Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18518 replies to this topic

#1501
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Vettem ma egy pár féktárcsát 18e-ért, két pár fékbetétet 10e-ért. Simán elmennek 50e kilométert.

Egy másfél tonnás személyautón. :-D

Míg fizettem elmerengtem (újfent) a bringaalkatrész-árakon. Mindegy, valamire költeni kell, nem?


Edited by mgy, 2013. December 18. - 22:03.


#1502
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

off: anélkül, hogy egymás alsó fertályát fényesre nyalnánk, nálam remek emberi kvalitásra vall a hibát beismerni, majd nyilvánosan elnézést kérni, őszintén le a kalappal!

 Manapság ez nem divat... :)




#1503
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Én kérek elnézést, robnak van igaza. Mivel napirendre került a nyolcas kihúzása az első tárcsából, és egy év alatt belement egy 10-es, megrendeltem az olajcserét is. Mondta is a szerelő, hogy a hátsó fék olaja fekete volt. Amikor megemlítettem a futott kilométert, nagyot nézett, mondván, hogy már korábban kellett volna lépni ez ügyben. Szóval, ha sokat mész, gyakrabban van rá szükség.

off: anélkül, hogy egymás alsó fertályát fényesre nyalnánk, nálam remek emberi kvalitásra vall a hibát beismerni, majd nyilvánosan elnézést kérni, őszintén le a kalappal!


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1504
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

Köszi, beszéltem már elég Shimano mérnökkel személyesen ahhoz, hogy ne írjak hülyeséget, nem fórumokról szedem össze a tudásom.
Persze nem azt mondtam, hogy kötelezõ, csak azt, hogy én erõsen ajánlom. tényleg nem akkora befektetés, hogy bárkit romokba döntsön.
nézegetheted a színét is, de ha használod rendesen egy év múlva tuti elszínezõdik. még az új kerámia dugattyús fékeknél is.

 

Én kérek elnézést, robnak van igaza. Mivel napirendre került a nyolcas kihúzása az első tárcsából, és egy év alatt belement egy 10-es, megrendeltem az olajcserét is. Mondta is a szerelő, hogy a hátsó fék olaja fekete volt. Amikor megemlítettem a futott kilométert, nagyot nézett, mondván, hogy már korábban kellett volna lépni ez ügyben. Szóval, ha sokat mész, gyakrabban van rá szükség.



#1505
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Működésben nem lehet sok. Csak a gyártási technológia más, az XT kétrészes, csavaros, míg az XTR-t egy darabból alakították ki. Még a dugattyú is mindkettőnél kerámia.

Az új 2014-es XTR Race-nél, azaz a 987-esnél van jelentősebb - és csak kialakításbeli - különbség, ott az XT-hez hasonlóan kétrészes, de magnézium-ötvözet a nyereg és valamilyen titán-ötvözet csavarokat adnak hozzá.

és karbon a fékkarja.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1506
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Meg tudná mondani valaki hogy a br-m-785 és a br-m985 féknyereg közt milyen működésbeli különbség van?

Működésben nem lehet sok. Csak a gyártási technológia más, az XT kétrészes, csavaros, míg az XTR-t egy darabból alakították ki. Még a dugattyú is mindkettőnél kerámia.

Az új 2014-es XTR Race-nél, azaz a 987-esnél van jelentősebb - és csak kialakításbeli - különbség, ott az XT-hez hasonlóan kétrészes, de magnézium-ötvözet a nyereg és valamilyen titán-ötvözet csavarokat adnak hozzá.


Edited by zscs, 2013. December 15. - 17:56.


#1507
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek

Meg tudná mondani valaki hogy a br-m-785 és a br-m985 féknyereg közt milyen működésbeli különbség van?



#1508
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Köszi a felvilágosítást.



#1509
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

SLX-től felfelé, tehát SM-RT6x, 7x, 9x mindegyik, így az SM-RT66 szintén. Az SM-RT5x és alatta lévő szériák, illetve néhány olcsóbb OEM verzió a csak gyantás.



#1510
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
A Shimano SM-RT 66 tárcsája használható gyantás és fémes betéttel is?


#1511
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Témázgattunk itt pár hete a különböző konzolokról hátsó adapterezés ürügyén. Kezembe akadt tegnap egy 160-as és egy 180-as IS-PM konzol. Összecsavaroztam őket az IS furaton, szépen látszik, mennyit emel (kb. 8-8 milimétert mindkét végén), illetve azt is, hogy ezzel együtt kb. fél centivel előrébb tolja az egész nyerget.

Kicsit alátéteztem az átmenőcsavaros adaptert, most jónak tűnik, de ha legközelebb leszedem, lemérem az mennyit emel. Arra biztosan emlékszem, hogy az asszimetrikus, elöl majd kétszer akkorát emel, mint hátul.

