Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8041
Posted 2009. August 10. - 21:46

#8042
Posted 2009. August 10. - 21:22

Olyan kérdésem, lenne, hogy mit tudok tenni, ha az egyik Hayes MX-4 mechanikus fékemnek kicsit ferde a nem mozgó fékpofája?
Köszi
#8043
Posted 2009. August 10. - 15:38

Egy kis segítség kellene. Van egy Shimano Deore XT dual control (BR-M775+ST-M775) fékrendszerem,aminek a hátsó féke levegõs volt.
Gondoltam légtelenítem, hisz már elméletben profi vagyok (olvastam a tanácsaitokat:-)). Levettem az tartály fedelét, 4 csavar fogta. Kicsit furcsállottam, hogy az áttetszõ olajban apró fekete forgácsszerû szennyezõdéseket láttam.Gondoltam akkor itt az alkalom az olajcserére is.
Gondosan kitisztítottam, (na és itt jött a problémám) volt a tartály alján
egy fényes "lemezke" alighogy hozzáértem a fültisztító pálcával elmozdult a
helyérõl, és nem értem, hogy azt egyáltalán mi tartja a helyén (hisz a rázkódásnál biztos elmozdul). Ha valaki tudja, hogy ez mire szolgál (alatta van 2 furat, ahol az olaj közlekedik), és hogyan kell szakszerûen rögzíteni az eredeti pozíciójában, az kérem segítsen.
#8044
Posted 2009. August 10. - 12:05

Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#8045
Posted 2009. August 09. - 21:42

Tényleg ott a csavar a fékkartávolsághoz!
Köszi a többi tippet is, holnap végignézem amit írtatok. Plusz légteleíteni is akarok, bringán most fogom elõször csinálni ez alapján. Van valami ami esetleg itt nincs megemlítve, ill megvan de fontos és figyelni kell rá?
Ja és milyen olajat vagyek? M485 a fék, Mineral Oil felirat a fékkaron. Ha jól tudom shimano-nak van ilyenje? vagy tök mind1 mi megy bele csak ásványi legyen?
Lehet, hogy már túl vagy rajta. De ha még nem, szerintem felejtsd el az útmutató szerinti nejlonzacskós/palackos-felülrõl töltõs módszert. Sokkal egyszerûbb alulról fecskendõvel és csõvel üríteni-tölteni.
Amikor lentrõl nyomva az olajat a tartály félig megtelt, akkor elzárod alul. Megütögeted a csövet, meghúzkodod a fékkart (nekem már ekkor sem jön fel buborék). Ha már légtelennek ítéled, akkor csurig töltöd a tartályt felülrõl és lezárod. Tarts a tartály alá rongyot, mert a gumiharang kinyomja felesleget!
A hátsó féknél kivett távtartóval én még behúzom kicsit a féket, hogy a dugattyúk elfoglalják a használatkori nyugalmi helyzetüket: kint maradnak kb 0,5-1 mm-t. A hátsó fék tartályát így töltöm tele, hogy a fék ugyanott fogjon, mint az elsõ. (Bikemagban láttam és mûködik)
Gyári Shimano olajat használj, lehet kapni! A gyári egységcsomagból legalább 2 teljes feltöltés kijön.
http://www.bikeoutle..._Oil-834-0.html
#8046
Posted 2009. August 09. - 20:46

#8047
Posted 2009. August 09. - 14:55


Hayes hfx-9 fékkel kapcsolatban lenne egy kérdésem.
Nekem és egy ismerõsömnek is ugyanaz a "probléma" áll fent ennél a féknél...
Az hogy a 2 fékpofa közül csak az egyik oldalon lévõ pofa "srégen",ferdén kopott el...mind2 hfx-9 friss fék,még az elsõ betétjüknél tartanak..
Esetleg a dugattyú lenne elkopva?? Bár furcsa lenne 1 éves féknél......
Mi lehet a probléma?
Elõre is kösz a válaszokat

#8048
Posted 2009. August 09. - 13:24

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8049
Posted 2009. August 08. - 21:51

Jó lesz, én is azt használok ilyen célra.Nincs sajnos fékolajam itthon; ha nem csinálok bajt vele, egy kis TF2-t adnék neki.
A sebesség mindent megold.
#8050
Posted 2009. August 08. - 21:50

#8051
Posted 2009. August 08. - 20:54

#8052
Posted 2009. August 08. - 20:50

csak az nem olaj, a neve is fékfolyadék és ennek megfelelõ a kenõ hatásapsc: kenõolajnak szerintem a legjobb a a fék saját fékolaja, ha esetleg van külön, vagy be tudsz szerezni pár cseppet. mivel hayes, az autókban, ill. motorokban is ilyen fékolaj van.
A sebesség mindent megold.
#8053
Posted 2009. August 08. - 20:08

#8054
Posted 2009. August 08. - 17:41

Elõre is köszönöm
#8055
Posted 2009. August 08. - 13:39

#8056
Posted 2009. August 08. - 13:07

Hello!Sziasztok!
Hayes stroker trail fékem van, meg egy kis gondom vele: elérkezett egy villacsere, ekkor vettem észre, hogy az elsõ fék egyik dugattyúja eléggé kint van a másikhoz képest (egyébként tökéletesen mûködött). Levettem a féknyerget, visszatoltam mindkettõt, majd párszor meghúztam a fékkart, de csak az egyik kezdett "vándorolni", a másik mindig visszatért a kiindulási helyére.
Hogyan tudnám kimozdítani? Tartsam vissza valamivel esetleg a másikat addig? Lehet, hogy hülye kérdés, de képes kiesni a dugattyú a féktestbõl, vagy van rajta valami határolás?...mert ha van, akkor addig pumpálom, amíg mindkettõ ki nem jön végállásba. Ha kijöttek, megfújom teflonspray-el, az segít?
Elõre is köszi a segítséget!
Igen, ki tud esni a dugattyú, nem árt vigyázni, mert különben légtelenítheted a féked. Ahogy írtad tartsd vissza a másikat. Amikor kicsit kijjebb jön fúj rá valamilyen olajat és mozgasd meg a dugattyút, aztán töröld le róla, utána megint fújj rá egy kicsit és csináld addig amíg nem mozog rendesen. A végén töröld le a kenõanyagot róla, nehogy a betétre kerüljön.
A sebesség mindent megold.
#8057
Posted 2009. August 08. - 12:54

#8058
Posted 2009. August 08. - 11:57

Hayes stroker trail fékem van, meg egy kis gondom vele: elérkezett egy villacsere, ekkor vettem észre, hogy az elsõ fék egyik dugattyúja eléggé kint van a másikhoz képest (egyébként tökéletesen mûködött). Levettem a féknyerget, visszatoltam mindkettõt, majd párszor meghúztam a fékkart, de csak az egyik kezdett "vándorolni", a másik mindig visszatért a kiindulási helyére.
Hogyan tudnám kimozdítani? Tartsam vissza valamivel esetleg a másikat addig? Lehet, hogy hülye kérdés, de képes kiesni a dugattyú a féktestbõl, vagy van rajta valami határolás?...mert ha van, akkor addig pumpálom, amíg mindkettõ ki nem jön végállásba. Ha kijöttek, megfújom teflonspray-el, az segít?
Elõre is köszi a segítséget!
#8059
Posted 2009. August 08. - 01:03

#8060
Posted 2009. August 08. - 00:57
