Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek: egy Alivio mech. tféket (BR-M475) tud működtetni egy Ultegra ST-6510 3x9-es fékváltókar? Előre is köszi a segítséget.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1541
Posted 2013. November 07. - 12:02
#1542
Posted 2013. November 06. - 23:17
igen sajnos, hiába a szabvány, ha a kínai vázgyártó azt százféleképpen értelmezi.
lényeg, hogy azzal a pár mm adapterrel jó lett a fék!
Hát igen, lényeg hogy jó lett. Egy Kona Tanuki Supreme váz. Elvileg Kona csúcsmodell...
#1543
Posted 2013. November 06. - 21:16
jó kis csirke konzol.
Aminek van értelme talán, az a átmenő "kancsavar", félgömbölyű aláttel, hogy feszültségmentes legyen. Az IS ezt nem tudja, szerintem.
na igen. de azt meg - feltételezem - közel sem olyan olcsó gyártani. ráadásul az is-be nem tud beleszakadni a menet és bármely jobb boltban síkba tudják marni ha szükséges, míg a pm-nél ez elég macerás.
Edited by Kisherceg, 2013. November 06. - 21:20.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1544
Posted 2013. November 06. - 20:58
Ezt a féket levettem és egy Shimano XT-t raktam fel. Sajnos az Avid adapterrel és a Shimano adapterrel (egyébként minimális a különbség) is ugyanaz volt az eredmény, alapból túl közel van a féknyereg és teljesen beleér a tárcsa. Két vékony alátétet kellett tennem az adapter és a féknyereg közé. Most már csak a csavar fején van az illeszkedő két elem, csakúgy mint a gyári Shimano csavaroknál. Kép itt (nincs meghúzva a csavar, de így jó). Sajnos ez a váz hibája.
A Rock Shox Revelation villánál a Shimano gyári adapterrel a féknyereg nagyon kint volt, nem lehetett a megfelelő pozícióba, középre állítani (a jobboldali fékpofa a tárcsában volt). Ugyanitt az Avid adapter nagyobb játékot enged és be lehet állítani a féket.
igen sajnos, hiába a szabvány, ha a kínai vázgyártó azt százféleképpen értelmezi.
lényeg, hogy azzal a pár mm adapterrel jó lett a fék!
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1545
Posted 2013. November 06. - 20:12
---
Szerintetek az adapterre festett UP^ feliratot a hátsó keréknél hogyan kell értelmezni? Ha gondolatban az elsővel egyező pozícióba forgatom a felfogatást, akkor a nyíl a valóságban előre, a föld felé mutat. A felfelé az bizony hátra esik. Elnézve a képeken a Shimano feliratot szerintem nagyjából jól áll a hátsó nyereg, csak kicsit kijjebb kell majd raknom. Vélemény?
a hatso adapternel valszeg a jeloles arra vonatkozik, amikor haromszogon kivul van adapterezve (utobbi par evben "divat" ide tenni). ha elforgatod az egeszet a tengelye korul, a korabbi helyre, akkor helyes a jeloles.
szvsz jol all igy.
Edited by arn, 2013. November 06. - 20:13.
#1546
Posted 2013. November 06. - 13:21
ez a fajta adapterezés (gondolok itt az első képen látható megoldásra) tényleg elég stabil alapot ad a féknek? illetve jobb mint ha IS lenne? ha nem tévedek, a merevség az egyik "naaagy előnye" a PM felfogatásnak. ehhez képest ez az adapter (nekem) nem túl bizalomgerjesztő, persze lehet, csak nekem nem jó soha semmi.
Aminek van értelme talán, az a átmenő "kancsavar", félgömbölyű aláttel, hogy feszültségmentes legyen. Az IS ezt nem tudja, szerintem.
#1547
Posted 2013. November 06. - 13:01
Ezt a féket levettem és egy Shimano XT-t raktam fel. Sajnos az Avid adapterrel és a Shimano adapterrel (egyébként minimális a különbség) is ugyanaz volt az eredmény, alapból túl közel van a féknyereg és teljesen beleér a tárcsa. Két vékony alátétet kellett tennem az adapter és a féknyereg közé. Most már csak a csavar fején van az illeszkedő két elem, csakúgy mint a gyári Shimano csavaroknál. Kép itt (nincs meghúzva a csavar, de így jó). Sajnos ez a váz hibája.
A Rock Shox Revelation villánál a Shimano gyári adapterrel a féknyereg nagyon kint volt, nem lehetett a megfelelő pozícióba, középre állítani (a jobboldali fékpofa a tárcsában volt). Ugyanitt az Avid adapter nagyobb játékot enged és be lehet állítani a féket.
#1548
Posted 2013. November 06. - 09:41
ez a fajta adapterezés (gondolok itt az első képen látható megoldásra) tényleg elég stabil alapot ad a féknek? illetve jobb mint ha IS lenne? ha nem tévedek, a merevség az egyik "naaagy előnye" a PM felfogatásnak. ehhez képest ez az adapter (nekem) nem túl bizalomgerjesztő, persze lehet, csak nekem nem jó soha semmi.
- Rabbit likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1549
Posted 2013. November 06. - 09:28
Nekem így volt gyárilag az Avid adaptem. A nyíl a bicikli eleje felé mutat. De ugyanígy mutatott a nyíl a Hayes és Shimano IS-PM adapternél is.
Az Avidról inkább nem mondok semmit...
A váz fékkonzolján lévő első alátét utal arra, hogy ki a hunyó. Az 55. oldalon lehet megtekinteni a gyári ajánlást (http://cdn.sram.com/...d_spc_rev_a.pdf)
Tuti nem normális ez a brigád
Edited by Valeria Victrix, 2013. November 06. - 09:29.