 

konzolok.jpg

 



#1512
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Sziasztok!

Nem vagyok túl jártas a bringás témában, ezért segítséget szeretnék kérni. Van egy Specialized Hardrock Sport típusú bringám (tárcsafék nélküli változat). Tavasszal szeretnék rá venni tárcsafékeket, viszont hátul nincs rögzítő konzol, ellentétben a Disc változattal. Milyen módon tudnék adaptert rögzíteni a hátsó villára?

Találtam egy ilyet:

fek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha jól tudom, ezt többek közt a hátsó tengelyre kell felfogatni, viszont a hátsó villán találtam 3 furatot, ami nem tudom mi célt szolgál:

v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

A felső az menetes furat, az alsó kettő nem, viszont ott a túlsó felén szögletes kivágás van, így egy hatlapfejű csavar pont beleilleszkedik és nem forog el.

Kérdésem az lenne, hogy ez a 3 furat használható valami féle (mondjuk a képen látható) adapter rögzítéséhez?

a felső a csomagtartó rögzítésére szolgál, az alsó kettó meg kitámasztóhoz való.

a linkelt adapter nem lesz jó oda, ahova te szeretnéd

és ne kísérletezz ilyenekkel, a nem tárcsafákes vázak pont ott vannak elkönnyítve, ahol a tárcsás változat meg van erősítve, könnyen eltörheted a vázad egy utólagos adapterrel.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1513
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Felejsd el ezzel, csak szívni fogsz. Tárcsafékhez tárcsafék konzolos vázz kell.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1514
KissG

KissG

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

Nem vagyok túl jártas a bringás témában, ezért segítséget szeretnék kérni. Van egy Specialized Hardrock Sport típusú bringám (tárcsafék nélküli változat). Tavasszal szeretnék rá venni tárcsafékeket, viszont hátul nincs rögzítő konzol, ellentétben a Disc változattal. Milyen módon tudnék adaptert rögzíteni a hátsó villára?

Találtam egy ilyet:

fek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha jól tudom, ezt többek közt a hátsó tengelyre kell felfogatni, viszont a hátsó villán találtam 3 furatot, ami nem tudom mi célt szolgál:

v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

A felső az menetes furat, az alsó kettő nem, viszont ott a túlsó felén szögletes kivágás van, így egy hatlapfejű csavar pont beleilleszkedik és nem forog el.

Kérdésem az lenne, hogy ez a 3 furat használható valami féle (mondjuk a képen látható) adapter rögzítéséhez?

 



#1515
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts

Ne bolygasd, az egy záródugó, az egy darabból álló féktestnél onnan történt a fék munkahengerek házának megmunkálása.

á, köszönöm, akkor én képzeltem túl sokat az állíthatóságról



#1516
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

üdv

 

product.image.+media+images+cycling+prod

eme féknél BR-M975 a itt középen lévő szép nagy ezüst, mondjuk rá Torx dugó, mire való?

mert robbantott ábrát a testről még nem találtam.

Paraszti ésszel beljebb-kijjebb csavargatva a munkahenger helyzetét zaklatnám?

meséljetek róla, ha tudjátok

Ne bolygasd, az egy záródugó, az egy darabból álló féktestnél onnan történt a fék munkahengerek házának megmunkálása.



#1517
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts

üdv

 

product.image.+media+images+cycling+prod

eme féknél BR-M975 a itt középen lévő szép nagy ezüst, mondjuk rá Torx dugó, mire való?

mert robbantott ábrát a testről még nem találtam.

Paraszti ésszel beljebb-kijjebb csavargatva a munkahenger helyzetét zaklatnám?

meséljetek róla, ha tudjátok



#1518
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Avid BB7 Mountain és Road:

 

 

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 

 

Mindkettő karja ugyanolyan hosszú, csak a Road verzió esetén "be van húzva" gyárilag. Fékpofák állását nem sikerült rendesen fotózni, de a monti verzió ugyanannál a karállásnál ugyanoda teszi a külső pofát.

Ugye micsoda innováció? :D


Edited by McGywer, 2013. November 10. - 19:26.


#1519
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Szerintem, amit itthon kapsz, azokat is távol keleten gyártják, nincs velük semmi baj.

...és ha akkor megrendeled, amikor linkeltem, már lehet, hogy a kezedben is lenne :)

 

Igen, csak azokat európában vagy amerikában tervezik. :) A Shimanohoz ragaszkodtam, de amúgy igen, már itt lenne.



#1520
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis

Szerintem, amit itthon kapsz, azokat is távol keleten gyártják, nincs velük semmi baj.

...és ha akkor megrendeled, amikor linkeltem, már lehet, hogy a kezedben is lenne :)


Edited by imi72, 2013. November 09. - 13:47.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."