Úgy is is kérdezhettem volna, hogy milyen Shimano országúti hidraulikus fékrendszert tudnák feltenni a bringámra (vázamra)?!?!?
Ami:
- 2x10 sebességes váltórendszer
- IS tárcsafék konzol a vázon
Úgy is is kérdezhettem volna, hogy milyen Shimano országúti hidraulikus fékrendszert tudnák feltenni a bringámra (vázamra)?!?!?
Ami:
- 2x10 sebességes váltórendszer
- IS tárcsafék konzol a vázon
Szóval "átjövök" most ide...
Az országúti mechanikus tárcsafék mellet még mindig számolok a hidraulikus változattal.
Még nem döntöttem el, de mindenképpen alaposan átrágom a témát, mielőtt komolyabb kiadásba kezdek és végleg döntök, melyik mellett teszem le a voksomat.
Hidraulikus tárcsafék témában szeretnék kérdezni.
Országúti hidraulikus Shimano dual control karok mennyire kompatibilisek a Shimano MTB hidraulikus féktesttel???
Gondolok itt arra, hogy Shimano Tiagra vagy GRX karokat lehet használni egy Deore vagy SLX tárcsaféktesttel???
Miért gondolkodom ebben is?
Adott a vázam amin IS tárcsafék konzol van.Ugye köztudott, hogy ez már elavultnak számít napjainkban.
Viszont az újjabb GRX, Tiagra...stb. fékek mind FM felfogatással mennek.
IS -ről FM -re nem nagyon találok tárcsafék adaptert. Leginkább IS - > PM adaptert látok.
FM esetén még azért bőven van lehetőség, Shimano Deore, SLX, XT-ből is van választék.
Szóval mire kell figyelnem, mi ajánlott, mi nem? Vagy az országúti karok csak országúti féktesttel kompatibilisek???
Minden véleményt szívesen veszek.
Előre is köszönöm!
Ja, nekem (már nej használja) is van itthon egy 18as Crux, de már úgy érzem rajta magam, mint majom a köszörűkövön. Volt a 20as méretű, az sokkal jobb volt.
Érdekes ez a Marin. A pilótafülke kicsit nyitottabb, hosszabb mint a Roniné, alacsonyabb BB, több stack, de mégis, a fejcsőszög meredekebb (de az offset azonos), a láncvillahossz meg rövidebb. Szerintem jó lesz, csak a fejcsőszöget nem értem.
Nem igazán értem az 50/34 hajtást , főleg a 11-32 sorral. A Ronin is ilyesmivel jött (11-34), de teljesen értelmetlen szerintem. 39T*11-34 van most, sokkal jobb. Lehet, később kap 11-36-ot. Persze ez igényfüggő, de ez a gyári hajtás... mintha országútiznál majd vele... Bár akkor miért nem tripla a hajtás? De asszem ez nem márkaspecifikus hüJeség.
A teszt szépen visszaadta, amit gondoltam, mikor megláttam: az alsócsövön vezetett bovdenezés miért van szabadon? Persze, gondolom, dzsuvába te sem fogod kivinni...
Az nagyon klassz, hogy belemegy a ducibb kiskerék is! A Ronin sajnos a 700*40-et tudja max, szép időben... (Mondjuk láttam 650B-vel is, de ott kb egy papírlap fért a gumi és a láncvilla közé.) A másik, amit írt, hogy szinte ugrik a gép, tényleg ilyen. Monti után nagyon fura, de király a gyorsulás! Koskormánnyal meg aztán nagyon oda lehet pörkölni.
Arra kell vigyázni, országútisokkal ne kezdj meccselni, azért annyira nem megy.
...és hogy ne legyen teljesen offtopic, a fék. Az biztató, hogy nem panaszkodott rá a tesztelő. Az erejét meg majd látod.
Ettől a fokozat kiosztástól kicsit félek, megmondom őszintén.
Retro montis vonalról jövök, elől 3 tányérhoz vagyok szokva.
Szerintem elől bőven elég lesz a 46-os is, az 50-es helyett.
Hátul is gondolkodom a fogkiosztáson, de előbb próbáljam már ki végre, majd utána ráérek agyalni rajta.
