Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#10381
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13,954 posts
A Hayes-hez:
Szerintem nézd meg ezt a PDF-et.
Le van írva, rajzolva minden apró alkatrész.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#10382
Premium

Premium

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Szia! Nagyon köszi! akkor holnap meglesem a fékkaron, hogy mégis hol.. Az elsõn van egy 2 csavarral lerögzített dekli, az alatt lehet.. A hayes az érdekes, azon nem emlékszem semmire...

Az alátétezésen azt érted, hogy leszedem a vázról, és "befele" alápakolok annyi alátétet, hogy ne érjen hozzá?

mivel használt volt a bike, így nem tudom, hogy milyen állapotúak a betétek.. A betét kiszedéséhez ha jól sejtem, a féknyerget 2 fele kell szedni.. ekkor a folyadék is elmegy, ugye? mondjuk mind1, mert van otthon, ha a sima autós jó..

ha a "nem azonosítható" fék az shimano lenne, abba milyen folyadék való?

köszi szépen!

#10383
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
legtöbb féken a fékkar túlfolyótartályán van valahol hely, ahol utántöltheted. (legalábbis még nem láttam olyat amin nem volt)
nem vákummal kell leszívni, hanem felülrõl "átnyomni" az olajat.
állítani az IS (international standard) féknyergen csak ugy lehet, ha alátétezed a féknyerget a vázhoz képest úgy, hogy megfelelõen álljon.
a shimano és a magura fékekhez ásványi olaj kell, a hayes, a formula, a hope, az avid pedig dot4-et vagy dot5.1-et használ (ami kapható autós/motoros boltban mint rendes fékfolyadék)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10384
Premium

Premium

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Sziasztok!

Új vagyok még itt, és már nyafizok is :)

Történt ugyanis, hogy vettem itt a "bolhapiac"-on egy bringát, és lenne rajta csavarozni való. Hidraulikus tárcsafék van rajta. Elöl Hayes, hátul meg nemtudom :) (nincs felirat..)

lényeg, hogy a hátsó féknél, dugattyú oldalon a féktárcsa hozzáér a fékpofához. Nem azért, mert nincs visszahúzva, hanem nekem úgy tûnik, mintha a kerék eleve kicsit "balra" lenne.. vagyis a tárcsa nem középen fut.. Erre viszont beállítási lehetõséget nem lelek a féken.. Mi van ilyenkor?

Az elsõ pedig nagyon picit ugyan, de mindig fog.. inkább csak nyifog, de idegesítõ..

szóval a kérdésem az lenne, hogy hogyan is mûködik ez a fék dolog? autónál nem vagyok gondban, targoncát is szétszedek :) de ez valahogy helyes utasítás hiányában nekem magas :)

pl: hogy kell légteleníteni? milyen folyadék való ezekbe? sima autónál használatos hidraulika folyadék? vagy valami más? Az tiszta, ogy hátul van légtelenító csavar.. kitekerem, leszívom mondjuk vákuummal.. (nem gond, van..) de hun a fenébe töltöm bele a folyadékot? mert egyik fékkaron se lelek erre likat.. :)

nem akarom szervízbe vinni. nem az ára miatt, hanem elvbõl.. :) nem lehet bonyibb, mint egy autó..

Ha csinálok képeket a fékkarokról, meg a fékekrõl, tud valaki segíteni?

esetleg valami step-by-step leírás valahol a neten? olvasgatom kitartóan itt a fórumot.. igaz, ma éjszakás vagyok, de még nem látom a fényt az alagút végén :)

köszi!

#10385
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 posts
okkés azért kössz megpróbálom amit mondtál... veszteni nem vesztek vele semit

#10386
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
a kar jöhet vissza lassan azért is mert esetleg szorulnak a dugattyúk.
lehet h csak meg kéne takarítani mind2 dugattyút aztán szilikon sprével befujni és fog mozogni szépen.

sztem egy légtelenítés és az elöbbi után jó lenne, de igy látatlanba biztosat ugyse tud mondani senki.

#10387
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 posts
Csao lenne egy kérdésem , légyszi csak az írjon rá aki tényleg ért valamicskét a fékhez..

szoval van egy code fékem , már levegõs meg sz*r betét is elkopott de tegnaptol már elõjött az is hogy ha behuzom a fékkarját akkor tök lassan jön vissza.. naszoval a kérdésem az lenne , hogy ez annak tudhato be mert már annyira levegõs lenne esetleg a fék ( már edig is azvolt de eztmég nem csinálta) vagy a fékarba ment szét valamijen tömítés??

mit gondoltok sima légtelenítéssel kiküszöbölhetõ lenne a probléma?

#10388
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
nem hiányzik, csak jobban kellene figyelni az ilyen dolgokra. eddig egyik fékemen se volt- de legalábbis nem tûnt fel-, szóval nem fogok sírni miatta

#10389
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nem kell mindent elhinni amit a velo-ban irnak ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10390
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
megvan az slx, 180/160, hát a kábel kurvahosszú, elõl 100, hátul 160 centi, úgyhogy most van benne egy-két kifli, de majd ha kialakul véglegesre a bringa, akkor vágatom csak le. xt tárcsával szépen fog, az elsõben kicsit kevés az olaj, a hátsó pöpec.

thommey! nyomáspont állítás hol a rákban??? velo-s cikk alapján kérdem

#10391
tompi79

tompi79

    vendég

  • fórumtag
  • 27 posts

Kérdés, hogy a Magura csõ mennyire komázza a DOT-os fékfolyadékot, mert ásványi olajoshoz használják.
Az Avid és a Magura roppantógyûrûje nem egyforma.
A bleedig kit nélkül nehéz lesz olajat tölteni a féktestbe.
Ridebike-on kívül is van ám élet.:)
Javaslom egy szervíz meglátogatást, mert így a problémák nagyját leveszed a válladról.


