Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11361
Posted 2008. May 17. - 21:15

#11362
Posted 2008. May 17. - 21:04

amúgy ez sztem a 6csavaros tárcsafelfogatás esetében jóval gyakoribb... ha van még némi 8as is,akkor nem csoda a "zörgés"..Igen 6 csavaros.
Nem szabad, hogy 8as legyen benne, 'majdhogy vacsi új és nem volt megütve, vagy ilyesmi.
#11363
Posted 2008. May 17. - 20:48

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11364
Posted 2008. May 17. - 20:01

nézd meg, hogy mekkora nyolcas van abban a tárcsában.. 6 csavaros?
Igen 6 csavaros.
Nem szabad, hogy 8as legyen benne, 'majdhogy vacsi új és nem volt megütve, vagy ilyesmi.
#11365
Posted 2008. May 17. - 15:35

Nekem ilyen van. Ha szerencséd van, akkor találsz valahol elfekvõben, de rendelhetsz innen is.
#11366
Posted 2008. May 17. - 15:35

illetve szervíztapasztalat, stb. nálatok használ ilyet valaki?
#11367
Posted 2008. May 17. - 15:32

Idézet:
Eredeti szerzõ sisqo Üzenet megjelenítése
Úgy emlékszem, hogy létezik olyan adapter, amivel PM-es villára fel lehet szerelni IS-es féket, de spec. 170 mm-es tárcsával. Láttam is ilyen tárcsát az apróban.
igen, nekem is így van megoldva. viszont kicsit reszelgetni kellett az adapterbõl hogy elférjen a deore is, mivel ha jól tudom ez a régi négy dugattyús xt-hez lett kitalálva eredetileg.
az nem lenne gond ha nagyobb tárcsát kellene cserélnem de az már gond hogy hol találok olyan adaptert ami pm villához és is fékhez való.
Ha vki tud ilyet akkor szoljon
#11368
Posted 2008. May 17. - 14:41

Eredeti szerzõ sisqo Üzenet megjelenítése
Úgy emlékszem, hogy létezik olyan adapter, amivel PM-es villára fel lehet szerelni IS-es féket, de spec. 170 mm-es tárcsával. Láttam is ilyen tárcsát az apróban.
igen, nekem is így van megoldva. viszont kicsit reszelgetni kellett az adapterbõl hogy elférjen a deore is, mivel ha jól tudom ez a régi négy dugattyús xt-hez lett kitalálva eredetileg.
az nem lenne gond ha nagyobb tárcsát kellene cserélnem de az már gond hogy hol találok olyan adaptert ami pm villához és is fékhez való.
Ha vki tud ilyet akkor szoljon
#11369
Posted 2008. May 16. - 22:10

Anno az R7-ben volt 203-as is
és nem volt ilyesmi.
A Reba-ban most 180-as van, az szórakozik.
nézd meg, hogy mekkora nyolcas van abban a tárcsában.. 6 csavaros?
#11370
Posted 2008. May 16. - 18:49

Attól is függ mekkora a tárcsa...
Nálam Pikeban is cicceg a 203as..
Anno az R7-ben volt 203-as is

A Reba-ban most 180-as van, az szórakozik.
#11371
Posted 2008. May 16. - 17:25

De pont egy REBA?:wtf:
Elõzõ R7 nem csinált még hasonlót sem.
Attól is függ mekkora a tárcsa...
Nálam Pikeban is cicceg a 203as..
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#11372
Posted 2008. May 16. - 15:39

Majd egy vázcserét akarok ki eszközölni hamarosan (méret és súly a probléma a mostanival, nem a fék miatt) és kíváncsi leszek, hogy vajon utána is csinálja e a fesztivált a fék. Most arra gyanakszok, hogy nem elég merev a váz és amiatt csinálhatja.
Amúgy annyira nem vészes az egész, mert csak ha nem ülök rajta, akkor cincog kicsit.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#11373
Posted 2008. May 16. - 15:21

#11374
Posted 2008. May 16. - 15:20


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#11375
Posted 2008. May 16. - 14:51

GORBUL!
ON:
Nálam a hátsó csinálja ezt. Ha álló helyzetben van és beállítom úgy, hogy a tárcsa pont a pofa közt fusson, akkor "zenél" menet közben, amikor rajta ülök a kerón. Így direkt rosszul kell beállítani és akkor menet közben jóHajlik a váz, pedig csak 85 kg. vagyok.
Az elsõ fék viszont hibátlanul mûködik és azt ha jól beállítom, akkor úgy is marad. Igaz egy R7-re van rárakva.
Elsõ-hátsó Juicy 5-ös.
Nekem egy fox float rl-n csinálta, aminek a merevségérõl ugyebár áradozni szokás...

