Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#7941
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
lehet dzsuva ment rá

az én módszerem...víz surolóporral, szárazra tölröd utána a pofát, finom csiszolópapírral megkínálod kicsit, majd lemosod vízzel, és szárazra tölrlöd, tárcsa alkohollal áttöröl, utána ujra össze kell koptatni de nekem eddig bevált

#7942
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Sziasztok
Sose volt még tárcsafékem, most vettem két bb5öst. A hátsó be is kopott két rövidebb lejtõzés után, kegyetlen módon fog, elég 1 ujjal kicsit meghúznom és már faral is a hátsó kerék. Viszont az elsõ csak nem akar harapni, nem tudom miért, pedig lassan 70kmt megtettem velük. SD7es karokat használok, jagwire bowdennel. Aztán észrevettem, hogy az elsõnél a belsõ pofa nem párhozamos a tárcsával, kicsit ferde, most újraállítottam a féket és jól áll, alig van hely a tárcsa és a betét között és nem surlódik, azóta tekertem megint pár kmet, de csak nem akar bekopni, persze megállít, de nem úgy fog mint a hátsó. Szóval érdemes lenne venni BBB betétet, vagy koptassam tovább? Másik kérdés, 160as tárcsa van hozzá, és hát pár fékezés után eléggé melegszik, ez pedig ugye kihat a fékerõre. Gyenge melegedés is elég ehhez, vagy csak ha már forró a tárcsa?

#7943
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
lassan már közhely, h mechanikusból csak Avid, ha megteheted akkor bb7....az legendásan jó fék...megbízható, erõs

#7944
köti

köti

    vendég

  • fórumtag
  • 66 hozzászólás
Szia Maggi!
Azt mondod hogy akár a legjobb mechanikus jobb lehet mint egy alsó kategóriás hidraulikus pedig egy árban vannak?(nagyából:))

#7945
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
sticky piston-nak hívja ezt az angol bicajos szleng (ragadós dugattyú), a fõ oka elsõsorban gyártási hiba (túl szorosan illeszkedik a dugattyú).

Van akinek segítenek a korábban leírt módszerek, van akinek nem. Nekem az xt féknél nem segített jó pár éve, garanciában kicserélték. Ha garancia idõn belül vagy, kérj cserét!

#7946
Gabor9890519

Gabor9890519

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Kipróbáltam minden variációt amit javasoltatok:) köszönöm annak aki válaszolt, de sajnos nem hozott pozitív eredményt:S
A dugattyúk tökéletes szinkronba mozognak csak a jobbos nem megy vissza a helyére, kenés után se. Kinlódtam itt vele nem kevés idõt, nyomkodtam vissza, pumpáltam, leszorítottam már minden megvolt, utánna jött az oldóspray és ismét az egészet elõrrõl, de semmi, ugyanúgy 2mm-t kintmarad, akkor ez igencsak már kezdi elérni az élettartamának a végét, vagy nem tudom nekem már egy ideje nincs ötletem mi lehet, azért is írtam ide:)

#7947
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
akkor szedd le a féknyerget, majd erõsen fogod

#7948
speedline

speedline

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Szerintem a féktestet ne szerelje le. Szedje ki a kereket, meg a betéteket. Sokkal könnyebb a hengereket nyomkodni ha fix a féktest. Kézben tartva egyébként nem is lehet rendesen megcsinálni...

A kenéssel is csínnyán bánnék mert utána nagyon koszolódik épp az érzékeny rész. Lehet, hogy a hengerek néhányszor ki- és visszatologatása megoldja a problémát. Nálam mûködött. Tudom hogy ezzel sokan nem értenek egyet. Természetesen ha szárazon nem megy akkor kenni kell.


Szia!

Természtesen van igazság abban amit írsz, de ha nincs szerelõ állvány otthon (és azért a többségnek szerintem nincs) akkor kerék nélkül, "felbakolva" kicsit macerás a hátó féket szerelgetni.
A koszolódáshoz annyit, hogy nyilván ha kész akkor azért illik letörölgetni/tisztára pucolni a munkahengert. Autókon/motorokon pont azért is van porvédõ gumiharang, hogy ne menjen be kosz a fékhez, de a nem úszónyerges fékeknél szinte mindíg elõjön egy idõ után problémaként, hogy valamelyik oldal megszorul.

#7949
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
más érzés, hidrós természetesen, jóval komolyabb a fékhatás is (nem a legolcsóbbaknál), persze vele jár a többletköltség is...röviden ennyi

#7950
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Nem, ezt itt még soha senki...de ez engem is érdekelne :mybad:
...bocsesz :D

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#7951
köti

köti

    vendég

  • fórumtag
  • 66 hozzászólás
Sziasztok!
Lehet hogy ezt a kérdést már sokan sokszor feltették, de mi a különbség a mechanikus és hidraulikus tárcsafékek a fékezés módján kívül? Még egyikkel sem volt tapasztalatom.

#7952
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás

Szia!