Fel kell "erősödnöm" ehhez a bicóhoz, az biztos.
Bovden:
Személy szerint én kifejezetten örülök, hogy nyitott és nem végig zárt házban fut a bovden.
Alulra kap "csőrős" bovden végeket, esetleg gumisat, mint pl. a Shimanonak is van.
Amúgy a Marin annyi sárt fog kapni tőlem, mint az összes többi bicóm.
Azon gondolkodom, hogy az elmúlt 26 évben látott-e valaha sarat egyszer is a Crux?! Szerintem nem!
Nem kívánok senkivel sem versenyezni, pláne nem országútisokkal!
Úgy emlékszem
, hogy 1998-ban a 180cm-hez a 18inch vázméret volt az ajánlott, az akkor "trendek" szerint.
Vagy a 19-es, de ugye ilyen nem volt a Magellának, (a Kona-nál volt), ugye a köv a 20as lett volna. Azt nagynak találtam.
A Marint nem volt alkalmam megnézni, így nem volt más választásom, mint a gyártói ajánlásra hagyatkozni.
A 180cm magasságommal, pont erősen középre esem az 56-os méret esetén, így azért megnyugtató, nem kérdéses.
Ha szélére esnék pont a méret választásban, nem mertem volna megrendelni, kipróbálás előtt. Attól nem tartok, hogy kicsi lesz.
Illetve ebben a tesztben: https://www.mtbiker....ta-gravelu.html
178 cm volt a tesztelő alany, az 56os bringával.
Azt írta "kesztyűként passzolt" a bringa a magasságához. Ez is megnyugtató azért egy picit.
Ja, nekem (már nej használja) is van itthon egy 18as Crux, de már úgy érzem rajta magam, mint majom a köszörűkövön. Volt a 20as méretű, az sokkal jobb volt.
Érdekes ez a Marin. A pilótafülke kicsit nyitottabb, hosszabb mint a Roniné, alacsonyabb BB, több stack, de mégis, a fejcsőszög meredekebb (de az offset azonos), a láncvillahossz meg rövidebb. Szerintem jó lesz, csak a fejcsőszöget nem értem.
Nem igazán értem az 50/34 hajtást , főleg a 11-32 sorral. A Ronin is ilyesmivel jött (11-34), de teljesen értelmetlen szerintem. 39T*11-34 van most, sokkal jobb. Lehet, később kap 11-36-ot. Persze ez igényfüggő, de ez a gyári hajtás... mintha országútiznál majd vele... Bár akkor miért nem tripla a hajtás? De asszem ez nem márkaspecifikus hüJeség.
A teszt szépen visszaadta, amit gondoltam, mikor megláttam: az alsócsövön vezetett bovdenezés miért van szabadon? Persze, gondolom, dzsuvába te sem fogod kivinni...
Az nagyon klassz, hogy belemegy a ducibb kiskerék is! A Ronin sajnos a 700*40-et tudja max, szép időben... (Mondjuk láttam 650B-vel is, de ott kb egy papírlap fért a gumi és a láncvilla közé.) A másik, amit írt, hogy szinte ugrik a gép, tényleg ilyen. Monti után nagyon fura, de király a gyorsulás! Koskormánnyal meg aztán nagyon oda lehet pörkölni. Arra kell vigyázni, országútisokkal ne kezdj meccselni, azért annyira nem megy.
...és hogy ne legyen teljesen offtopic, a fék. Az biztató, hogy nem panaszkodott rá a tesztelő. Az erejét meg majd látod.
Edited by Kisherceg, 2024. June 24. - 15:57.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
oké, értem, persze, nem azért...
valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Egyébként jó ez az táblázat, köszi.
oké, értem, persze, nem azért...
valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Úgy emlékszem , hogy 1998-ban a 180cm-hez a 18inch vázméret volt az ajánlott, az akkor "trendek" szerint.
Vagy a 19-es, de ugye ilyen nem volt a Magellának, (a Kona-nál volt), ugye a köv a 20as lett volna. Azt nagynak találtam.
A Marint nem volt alkalmam megnézni, így nem volt más választásom, mint a gyártói ajánlásra hagyatkozni.
