Ha nem minőségi a tárcsa azaz nem köszörült akkor simán üthet. Ennek így elég Gyurcsók szaga van.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1021
Posted 2014. September 20. - 21:28
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1022
Posted 2014. September 20. - 17:42
Sziasztok!Lenne egy olyan problémám hogy az első keréken nem tudom beállítani rendesen a tárcsa féket.Először azt hittem a tárcsában van nyolcas és vettem egy zsír újat,de az is üt akkorát hogy ne tudjam úgy beállítani ahogy nekem megfelelne.Vagyis minden hozzá ér mindenhez és elég idegesítő hangja van.Nos akkor szerintetek mi lehet a baj?Talán a kerékkel van valami?A tárcsa zsír új szóval az kizárva.Egy 2 éves merida matts 20 ról van szó egyébként.Előre is köszi a segítséget!
#1023
Posted 2014. September 20. - 11:07
Nincs adapter. Ilyen elrendezésű: http://bikemag.hu/im...ting_Pro_02.jpg
Tehát ha meghúzom a csavart, akkor mindig ugyanolyan szögbe áll be. Sajnos nem "fémszínű" a konzol. A csavar fejével nem lesz gond. Szerintem vagy a konzol a villán, vagy a féktest nem pontos (utóbbi elég szégyen lenne), vagy még a festést lehet talán... Mondjuk a fékről is kezd ott lepattogzani a festék...
#1024
Posted 2014. September 19. - 23:10
Sziasztok!
Mennyire szokás, vagy barbárság (?) egy teleszkóp PM felfogatásáról a festéket eltávolítani? És milyen módszerrel célszerű?
Egy Rock Shox XC32-es egyébként, és azért gondoltam erre, mert hiába állítom be a féket, ha meghúzom a csavarjait, ráfeszül a villára, azzal lesz párhuzamos, nem a tárcsával... (Nem olyan avid-szerű a fék, hogy kúpos alátétekkel lehetne állítani a szögén)
Segítene egyáltalán a festék leszedése, vagy az anyagból is el kell távolítani, hogy párhuzamos legyen?
A villa PM konzolján eleve nem szokott lenni festék azon a részen, ahol a fék illeszkedik rá. Nonszensznek hangzik a festék leszedése. A "kúpos" alátét (egyébként kapható külön is, nem csak avidhoz használható) nem a fék szögén állít, hanem a csavar feje és a fékadapter/féknyereg között helyezkedik el, mintegy önbeálló alátét. Ha a csavar feje nem teljesen merőleges a síkra, az alátét beáll és tökéletesen felfekszik.
Szerintem ott valami nagyon rossz. Van adapter és ha igen nincs fordítva?
Edited by freddyke, 2014. September 19. - 23:12.
#1025
Posted 2014. September 19. - 22:29
Sziasztok!
Mennyire szokás, vagy barbárság (?) egy teleszkóp PM felfogatásáról a festéket eltávolítani? És milyen módszerrel célszerű?
Egy Rock Shox XC32-es egyébként, és azért gondoltam erre, mert hiába állítom be a féket, ha meghúzom a csavarjait, ráfeszül a villára, azzal lesz párhuzamos, nem a tárcsával... (Nem olyan avid-szerű a fék, hogy kúpos alátétekkel lehetne állítani a szögén)
Segítene egyáltalán a festék leszedése, vagy az anyagból is el kell távolítani, hogy párhuzamos legyen?
#1026
Posted 2014. September 13. - 03:49
1. Kis mennyiségű (10-40 ml) használt fékfolyadékot (DOT4) hol lehet beszolgáltatni? És hogy fogadják el? Érdemes valami tartályt beszerezni (milyen anyagból lehet?) vagy odamegyek és kinyomom a fecskendőből? Lehúzni nem akarom de gondolom nem jó ötlet hosszú ideig úgy tárolni, nem tudom lezárni és kicsit furcsa lenne így kesztyűben, fecskendő égnek szegezve végigkorzózni a városon
Utánanéztem és bármiféle pl. műanyagdobozban ingyen le lehet kis mennyiségben adni, pl. a Budapesti FKF hulladékudvaroknál.
#1027
Posted 2014. September 08. - 20:42
#1028
Posted 2014. September 08. - 10:24
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1029
Posted 2014. September 08. - 02:10
Elkezdtem szerelgetni, pár kérdés:
1. Kis mennyiségű (10-40 ml) használt fékfolyadékot (DOT4) hol lehet beszolgáltatni? És hogy fogadják el? Érdemes valami tartályt beszerezni (milyen anyagból lehet?) vagy odamegyek és kinyomom a fecskendőből? Lehúzni nem akarom de gondolom nem jó ötlet hosszú ideig úgy tárolni, nem tudom lezárni és kicsit furcsa lenne így kesztyűben, fecskendő égnek szegezve végigkorzózni a városon
2. Ha átnyomom az újat, és ide oda nyomogatom hogy ne legyen buborékos, nem vegyül a régivel? Ha nem koszos akkor nem látni a különbséget, még ha már "vízesebb" is a régi.
3. Formula RX-hez hol lehet O gyűrűt kapni? Vagy ha azzal baj van akkor felejtsem és vegyek egy Shimano-t? Több ezer km használat után a dugattyúk nem teljesen és/vagy egyenletesen mozognak vissza, tehát gyakorlatilag képtelen vagyok tökéletesen csöndesre állítani; legalább az első fékezés után már hangos. Kevesebb olaj nem megoldás mert akkor kimozog amig ugyanez a helyzet fellép, csak még nagyobbak a toleranciák (karok holtjátéka, egyik fékpofa jobban beleér stb.).
