Na, SLX lett apróból. Már csak egy 160-as hat csavaros tárcsa kellene aztán rendben van a fék.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#801
Írta 2015. október 11. - 12:44
#802
Írta 2015. október 03. - 10:43
Ha teheted shimano...
Erre jutottam én is sok sok olvasás után, hogy Shimanoval kisebb a rizikó. Ez eldőlt. Már csak CX/gravel vázméretezés bajom van. Meglátogatom azt a topikot is.
#803
Írta 2015. szeptember 30. - 07:02
Köszönöm a választ! Még annyit, hogy Shimano és Sram között van különbség a BR-RS785, Rival, Force között vagy ne tököljek és vegyek majd egy bringát.
Ha teheted shimano... Nalam a legjobbnak tartott mechanikus van (trp spyre), de persze nem uti meg a korabbi slx fekem szintjet (m666). Ha jol be van love, szerintem az olcsobb shimanok szintjet hozza, csak az a gond, ahogy kopik a fek, utana kell allitani mindig. Rovid ideig van olyan tartomanyban, hogy igazan jo legyen, utana meg tul hosszu uton jar, hogy hatekony legyen.
Azt sose ertettem, hogy miert tartjak a bovdenes fekeket karbantartasmentesebbnek - szerintem epp hogy tobbet kell veluk foglalkozni. A hidrosnal csak olajat es fekbetetet cserelsz, kozte meg konstans a mukodes. Felnifeknel nem olyan szembetuno a mukodesbeli differencia, ahogy kopik a betet, mint bovdenes tarcsasnal.
Az avid fekeket sose szerettem montin, a hasonlo aru shimanok sokkal jobban tetszettek.
#804
Írta 2015. szeptember 27. - 14:16
Sziasztok,van most valami best-buy shimano olajos tárcsafék (160 mm tárcsa, PM rögzítés)?A városi gépemre az országúti fék helyett kellene valami, amivel meg lehet állni.
attól függ, mennyit szánsz rá....
https://www.bike-com...BR-M615-p35460/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#805
Írta 2015. szeptember 27. - 12:52
Aske módosította - 2015. szeptember 27. - 12:53
#806
Írta 2015. szeptember 19. - 17:58
Pár hétig nem használtam a bringát, és most a az első fék felsikít, mikor már majdnem megáll a bringa. Furcsa, hogy a hátsó az csöndes, mint régen.
Mitől lehet, és hogyan lehetne orvosolni?
Fékpofák: Shimano G01S
Első féktárcsa: Shimano Deore SM-RT62-M 180mm
Hátsó féktárcsa: Shimano Deore SM-RT63 160mm
#807
Írta 2015. szeptember 08. - 12:27
Köszönöm a választ! Még annyit, hogy Shimano és Sram között van különbség a BR-RS785, Rival, Force között vagy ne tököljek és vegyek majd egy bringát.
Az M785 alapján sz R(S)785-es féknyereg is szuper lehet, de azt nem tudom, hogy országúti vonalon mit tud a fékkar. Az MTB-s XT féknél a mind a féknyereg, mind a kar tudása profi.
#808
Írta 2015. szeptember 07. - 23:30
tizenéve létezik tárcsafék mtb-re, az elmúlt pár évet leszámítva a legtöbbeknél gyorszárral van/volt rögzítve a kerék a tárcsafékes bringában. cx-en miért ne működne? persze, az átütőtengely jobb, de cx bringán nem ez lesz a szűk keresztmetszet.
Köszönöm a választ! Még annyit, hogy Shimano és Sram között van különbség a BR-RS785, Rival, Force között vagy ne tököljek és vegyek majd egy bringát.
#809
Írta 2015. szeptember 06. - 13:59
Tárcsafék irányából QR Thru Axle témában van kérdésem. Már három éve agyalok CX bringában. Most kezdik behozni az átütős tengelyeket. Érdemes megvárni, hogy mi lesz a szabvány és nem most vásárolni vagy jó lehet egy gyorszáras megoldás is? Mennyire tart stabilan egy gyorszár fékezéskor? Elmozdulhat? Ilyenekre gondolok.
tizenéve létezik tárcsafék mtb-re, az elmúlt pár évet leszámítva a legtöbbeknél gyorszárral van/volt rögzítve a kerék a tárcsafékes bringában. cx-en miért ne működne? persze, az átütőtengely jobb, de cx bringán nem ez lesz a szűk keresztmetszet.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#810
Írta 2015. szeptember 06. - 09:23
Tárcsafék irányából QR Thru Axle témában van kérdésem. Már három éve agyalok CX bringában. Most kezdik behozni az átütős tengelyeket. Érdemes megvárni, hogy mi lesz a szabvány és nem most vásárolni vagy jó lehet egy gyorszáras megoldás is? Mennyire tart stabilan egy gyorszár fékezéskor? Elmozdulhat? Ilyenekre gondolok.