#1550
Posted 2013. November 06. - 08:45
#1551
Posted 2013. November 06. - 08:38
Az elsőnél nincsenek felcserélve az adapter és féknyereg csavarok?
Jó a szemed, valóban, fel van cserélve.
Edited by gaboca1, 2013. November 06. - 08:39.
#1552
Posted 2013. November 06. - 08:16
#1553
Posted 2013. November 05. - 23:30
Nekem így volt gyárilag az Avid adaptem. A nyíl a bicikli eleje felé mutat. De ugyanígy mutatott a nyíl a Hayes és Shimano IS-PM adapternél is.
Edited by freddyke, 2013. November 05. - 23:30.
#1554
Posted 2013. November 05. - 22:42
PM rögzítés esetén, ha a szabványt nézzük, 160 mm-s tárcsaméret felett nem lenne szabad különbségnek lennie az első és hátsó adapter között. Ha a gyakorlatban ez mégse így van, akkor ott a váz gyártója a hunyó. Az előfordulhat még, hogy egy adott fék gyártója játszik a féktest kialakításával, és emiatt csak a saját márkás adapterrel működik hibátlanul, mással viszont nem, és akkor "nesze neked ipari szabvány!"
Igen, én is erre gondoltam, mikor a 160-as tárcsával még rendben működött a direkt PM felfogatásba "bekötve".
Aztán mikor tárcsacsere után aláraktam az adaptert, s nem elsőre jöttem rá, hogy bizony nem azért súrlódik, mert nincs középen, s beleér a betét a tárcsába, hanem mert a féknyerget farigcsálja, na akkor volt nagy b.zmegeléscsodálkozás!
---
Szerintetek az adapterre festett UP^ feliratot a hátsó keréknél hogyan kell értelmezni? Ha gondolatban az elsővel egyező pozícióba forgatom a felfogatást, akkor a nyíl a valóságban előre, a föld felé mutat. A felfelé az bizony hátra esik. Elnézve a képeken a Shimano feliratot szerintem nagyjából jól áll a hátsó nyereg, csak kicsit kijjebb kell majd raknom. Vélemény?
Edited by mgy, 2013. November 05. - 22:45.
#1555
Posted 2013. November 05. - 20:45
PM rögzítés esetén, ha a szabványt nézzük, 160 mm-s tárcsaméret felett nem lenne szabad különbségnek lennie az első és hátsó adapter között. Ha a gyakorlatban ez mégse így van, akkor ott a váz gyártója a hunyó. Az előfordulhat még, hogy egy adott fék gyártója játszik a féktest kialakításával, és emiatt csak a saját márkás adapterrel működik hibátlanul, mással viszont nem, és akkor "nesze neked ipari szabvány!"
#1556
Posted 2013. November 05. - 12:04
Gyakorlatban meg alátét nélkül nem az.
Elkezdtem csinálni, de bejött a rossz idő, ment a fékem, nem fejeztem be. Alátétből is viszonylag "sok" kell, jól láthatóan bentebb fognak a betétek a tárcsára. Remélem nem feledem el ideképelni, ha befejeztem a menetet.
azaz ez is kisebb ugyanúgy, mint az első?
ha egy első 180-as IS-IS adaptert hátra raksz, akkor az 160-as csak.
ez lenne a PM adaptereknél is?
ez megmagyarázná az adapterezést (azaz 1 centi adapter kell) - ilyenkor a v-fék pofa beállító csavarjain levő állítóval a legjobb hézagolni
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1557
Posted 2013. November 05. - 11:27
Gyakorlatban meg alátét nélkül nem az.
Elkezdtem csinálni, de bejött a rossz idő, ment a fékem, nem fejeztem be. Alátétből is viszonylag "sok" kell, jól láthatóan bentebb fognak a betétek a tárcsára. Remélem nem feledem el ideképelni, ha befejeztem a menetet.
...
elméletben jónak kellene lennie
...
#1558
Posted 2013. November 05. - 11:08
a képen egy ISMMAF180PPA van, az átmenőcsavaros az ISMMAF180PP2 cikkszámú.
de ez minda a kettő ELSŐ adapter, a hátsó 180-asnak a neve ISMMAR180PPx lenne, de ilyenje nincs a Shimano-nak.
az, hogy az első adapter mennyire kompatibilis hátra, az egy jó kérdés, még nem volt alkalmam hátsó PM-es vázat adapterezni.
elméletben jónak kellene lennie, de ez a váz gyártótól is függ, hogy hogyan helyezi el a fékszemet a vázon.
203-asból van csak első PPA a 180-as már régóta mind PP2 (mi 2012.03.18-án vontuk ki forgalmazásból a 180PPA-t)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1559
Posted 2013. November 04. - 19:50
freddyke mit adaptereznél hova pontosan?
Ilyen adaptert szerettem volna minden villámra, hogy ha le kell szerelni a féket, a villáról az adaptert nem kell levenni, így a villában levő PM meneteket kímélem. Könnyebb is beállítani a féket, mert az adapter egyik vége már rögzített. Az üzlet azt mondta már nincs nekik, már nem is gyártják, de egyébként rosszul állt vele a féknyereg és a fékcső is. Ebay-en találtam, de eleve nagyon drágán, amire még rámegy a postaköltség és úgy már irreális az ára. Nem Shimano adaptert nem szeretnék felhasználni a Shimano fékhez, tehát így maradok ennek az utódjánál, ami átmenő csavaros. De ha tudsz ilyet szerezni, akkor érdekelne.
Hátul PM-es a vázam, azon filóztam oda mit rakjak, de valószínűleg az avid adaptert fogom rajta hagyni, amivel gyárilag jött a bringa. Remélem jó lesz az XT-hez.
#1560
Posted 2013. November 04. - 16:52
freddyke mit adaptereznél hova pontosan?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.