Véletlenül jöttem rá, egyszerûen megfordítottam a bicajt és ellenõriztem a hézagot (alulról jobban látszik): hatalmas hézag a tárcsa és pofa közt, öröm nézni, majd véletlenül összenyomtam a telót és szabad szemmel láthatóan a tárcs elvándorolt az egyik pofához.
Valószínûleg egy tökéletes tárcsánál ez a csavarodás nem okoz problémát, de ha ez a hiba összeadódik egy pici tárcsa ütéssel akkor már meghülyülhet a fék.
Mindent megpróbáltam két éve, bújtam az mtbr forumát is, de errõl ott se olvastam, viszont kipróbáltam minden mást: ragadós dugattyú (sticky piston), fékpofa csere, tárcsacsere, kerék ki/be, rögzítõ csavarok finom zsírozása (hogy a becsavarásuk nem mozdítsa el a féktestet), stb.
A jelenség (ugyanazon a telón), feket xt-vel, másik aggyal, új xtr rotorral már nem okoz gondot.
Hátsó féknél egyszer tapasztaltam hasonlót (ösztelós váz, állóhelyzetben oké, ráülök cicceg, leszállok megint ok), annak az oka a picit ferdén rögzített hátsó kerék volt.
#11376
Posted 2008. May 16. - 13:39

Görbül a villa.
GORBUL!

ON:
Nálam a hátsó csinálja ezt. Ha álló helyzetben van és beállítom úgy, hogy a tárcsa pont a pofa közt fusson, akkor "zenél" menet közben, amikor rajta ülök a kerón. Így direkt rosszul kell beállítani és akkor menet közben jó

Az elsõ fék viszont hibátlanul mûködik és azt ha jól beállítom, akkor úgy is marad. Igaz egy R7-re van rárakva.
Elsõ-hátsó Juicy 5-ös.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#11377
Posted 2008. May 16. - 13:30

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#11378
Posted 2008. May 16. - 13:16


apr írta nemrég, hasonló problémára:
...Ha álló helyzetben jó, de menet közben romlik el a következõt lehet megnézni (nekem ugyanez volt):
Jelenség (xt 765-ös régi ezüst sorozat):
- a fék jó álló helyzetben
- menet közben nagyon hamar el kezd ciccegni
- újra beállítod álló helyzetben, majd ez ismétlõdik
Oka (nálam):
- A teló beülésekor, egy hangyányit csavarodott a teló szára, ezért a tárcsa pozíciója megváltozott. Ehhez próbált alkalmazkodni (kevesebb sikerrel) a fékdugattyú. Ezt egy gagyi fox f100rl tudja
Megoldás:
- A telót összenyomjuk beülésig (100-as telónál kb. 2cm-re), egy erõs gyorszárral (fékhíd - váll között) rögzítjük ebben a pozícióban, majd beállítjuk a féket.
- A probléma megoldva.
Annyit tennék még hozzá, hogy ugyanazon a telón egy fekete 77x xt-vel ez már nem probléma, mert a tárcsa és a pofa között távolság jelentõsen növekedett (nem csak marketing duma)
Nekem a 775ös fekete XT-vel játszotta ezt, úgy, hogy még plusz hézagot is adtam a pofáknak.
És tényleg mûködik, összehúztam a telót, beállítottam így a féket, kipbróbál, örül. Egy kicsit még így is hozzáér, de ez már nem érdekel.
Mi a francért változik meg a tárcsa és pofák helyzete attól, hogy ráülök a bringára. :confused:
#11379
Posted 2008. May 16. - 10:31

#11380
Posted 2008. May 16. - 10:06

új XT
Ha kopik egy kicsit a betét akkor abbamarad vagy legalábbis ritkábban fog ciripelni.
A sebesség mindent megold.