Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#14541
Posted 2007. March 09. - 17:35

ami a legjobb : gyógyszertári alkohol retro barna üvegben.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#14542
Posted 2007. March 09. - 17:09


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#14543
Posted 2007. March 09. - 14:28

Elsõsorban Pite és Rob figyelmében ajánlanám rögtönzött kutatásom eredményeit, de remélem, mások is hasznát látják.
A féktárcsa tisztítása: alkohol vagy benzin?
1. Alkohol.
A patikákban manapság már csak max 70%-os vizes oldatban jutahtunk hozzá. Jó zsíroldó, gyorsan és nyom nélkül párolog el.
2. Benzin
Csak a gyógyszertári vagy folttisztító benzin alkalmas zsírtalanításra, az üzemanyag adalékai maszatolnak (kenõképesség-növelés).
Abban azt hiszem, mindannyian egyetértünk, hogy a féktárcsa-tisztító spray minden bizonnyal a leghatásosabb - ha nem is a legolcsóbb - módja a kívánt hatás elérésére.
Ennek összetétele:
- Etanol (Etil-alkohol) C2H2OH
- Propanol (Propil-alkohol) C3H7OH
- Nafta ásványolaj (könnyû) (!)
Szerintem a meccs állása: Pite-Rob 1-1 (vagy 0-0

Megkérdeztem néhány tapasztaltabb csókát, akik azt állítják, hogy a benzin (pl. mosóbenzin, eü.-benzin) és a petróleum (!) tökéletes az olajos szennyezõdések eltávolítására, és maradéktalanul elpárolognak. Csak arra kell odafigyelni, hogy károsít(hat)ják a gumi- és mûanyag-alkatrészeke (ami nem elõnyös egy tárcsafék-rendszernél).
Rob! Csak az adalékolt üzemanyagbenzin hagy maszatos foltot az üvegen.
Konklúzió: ha ritkán kell a tárcsát tisztítgatni (pl. mert bowdens), alkohollal mossuk le a tárcsát, Ha azonbangyakrabban "olajoskodunk" a tárcsa mellett (szivárgó tömítés, fékolajcserék, ne keccsöljünk, és vegyünk egy féktárcsatisztító spray-t.
Robnak azért megadnék egy fél pontot...

#14544
Posted 2007. March 09. - 02:14

RAUH-Welt
B E G R I F F
#14545
Posted 2007. March 09. - 00:47

A sebesség mindent megold.
#14546
Posted 2007. March 08. - 23:54

Avid CleanSweep 160mm
az ár különbség a kettõ között 680 FT /ebike.hu/
oké de igy is megérte neked / idõ munka stb/ hatásfok ,hûtés még nem biztos ,hogy bejön?
#14547
Posted 2007. March 08. - 23:53

Gyári Avid: ...
MC Pite : ...
Próbálkozásnak jó,de én a gyári verziónál maradnék! Nem hinném hogy jobban hût az eredetinél.
Tesó, miért Clean Sweephez hasonlítod a Roundagon helyett?


Arról már tetem említést hogy nem boltban vettem hanem rendeltem, és nem volt mód tárcsacserére, BB7hez ez jár. Köv vagy Clean Sweepet veszek, vagy Alligator fûrészfogasát.
De ha olvasásra is veszed a fáradtságot magad is rátalálsz eme információkra :prosze:
Ha ennél nem hül szted jobban, akkor fizikából sztem nem voltál az élmezõnyben

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#14548
Posted 2007. March 08. - 23:23

#14549
Posted 2007. March 08. - 23:20

Köszönöm a tanácsaitokat.
A tárcsát már az elején lemostam alkohollal, a fékbetéteket megcsiszoltam.
És akkor ezek szerint az erõs, rövid fékezésekkel érem el a kellõ bekopást... feltéve ha nem a csapat élén bringázok...

A kólás dolgot inkább kihagynám, de a vízzel locsolgatást (persze csak a fékezés elõtt, langyos tárcsára!) kipróbálom.
Köszi a tippeket.
Pitének üzenem, és a többi barkács-bubusnak, hogy nagyra becsülöm az alkotói túlhajtottságukat, de ha ennyi energiát fektetnének a bringa tuningolgatása helyett a bringa tekerésébe, akkor talán jobban járnának.
(magyarázat: '88-ban triatlonoztam, és a 40 km-es távon a 14 kg-os 4 (!) sebességes Szputnyikommal (viergang-antisingo) sorra elõzgettem le a virsligumis csodabringákat...)
Végezetül: az avataromat megváltoztattam egy '93-as képre, ahol egy 300LX-es, cantilever fékes, merevvillás CrMo-vázas vasat nyüstölök.
Csak azért: volt élet a 7005-ös aluváz és a hidraulikus tárcsafék elõtt is...

