Durva(számomra persze) dolog történt egy fél órája kb...
Annyit tudok,hogy egy kisebbet satuztam,nem tűnt fel semmi úgy 10 méterig majd leugrottam a bringáról,mert úgy éreztem valami nem stimmel,és akkor láttam,hogy a hátsó fék időszakosan befog,aztán amikor még közelebb hajoltam akkor láttam,hogy a féktárcsa nagyon görbe...
Na mondom akkor kezd sötétedni,leszedem gyorsan a féknyerget és hozzá kötözöm a vázhoz és otthon megnézem mi a helyzet, akkor látom vagy 3 csavar hiányzik a tárcsa felfogatásából(6 os)...annyira görbe lett,hogy a konzolt is le kellett szednem,hogy akadálytalanul tudjon forogni a kerék...
Valaki tudja,utólag analizálni ennyi leírásból mi történhetett? (nem estem el meg ilyesmi)
Köszönöm Szépen!
Konzol:magura qm 10,isr 180
Tárcsa:Formula R1 180 mm Fék: Alivio ”08 shimano bl-m485
video: (nem vettem észre,hogy nem fókuszál a tárcsára,de még így is látszik a lényeg)
Durva(számomra persze) dolog történt egy fél órája kb...
Annyit tudok,hogy egy kisebbet satuztam,nem tűnt fel semmi úgy 10 méterig majd leugrottam a bringáról,mert úgy éreztem valami nem stimmel,és akkor láttam,hogy a hátsó fék időszakosan befog,aztán amikor még közelebb hajoltam akkor láttam,hogy a féktárcsa nagyon görbe...
Na mondom akkor kezd sötétedni,leszedem gyorsan a féknyerget és hozzá kötözöm a vázhoz és otthon megnézem mi a helyzet, akkor látom vagy 3 csavar hiányzik a tárcsa felfogatásából(6 os)...annyira görbe lett,hogy a konzolt is le kellett szednem,hogy akadálytalanul tudjon forogni a kerék...
Valaki tudja,utólag analizálni ennyi leírásból mi történhetett? (nem estem el meg ilyesmi)
Köszönöm Szépen!
Konzol:magura qm 10,isr 180
Tárcsa:Formula R1 180 mm Fék: Alivio ”08 shimano bl-m485
video: (nem vettem észre,hogy nem fókuszál a tárcsára,de még így is látszik a lényeg)
Durva(számomra persze) dolog történt egy fél órája kb...
Annyit tudok,hogy egy kisebbet satuztam,nem tűnt fel semmi úgy 10 méterig majd leugrottam a bringáról,mert úgy éreztem valami nem stimmel,és akkor láttam,hogy a hátsó fék időszakosan befog,aztán amikor még közelebb hajoltam akkor láttam,hogy a féktárcsa nagyon görbe...
Na mondom akkor kezd sötétedni,leszedem gyorsan a féknyerget és hozzá kötözöm a vázhoz és otthon megnézem mi a helyzet, akkor látom vagy 3 csavar hiányzik a tárcsa felfogatásából(6 os)...annyira görbe lett,hogy a konzolt is le kellett szednem,hogy akadálytalanul tudjon forogni a kerék...
Valaki tudja,utólag analizálni ennyi leírásból mi történhetett? (nem estem el meg ilyesmi)
Köszönöm Szépen!
Konzol:magura qm 10,isr 180
Tárcsa:Formula R1 180 mm Fék: Alivio ”08 shimano bl-m485
video: (nem vettem észre,hogy nem fókuszál a tárcsára,de még így is látszik a lényeg)
Két megoldás lehet, az egyik a váz átalakítása, a másik egy "ferde" adapter gyártása. A váz fékkonzolját síkba lehetne maratni, de mivel mint munkadarab igencsak méretes, ezért kérdés, hogy milyen CNC gépbe férne bele. A másik probléma, hogy lesz-e elég anyagvastagság egy ilyen művelet után. Én inkább egy "ferde" adaptert gyártatnék vagy egy gyári fékadaptert megmunkálva vagy ha úgy nem adja ki magát, akkor egy teljesen újat legyártani. A lényeg, hogy az adapter ferdeségével a végeredmény egyenes lesz. CNC műhelyekben megcsinálják gyári minőségűre, de nem lesz olcsó (4000-6000 Ft óradíj amiben a gép programozása is benne van).
Az asszony bringáján a hátsó fék Shimano BR-M445 szinte a markolatban fog. (A fék szinte új <50km.) A kereket tudom vele blokkolni, de nagyon rugalmas érzés húzni a kart az első fékhez képest (ami jó helyen fog és kemény is). Ha pumpálom, akkor sem keményedik fel, pont ugyanott fog mindig. Levegős vagy szar? Ennek a fogáspontját lehet állítani?
Két megoldás lehet, az egyik a váz átalakítása, a másik egy "ferde" adapter gyártása. A váz fékkonzolját síkba lehetne maratni, de mivel mint munkadarab igencsak méretes, ezért kérdés, hogy milyen CNC gépbe férne bele. A másik probléma, hogy lesz-e elég anyagvastagság egy ilyen művelet után. Én inkább egy "ferde" adaptert gyártatnék vagy egy gyári fékadaptert megmunkálva vagy ha úgy nem adja ki magát, akkor egy teljesen újat legyártani. A lényeg, hogy az adapter ferdeségével a végeredmény egyenes lesz. CNC műhelyekben megcsinálják gyári minőségűre, de nem lesz olcsó (4000-6000 Ft óradíj amiben a gép programozása is benne van).
Annak idején ezt azért kaptuk mert úgymond berezonált a váz (tárcsás) fékezéskor így vfékkel használtuk. Most már neki is kellene egy tárcsafék és elkezdtem nézegetni.
Megállapítottam hogy a probléma a következő ha ráteszek egy 180-as PM adapter akkor az már annyit dől befelé (0.8mm-t 28mm-en) hogy a betét alapból bele ér a tárcsába.
Úgy gondolom hogy erre is van valamilyen szerszám és így megoldás is.
A hátsó fék? IS vagy PM a vázon levő fékkonzol? Hogy érted a befelé dőlést, ferde a konzol?
Annak idején ezt azért kaptuk mert úgymond berezonált a váz (tárcsás) fékezéskor így vfékkel használtuk. Most már neki is kellene egy tárcsafék és elkezdtem nézegetni.
Megállapítottam hogy a probléma a következő ha ráteszek egy 180-as PM adapter akkor az már annyit dől befelé (0.8mm-t 28mm-en) hogy a betét alapból bele ér a tárcsába.
Úgy gondolom hogy erre is van valamilyen szerszám és így megoldás is.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!