A 180cm magasságommal, pont erősen középre esem az 56-os méret esetén, így azért megnyugtató, nem kérdéses.
Ha szélére esnék pont a méret választásban, nem mertem volna megrendelni, kipróbálás előtt. Attól nem tartok, hogy kicsi lesz.
Illetve ebben a tesztben: https://www.mtbiker....ta-gravelu.html
178 cm volt a tesztelő alany, az 56os bringával.
Azt írta "kesztyűként passzolt" a bringa a magasságához. Ez is megnyugtató azért egy picit.
Edited by talpfa, 2024. June 24. - 12:23.
"edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?" - Kicsit megtévesztő a számozása a váznak.
Ez nem 56cm-es nyeregvázcső hosszúságot jelent!
A Rometnél valóban így volt, meg a legtöbb gyártónál is, szerintem így is logikus, de a Marinnál valamiért nem így van.
Más néven L-es méret. A gyártó szerint az 56os vagy másképp "L" Nicasio váz 175-183 cm között ridereknek ajánlott.
A két szélső érték, már határ eset, ott érdemes kipróbálni, mert van aki már átcsúszik a másik méretbe, tetszés, kényelem szerint, kinek melyik...
oké, értem, persze, nem azért... valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Edited by Kisherceg, 2024. June 24. - 10:45.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
na jól van, ez szép, kíváncsi leszek majd, hogy látod, mit tapasztalsz.
fékhez még annyit, hogy ezen a vázon is a láncvillán van a fék. a BB7 ugye eléggé kilóg oldalra. ez lehet probléma, mivel az országúti/gravel karok q-faktora kisebb, mint a montis karoké. én ezért (is) cseréltem Alfine-ra (plusz nem is szeretem a keskeny karokat)
edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?
"edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?" - Kicsit megtévesztő a számozása a váznak.
Ez nem 56cm-es nyeregvázcső hosszúságot jelent!
A Rometnél valóban így volt, meg a legtöbb gyártónál is, szerintem így is logikus, de a Marinnál valamiért nem így van.
Más néven L-es méret. A gyártó szerint az 56os vagy másképp "L" Nicasio váz 175-183 cm között ridereknek ajánlott.
A két szélső érték, már határ eset, ott érdemes kipróbálni, mert van aki már átcsúszik a másik méretbe, tetszés, kényelem szerint, kinek melyik...
Ez lett volna a meglepetés....
Ő lett a befutó...
https://www.marinbik...es/2024-nicasio
Még ide se ért, de már "látom" mit kell kicserélnem, tuningolnom rajta...
Jó egy csomó mindent lehetne, de ne legyünk telhetetlenek, heti akcióban - áron - nagyon korrekt, ezzel a felszereléssel így is. - szerintem
A teszteket olvasva a fék, közepesen teljesít. Itt nincs kompromisszum! Úgyhogy azt hiszem, ez lesz a legfontosabb első körben.
Persze kipróbálom majd a gyáriakat is, de azért fejben már számolok a cserével.
Ja, 56-os méretben, mint képeken is.
na jól van, ez szép, kíváncsi leszek majd, hogy látod, mit tapasztalsz.
fékhez még annyit, hogy ezen a vázon is a láncvillán van a fék. a BB7 ugye eléggé kilóg oldalra. ez lehet probléma, mivel az országúti/gravel karok q-faktora kisebb, mint a montis karoké. én ezért (is) cseréltem Alfine-ra (plusz nem is szeretem a keskeny karokat)
edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?
Edited by Kisherceg, 2024. June 24. - 08:37.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Edited by sala, 2024. June 23. - 22:46.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
nade milyen bringát? mert ez még nem derült ki...
Ez lett volna a meglepetés....
Ő lett a befutó...
https://www.marinbik...es/2024-nicasio
Még ide se ért, de már "látom" mit kell kicserélnem, tuningolnom rajta...
Jó egy csomó mindent lehetne, de ne legyünk telhetetlenek, heti akcióban - áron - nagyon korrekt, ezzel a felszereléssel így is. - szerintem
A teszteket olvasva a fék, közepesen teljesít. Itt nincs kompromisszum! Úgyhogy azt hiszem, ez lesz a legfontosabb első körben.
