Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#7961
speedline

speedline

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

Szerintem a féktestet ne szerelje le. Szedje ki a kereket, meg a betéteket. Sokkal könnyebb a hengereket nyomkodni ha fix a féktest. Kézben tartva egyébként nem is lehet rendesen megcsinálni...

A kenéssel is csínnyán bánnék mert utána nagyon koszolódik épp az érzékeny rész. Lehet, hogy a hengerek néhányszor ki- és visszatologatása megoldja a problémát. Nálam mûködött. Tudom hogy ezzel sokan nem értenek egyet. Természetesen ha szárazon nem megy akkor kenni kell.


Szia!

Természtesen van igazság abban amit írsz, de ha nincs szerelõ állvány otthon (és azért a többségnek szerintem nincs) akkor kerék nélkül, "felbakolva" kicsit macerás a hátó féket szerelgetni.
A koszolódáshoz annyit, hogy nyilván ha kész akkor azért illik letörölgetni/tisztára pucolni a munkahengert. Autókon/motorokon pont azért is van porvédõ gumiharang, hogy ne menjen be kosz a fékhez, de a nem úszónyerges fékeknél szinte mindíg elõjön egy idõ után problémaként, hogy valamelyik oldal megszorul.

#7962
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
más érzés, hidrós természetesen, jóval komolyabb a fékhatás is (nem a legolcsóbbaknál), persze vele jár a többletköltség is...röviden ennyi

#7963
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Nem, ezt itt még soha senki...de ez engem is érdekelne :mybad:
...bocsesz :D

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#7964
köti

köti

    vendég

  • fórumtag
  • 66 posts
Sziasztok!
Lehet hogy ezt a kérdést már sokan sokszor feltették, de mi a különbség a mechanikus és hidraulikus tárcsafékek a fékezés módján kívül? Még egyikkel sem volt tapasztalatom.

#7965
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 posts

Szia!

A leírás alapján úgy tûnik, hogy az a munkahengered amelyik nem mozdul ki annyira mint a másik, valamiért beragadt, beszorult, borohadt stb. Ezt okozhatja elkoszolódás, a kenés hiánya vagy akár kopás is.
Érdemes leszerelni a féktestet, a betéteket kivenni és azt az oldali munkahengert amelyik jól mozog visszatolni alap állapotba és azt ott leszorítani pl. villáskulccsal. Majd kell valaki aki óvatosan elkezdi pumpálni a fékkart, hogy a másik munkahenger elinduljon. De csak óvatosan! Ha megindul akkor fújni kell rá valamilyen lazító - oldó sprayt (tárcsára betétre ne menjen). Hagyni kell, hogy a beszorult munkahenger kicsit kijöjjön, hogy lehessen kenni de vigyázni kell nehogy kiessen...
Majd vissza alap állapotba mindtkét munkahangert és pumpálni, figyelni, hogy menniyre mozognak szinkronban. Ha nem jó akkor újrakezd...


Szerintem a féktestet ne szerelje le. Szedje ki a kereket, meg a betéteket. Sokkal könnyebb a hengereket nyomkodni ha fix a féktest. Kézben tartva egyébként nem is lehet rendesen megcsinálni...

A kenéssel is csínnyán bánnék mert utána nagyon koszolódik épp az érzékeny rész. Lehet, hogy a hengerek néhányszor ki- és visszatologatása megoldja a problémát. Nálam mûködött. Tudom hogy ezzel sokan nem értenek egyet. Természetesen ha szárazon nem megy akkor kenni kell.

#7966
speedline

speedline

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

Üdv!Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy egy Hayes hfx-9es fékszettem van, és a hátsónál az egyik munkahenger kintebb van mint sztem kéne neki, tanácsolták hogy egy szimpla villáskulccsal toljam a helyére, az addig oké de 1 fékezés után ugyanúgy kintvan, ez mitõl lehet? szar már a munkahenger? vagy levegõs lett a fék? vagy mi lehet a gond?
Bocsi ha már volt ilyen kérdés, de amennyit olvastam a fórumból nem találtam
A válaszokat elõrre is köszi

Szia!

A leírás alapján úgy tûnik, hogy az a munkahengered amelyik nem mozdul ki annyira mint a másik, valamiért beragadt, beszorult, borohadt stb. Ezt okozhatja elkoszolódás, a kenés hiánya vagy akár kopás is.
Érdemes leszerelni a féktestet, a betéteket kivenni és azt az oldali munkahengert amelyik jól mozog visszatolni alap állapotba és azt ott leszorítani pl. villáskulccsal. Majd kell valaki aki óvatosan elkezdi pumpálni a fékkart, hogy a másik munkahenger elinduljon. De csak óvatosan! Ha megindul akkor fújni kell rá valamilyen lazító - oldó sprayt (tárcsára betétre ne menjen). Hagyni kell, hogy a beszorult munkahenger kicsit kijöjjön, hogy lehessen kenni de vigyázni kell nehogy kiessen...
Majd vissza alap állapotba mindtkét munkahangert és pumpálni, figyelni, hogy menniyre mozognak szinkronban. Ha nem jó akkor újrakezd...

