Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#16121
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Hmm, azt hittem azzal rossz pöcsölni hogy tökélettesen párhuzamos legyen, de még mindig jobb mint reménykedni :D

(Lassan aktuális lesz a BB7ben a betét csere, a gyárit javasoljátok?)

a gyári jó.
olcsón goldfren (neuzer) bbb (pacific cycles) és zoggie (neuzer) van.
zárójelben a forgalmazó neve.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16122
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás
Magura Marta-ról mondana nekem valaki véleményt?
CC-re kéne, 160-as tárcsával. Fõleg az érdekelne, hogy mennyire szervizigényes, mennyire megbízható, és van-e valakinek tapasztalata vele?

#16123
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Hmm, azt hittem azzal rossz pöcsölni hogy tökélettesen párhuzamos legyen, de még mindig jobb mint reménykedni :D

(Lassan aktuális lesz a BB7ben a betét csere, a gyárit javasoljátok?)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#16124
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
reménykedni kell benne, hogy a féktestet és a vázat is tökéletesre marták, akkor nem kell az állítgatás, csak vizszintesen.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16125
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás
Pont ezt akartam kérdezni.

Tehát: AVID fékem van, amit a szögben dönthetõség miatt bármilyen vázra/ferde konzolra be lehet lõni. De! Gondolkodom, hogy lecserélem a féket Deore-ra vagy HFX-re. Azokon a típusokon az adapter és a féktest között nincs semmilyen szögállító/stb. alátét, sima felületek találkoznak.

Akkor hogy lehet megfelelõen helyzetbe hozni a féktestet, hogy a pofák totál párhuzamosak legyenek a tárcsával? Mert AVIDnál tiszta sor.
Azért is érdeklõdök, mert a mostanitól eltekintve nem találkoztam ilyen panasszal.

#16126
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs
le van marva gyárilag a festék a fülröl,nem kellet alátét sem az adapter és a fül közé.
motst néztem a betéteket középen nem kopik!!!csak az alja és a tetelye.
no ez mitöl lehet?

ennél középebbre pedig nem tudom szabadszemmel állítani.kb ugyan ugy 1mm van a pofák és a tárcsa között alul-fölül.

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#16127
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás

valami tipp hogy mitöl rezonál anyira a tárcsa hogy a pedálon érezni lehet?


Nekem is ilyen hátul néha: M555 Deore, 160-as

Szerintem ez abból fakadhat, hogy bármennyire is központosnak látszik a tárcsa-nyereg kombó, vszínûleg nem az. A fékkonzol a papucson vsz. nem tökéletesen van síkra munkálva, azaz a nyereg nem teljesen függõlegesen áll (IS mount). A váz a merevsége, és a telóhoz képest más anyaga, kialakítása miatt egyébként is hajlamosabb az ebbõl fakadó rezgések átvitelére.

#16128
Trueman

Trueman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.302 hozzászólás
Tárcsafékszem le van marva belülrõl? Ahol felfekszik rá az adapter.

#16129
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A hfx 9-em is így rezonál 160-as xt tárcsával, de legalább fog, meg ez a rossz fék tárcsa párosítás miatt van.


A sebesség mindent megold.

 


#16130
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás
Nem lehet véletlenül, hogy olajos a tárcsa?

Nekem hasonló dolog volt/van a fékemmel, igaz az madzagos.

#16131
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs
valami tipp hogy mitöl rezonál anyira a tárcsa hogy a pedálon érezni lehet?
hayes mag-az ujabbik fekete.uj betét stril tárcsa.
elöl fog mint a rohadtlet,de hátul nem sikerült elérnem a melósbringa kanti fékerejét sem.ráadásul lerázza a lábam a pedálrol...

jó az adapter(gyári)a közpen van a tárcsa,bár egy pici 8as van benne,de alig látható csak mikor átnézek a viszanyomott betétek között/mellet.
frissen (jól)van légtelenítve+olaj cserélve.


Nem olajos mivel zsír uj-már 3napos-a betét,a tárcsa gyári 203as hayes és labor tisztaságú :)

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#16132
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Új betéthez kérem a légtelenítés, tehát viszem az új betéteket, illetve olajcserét kérek, mert több, mint egy éve van meg a fék az erdeti olajjal.
Pl. itt?

