Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#14521
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás

Magura Marta-ba érdemes bevállalni a BBB fékpofáit? (kék)
Esetleg valami más cserepofa bele? (nincs valakinek 1db fölösleges? :D)

Kérféle "nem-gyári"-t próbáltam hozzá, de egyik sem az igazi. Szvsz még mindig a gyári a legjobb. De, ha bejön, szólj! :-)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#14522
Subi Pro

Subi Pro

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás

...(Bár BB7nek azt írják a fix oldalon leygen több hely, az engemidegesít hogy annyit hajlik a tárcsa és nem hagyok több helyet ott. Remélem nem gáz, erõsnem bõven erõs a fék az tuti, tárcsa is kb jól kopik.)
(Subi Pro, neki BB5öse van és annak felef/fele hely van, BB=nél van 1/3 2/3)


Nem hajlik nagyot a tárcsa!
A képen jól látszik, hogy az 1/3-2/3 nem a fékbetétekhez viszonyított távolság, hanem a fékkengyel bevágásához!
Egyébként a fix oldal beállítása egyszerû: addig tekerd az állítócsavart, amíg forgáskor meg nem hallod fékbetét tárcsához érintkezõ hangját, azután egy kicsit visszatekersz a csavaron és kész. Így biztosan nem hajlítgatja indokolatlanul nagy mértékben a rotort.
(én azt hittem, ez evidens...:chin: )

Egyébként igazad van: valóban eltér a két beállítás, csak azt nem tudom, hogy miért. Tudtommal a két típus közötti egyetlen különbség a BB7-es kettõs beállítási lehetõsége. Ugyanúgy fix a belsõ oldala mindkettõnek, miért kell tökölni a harmadolással (annak csak a Szegedi Csillagban van kedélyjavító hatása... :) ).
Így kellene beállítani egy tárcsaféket:
"Vond ki a kengyel bevágásának szélességébõl a tárcsa vastagságát, az így kapott összeget oszd el 3-mal. Namost vedd a kezedbe a hézagmérõvel egybeépített párhuzammérõt, és..." :scared:

#14523
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás
Magura Marta-ba érdemes bevállalni a BBB fékpofáit? (kék)
Esetleg valami más cserepofa bele? (nincs valakinek 1db fölösleges? :D)

#14524
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Subi Pro:
NEm kötözködni akartam robbal, csak mikor lefújtam a spréval a tárcsát akkor jutott eszembe amit rob mondott, és beírtam... vártam hogy vki utánajárjon mint te :D.

thez:
Én is azt használok, de csak mert faternak mindig van megbontott belõle :)

Juicy 3 nem izgat, 140es tárcsa kompatibilitás BB7hez igen, köv bicón hátul is lesz tárcsa... (és alpból Clean Seep :P, max ha nem lesz Celan Sweep kicsibe akkor marad 160asban)


abcd2k5:
Nyugi, pát tucat kevés, tucat szor tucat kell hogy kezdjen bekopni -legalábbis BB7esem is így csinált...
A fix betétnek sok az 1-2mm szerintem, én fél-1 milire állítom, mert különben nagyonmeghajlítja a tárcsát szvsz.
(Bár BB7nek azt írják a fix oldalon leygen több hely, az engemidegesít hogy annyit hajlik a tárcsa és nem hagyok több helyet ott. Remélem nem gáz, erõsnem bõven erõs a fék az tuti, tárcsa is kb jól kopik.)
(Subi Pro, neki BB5öse van és annak felef/fele hely van, BB=nél van 1/3 2/3)


Koca:
Kerékki lett centírozva? Ha igen, akkor vasald ki fékezéssel amennyire tudod, ha nem akkor elöbb várd meg azt, valszínû korrekt lesz utána. (szerintem, legalábbis a nyolcassal hamarabb jár hogy nekiérejen néha tárcsa mint hogy 8ast kapjon, ha tévedtem akkor 1000 bocs')

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14525
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
VAgy jó hosszú lejtõ kivasalja, vagy én fogóval egyengetem amíg jó nem lesz, de full patent nem nagyon lesz többet..

