oké, értem, persze, nem azért...
valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Egyébként jó ez az táblázat, köszi.
oké, értem, persze, nem azért...
valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Egyébként jó ez az táblázat, köszi.
oké, értem, persze, nem azért...
valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Úgy emlékszem , hogy 1998-ban a 180cm-hez a 18inch vázméret volt az ajánlott, az akkor "trendek" szerint.
Vagy a 19-es, de ugye ilyen nem volt a Magellának, (a Kona-nál volt), ugye a köv a 20as lett volna. Azt nagynak találtam.
A Marint nem volt alkalmam megnézni, így nem volt más választásom, mint a gyártói ajánlásra hagyatkozni.
A 180cm magasságommal, pont erősen középre esem az 56-os méret esetén, így azért megnyugtató, nem kérdéses.
Ha szélére esnék pont a méret választásban, nem mertem volna megrendelni, kipróbálás előtt. Attól nem tartok, hogy kicsi lesz.
Illetve ebben a tesztben: https://www.mtbiker....ta-gravelu.html
178 cm volt a tesztelő alany, az 56os bringával.
Azt írta "kesztyűként passzolt" a bringa a magasságához. Ez is megnyugtató azért egy picit.
talpfa módosította - 2024. június 24. - 12:23
"edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?" - Kicsit megtévesztő a számozása a váznak.
Ez nem 56cm-es nyeregvázcső hosszúságot jelent!
A Rometnél valóban így volt, meg a legtöbb gyártónál is, szerintem így is logikus, de a Marinnál valamiért nem így van.
Más néven L-es méret. A gyártó szerint az 56os vagy másképp "L" Nicasio váz 175-183 cm között ridereknek ajánlott.
A két szélső érték, már határ eset, ott érdemes kipróbálni, mert van aki már átcsúszik a másik méretbe, tetszés, kényelem szerint, kinek melyik...
oké, értem, persze, nem azért... valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 10:45
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
na jól van, ez szép, kíváncsi leszek majd, hogy látod, mit tapasztalsz.
fékhez még annyit, hogy ezen a vázon is a láncvillán van a fék. a BB7 ugye eléggé kilóg oldalra. ez lehet probléma, mivel az országúti/gravel karok q-faktora kisebb, mint a montis karoké. én ezért (is) cseréltem Alfine-ra (plusz nem is szeretem a keskeny karokat)
edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?
"edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?" - Kicsit megtévesztő a számozása a váznak.
Ez nem 56cm-es nyeregvázcső hosszúságot jelent!
A Rometnél valóban így volt, meg a legtöbb gyártónál is, szerintem így is logikus, de a Marinnál valamiért nem így van.
Más néven L-es méret. A gyártó szerint az 56os vagy másképp "L" Nicasio váz 175-183 cm között ridereknek ajánlott.
A két szélső érték, már határ eset, ott érdemes kipróbálni, mert van aki már átcsúszik a másik méretbe, tetszés, kényelem szerint, kinek melyik...
Ez lett volna a meglepetés....
Ő lett a befutó...
https://www.marinbik...es/2024-nicasio
Még ide se ért, de már "látom" mit kell kicserélnem, tuningolnom rajta...
Jó egy csomó mindent lehetne, de ne legyünk telhetetlenek, heti akcióban - áron - nagyon korrekt, ezzel a felszereléssel így is. - szerintem
A teszteket olvasva a fék, közepesen teljesít. Itt nincs kompromisszum! Úgyhogy azt hiszem, ez lesz a legfontosabb első körben.
Persze kipróbálom majd a gyáriakat is, de azért fejben már számolok a cserével.
Ja, 56-os méretben, mint képeken is.
na jól van, ez szép, kíváncsi leszek majd, hogy látod, mit tapasztalsz.
fékhez még annyit, hogy ezen a vázon is a láncvillán van a fék. a BB7 ugye eléggé kilóg oldalra. ez lehet probléma, mivel az országúti/gravel karok q-faktora kisebb, mint a montis karoké. én ezért (is) cseréltem Alfine-ra (plusz nem is szeretem a keskeny karokat)
edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?
Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 08:37
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
sala módosította - 2024. június 23. - 22:46
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
nade milyen bringát? mert ez még nem derült ki...
Ez lett volna a meglepetés....
Ő lett a befutó...
https://www.marinbik...es/2024-nicasio
Még ide se ért, de már "látom" mit kell kicserélnem, tuningolnom rajta...
Jó egy csomó mindent lehetne, de ne legyünk telhetetlenek, heti akcióban - áron - nagyon korrekt, ezzel a felszereléssel így is. - szerintem
A teszteket olvasva a fék, közepesen teljesít. Itt nincs kompromisszum! Úgyhogy azt hiszem, ez lesz a legfontosabb első körben.
Persze kipróbálom majd a gyáriakat is, de azért fejben már számolok a cserével.