Igen.


A sebesség mindent megold.

 


#16133
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

ha kopott betéthez légtelenítik, akkor az uj betét gyakran nem fér bele, mert több olaj kell, hogy a kopot betéthez tökéletesre lehessen légteleníteni.

erre mindig figyelni kell.

nagy valószinüséggel csak az uj légteleníts segít majd. de azt rendesen kell megcsinálni. ha te nem tudod, vidd olyan helyre, ahol értenek hozzá.


Új betéthez kérem a légtelenítés, tehát viszem az új betéteket, illetve olajcserét kérek, mert több, mint egy éve van meg a fék az erdeti olajjal.
Pl. itt?

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#16134
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

ha kopott betéthez légtelenítik, akkor az uj betét gyakran nem fér bele, mert több olaj kell, hogy a kopot betéthez tökéletesre lehessen légteleníteni.

erre mindig figyelni kell.

nagy valószinüséggel csak az uj légteleníts segít majd. de azt rendesen kell megcsinálni. ha te nem tudod, vidd olyan helyre, ahol értenek hozzá.

Az újratöltés lehet, hogy biztosabb, mert ott nincsenek bent a betétek és a fék úgyis önbeállós, a kopott betétnél a dugattyúk kintebb maradnak az újnál pedig vissza kell majd nyomni õket vagy lemenni egy hegyrõl sokat fékezve.


A sebesség mindent megold.

 


#16135
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
ha kopott betéthez légtelenítik, akkor az uj betét gyakran nem fér bele, mert több olaj kell, hogy a kopot betéthez tökéletesre lehessen légteleníteni.

erre mindig figyelni kell.

nagy valószinüséggel csak az uj légteleníts segít majd. de azt rendesen kell megcsinálni. ha te nem tudod, vidd olyan helyre, ahol értenek hozzá.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16136
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

És ez normális dolog? Ennek így kell lenni?
Erre akkor minden betétcserénél számítsak?

Vagy én voltam buta, és nem kellett volna húzogatni a fékkart?
De akkor hogy nyomtam volna vissza a dugattyúkat? (Így se nyomtam vissza, csak azt hittem, ha kicsit járnak, akkor már visszamennek.)
Mindenesetre többet kivett betéteknél nem nyúlok a fékkarhoz.

Ha teljesen kijöttek a dugattyúk akkor normális, hogy folyt ki olaj, de ha csak egy kicsit akkor a tömítés nem engedhetett volna ki olajat. A fékkaron a fedélnél teljesen normális, hogy egy nagyon kicsi olajat enged, ha túl van töltve vagy ha túl melegszik. Légtelenítsd le a féket és ha újra elõjön a probléma akkor valahol ereszt.
Soha ne húzogasd a fékkart ha a betétek között nincs semmi!


A sebesség mindent megold.

 


#16137
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

A dugattyúknál, ahol az olaj kijött ott levegõ is bemehetett.


És ez normális dolog? Ennek így kell lenni?
Erre akkor minden betétcserénél számítsak?

Vagy én voltam buta, és nem kellett volna húzogatni a fékkart?
De akkor hogy nyomtam volna vissza a dugattyúkat? (Így se nyomtam vissza, csak azt hittem, ha kicsit járnak, akkor már visszamennek.)
Mindenesetre többet kivett betéteknél nem nyúlok a fékkarhoz.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#16138
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ezt értem. De honnan került bele levegõ?

A dugattyúknál, ahol az olaj kijött ott levegõ is bemehetett.


A sebesség mindent megold.

 


#16139
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

lehet, hogy levegõs.
visszanyomni nem tudod, mert nincs erõkar, de amikor a fékkart huzod, akkor azért ugrik be markolatig, mert a levegõt azzal együtt már össze tudod nyomni ;)

Ezt értem. De honnan került bele levegõ?

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#16140
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
lehet, hogy levegõs.
visszanyomni nem tudod, mert nincs erõkar, de amikor a fékkart huzod, akkor azért ugrik be markolatig, mert a levegõt azzal együtt már össze tudod nyomni ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.