#811
Írta 2015. augusztus 21. - 22:35
Ne politizáljunk légyszíves!
Amúgy nekem is ez jutott eszembe
- zeezoltano kedveli ezt
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#812
Írta 2015. augusztus 21. - 19:14
Cserélj kormányt.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#813
Írta 2015. augusztus 21. - 09:02
Sziasztok!
25.4-es kormányhoz keresek fékkarokat. A fékkarok többsége 22.2-es bilincsméretű, én viszont közel szeretném feltenni a stucnihoz, ahol már vastagabb a kormány. Mitévő legyek, tudtok segíteni, a neten nem nagyon találok ilyen fékkarokat?
Köszi!
#814
Írta 2015. augusztus 20. - 22:27
Valóban, a huzalszikra is tökéletes választás lehetne, ha nem lennének anyaggal határolt szegmensek, de amúgy nem kell aggódni a hő miatt sem, hiszen vagy víz vagy olaj vagy egyéb emulziós folyadék hűtés alapból adott.
amúgy huzalszikrát inkább nagyobb keresztmetszetű munkadarabnál alkalmaznak ahol számít még a precizitás de a lézer/víz penetritása már korlátozott.
Amúgy meg gaboca1 már belinkelte a tutit úgyhogy kár ezen görcsölni
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#815
Írta 2015. augusztus 20. - 15:15
Huzalszikrán vágatnám ki. A szélességét köszörüléssel munkálnám készre.
Nem vagyok nagy ismerője, de azzal a külső felület oké, és a belső területek. ha jól tudom a huzalosnak valahol el kell indulni, mivel gyakorlatilag végtelenítve van, és nem tud úgy mint a lézer, vagy víz csak úgy a közepén egy likat vágni.
De a huzalnál a egyik gondom a bevitt hő vágás közben ami szerkezetileg változtatja az anyagot, és általában nem a előnyére...
Ahogy kolléga is írta a stancolás meg végkép felejtős, max sok ezer db-nál, alig kerülne pénzbe a szerszám :-)
A vízet látom még mindig előnyösnek, mivel nincs hő bevitel és akkor egyben meg lehet csinálni. A probléma, hogy a víz vágásnál a felület minimálisan kúpos lesz, itt teljesen mindegy, a 6db, rögzítő csavar se tizedes pontosan van gondolom betűrve.
De ha meg csinálod, minden képen kérek tájékoztatást :-)
#816
Írta 2015. augusztus 20. - 12:36
Huzalszikrán vágatnám ki. A szélességét köszörüléssel munkálnám készre.
Nem a győzelem a részvétel, hanem a fontos !
#817
Írta 2015. augusztus 19. - 23:29
És mivel vágnád ki? Csak kíváncsiságból kérdezem. Én első körben lézerre tippelnék esetleg vízsugár, de stancolásra semmiképp.
https://www.youtube....h?v=RQIJSsbvolc
#818
Írta 2015. augusztus 19. - 21:56
Olyan helyen dolgozom ahol a kivágást is megoldanám.
És mivel vágnád ki? Csak kíváncsiságból kérdezem. Én első körben lézerre tippelnék esetleg vízsugár, de stancolásra semmiképp.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#819
Írta 2015. augusztus 19. - 20:00
na igen Icetec-nél már préselt, vagy valahogy össze gyógyítót anyagok vannak.
A sós tengeri levező a rozsdamentesen is elkezdi a kristályközi korróziót
OFF: Saválló anyag megy az uszodák, fürdök területére is és a klór, meg a csoda takarító anyagok azt is elkezdik zabálni...
A alap kísérlet sem teljesen megbízható, hogy a rozsdamentest nem fogja a mágnes, mert van olyan ötvözet amit fog, de kiindulásnak műhelyben is így megy ha talált anyag van :-)
Pity_
Azt javasolnám, hogy még kísérletezni sem érdemes, mert pont olyan alkatrész ez, ami ha tönkre megy menet közben akkor cumi van, és lehet is kicsi.
#820
Írta 2015. augusztus 19. - 19:05
A Shimano Icetec-ben van alu is. Görögben láttam (az élén) rozsdásodó féktárcsát, gondolom a sós tengeri levegő miatt, szóval nem feltétlen (csak) rozsdamentes acélból vannak.