Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#11321
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
az slx féknyereg az már monobodys igaz? :chin:

#11322
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
azért a code elég durva....

talán egy xt-vel járnál igazán jól...

#11323
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

nem tudom mennyit er, de ha az elobb meg az XTR-en gondolkodtal, akkor nem fogod most egy kicsit tulvallalni magad a COde-dal?


inkább több legyen, mint kevesebb:D és codehoz valószínû elég lesz a 160as tárcsa
xtr az utolsó lehetõség volt kb, csak volt ócóé elsõ hátsó

#11324
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem tudom mennyit er, de ha az elobb meg az XTR-en gondolkodtal, akkor nem fogod most egy kicsit tulvallalni magad a COde-dal?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11325
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

...és mikor ezeket a dolgokat én mondom, senki nem akarja elhinni... :)

rbalint: néz be az apróba (aláírásom). ;)


köszi, közben megoldottam:) boltolok valszeg egy code-ot. 20at megér az el caminon felül vagy sem?

#11326
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.097 hozzászólás

ami viszont mostanaban megmozgatta a fantaziamat, az a Magura. 2 nap alatt talalkoztam egy MArta SL-el es egy Louise-zal, es mindakettonek ugyanaz a karbon fekkarja volt. probalgattam, es kenyelmes. Es mind2 fek baromira harap. Es azt tudom hogy a a Marta SL az egyik legkonnyebb fek a piacon. [a hope mini pro a legkonnyebb, de olyat nem vennek, nem birja a sarat]


...és mikor ezeket a dolgokat én mondom, senki nem akarja elhinni... :)

rbalint: néz be az apróba (aláírásom). ;)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#11327
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nekem most a Yetin 08 XT van, es ha megegyszer valasztanek nem biztos hogy ilyet vennek. Inkabb SLX-et. vagy XTR-t. De nekem csak az shimano fekek jonnek be igazan. mint a gianton levo LX, normal fekkarral. legjobb.

Volt Juicy5-om, az is jo volt, csak mindig volt egy kis hianyerzetem :) nem shimano na. :)

KCNC-t meg kepen se lattm nemhogy eloben :)

ami viszont mostanaban megmozgatta a fantaziamat, az a Magura. 2 nap alatt talalkoztam egy MArta SL-el es egy Louise-zal, es mindakettonek ugyanaz a karbon fekkarja volt. probalgattam, es kenyelmes. Es mind2 fek baromira harap. Es azt tudom hogy a a Marta SL az egyik legkonnyebb fek a piacon. [a hope mini pro a legkonnyebb, de olyat nem vennek, nem birja a sarat]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11328
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

elvileg jo lehet. DH-zast nem szereti, a nehez kereket, meg a hosszu fekezeseket nagy lejtokon. Magyarorszagon szerintem nem alkalmas a domborzat arra hogy megsusd. De amugy nem toleralja nagyon jol a meleget.

en pedig ma is megallapitottam hogy rohadt jo az LX fekem. egy ujjal blokkol akarhol akarmikor. majdnem hogy veszelyes :D


Értelek. Tehát necces a dolog. Ti ott a nagy Angliában KCNC tárcsafékkel találkoztatok? Ha igen, milyen?
A további lehetõségek: marad az El Camino, csak kap nagyobb tárcsát, Xt, fék '08, Juicy 5-7, Stroker Trail, Mag Plus, na meg ugye a KCNC.
Lehetõség szerint olyan, ami 180/160 tárcsával megfog 75-80 kilót. Adagolhatóság nem annyira szempont:D

#11329
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
elvileg jo lehet. DH-zast nem szereti, a nehez kereket, meg a hosszu fekezeseket nagy lejtokon. Magyarorszagon szerintem nem alkalmas a domborzat arra hogy megsusd. De amugy nem toleralja nagyon jol a meleget.

en pedig ma is megallapitottam hogy rohadt jo az LX fekem. egy ujjal blokkol akarhol akarmikor. majdnem hogy veszelyes :D
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11330
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
xtr fék (még a szépszürke) AM felhasználásra mennyire alkalmas, illetve kb 75-80 kilóhoz mekkora tárcsa kell elõre (hátra adott a 160, nagyobb nem fér a vázba)?

