Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#8041
dragon1214

dragon1214

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Heloka mindenkinek akinek van hayes stroker ace féke az irjon rola hog milyenek a tulajdonságai és hátrányai is mert ilyen féket akarok venni.
Elõre is köszönöm

#8042
PSC

PSC

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Ok, akkor így fogok eljárni. Köszönöm!

#8043
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Hayes stroker trail fékem van, meg egy kis gondom vele: elérkezett egy villacsere, ekkor vettem észre, hogy az elsõ fék egyik dugattyúja eléggé kint van a másikhoz képest (egyébként tökéletesen mûködött). Levettem a féknyerget, visszatoltam mindkettõt, majd párszor meghúztam a fékkart, de csak az egyik kezdett "vándorolni", a másik mindig visszatért a kiindulási helyére.
Hogyan tudnám kimozdítani? Tartsam vissza valamivel esetleg a másikat addig? Lehet, hogy hülye kérdés, de képes kiesni a dugattyú a féktestbõl, vagy van rajta valami határolás?...mert ha van, akkor addig pumpálom, amíg mindkettõ ki nem jön végállásba. Ha kijöttek, megfújom teflonspray-el, az segít?

Elõre is köszi a segítséget!

Hello!
Igen, ki tud esni a dugattyú, nem árt vigyázni, mert különben légtelenítheted a féked. Ahogy írtad tartsd vissza a másikat. Amikor kicsit kijjebb jön fúj rá valamilyen olajat és mozgasd meg a dugattyút, aztán töröld le róla, utána megint fújj rá egy kicsit és csináld addig amíg nem mozog rendesen. A végén töröld le a kenõanyagot róla, nehogy a betétre kerüljön.


A sebesség mindent megold.

 


#8044
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
ezt híjják önbeállásnak

#8045
PSC

PSC

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Hayes stroker trail fékem van, meg egy kis gondom vele: elérkezett egy villacsere, ekkor vettem észre, hogy az elsõ fék egyik dugattyúja eléggé kint van a másikhoz képest (egyébként tökéletesen mûködött). Levettem a féknyerget, visszatoltam mindkettõt, majd párszor meghúztam a fékkart, de csak az egyik kezdett "vándorolni", a másik mindig visszatért a kiindulási helyére.
Hogyan tudnám kimozdítani? Tartsam vissza valamivel esetleg a másikat addig? Lehet, hogy hülye kérdés, de képes kiesni a dugattyú a féktestbõl, vagy van rajta valami határolás?...mert ha van, akkor addig pumpálom, amíg mindkettõ ki nem jön végállásba. Ha kijöttek, megfújom teflonspray-el, az segít?

Elõre is köszi a segítséget!

#8046
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ezzel én is így voltam, de ezt is meg kell tanulni.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8047
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
elsõ fékszervíznél nyakig olajosak voltunk :) második már biztos jobban sikerül majd :)

#8048
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ja szerelésnél törölgetni kell, meg alkohollal lemosni utána szépen. lehet tisztán is dolgozni, nem kell fürödni, nem a strandon vagyunk, na meg egészségtelen is (bár ilyen kis mennyiségben nem vészes).

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8049
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
és nem is eszi meg a fékkar felületkezelését :) mint a szintetikus...barátomnak is leszedte a juicy feliratot

#8050
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
én is csak a félreértések elkerülése végett írtam hogy a versenyutóban bizony nem az az olaj van mint pár bicikliben, ami nem azt jelenti hogy az ásványi olaj rossz lenne. a célterületen helytáll.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8051
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
de ha kedves vagy akkor viszel egy fél decis flakont a boltba, aztán szépen rámosolyogsz a bácsira aki ad neked bele olajat, párszáz forint....nem kell megvenni egy vederrel pöcörõ

amugy rá van írva a fékkar túlfolyójának a fedelére hogy mit lehet tenni bele

#8052
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
a versenyautókba pedig dot 5.1 megy, ami szintetikus. ne tegyél olyat shimano fékbe. abba csak szigorúan ásványi olajat (természetesen fékolajat), a legjobb a shimano a shimanohoz, és nem is olyan méregdrága ha azt veszed hogy a fél deci elég két fékre. olajcsere optimális esetben meg (csak) évente illik.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8053
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a shimanonak csak asvanyi olaja van, mivel minden fekjukbe olyan kell. lehet kapni kis kiszerelesben nem tul dragan
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8054
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 hozzászólás
A Shimano olaj nekem bevált, de ajánlottak már verseny autó fék olajat is :) Szóval kinek ez kinek az...
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#8055
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

Ugyan ez a fék + teló kombó van nekem is, 180/160...

1.
Szerintem meg nem a teló rugalmasságával van itt a probléma, hanem vagy a féktest teló kapcsolat valameik csavarja van meglazulva, vagy csak egyszerûen a centerlok/6 csavar lazult fel és az enged neki egy minimális kilengést, esetleg utolsó ként, az is lehet, hogy a rugó nem nyomja eléggé szét a betéteket...

2.
Valúszinûleg levegõs... A Fékkaron meg van állítási lehetõség, méghozzá ha oldarrol nézel a fékkarhoz, akkor meg fogod látni azt a picike imbusz fejet, amin lehet állítani!!! Nagyon kicsi imbusz kell hozzá, én csak bitfej készletbe találtam, és már csak 1 volt, ami annál is kissebb...


Tényleg ott a csavar a fékkartávolsághoz!

Köszi a többi tippet is, holnap végignézem amit írtatok. Plusz légteleíteni is akarok, bringán most fogom elõször csinálni ez alapján. Van valami ami esetleg itt nincs megemlítve, ill megvan de fontos és figyelni kell rá?
Ja és milyen olajat vagyek? M485 a fék, Mineral Oil felirat a fékkaron. Ha jól tudom shimano-nak van ilyenje? vagy tök mind1 mi megy bele csak ásványi legyen?

#8056
Gurbylaczy

Gurbylaczy

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Sziasztok!

Nem tudnátok adni egy linket ahol találok leírást mechanikus tárcsafékek szerelésérõl?
Elõre is köszi!
Laczy

#8057
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
köszi szépen.

#8058
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás

az rendben, h nem jár hozzá, de szükségem van adapterre, ha Recon villám van ill. Kona vázam?


persze, ezek a féktestek PM-esek. A recon-nak IS a felfogatása. (Max az idei modellek PMesek, ha megkapták az új lábakat)
Kell elõre és hátra is egy IS-PM adapter a megfelelõ tárcsamérethez.

#8059
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

az rendben, h nem jár hozzá, de szükségem van adapterre, ha Recon villám van ill. Kona vázam?

Szia! Nekem ez van, jó kis fék, három éve használom mindenféle probléma nélkül. Adapter akkor kell ha 180-as tárcsával akarod használni, nekem XTR tárcsa van hozzá, de korrektül mûködött a saját tárcsájával is.

#8060
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
az rendben, h nem jár hozzá, de szükségem van adapterre, ha Recon villám van ill. Kona vázam?