Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#14441
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
továbbra is anyagbeli különbség is van a tárcsákban, nem a formája és az ára miatt van akár 8szoros különbség árban...;)
A pulzáló fékérzést meg szokja csak meg, az a tárcsa olyan.

#14442
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Nem, de ha elbaxom a fúrást (akárhogy), akkor vagy tárcsa kuka vagy gynegül a fékhetás. Hogy nem romlott az azt jelenti hogy ne lett elbaxva :).
Nem, tippelem abból, hogy vnnak különbözõ fékbetétek, és van amelyikhez azt írják (jobbik hõtûrésûhöz) hogy 500°ot tartósan, rövid ideig a 800°ot bírják. Ebbõl gondoltam hogy a 350-400°ot egy bõ fél kilométeres süllyedésnél elérem/elérjük. Szerintem jobban hûl, ezt mérni eszköz híjján nem tudom, de ugye tapasztalat szerint a szellõsebb tárcsák jobban hülnek; nem? Nem tudom miért nem hül szerinted jobban - azokon a pontokon kapot még 2× annyi lukat, ami még a hullámok nélkülis standard szélesség, és ahol a legnagyobb szünet volt a gyári lukak között. Vagy azt mondod hogy szellõsebb lett a tárcsa és semmivel nem hül jobban? Én nem tartom valószínûnek. Ha vkinek van infrás hõmérõje kerítünk vkit 6"os Roundagonnal aki hasonló súlyban van és mérhetünk egyet mondjuk egy HHHrõl lefele :). Én (is) kíváncsi vagyok. Na, aztán ezt abba is hagyom, mielött megint ez lesz a téma.
szerk:Igen, rosszabb tuti nem lett, de elvileg jobb lett. És optikailag is tetszenek a fényesebb lukak :D

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14443
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás
akkor kb lezárható a téma azzal hogy Neked tetszik, és kb se jobb se rosszbb nem lett.......
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14444
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Miért is kellene romlani a fékhatásnak?
Amennyivel csökkent a felület, pont annyival nõtt a maradék felületen a fékerõ.

Szemre méred a 350 fokot?
Grat. :clap:

Nem hûl az jobban.
Természetesen annyi lyukat fúrsz rá amennyi jól esik.
A tiéd.
Ne áltasd magad, üjj le. Csak másokat nem kéne...

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#14445
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

pite: nem fogod tudni megcsinálni a tárcsalyukasztást.


Híjjj, most ahogy olvasgattam vissza (kerestem isminek hogy kell bekoptatni helyensen a féket, hogy inkább nagyobbakat kell fékezni), akkor néztem hogy rob kollega vesztett, jó lett, teljesen jól fog, semmit nem romlott a fékhatás - mondom ezt 2 nagyobb ör után, nem csak udvarban próbák után), hogy pl 400ról 350 fokra mérséklõdött-e a tárcsa hõmérséklete fékezéskor mondjuk 540 méter szintkülönbég(90% lejtõ)@2Km alatt azt infrás hõmérõvel ha megdobtok csekkolom :D. De alig fél órát és egy cappucinot megért, ha másnem azért is mert megnyugodtam hogy tuningolhattam ezt is :D meg csak nekem van ilyenem, meg jobban is hül :) .

Másik: Ismi féke hasonlóan magas hangokat hallat mint mikor tükrösödik, de pulzáló/lüktetõ hangot ad, nem folyamatos mint pl az enyém volt, fõleg a hátsó - nem találtam semmit ami laza lenne; egyenletesen is kopik a tárcsa, akkor ez így természetes? Mert a srácot eléggé idegesíti hogy ilyen, én meg (remélem helyesen) nyugtatom hogy még csak kopik be, no para :D.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14446
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
kiderült h multkor sötétbe fölöslegesen ilyedtem meg nagyon ugyanis kis perecem után a nagy 8 as miatt surolt izombol a tárcsa. és valójában a tárcsába csak ici-pici 8as ment de ez már pont elég arra h ne tudjam ugy beállitani a fékem (hajashfx9) h egyáltalán ne érjen bele. engem ez idegesit. mert szinte állandoan ciripel. meg amugy nagyon kemény azaz kis karmozgása van. most akkor csak le kéne engednem egy kis olajat? akkor nem menne alapbol távolabb a 2 pofa? vagy ez hülyeség mert ezesetben potlodna az olaj a fékkar felöl?