#14526
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
sajnos lett egy pici 8as a hayes 160 as tárcsámba. (régi sima kör szélü nem v-cut) nemrég tettem fel zsir ujonnan, de ma estem egyet ugy h elsö kerék blokkolt egy hupliban én meg elöre oldalra piff :) de nekem kutya bajom se lett. a kerékbe böszme nagy 8as :( tárcsába pici8as de hogy lehet kiszedni??? sima felület lerak rá sik acéllap és gumikalapaccsál neki? :chin: vagy satuba fogni 2 lap között? hogy csinálják ezt "hivatalosan"?

#14527
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.572 hozzászólás

minden cannondale draga. a handmade in usa feliratot fizeted, meg az eldolgozott hegeszteseket, meg a marketinget. Persze jok is, de tul vannak arazva

namost ezutan azt kell nezni, hogy a Rush 5 az csak egy szintel van feljebb a belepomodellnel. Felette meg meg van a 4 a 3, a 2carbon, az 1carbon, meg a team, meg ket limitalt szeria.

tehat hiaba kerul sokba a bringa, megis csak kozepszeru cumok kerulnek ra, mivel a jobb cumok a meg iszopnyatosan dragabb bringakra kerulnek. comprende? :)

on


Off:
Elfogult is vagyok, de azért van itt még egy nem elhanyagolható apróság (nem vitatkozni akarok): Azért a legtöbb Cannondale árában benne van (Rush 5-ben is) egy Fatty, vagy Lefty villa, ami nem elhanyagolható indok ezen bringák választásánál. Mindkettõ merev, nagyon könnyû, és tesztekben is csak jót írnak róluk (ha nekem nem hinne valaki), ráadásul a villák mûködése évek óta „változatlan”, nem találnak ki minden évben valami világrengetõ ökörséget.
Pl. 1999-ben már volt kb. 1.5 kg körül, 60 mm-t mozgó Fatty villa (teszem hozzá halkan: Azt, hogy Lockaout már oda sem írják sehova, annyira természetes 8-9 éve) . Még mindig rengetegen használják a 7-8 éves villákat!! Sõt eightyaid tuningot is ajánlanak hozzá.
Lefty alap: 110 mm, Lockout, + elsõ agy: 1,74 kg. Ilyen villákhoz nem értek, de szerintem nem lehet kõ nehéz. comprende? :)
On

#14528
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
megvan az új fékem :D
széééééép
szent lett a lelkem

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#14529
Subi Pro

Subi Pro

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Üdv, ABCD!

A gyors-zár fejét én is átraktam a menetirány szerinti jobb oldalra, nem is annyira az "ellensúlyozás" miatt, inkább csak azért, hogy amikor a kereket kiveszem, a zár nyitásakor nehogy rátámasszak a tárcsára, vagy összekenjem azt az esetleges olajos kezemmel.
Hála PTamásnak egy valóban használható szerelési útmutatót kaptunk, aminek a 7. oldalán lehet találni azt, amit szerintem keresel: a tárcsa nem a kengyel közepén fut, hanem 2/3-1/3 arányban eltolva a kerékagytól . Azután jöhet a kerékagy-oldal és a külsõ oldal finombeállítása.
(Nekem a szakszervízben pont az ellenkezõjét mondták, lehet, hogy ezért nem fogot annyira...)
A fék bekopásához valószínûleg akár több száz terep-km is kell, azután jön meg a fékhatás. (olvass vissza pár oldalt itt a fórumban!)

Üdv!

#14530
abcd2k5

abcd2k5

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Pedig néha hasznos tud ám lenni, ezt én is megerõsítem :D

Nálam viszont alap, hogy csak akkor kérdezek, ha végképp nem találok rá megoldást, így csökkentve a láma kérdéseket ;) Általában utána olvasok mielõtt láma kérdést felteszek, És eddig sajna nem találtam megfelelõ doksit ehhez :( De majd most nekiesek.

#14531
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás

@PTamás: Hát leírásom az van, de azért köszi. :)

@mizie: nah akkor megpróbálom minimumra állítani :D

köszi a választ mindkettõtöknek.


Tapasztalat itt a fórumon, hogy azt nem mindenki olvassa :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#14532
abcd2k5

abcd2k5

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
@PTamás: Hát leírásom az van, de azért köszi. :)

@mizie: nah akkor megpróbálom minimumra állítani :D

köszi a választ mindkettõtöknek.