4. Esetleg szétszedném/kipucolnám de sehol nem találtam részletes leírást. Mivel egy darabból van a papucs addig pumpálom pofa nélkül amig kiesik belülről az egyik dugattyú, aztán vákuum híján a másik is? (ja, fékfolyadék mindenhol, összerakni/újratölteni szenvedés) Vagy ki kell mindenképp csavarni (esetleg összerakáshoz) a záró kupakot az oldalán? Nem éppen szabvány szerszámos (négy félkör bemélyedés, semmivel nem lehet könnyen megfogni) és attól félek ez egy egyirányú gyári összerakáshoz lett tervezve, talán bele is ragasztották. De a passzoló OEM színkombit nem lehet külön kapni (fehér féktest, kék kupak) Ha ezt mégis megkísérelném akkor célszerűbb először lecsapolni a fékfolyadékot?
#1030
Posted 2014. September 03. - 21:54
És összehasonlítva a Magura MT2-vel a Shimano BR-M395-öt?
szerintem kb egy szint, csak a shimanoval kevesebb a probléma.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1031
Posted 2014. September 03. - 20:24
És összehasonlítva a Magura MT2-vel a Shimano BR-M395-öt?
fú, jó régi a post, de hátha számít még valamit: nekem volt mt2/mt4 hibrid fékem(oem), de nem voltam meggyőzve. nem volt rossz, de a 775-ös használtan vásárolt xt számomra sokkal szimpatikusabb volt. a magurát túl nyúlósnak éreztem a shimanoval szemben.
#1032
Posted 2014. September 03. - 17:58
#1033
Posted 2014. August 15. - 13:50
És összehasonlítva a Magura MT2-vel a Shimano BR-M395-öt?
#1034
Posted 2014. August 15. - 13:43
Alap, belépő szintű fék. De amúgy jól működik. Havernál volt 2 hétig egy tesztbringa, azon volt ilyen. Amúgy neki XT fékjei vannak de még szerinte sem volt semmi gond vele a 90+ kilói alatt sem.
#1035
Posted 2014. August 15. - 10:24
#1036
Posted 2014. August 06. - 16:40
Mások okulására mesélem el, hogy jártam, mint hozzá nem értő féktuningoló. 596-os Deore fékemhez vettem RT67-es 160-as tárcsát hátulra. Nagyon csinosan nézett ki a cucc, csak éppen a tárcsa csillaga elérte a féktestet. Nem nagyon, csak egy kicsit, de így is láthatóan koptatják egymást. Ez menet közben hallható is (terhelés nélkül éppen nem éri el). Gondoltam teszek alátétet a felfogató csavarok alá. Szuper, nem éri el a csillag a féket. Viszont így a fékbetét kicsit fent fog, ezért a tárcsa egy kis vállat koptat rá. Ebbe a vállba pedig frankón be tud szorulni a betét és nem bír visszatérni alaphelyzetbe. Szóval kedves hozzám hasonló Mekk mesterek, körültekintően tuningoljatok! Ja, egyébként prímán fog a fék (alátéteket kivettem), szerintem sikerült is megsütnöm a tárcsát, mert mostanában nagyon hamar kilágyul.
#1037
Posted 2014. August 06. - 15:26
Az Elixirnek, ugyan úgy, mint bármilyen más féknek, van egy szervizelési metódusa (fékfolyadék cseréről, légtelenítésről beszélünk). Erről számtalan írásos, illetve képi anyag lelhető fel az interneten, akár a gyártó, akár alternatív személy/cég/üzlet prezentálásában. Aki ezek alapján csinálja, nem lőhet mellé. Amennyiben ez nem vezet eredményre, akkor alkatrész hibára kell gyanakodni, de ez már más történet.
hááát. nálunk is az a a srácok véleménye hogy elég problémás darabok az elixirek, pedig nem gyakorlatlan kezdők.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1038
Posted 2014. August 06. - 14:54
Az Elixirnek, ugyan úgy, mint bármilyen más féknek, van egy szervizelési metódusa (fékfolyadék cseréről, légtelenítésről beszélünk). Erről számtalan írásos, illetve képi anyag lelhető fel az interneten, akár a gyártó, akár alternatív személy/cég/üzlet prezentálásában. Aki ezek alapján csinálja, nem lőhet mellé. Amennyiben ez nem vezet eredményre, akkor alkatrész hibára kell gyanakodni, de ez már más történet.
#1039
Posted 2014. August 06. - 12:03
Nem értek hozzá, viszont többen, különböző szervizekből, egyöntetűen állították. Hogy általában az Avid vagy kifejezetten az Elixir problémás, azt nem tudom. Egy elejtett kifejezés maradt meg bennem: túlfolyó kamra kicsi. Hogy ennek van-e köze hozzá, jól értettem-e, nem tudom.Elixir légtelenítés: nem értem a szerelők problémáját. Mennyivel nehezebb, problémásabb, mint bármely más Avid vagy egyéb márkájú fék esetében.
Tény: vagy már gyárilag levegős volt az első fék vagy nagyon hamar azzá vált.
Most ahol megcsinálták, első alkalommal állítólag többször is nekiestek és nem igazán jött össze tökéletesre. Amikor visszavittem, akkor egy másik srác csinálta, neki sikerült.
Én meg továbbra sem értek hozzá.
#1040
Posted 2014. August 06. - 11:31
Légtelenítés: három szerelőből kettő nincs elragadtatva az ötlettől, ha elixirt kell légteleníteni, a harmadik meg megerősítette, hogy nem egyszerű menet.
A légtelenítő szett 12000+némi türelem, szakértelem.
Szervizben 2-2500Ft a légtelenítés.
Elixir légtelenítés: nem értem a szerelők problémáját. Mennyivel nehezebb, problémásabb, mint bármely más Avid vagy egyéb márkájú fék esetében.