Ja, 56-os méretben, mint képeken is.
talpfa módosította - 2024. június 23. - 22:35
Köszönöm mindenkinek...!
A bringán a fékkar gyárilag Shimano Claris ST-R2000 lesz.
Igazából, hogy Claris, Sora, Tiagra a mechanikus fékkar, működésben - fékezőerőben! - van befolyásoló tényezője???
Működésben (a fék tekintetében) gondolom hasonló mindegyik, súlyban, fokozatban ugye nem. Vagy tévedek???
Holnap, holnapután hozza a bringát a futár....
nade milyen bringát? mert ez még nem derült ki...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Köszönöm mindenkinek...!
A bringán a fékkar gyárilag Shimano Claris ST-R2000 lesz.
Igazából, hogy Claris, Sora, Tiagra a mechanikus fékkar, működésben - fékezőerőben! - van befolyásoló tényezője???
Működésben (a fék tekintetében) gondolom hasonló mindegyik, súlyban, fokozatban ugye nem. Vagy tévedek???
Holnap, holnapután hozza a bringát a futár....
csak mert Kisherceg unszolt, de halványodnak az emlékek: a BB7 MTB és TRP HY/RD között nehezen tudnék igazságot tenni fékerőben, de talán egy kicsit még mindig a BB7 javára döntenék, természetesen ugyanazzal a karral. A sima TRP (Spyre) nem volt túl meggyőző, bár a kétoldali mozgás jó is lehetne, főleg, ha finomabb volna az imbuszos pofautánállítás. Hátra meghagytam, elöl a HY/RD teljesít, nem mondom, hogy nem lehetne jobb, monti után hiányzik a tartalék. Nekem Rival karok vannak a koson.
Valami kevesebbet húzó karral akár tuti is lehetne, a minimum beállítással elég atom volt egyenes kormányon is a BB7 SD7 karral.
Régen a bowdenhúzás is jobb volt.
Elolvastam... nagyon hasznos!
Szóval akkor mtb változatot érdemes venni nem a road-ot???
A koskormányos verziónál úgy értelmeztem nem jött be annyira a Shimano fék-váltókarokkal, ha fent "hood-on" fogad, fékeztél..?
Ha koskormányhoz lesz, akkor szerintem inkább a Road, csak nagyon utána kell menni, milyen fékkarral rakod össze. Utólag gondolkoztam ezen a dolgon, szerintem nem is annyira a húzási hosszokban lehet nagy különbség az országúti fékkaroknál (hisz a BB7 Road és a TRP is jó volt alsófogásból). Valójában ott lehet nagyon mellényúlni, ha a fékkar forgáspontja alacsonyan van, mert így "hood"-on fékezve - főleg ha hozzám hasonlóan kis kezed van - sokat kell(ene) nyújtózkodni az ujjakkal, hogy jó helyen, megfelelő erőkarral tudd húzni.
nem tudom ,mennyire érthető a fenti gondolatmenet...
ilyenem volt, Tiagra 4700:
trp, ezen ahogy nézem, alacsonyabban van a forgáspont, szerintem ezzel valszeg még rosszabb lett volna (nekem)
Tiagra hidraulikus, ezen - nekem úgy tűnik - magasbban van a forgáspont, itt - gondolom - számítottak arra, hogy leginkább "hood"-on fogva lesz használva:
Kisherceg módosította - 2024. június 23. - 20:33
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.
A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.
Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)
Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.
Elolvastam... nagyon hasznos!
Szóval akkor mtb változatot érdemes venni nem a road-ot???
A koskormányos verziónál úgy értelmeztem nem jött be annyira a Shimano fék-váltókarokkal, ha fent "hood-on" fogad, fékeztél..?
talpfa módosította - 2024. június 23. - 17:33
A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.
A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.
Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)
Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.
Tőled vártam az első választ. Így is lett.
Köszönöm.
Olvasok és ha kérdésem lesz, akkor ismét kérdezek.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Üdvözlet az Uraknak!
Avid BB7 tárcsafék, tulajdonosok is figyelem!
Kérdés:
- Mi a különbség az Avid BB7 országúti és az MTB változat között?
Látom, hogy van SL, Platinum és egyéb változatok. A súlyon kívül van más eltérés működésben, fékező erőben...stb?
Tudom, hogy ez is hit kérdés, de ha mechanikus tárcsafékek közül, melyiket érdemes venni?
Márka szempontjából: Shimano, Avid, Tektro???
Fékező erő, moduláció, karbantartás? Betét tárcsa kompatibilitás és választék?
Tárcsafék fronton abszolút kezdő vagyok, minden véleményt - pro és kontra - szívesen veszek és megköszönök!
És persze a lényeg, hogy gravel bicóra lesz.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
2x17mm kontra 16/17mm
Allithato modulacio ( fo forgaspont excenteres)
Titan dugattyu keramia belsovel
Minden fitting titan
Fele ar
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->