#14533
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

OFF
Értem. Mivel nem lesz okosabb az ember itt a fórumon :)
ON

http://www.chainreac...x?ModelID=16784


#14534
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 hozzászólás

Hali mindenkinek

Szeretnék kérni 1 kis segítséget t-fék beállításhoz, hogy mire kéne figyelni mikor beállítom. Van 1 elsõ avid bb-5öm de valahogy nincs sok erõ benne. Igaz még bejáraós, de van már benne egypár tucat km.

Elõször is gyorszáras a kerekem tengelye, így kérdés az is, h. mind1 melyik irányba teszem a gyorszárat? Nekem most a t-fékkel ellentett oldalon van ellensúlyozásra (bár nem sokat ér).

Aztán maga a féktest olyan 2-3mm-nyi távolságban mozgatható a konzolon, a csavarokon. Nekem most a kerékhez legközelebb helyen van. A bb-5ön mivel csak 1ik pofa szabályozható kézzel (belsõ), azt olyan 1-2mm-re állítottam a tárcsától. A másikat(a külsõt) ugye bowdennel állítom.

A Fékkart kb feléig lehet behúzni.

Szóval ha vmit nem jól állítottam be, adna vki 1-2 tippet, h. mitõl lehet még fokozni a fékerõt?

elõre is köszike


leginkább a fékpofa és a tárcsa távolságát próbáld minimálisra
tenni (1-1,5mm) mindkét oldalon, a fékkar mozgását is minimumra
(úgyis megnyúlik)

#14535
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
http://www.sram.com/...nd7_English.pdf

Remélem, ez segít!
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#14536
abcd2k5

abcd2k5

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Hali mindenkinek

Szeretnék kérni 1 kis segítséget t-fék beállításhoz, hogy mire kéne figyelni mikor beállítom. Van 1 elsõ avid bb-5öm de valahogy nincs sok erõ benne. Igaz még bejáraós, de van már benne egypár tucat km.

Elõször is gyorszáras a kerekem tengelye, így kérdés az is, h. mind1 melyik irányba teszem a gyorszárat? Nekem most a t-fékkel ellentett oldalon van ellensúlyozásra (bár nem sokat ér).

Aztán maga a féktest olyan 2-3mm-nyi távolságban mozgatható a konzolon, a csavarokon. Nekem most a kerékhez legközelebb helyen van. A bb-5ön mivel csak 1ik pofa szabályozható kézzel (belsõ), azt olyan 1-2mm-re állítottam a tárcsától. A másikat(a külsõt) ugye bowdennel állítom.

A Fékkart kb feléig lehet behúzni.

Szóval ha vmit nem jól állítottam be, adna vki 1-2 tippet, h. mitõl lehet még fokozni a fékerõt?

elõre is köszike

#14537
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás

minden cannondale draga. a handmade in usa feliratot fizeted, meg az eldolgozott hegeszteseket, meg a marketinget. Persze jok is, de tul vannak arazva

namost ezutan azt kell nezni, hogy a Rush 5 az csak egy szintel van feljebb a belepomodellnel. Felette meg meg van a 4 a 3, a 2carbon, az 1carbon, meg a team, meg ket limitalt szeria.

tehat hiaba kerul sokba a bringa, megis csak kozepszeru cumok kerulnek ra, mivel a jobb cumok a meg iszopnyatosan dragabb bringakra kerulnek. comprende? :)

amugy pl valamelyik specialized rockhopperen is juicy3 van, ami nem egy felmillas bicikli.

on

OFF
Értem. Mivel nem lesz okosabb az ember itt a fórumon :)
ON
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#14538
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
minden cannondale draga. a handmade in usa feliratot fizeted, meg az eldolgozott hegeszteseket, meg a marketinget. Persze jok is, de tul vannak arazva

namost ezutan azt kell nezni, hogy a Rush 5 az csak egy szintel van feljebb a belepomodellnel. Felette meg meg van a 4 a 3, a 2carbon, az 1carbon, meg a team, meg ket limitalt szeria.

tehat hiaba kerul sokba a bringa, megis csak kozepszeru cumok kerulnek ra, mivel a jobb cumok a meg iszopnyatosan dragabb bringakra kerulnek. comprende? :)

amugy pl valamelyik specialized rockhopperen is juicy3 van, ami nem egy felmillas bicikli.

on
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#14539
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Igen. 2007-tõl.


#14540
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
igen. OEM 2007tol. ki lett targyalva par oldallal ezelott.

amugy Kereso
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F