Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#10381
Posted 2008. September 09. - 00:01

#10382
Posted 2008. September 08. - 23:35

Az alátétezésen azt érted, hogy leszedem a vázról, és "befele" alápakolok annyi alátétet, hogy ne érjen hozzá?
mivel használt volt a bike, így nem tudom, hogy milyen állapotúak a betétek.. A betét kiszedéséhez ha jól sejtem, a féknyerget 2 fele kell szedni.. ekkor a folyadék is elmegy, ugye? mondjuk mind1, mert van otthon, ha a sima autós jó..
ha a "nem azonosítható" fék az shimano lenne, abba milyen folyadék való?
köszi szépen!
#10383
Posted 2008. September 08. - 23:16

nem vákummal kell leszívni, hanem felülrõl "átnyomni" az olajat.
állítani az IS (international standard) féknyergen csak ugy lehet, ha alátétezed a féknyerget a vázhoz képest úgy, hogy megfelelõen álljon.
a shimano és a magura fékekhez ásványi olaj kell, a hayes, a formula, a hope, az avid pedig dot4-et vagy dot5.1-et használ (ami kapható autós/motoros boltban mint rendes fékfolyadék)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#10384
Posted 2008. September 08. - 22:41

Új vagyok még itt, és már nyafizok is

Történt ugyanis, hogy vettem itt a "bolhapiac"-on egy bringát, és lenne rajta csavarozni való. Hidraulikus tárcsafék van rajta. Elöl Hayes, hátul meg nemtudom

lényeg, hogy a hátsó féknél, dugattyú oldalon a féktárcsa hozzáér a fékpofához. Nem azért, mert nincs visszahúzva, hanem nekem úgy tûnik, mintha a kerék eleve kicsit "balra" lenne.. vagyis a tárcsa nem középen fut.. Erre viszont beállítási lehetõséget nem lelek a féken.. Mi van ilyenkor?
Az elsõ pedig nagyon picit ugyan, de mindig fog.. inkább csak nyifog, de idegesítõ..
szóval a kérdésem az lenne, hogy hogyan is mûködik ez a fék dolog? autónál nem vagyok gondban, targoncát is szétszedek


pl: hogy kell légteleníteni? milyen folyadék való ezekbe? sima autónál használatos hidraulika folyadék? vagy valami más? Az tiszta, ogy hátul van légtelenító csavar.. kitekerem, leszívom mondjuk vákuummal.. (nem gond, van..) de hun a fenébe töltöm bele a folyadékot? mert egyik fékkaron se lelek erre likat..

nem akarom szervízbe vinni. nem az ára miatt, hanem elvbõl..

Ha csinálok képeket a fékkarokról, meg a fékekrõl, tud valaki segíteni?
esetleg valami step-by-step leírás valahol a neten? olvasgatom kitartóan itt a fórumot.. igaz, ma éjszakás vagyok, de még nem látom a fényt az alagút végén

köszi!
#10385
Posted 2008. September 08. - 20:15

#10386
Posted 2008. September 08. - 19:33

lehet h csak meg kéne takarítani mind2 dugattyút aztán szilikon sprével befujni és fog mozogni szépen.
sztem egy légtelenítés és az elöbbi után jó lenne, de igy látatlanba biztosat ugyse tud mondani senki.
#10387
Posted 2008. September 08. - 18:54

szoval van egy code fékem , már levegõs meg sz*r betét is elkopott de tegnaptol már elõjött az is hogy ha behuzom a fékkarját akkor tök lassan jön vissza.. naszoval a kérdésem az lenne , hogy ez annak tudhato be mert már annyira levegõs lenne esetleg a fék ( már edig is azvolt de eztmég nem csinálta) vagy a fékarba ment szét valamijen tömítés??
mit gondoltok sima légtelenítéssel kiküszöbölhetõ lenne a probléma?
#10388
Posted 2008. September 06. - 01:11

#10389
Posted 2008. September 06. - 00:38


RAUH-Welt
B E G R I F F
#10390
Posted 2008. September 05. - 23:20

thommey! nyomáspont állítás hol a rákban??? velo-s cikk alapján kérdem
#10391
Posted 2008. September 05. - 15:10

Kérdés, hogy a Magura csõ mennyire komázza a DOT-os fékfolyadékot, mert ásványi olajoshoz használják.
Az Avid és a Magura roppantógyûrûje nem egyforma.
A bleedig kit nélkül nehéz lesz olajat tölteni a féktestbe.
Ridebike-on kívül is van ám élet.
Javaslom egy szervíz meglátogatást, mert így a problémák nagyját leveszed a válladról.
köszi, asszem hónom alá csapom és beviszem a ridebikeba:), telefonon abban maradtunk, hogy valszeg van alkatrész, ha nem, akkor beszerzik. persze van élet rajtuk kívül is, de közel vannak, kártyával is tudok fizetni és eddig még nem fáztam rájuk. no de ez itt nem reklám a helye, majd nyugtával dícsérem a papot.