köszi, asszem hónom alá csapom és beviszem a ridebikeba:), telefonon abban maradtunk, hogy valszeg van alkatrész, ha nem, akkor beszerzik. persze van élet rajtuk kívül is, de közel vannak, kártyával is tudok fizetni és eddig még nem fáztam rájuk. no de ez itt nem reklám a helye, majd nyugtával dícsérem a papot.:)

#10392
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Kérdés, hogy a Magura csõ mennyire komázza a DOT-os fékfolyadékot, mert ásványi olajoshoz használják.
Az Avid és a Magura roppantógyûrûje nem egyforma.
A bleedig kit nélkül nehéz lesz olajat tölteni a féktestbe.
Ridebike-on kívül is van ám élet.:)
Javaslom egy szervíz meglátogatást, mert így a problémák nagyját leveszed a válladról.


#10393
tompi79

tompi79

    vendég

  • fórumtag
  • 27 posts
Sziasztok,

sikerült bevásárolnom jól egy avid juicy carbont amellyel az a problémám, hogy rövid a fékcsõ. nomármost van nekem magura hidraulikus fékcsövem, zsír új, külsõ átmérõje megegyezik az avidéval (5 mm). hosszra bõven sok, úgyhogy kétszer elvághatom, hogy ez is rövid legyen:).
kérdéseim a következõk lennének:
- mûködhet-e a leírt fék-fékcsõ párosítás ebben az esetben?
- roppantógyûrûbõl csak aviddal lehet összehozni vagy más 5 mm-es csõre való is megteszi (jó lenne, mert avid nincs a ridebikeban)?
- kell-e még más b*sz is a roppantógyûrûn kívül a csõcseréhez (vagy ha szétszedem majd rájövök)?
- az olajjal feltöltés / légtelenítés megoldható-e az avid bleeding kit nélkül (ami drága is meg nincs is a ridebikeban) házilag vagy vigyem szervizbe?
- esetleg fogjam meg a féket meg a fékcsövet és az egészet bízzam szervizre (szívesen csinálnám magam, volt már dolgom hidrós fék légtelenítéssel, de csõcserével még nem)?

köszi

#10394
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

http://www.alligator...Disc/rotors.htm

Ez az a "Titanium Nitrite Coated" verzió (legalsó feletti). Lehet, ehhez más fajta pofa kell amúgy?


Ez csak egy marketing fogás ... nem másik pofa kell hozzá.

Forgácsoló iparban régóta használják a szerszám élettartam növelés érdekében ergo, csökkenti a kissebb surlódás, kissebb ellenellás. Az fékezéskor állat ... :D

Színre télleg szép oszt ennyi ...
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#10395
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

ARO-03 volt, többent nem kell! :(
Egy kalap sz*r.
Ütött, cseréltem, az új nem ütött.
Majd lejtõzésnél felmelegedett, akkor már ütött, de ha lehûlt akkor is.
Firga, csak kirakatban mutat jól, hamar kopott - jó súly is volt felette - de egy AVID, vagy Shimano nagyságrendekkel tovább tart.

Nekem ennyi a tapasztalat.


Nemtom Buruczki használja, aszonta jó és még pár Meditech-s ... Igaz az Airotor-t vagy milyent ... akkor most ... aki keveset fékez annak jó, aki sokat annak nem :)
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#10396
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
nyilván a megnövelt felületi keménység, meg persze a dísz miatt csinált ilyet az alligator.

egyébként meg Ashima airotorja van Buruczki Szilárdnak is. /Bükkön még azzal ment./
entének meg nem ARO-03 as van? ha nem akkor bocsi.

#10397
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
Csak kiváncsi voltam - Titanium nitrid, google, magyar találatok egy phd dolgozat elsõ mondata:

"Titán-nitrid vékonyréteget alacsony hõmérsékleten (<500 °C) reaktív fizikai gõzfázisú leválasztással (reaktív PVD-vel) lehet létrehozni. A réteg elõnyös tulajdonságai - nagy keménység, kicsi súrlódási tényezõ, dekoratív szín – miatt leválasztására több technológiát fejlesztettek ki."

Úgy tûnik tehát ideális anyag féktárcsára, nem is értem miért nem látom minden nagy gyártónál az aranyszínû tárcsákat... :D


#10398
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts

Nem értem, hogy minek egy tárcsára bevonat, úgyis lekopik róla... ha meg nem akkor a fékerõnek nem tesz jót. Legyen jó anyagból a tárcsa, ennyi.


http://www.alligator...Disc/rotors.htm

Ez az a "Titanium Nitrite Coated" verzió (legalsó feletti). Lehet, ehhez más fajta pofa kell amúgy?
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#10399
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Az ARO-03 kísértetiesen hasonlít az Alligator néven is futó tárcsára.
Egy barátom meg használ olyat, igaz azt a sárga bevonatos cuccot és panaszkodik rá.


Nem értem, hogy minek egy tárcsára bevonat, úgyis lekopik róla... ha meg nem akkor a fékerõnek nem tesz jót. Legyen jó anyagból a tárcsa, ennyi.


A sebesség mindent megold.

 


#10400
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
ARO-03 volt, többent nem kell! :(
Egy kalap sz*r.
Ütött, cseréltem, az új nem ütött.
Majd lejtõzésnél felmelegedett, akkor már ütött, de ha lehûlt akkor is.
Firga, csak kirakatban mutat jól, hamar kopott - jó súly is volt felette - de egy AVID, vagy Shimano nagyságrendekkel tovább tart.

Nekem ennyi a tapasztalat.