#7967
Gabor9890519

Gabor9890519

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

nem középen van a féknyereg a tárcsához képest.




a féknyereg pozíciójával nincs baj
de olyan szinten kint van az egyik oldalon a betét, hogy ha új betétek vannak benne akkor közé se fér a tárcsa szinte, meg ott van az elsõ fék:ugyanolyan idõs, ugyanolyan új betétekkel, és kényelmesen elfér a tárcsa köztük
Lehet elsõnek rosszul fogalmaztam meg a bajom, de most megpróbálom jobban:)
Van ugye a féknyereg, ha kiveszed a betéteket látod a munkahengert(féknyereg dugattyú) ami tolja a betétet kifelé, na az maga a fém részhez képest 1-2mm-et kintebb van
megnéztem az elsõ féket ott nincs ilyen, szóval gondolom hátul se kéne:)

#7968
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts
vagy a másik dugattyú tömítése begyászolt
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel

#7969
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
nem középen van a féknyereg a tárcsához képest.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7970
Gabor9890519

Gabor9890519

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Üdv!Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy egy Hayes hfx-9es fékszettem van, és a hátsónál az egyik munkahenger kintebb van mint sztem kéne neki, tanácsolták hogy egy szimpla villáskulccsal toljam a helyére, az addig oké de 1 fékezés után ugyanúgy kintvan, ez mitõl lehet? szar már a munkahenger? vagy levegõs lett a fék? vagy mi lehet a gond?
Bocsi ha már volt ilyen kérdés, de amennyit olvastam a fórumból nem találtam
A válaszokat elõrre is köszi

#7971
kocim

kocim

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Koszi, megprobalom.


törtcsavar-kiszedõ, alias balmenetes kúpos menetmetszõ a barátod. barkácsboltokban lehet kapni nem olyan drágán. azzal kiszeded a csonkot, majd behajtod az újat.



#7972
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Bármelyik, csak az adapterezés megfelelõ legyen.


#7973
Mtbsrác

Mtbsrác

    vendég

  • fórumtag
  • 263 posts
Talán kapok itt választ a kérdésemre, Fékpofa/betét topikban nemkaptam.

A Hope mini mono fékhez melyi tárcsa kompatibilis?
Értem Avid, SH, Hayes etcetc.

Köszi a választ.

#7974
Gaba7

Gaba7

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Hello! Avid juicy 3 és Avid Elixir R közül ki mit rakna a gépre? Árat is figyelembe véve. Esetleg tapasztalatok? köszi a válaszokat. Esetleg Juciy 3-as Elixirre cserélésénél lehet valami gond, kompatibilitás stb?

#7975
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
törtcsavar-kiszedõ, alias balmenetes kúpos menetmetszõ a barátod. barkácsboltokban lehet kapni nem olyan drágán. azzal kiszeded a csonkot, majd behajtod az újat.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#7976
kocim

kocim

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Hello

Csak roviden:

1. Beletort a legtelenito csavar a feknyergembe :( (Hayes)
2. Talalkozott e mar valaki ilyen esettel?
3. Budapesten tud e valaki olyan szervizt ahol nem ujat akarnak vetetni, hanem azt mondjak megnezik van e hozza szerszamuk?

Elore is kossz a segitseget

V

#7977
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
vagy csak egyszerûen nem melegszik annyira a fék. ez a szakaszos fékezés lényege.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#7978
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 posts
A fékolaj üzemi hõfokra hevült??? :) Am én azt ajánlom, hogy erõs rövideket fékezz, egyrész a betét is kevésbé kopik, másrészt nem lesz tükörsima a betét és a tárcsa, megmaradnak a kis recék... De ez csak az én szvsz-em...
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#7979
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Elõl 180as cl XT tárcsa van, hátul 160as, a fékek meg ugye Avid Elixir R-ek. Elõl talán minimálisan jelentkezik, hogy a fékkar kintebb fog egy hosszabb fékezõs lejtõ után, a hátsóféknél jobban észrevehetõ. Az az érdekes, hogy ilyenkor még inkább durván koppanós a fék és egyáltalán nem érzem nyúlósnak.

#7980
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Hosszan fékezve az enyémen (Juicy 7, '08) is érezni egy nagyon kicsikét ezt a vándorlást, de átszoktam a szakaszos fékezésre (ahogyan azt többen is javasoltátok már itt) és azóta nem jelentkezik. Érdekes módon maga a fék nem nyúlós, ahogy McGywer említette, szinte koppan.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."