Üdv!
Subi Pro
#14550
Posted 2007. March 08. - 23:14

Mielõtt beszólnál próbáld ki, GYÓGYSZERTÁRI BENZIN, még a kezedbõl is kioldja a zsírt (kiszáradsz tõle). És én a láncomat petróleummal mosom, ami szintén olajszármazék...(te mivel mosod? alkohollal?)
Ami marad utána az semmi, azért kell pár kört menni utána, szerintem jobb mint az alkohol.
kóla helyett lehet citromlé+cukor oldatot használni, ugyanolyan. a lényeg hogy ráragad a sok kosz, ami aztán lekopik, persze a fékpofákat nem kíméli.
de be is porozhatod...
Képzeld kipróbáltam, nem is üresben jár a pofám. Én is használok gyógyszertári benzint, ragacsos cucc oldására, de nem ZSÍRTALANÍTÁSRA. Vizet von el, attól szárad ki a kezed, ezt igazán tudhatnád. A lánc és a fék között annyi a különbség, hogy az elõbbinek kifejezetten kell a kenés, a féknek meg baromira nem. Megrendelem tõled azt a féktárcsát, biztos az is legalább ilyen maradandó lesz.
#14551
Posted 2007. March 08. - 23:02



#14552
Posted 2007. March 08. - 22:21

5ös helyett 4,5ös fúró lett használva, mert 5ösbõl csak 1 db volt (és 3 kellett, bár elsõ már xar volt:D)
2 ferde vanmindig, egyik helyen közelebb, másikon távolabb. Ahogy eredetileg kirajzoltam úgy jóval többet kellet volna pecselni a jelöléssel, így az eredeti lukakból tudtam sublerral körözni; ill tudtam használni a külsõ perem mélyedéseit. Így enm sokat, de picit változott, de alapkoncepció maradt: 2 meredekebb 2 laposabb, 2 meredekebb, 2 laposabb...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#14553
Posted 2007. March 08. - 22:07

legalábbis képrõl úgy tûnik
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#14554
Posted 2007. March 08. - 21:56

igen, tárcsa közelében kerülni kell az olajszármazékokat (wd40 pölö :mybad:)
kólát sok triálos is használ, a cukortartalma miatt. jobban fog vele a véfék, csak gyorsan lekopik. tárcsáról még gyorsabban.
szerk: most linkeljem én is az én gépemrõl a fotót?
Így logikus... de ahogy féktisztítóval megkínáltam a tárcsát eszembe jutott hogy az bizony atttom tuti hogy tartalmaz benzint. Az akkor hogy van?
[linkelheted felõlem, úgyse láttam még :-D]
Kész. Párat fékeztem a szokásos fékteszt helyemen, fékerõ nem romlott, szal tökéletesen elégedett vagyok :-D
http://mcpite.uw.hu/...rcsatuning0.jpg
http://mcpite.uw.hu/...rcsatuning1.jpg

robnak: http://mcpite.uw.hu/...rcsatuning3.jpg

szerk: http://mcpite.uw.hu/bike/tarcsabug.jpg ilyet hogy tud? Volt egy kis hullám benne és úgy sikerült, vagy anyaghiba, vagy mitõl? Ez még a before állapot, tehát nem fúrástól lett ilyen...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#14555
Posted 2007. March 08. - 18:02

Köszi :prosze:MC Pite:
A géped király!
A tárcsa dolog: Mostanáig BB7-em volt. Voltam vele a Garda tónál, Kaprunban és még pár ilyen helyen, nem 500 méteres szinteket gurultam lefele….és én nagyon kapaszkodom lefelé a fékkarokba. Soha, hangsúlyozom soha! nem sült meg, melegedett annyira fel, hogy valami gond lett volna. CC szinten azokat a lejtõket nem nagyon tudod itthon überelni. Részemrõl ki merem jelenteni, hogy felesleges a furkálás, és nem kell a felmelegedéstõl sem tartani! Inkább irány tekerni...
Ezt is jó tudni. De akkor akiknek sikerült mit csináltak? Nem DHsok beszik a 160as BB7est az tuti

Fél órámba került jelöléssel, pontozással és fúrással együtt. Mindjárt dobom fel, ma vagy szombaton tesztkör hog nem romlott-e a fékhatás/nem hullámos-e.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#14556
Posted 2007. March 08. - 16:42

A géped király!
A tárcsa dolog: Mostanáig BB7-em volt. Voltam vele a Garda tónál, Kaprunban és még pár ilyen helyen, nem 500 méteres szinteket gurultam lefele….és én nagyon kapaszkodom lefelé a fékkarokba. Soha, hangsúlyozom soha! nem sült meg, melegedett annyira fel, hogy valami gond lett volna. CC szinten azokat a lejtõket nem nagyon tudod itthon überelni. Részemrõl ki merem jelenteni, hogy felesleges a furkálás, és nem kell a felmelegedéstõl sem tartani! Inkább irány tekerni...

#14557
Posted 2007. March 08. - 16:35

Aha, benzinnel? Te neked is jó sok közöd van a dologhoz, és még tanácsokat is osztogatsz! A benzin kõOLAJszármazék. OLAJ. Próbáld csak ki: egy üveget 'tisztíts' meg benzinnel, amint elpárolog, olajos maszat marad hátra. OLAJOS. Az jót tesz a féknek. Apám...
Mielõtt beszólnál próbáld ki, GYÓGYSZERTÁRI BENZIN, még a kezedbõl is kioldja a zsírt (kiszáradsz tõle). És én a láncomat petróleummal mosom, ami szintén olajszármazék...(te mivel mosod? alkohollal?)
Ami marad utána az semmi, azért kell pár kört menni utána, szerintem jobb mint az alkohol.
kóla helyett lehet citromlé+cukor oldatot használni, ugyanolyan. a lényeg hogy ráragad a sok kosz, ami aztán lekopik, persze a fékpofákat nem kíméli.
de be is porozhatod...
#14558
Posted 2007. March 08. - 14:51

kólát sok triálos is használ, a cukortartalma miatt. jobban fog vele a véfék, csak gyorsan lekopik. tárcsáról még gyorsabban.
szerk: most linkeljem én is az én gépemrõl a fotót?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#14559
Posted 2007. March 08. - 12:35

A sebesség mindent megold.
#14560
Posted 2007. March 08. - 12:17