#10392
Posted 2008. September 05. - 14:22

Az Avid és a Magura roppantógyûrûje nem egyforma.
A bleedig kit nélkül nehéz lesz olajat tölteni a féktestbe.
Ridebike-on kívül is van ám élet.

Javaslom egy szervíz meglátogatást, mert így a problémák nagyját leveszed a válladról.
#10393
Posted 2008. September 05. - 13:46

sikerült bevásárolnom jól egy avid juicy carbont amellyel az a problémám, hogy rövid a fékcsõ. nomármost van nekem magura hidraulikus fékcsövem, zsír új, külsõ átmérõje megegyezik az avidéval (5 mm). hosszra bõven sok, úgyhogy kétszer elvághatom, hogy ez is rövid legyen:).
kérdéseim a következõk lennének:
- mûködhet-e a leírt fék-fékcsõ párosítás ebben az esetben?
- roppantógyûrûbõl csak aviddal lehet összehozni vagy más 5 mm-es csõre való is megteszi (jó lenne, mert avid nincs a ridebikeban)?
- kell-e még más b*sz is a roppantógyûrûn kívül a csõcseréhez (vagy ha szétszedem majd rájövök)?
- az olajjal feltöltés / légtelenítés megoldható-e az avid bleeding kit nélkül (ami drága is meg nincs is a ridebikeban) házilag vagy vigyem szervizbe?
- esetleg fogjam meg a féket meg a fékcsövet és az egészet bízzam szervizre (szívesen csinálnám magam, volt már dolgom hidrós fék légtelenítéssel, de csõcserével még nem)?
köszi
#10394
Posted 2008. September 04. - 21:36

http://www.alligator...Disc/rotors.htm
Ez az a "Titanium Nitrite Coated" verzió (legalsó feletti). Lehet, ehhez más fajta pofa kell amúgy?
Ez csak egy marketing fogás ... nem másik pofa kell hozzá.
Forgácsoló iparban régóta használják a szerszám élettartam növelés érdekében ergo, csökkenti a kissebb surlódás, kissebb ellenellás. Az fékezéskor állat ...

Színre télleg szép oszt ennyi ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#10395
Posted 2008. September 04. - 21:30

ARO-03 volt, többent nem kell!
Egy kalap sz*r.
Ütött, cseréltem, az új nem ütött.
Majd lejtõzésnél felmelegedett, akkor már ütött, de ha lehûlt akkor is.
Firga, csak kirakatban mutat jól, hamar kopott - jó súly is volt felette - de egy AVID, vagy Shimano nagyságrendekkel tovább tart.
Nekem ennyi a tapasztalat.
Nemtom Buruczki használja, aszonta jó és még pár Meditech-s ... Igaz az Airotor-t vagy milyent ... akkor most ... aki keveset fékez annak jó, aki sokat annak nem

Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#10396
Posted 2008. September 04. - 16:11

egyébként meg Ashima airotorja van Buruczki Szilárdnak is. /Bükkön még azzal ment./
entének meg nem ARO-03 as van? ha nem akkor bocsi.
#10397
Posted 2008. September 04. - 14:43

"Titán-nitrid vékonyréteget alacsony hõmérsékleten (<500 °C) reaktív fizikai gõzfázisú leválasztással (reaktív PVD-vel) lehet létrehozni. A réteg elõnyös tulajdonságai - nagy keménység, kicsi súrlódási tényezõ, dekoratív szín – miatt leválasztására több technológiát fejlesztettek ki."
Úgy tûnik tehát ideális anyag féktárcsára, nem is értem miért nem látom minden nagy gyártónál az aranyszínû tárcsákat...

#10398
Posted 2008. September 04. - 12:09

Nem értem, hogy minek egy tárcsára bevonat, úgyis lekopik róla... ha meg nem akkor a fékerõnek nem tesz jót. Legyen jó anyagból a tárcsa, ennyi.
http://www.alligator...Disc/rotors.htm
Ez az a "Titanium Nitrite Coated" verzió (legalsó feletti). Lehet, ehhez más fajta pofa kell amúgy?
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#10399
Posted 2008. September 04. - 12:07

Az ARO-03 kísértetiesen hasonlít az Alligator néven is futó tárcsára.
Egy barátom meg használ olyat, igaz azt a sárga bevonatos cuccot és panaszkodik rá.
Nem értem, hogy minek egy tárcsára bevonat, úgyis lekopik róla... ha meg nem akkor a fékerõnek nem tesz jót. Legyen jó anyagból a tárcsa, ennyi.
A sebesség mindent megold.
#10400
Posted 2008. September 04. - 11:50


Egy kalap sz*r.
Ütött, cseréltem, az új nem ütött.
Majd lejtõzésnél felmelegedett, akkor már ütött, de ha lehûlt akkor is.
Firga, csak kirakatban mutat jól, hamar kopott - jó súly is volt felette - de egy AVID, vagy Shimano nagyságrendekkel tovább tart.
Nekem ennyi a tapasztalat.