#11331
prof8

prof8

    vendég

  • fórumtag
  • 181 hozzászólás
Annyira örül a szívem, hogy ilyen jó kis elméleti okulásban vettünk részt mindannyian :D

#11332
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Na, most már tudományosan is alá van támasztva. :) Utólagos engedelmeddel bepötyintettem a végére néhány szót, ami által remekül kereshetõvé válik a post.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#11333
cresa64

cresa64

    vendég

  • fórumtag
  • 78 hozzászólás

az Mû nem?görög abc


:D ...ilyenért néhány elõadó hirtelen felindulásból biztos buktatna...de szerintem félrenyomtam.:)

#11334
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás

- Súrlódási tényezõ: nû
[/COLOR]


az Mû nem?görög abc

#11335
cresa64

cresa64

    vendég

  • fórumtag
  • 78 hozzászólás
Kis kiegészítés (fõként a súrlódási tényezõ és a hõmérséklet tekintetében): egyezményesen nem jelenteném ki, hogy a súrlódási tényezõ a hõm. emelkedésével csökken, mert ez csak bizonyos intervallumban és paraméterek között érvényes, valamint rengeteg tényezõ befolyásolja, amiket talán jól szemléltet a következõ összefoglalás:
http://www.ronakft.hu/info.htm

#11336
cresa64

cresa64

    vendég

  • fórumtag
  • 78 hozzászólás
Ha elnézitek nekem, megpróbálom összefoglalni::)

- Dugattyúkat összenyomó erõ: p
=F/A...minél nagyobb, annál nagyobb a nyomás...annál nagyobb a fékhatás, ha ez konstans, akkor a további paraméterek
- Betétek nagysága: A
Tény, hogy minél kisebb a felület (A) annál nagyobb a nyomás, de mint lentebb már említve lett, egy tûhegy irdatlan hamar elkopna, és a megengedett felületi nyomás is nagyobb lenne, mint amit az anyagok elbirnak...ergo a tû belekarcolna a tárcsába és elégne a hegye a súrlódás közben keletkezett hõtõl...így tehát a betét és a tárcsa anyagának függvényében van egy minimális felület, ami elég a fékhatáshoz, és a fent említett okok miatt a felületi nyomás is megfelelõ...A felület nagyságával arányosan a betét hõleadó felülete is növekszik, ezáltal kevésbé melegszik a rendszer, ami ugyebár a súrlódási tényezõt csökkenti
- Súrlódási tényezõ: nû
Anyagpárosítás (bevált és standard anyagok), hõmérséklet (fentebb), felületi érdesség (ezért köszörülik fel a tárcsát betét cserekor motoroknál) és geometria (párhuzamos felületek) függõ
- Erõkar a fékezõ nyomatékban: M=F*k
Ugyanazt a mozgási energiát (lendületet/sebességet/tömeget...ahogy tetszik) nagyobb karon kisebb erõvel lehet megfogni...160,180,203-as tárcsák...vagy ugyanakkora erõvel nagyobb karon nagyobb fékezõ nyomatékot lehet biztosítani...







Fékerõ, fékhatás, fékpofa felület, nagysága

#11337
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
bódotttáááá ;)

#11338
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
Szóval Koca megúsztad a leszívás részt!Sikerült elsõ oil-os tárcsaféket légtelenítenem. :)
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#11339
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

Hát jó, Hupákolás :D Asszem meg lettem gyõzve. Annyira evidensnek tûnik, hogy nagyobb pofának nagyobb az ellenálása, és a fékezése, a felület miatt. Bár a magam részérõl kissé szkeptikusan fogadom, dehát, vannak nálam okosabb emberek :P


Érdekes volt kicsit gondolkodni a problémán, de messze van már a fizika felvételi (a fiatalok, már nem is tudják mi az, ma már nem divat nekirugaszkodni :))

Igazából attól lehet összezavarodni, hogy a pofa és tárcsa közti nyomást keverjük össze a pofát a tárcsához nyomó erõvel.

Tehát a felülettõl nem függ a "lassító" erõ, csak a pofát nyomó erõtõl.

Ami vicces, hogy egy bizonyos felülettõl viszont függ az elérhetõ lassulás: ez pedig a féknyereg dugattyú felülete (nagyobb dugattyú -> nagyobb fékerõ)

#11340
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás
thx assasinbug