás miatt nem lett cserélve, nem volt szükség rá.
Grammos cuccokra is azt mondják cseréld két évente Ritche WCS 550-es 125g-os kormányt is használtam 2006-tól az idei nyárig, cseréltem szélesebb karbonra és köszöni most is jól van, tartalékba vonult.
fékolaj fel tud venni nedvességet a levegõbõl és ha felforralod a féket, akkor megtörténhet, hogy beesik a féked, pont amikor a legkevésbé szeretnéd
és a kormány törése sem olyan, hogy te azt most frankón tudod mikor fog letörni, csak azt tudod, hogy minden egyes km-el közelebb vagy hozzá
a szomszédom tavaly állkapoccsal tompított aszfalton, mert úgy gondolta, hogy ha a kormánya kibírta az elmúlt x évet, akkor az azt jelenti, hogy a következõ x évet is tuti kibírja, pedig mégse
#1633
Írta 2013. október 02. - 13:17
pedig az olaj is öregszik, ha hiszed, ha nem.
egy olyan dolgon, amin az életed múlhat, szerintem nem érdemes spórolni.
(az autódban sem cserélsz olajat?)
Értem én, és mi történik vele amikor öregszik, és amitõl alkalmatlanná válna a feladatra?
Az autómban DOT-os olaj van, az más.
Nem spórolás miatt nem lett cserélve, nem volt szükség rá.
Grammos cuccokra is azt mondják cseréld két évente Ritche WCS 550-es 125g-os kormányt is használtam 2006-tól az idei nyárig, cseréltem szélesebb karbonra és köszöni most is jól van, tartalékba vonult.
#1634
Írta 2013. október 02. - 11:10
Kivett betétnél kibukhat a dugattyú! Nekem az elõzõ XT-n soha nem volt cserélve fékolaj 2006-2013 nyara, és köszönik most is jól vannak.
pedig az olaj is öregszik, ha hiszed, ha nem.
egy olyan dolgon, amin az életed múlhat, szerintem nem érdemes spórolni.
(az autódban sem cserélsz olajat?)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1635
Írta 2013. október 01. - 22:25
Sose tartozott. Itt keramia dugattyuk vannak. Nekem 775os se eresztett, viszont hidegben vandorolt a nyomaspont, a 666os slxel ilyen gond sincs, mar ket telet lenyomtam vele, hibatlan.
Bezony. Én használtam BR-M785-öt a március 15-i hétvégén. A Hûvösvölgyben simán volt mínusz 13 éjfél után. Fogott az rendesen. Inkább úgy fogalmaznám meg, hogy az esõ igazán meleg nap a Criticalmason volt. Ott a napon már 30 C fok körül mért a km-óra. Akkor tényleg úgy tûnt, mintha jobban fogna, de ezt visszafelé (értsd hidegben) nem éreztem.
#1636
Írta 2013. szeptember 30. - 07:05
A keramiadugattyukat en nem feszegetnem semmilyen fem bigyoval. A csavarhuzora tekertem vastagon szigszalagot, azzal.
#1637
Írta 2013. szeptember 30. - 01:23
Nem igazán, mínuszokban én inkább síelek! Amúgy ez még a fázós sorozat elõtti fék.
Az 785-ös még beletartozik a fázósba vagy már nem?
#1638
Írta 2013. szeptember 30. - 01:05
Jó tudni.
Én inkább csak mûanyaggal feszegetném, de inkább a dugattyút és nem a fékpofát. A réteg sem annyira strapabíró, hogy mindent kibírjon, nem tesz neki jót a csavarhúzó szerintem. A sárga bigyót teszem majd közé és akkor még bõven vissza lehet tolni egy mûanyag gumi leszedõvel is.
Mínuszokban is használtad az XT-t?
Nem igazán, mínuszokban én inkább síelek! Amúgy ez még a fázós sorozat elõtti fék.
#1639
Írta 2013. szeptember 29. - 23:50
Jó sok bringát próbáltam én is, egyiken sem volt shimano fék/váltás, az X9 váltókar kivételével nem is igazán tetszett egyik se, pedig nem vagy egy fetisiszta alkat. Már záróra után tudtam kimenni egy 27.5-ös meridával, rá se néztem, milyen a szett, csak az elsõ fékezés után, mikor hirtelen éreztem, hogy otthon vagyok.Tegnap a Mozgásvilág tesztnapon sokféle bicaj sokféle fékével mentem, nap végén kaptam egy olyat amin SLX fék volt, felért egy kisebb orgazmival a sok ,,szutyok" után...
Ordító volt a különbség, adagolhatóságban, fékerõben a nap közben megszokotthoz képest....
#1640
Írta 2013. szeptember 29. - 23:42
Van hozzá nekem egy kis mûanyag sárga bizbasz, amit a két munkahenger közé kell rakni. Az adja a mérvadó távolságot.
Jó tudni.
Lapos csavarhúzó a pofák közé és szépen szétfeszít.
Egyszer, de azt még boltban csinálták, amikor kivettem a fékpofát és úgy toltam össze a dugattyút.
Rendeltetés szerû használattól nekem még soha nem levegõsödött fel XT fékem.
Tegnap a Mozgásvilág tesztnapon sokféle bicaj sokféle fékével mentem, nap végén kaptam egy olyat amin SLX fék volt, felért egy kisebb orgazmival a sok ,,szutyok" után...
Én inkább csak mûanyaggal feszegetném, de inkább a dugattyút és nem a fékpofát. A réteg sem annyira strapabíró, hogy mindent kibírjon, nem tesz neki jót a csavarhúzó szerintem. A sárga bigyót teszem majd közé és akkor még bõven vissza lehet tolni egy mûanyag gumi leszedõvel is.
Mínuszokban is használtad az XT-t?