A leírás alapján úgy tûnik, hogy az a munkahengered amelyik nem mozdul ki annyira mint a másik, valamiért beragadt, beszorult, borohadt stb. Ezt okozhatja elkoszolódás, a kenés hiánya vagy akár kopás is.
Érdemes leszerelni a féktestet, a betéteket kivenni és azt az oldali munkahengert amelyik jól mozog visszatolni alap állapotba és azt ott leszorítani pl. villáskulccsal. Majd kell valaki aki óvatosan elkezdi pumpálni a fékkart, hogy a másik munkahenger elinduljon. De csak óvatosan! Ha megindul akkor fújni kell rá valamilyen lazító - oldó sprayt (tárcsára betétre ne menjen). Hagyni kell, hogy a beszorult munkahenger kicsit kijöjjön, hogy lehessen kenni de vigyázni kell nehogy kiessen...
Majd vissza alap állapotba mindtkét munkahangert és pumpálni, figyelni, hogy menniyre mozognak szinkronban. Ha nem jó akkor újrakezd...


Szerintem a féktestet ne szerelje le. Szedje ki a kereket, meg a betéteket. Sokkal könnyebb a hengereket nyomkodni ha fix a féktest. Kézben tartva egyébként nem is lehet rendesen megcsinálni...

A kenéssel is csínnyán bánnék mert utána nagyon koszolódik épp az érzékeny rész. Lehet, hogy a hengerek néhányszor ki- és visszatologatása megoldja a problémát. Nálam mûködött. Tudom hogy ezzel sokan nem értenek egyet. Természetesen ha szárazon nem megy akkor kenni kell.

#7953
speedline

speedline

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Üdv!Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy egy Hayes hfx-9es fékszettem van, és a hátsónál az egyik munkahenger kintebb van mint sztem kéne neki, tanácsolták hogy egy szimpla villáskulccsal toljam a helyére, az addig oké de 1 fékezés után ugyanúgy kintvan, ez mitõl lehet? szar már a munkahenger? vagy levegõs lett a fék? vagy mi lehet a gond?
Bocsi ha már volt ilyen kérdés, de amennyit olvastam a fórumból nem találtam
A válaszokat elõrre is köszi

Szia!

A leírás alapján úgy tûnik, hogy az a munkahengered amelyik nem mozdul ki annyira mint a másik, valamiért beragadt, beszorult, borohadt stb. Ezt okozhatja elkoszolódás, a kenés hiánya vagy akár kopás is.
Érdemes leszerelni a féktestet, a betéteket kivenni és azt az oldali munkahengert amelyik jól mozog visszatolni alap állapotba és azt ott leszorítani pl. villáskulccsal. Majd kell valaki aki óvatosan elkezdi pumpálni a fékkart, hogy a másik munkahenger elinduljon. De csak óvatosan! Ha megindul akkor fújni kell rá valamilyen lazító - oldó sprayt (tárcsára betétre ne menjen). Hagyni kell, hogy a beszorult munkahenger kicsit kijöjjön, hogy lehessen kenni de vigyázni kell nehogy kiessen...
Majd vissza alap állapotba mindtkét munkahangert és pumpálni, figyelni, hogy menniyre mozognak szinkronban. Ha nem jó akkor újrakezd...

#7954
Gabor9890519

Gabor9890519

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

nem középen van a féknyereg a tárcsához képest.




a féknyereg pozíciójával nincs baj
de olyan szinten kint van az egyik oldalon a betét, hogy ha új betétek vannak benne akkor közé se fér a tárcsa szinte, meg ott van az elsõ fék:ugyanolyan idõs, ugyanolyan új betétekkel, és kényelmesen elfér a tárcsa köztük
Lehet elsõnek rosszul fogalmaztam meg a bajom, de most megpróbálom jobban:)
Van ugye a féknyereg, ha kiveszed a betéteket látod a munkahengert(féknyereg dugattyú) ami tolja a betétet kifelé, na az maga a fém részhez képest 1-2mm-et kintebb van
megnéztem az elsõ féket ott nincs ilyen, szóval gondolom hátul se kéne:)

#7955
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.292 hozzászólás
vagy a másik dugattyú tömítése begyászolt
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel

#7956
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nem középen van a féknyereg a tárcsához képest.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7957
Gabor9890519

Gabor9890519

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Üdv!Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy egy Hayes hfx-9es fékszettem van, és a hátsónál az egyik munkahenger kintebb van mint sztem kéne neki, tanácsolták hogy egy szimpla villáskulccsal toljam a helyére, az addig oké de 1 fékezés után ugyanúgy kintvan, ez mitõl lehet? szar már a munkahenger? vagy levegõs lett a fék? vagy mi lehet a gond?
Bocsi ha már volt ilyen kérdés, de amennyit olvastam a fórumból nem találtam
A válaszokat elõrre is köszi

#7958
kocim

kocim

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Koszi, megprobalom.


törtcsavar-kiszedõ, alias balmenetes kúpos menetmetszõ a barátod. barkácsboltokban lehet kapni nem olyan drágán. azzal kiszeded a csonkot, majd behajtod az újat.



#7959
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Bármelyik, csak az adapterezés megfelelõ legyen.


#7960
Mtbsrác

Mtbsrác

    vendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
Talán kapok itt választ a kérdésemre, Fékpofa/betét topikban nemkaptam.

A Hope mini mono fékhez melyi tárcsa kompatibilis?
Értem Avid, SH, Hayes etcetc.

Köszi a választ.