#14447
Stinkypapa

Stinkypapa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
juicy fékrõl lenne szó, amikor nyomtam bele az olajat akkor huzogatam közbe a fékkart de akárhogy forgatam a fékkart egy darab buborék nemjöttki belõle... A juicy-t gondolom nemlehet légteleniteni felülrõl mint a shimanokat mert a csöcsatlakozó a féktesthez és a feltöltõcsonk egy oldalon van ugye?
Amíg a föld kerek, mindíg lesznek riderek!

#14448
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Adott egy saint fék, gari lejárt már, és a dugattyúnál az egyik oldalon ereszti az olajat. Javítható?
Nem az enyém a fék, én nem is tudom mi van benne, csak megkértek hogy kérdezzem meg.
köszi

#14449
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Felreertes ne essek onmagaban nem biztos hogy egy ferde betet okozza ezt. Nekem is ferde valamelyik azt tudom. Az a lenyeg hogy ahogy bekopott egyszer, ugy vissza tudd allitani az egeszet ,mert ha nem akkor bizony johetnek a hangok. Vagy megreszeled a betetet sikra, esetleg csereled ujra es akkor be fog kopni rendesen.

#14450
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
Greg: köszi :)

nem álíltgatás, hanem egy bringa-eldõlés óta nem az igazi a rendszer..
korábban jó volt tehát ilyen ferde menet emg efféléket serintem kizárhatok.. viiiszont most hogy mondod az egyik betét mintha kicsit ferdén lett volna kopva.. majd holnap kiveszem megnézem újra.

valamint kapni fog egy új szett bovdent is szerintem, mert mintha azse lenne százas..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#14451
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Leslie: A problemad azert osszetett mert sok tenyezo szolhat a dologba, ezeket mind ki kell zarni -ami velemenyem szerint nagyon nem konnyu es van hogy sokszor teves kovetkeztetes miatt az ember nagyobb kart csinal -
Pl. teszem azt megreszelgeti valaki az adapteret, vagy rosszabb esetben a tarcsafekszemeket a vazon, mikozben lehet hogy csak a betetek koptak ferden.
Szoval nezzuk ,hogy szerintem mik azok amik bejatszhatnak a dologba(ezt most nem kifejezetten csak neked irom, mivel ahogy irtad elegge utana neztel mar) :
- Kezdjuk magaval tfekkel. Eloszor mindig nezzuk meg a beteteket hogy allnak a rotorra, hogy vannak bekopva, eleg lehet nehany fok elteres es jon a sikito kreta a tablan effektus. A tfeknel allhat rosszul a nyereg (tobb szogbol is) a betet es maga a rotor is: ha elhajlott es esetleg mashova egyengetted vissza mintahogy korabban volt, vagy csak nem fekszik fel jol az agyra ill. lehet gyarilag is 8-as benne (szinte mindig van is). Mivel az adapterrel egyutt (ha van a rendszerben) jon ossze vegleges allasszog (nyugalmi helyzetben) ,ezert fontos a ket alkatresz passzolasa lasd lejjebb.
- Az adapterrel sok problema nem tud lenni, lehet festekes de ez nem jellemzo ,esetleg ferde a menet -de akkormeg visszavinnem-, vagy nem sik a felulete. A reszeles csak abban az esetben indokolt, ha az alatetelezes nem segit, vagy a tarcsafekkel/vazzal/teloval esetleg az aggyal nem stimmel valami, vagyis valamiert nem akar a megfelelo helyre kerulni az egesz. (Ertelem szeruen a legolcsobb alkatreszt "tesszuk tonkre" eloszor :) )
- A vaz is lehet festekes a szemnel. Rosszabb esetben rossz szogben hegesztettek fel a szemeket. (Az elobbi konnyen elofordulhat , az utobbi szerintem ritka mar) Az elso es hatso konzoloknal mind adapteres es mind sima rogzites eseten a legfontosabb a kapcsolodo feluletek teljes felfekvese.
-Vegul de nem utolso sorban a leggonoszabb dolog ami miatt sikoltozhat, rezonalhat, vagy akar nem is foghat a fek: Amikor raulsz a gepre (ez bizonyos osztelosokra jellemzo a hatsofeknel) ,akkor megvaltozhat a nyereg helyzete a vazzal egyutt a rotorhoz kepest, es bar ez minimalis a reszeleshez pont eleg. Foleg ha 8as is van benne. Tehat ezt is figyelembe kell venni a fek rogzitesenel.
Asszem ebbol lathato hogy nem egyszeru a dolog.
Vegul egy jotanacs ha egyszer belotted a cuccot, akkor hagyd ugy. Mert minel tobbszor allitgatod annal jobban fog osszevissza kopni az egesz es a meneteknek sem tesz jot.
Az atutotengelyek pedig segithetnek az ilyen jellegu problemak megoldasaban.