Persze kipróbálom majd a gyáriakat is, de azért fejben már számolok a cserével.
Ja, 56-os méretben, mint képeken is.
Edited by talpfa, 2024. June 23. - 22:35.
Köszönöm mindenkinek...!
A bringán a fékkar gyárilag Shimano Claris ST-R2000 lesz.
Igazából, hogy Claris, Sora, Tiagra a mechanikus fékkar, működésben - fékezőerőben! - van befolyásoló tényezője???
Működésben (a fék tekintetében) gondolom hasonló mindegyik, súlyban, fokozatban ugye nem. Vagy tévedek???
Holnap, holnapután hozza a bringát a futár....
nade milyen bringát? mert ez még nem derült ki...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Köszönöm mindenkinek...!
A bringán a fékkar gyárilag Shimano Claris ST-R2000 lesz.
Igazából, hogy Claris, Sora, Tiagra a mechanikus fékkar, működésben - fékezőerőben! - van befolyásoló tényezője???
Működésben (a fék tekintetében) gondolom hasonló mindegyik, súlyban, fokozatban ugye nem. Vagy tévedek???
Holnap, holnapután hozza a bringát a futár....
csak mert Kisherceg unszolt, de halványodnak az emlékek: a BB7 MTB és TRP HY/RD között nehezen tudnék igazságot tenni fékerőben, de talán egy kicsit még mindig a BB7 javára döntenék, természetesen ugyanazzal a karral. A sima TRP (Spyre) nem volt túl meggyőző, bár a kétoldali mozgás jó is lehetne, főleg, ha finomabb volna az imbuszos pofautánállítás. Hátra meghagytam, elöl a HY/RD teljesít, nem mondom, hogy nem lehetne jobb, monti után hiányzik a tartalék. Nekem Rival karok vannak a koson.
Valami kevesebbet húzó karral akár tuti is lehetne, a minimum beállítással elég atom volt egyenes kormányon is a BB7 SD7 karral.
Régen a bowdenhúzás is jobb volt.
Elolvastam... nagyon hasznos!
Szóval akkor mtb változatot érdemes venni nem a road-ot???
A koskormányos verziónál úgy értelmeztem nem jött be annyira a Shimano fék-váltókarokkal, ha fent "hood-on" fogad, fékeztél..?
Ha koskormányhoz lesz, akkor szerintem inkább a Road, csak nagyon utána kell menni, milyen fékkarral rakod össze. Utólag gondolkoztam ezen a dolgon, szerintem nem is annyira a húzási hosszokban lehet nagy különbség az országúti fékkaroknál (hisz a BB7 Road és a TRP is jó volt alsófogásból). Valójában ott lehet nagyon mellényúlni, ha a fékkar forgáspontja alacsonyan van, mert így "hood"-on fékezve - főleg ha hozzám hasonlóan kis kezed van - sokat kell(ene) nyújtózkodni az ujjakkal, hogy jó helyen, megfelelő erőkarral tudd húzni.
nem tudom ,mennyire érthető a fenti gondolatmenet...
ilyenem volt, Tiagra 4700:
trp, ezen ahogy nézem, alacsonyabban van a forgáspont, szerintem ezzel valszeg még rosszabb lett volna (nekem)
Tiagra hidraulikus, ezen - nekem úgy tűnik - magasbban van a forgáspont, itt - gondolom - számítottak arra, hogy leginkább "hood"-on fogva lesz használva:
Edited by Kisherceg, 2024. June 23. - 20:33.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.
A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.
Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)
Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.
Elolvastam... nagyon hasznos!
Szóval akkor mtb változatot érdemes venni nem a road-ot???
A koskormányos verziónál úgy értelmeztem nem jött be annyira a Shimano fék-váltókarokkal, ha fent "hood-on" fogad, fékeztél..?
Edited by talpfa, 2024. June 23. - 17:33.
A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.
A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.
Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)
Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.
Tőled vártam az első választ. Így is lett.
Köszönöm.
Olvasok és ha kérdésem lesz, akkor ismét kérdezek.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"