#14452
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Stinky fater:
milyen fék?

Amit mindenki elfelejt légtelenités után de ez a legfontosabb!!!
Feltöltö csonk zárva féknyereg a helyén, lepucolva, fékbetétek helyén tárcsa közte (vagy felszerelve készen)
DE! a fedél még nincs fent, nyitva vagyon szépen vizszintesen tele olajjal,
fogod a kart és neiállod rángatni (ovatosan, mert vizipisztojhoz hasonloan lövell fel az olaj ha gyorsan csinálod)
közben kocogtasd a fékkart
és láss csodát EZER bubi fog a dugattyu alol kimászni ami feltöltéssel nem fog kijönni...

ennyi

és még valami
a feltöltö csonkra szorosan kell illeszkednie a csönek a fecskendõvel!!!!

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#14453
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
folyadékot nem tudsz összenyomni szóval tuti nem az olajtól nyúlós.
csak azt tudom elképzelni hogy levegõs, vagy esetleg rosszul van beállítva.

#14454
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Nem vagyok hozzáértõ, de valami számozásuk van a fékolajoknak, talán %-ot jelöl (remélem nem a teleszkópba való olajjal keverem), szóval szerintem nem mindegy milyen olajat teszel bele, kérdezd meg valamelyik bringásboltban õk mit használnak.

#14455
Stinkypapa

Stinkypapa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy fékolaj és fékolaj között van e külömbség? A fékemet kb 4x lelégtelenítettem valmi noname autósboltba kapható dot 5.1-es fékolajal és még így is nyulik meg nemjó, ha esetleg motorex fékolaját használnám lehet jobblenne? (nem az olajmenyiségel van a baj és biztos nem levegõs)
Amíg a föld kerek, mindíg lesznek riderek!

#14456
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
az lx szerintem könnyebb is.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#14457
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Volt HFX9-em, én negatívumként csak annyit tudtnék felhozni, hogy elég nehéz beállítani, nekem kiállós tekerésnél mindig surrogott a tárcsa...most Deore t.fék szettem van, a HFX valamivel erõsebbnek tûnt, de lehet, hogy csak az elõtte lévõ v-fék miatt.

#14458
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
sztem LX megbízhatóbb egy picit...

#14459
J.LACI

J.LACI

    vendég

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
minden info érdekel a Hayes HFX-9 fékrõl , jo-e, mit tud, teszt esetleg ha van hozzá, mi a tapasztalat..
és a Shimano LX rõl is , melyik jobb?! köszi..

#14460
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

vannak helyzetek, amikor sikra kell marni a fékszemet, mert hiába adapterezed meg alátétezed, összességében ferde marad. ha nincs szerencséd, akkor ez is egy olyan eset.


igy van. haver vett egy pike-ot, es sehogy se akart jo lenni a hfx rajta. mindenhogy surolt. de nagyon. aztan raktunk ra juicy-t es a cps miatt most mar egyenesen all a nyereg. az adapter maga az ferde...

vissza kellett volna kuldeni, de mostmar mindegy, mert muxik.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F