Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-2762.png?_r=0)
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#7941
Írta 2009. szeptember 01. - 23:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
az én módszerem...víz surolóporral, szárazra tölröd utána a pofát, finom csiszolópapírral megkínálod kicsit, majd lemosod vízzel, és szárazra tölrlöd, tárcsa alkohollal áttöröl, utána ujra össze kell koptatni de nekem eddig bevált
#7942
Írta 2009. szeptember 01. - 23:05
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Sose volt még tárcsafékem, most vettem két bb5öst. A hátsó be is kopott két rövidebb lejtõzés után, kegyetlen módon fog, elég 1 ujjal kicsit meghúznom és már faral is a hátsó kerék. Viszont az elsõ csak nem akar harapni, nem tudom miért, pedig lassan 70kmt megtettem velük. SD7es karokat használok, jagwire bowdennel. Aztán észrevettem, hogy az elsõnél a belsõ pofa nem párhozamos a tárcsával, kicsit ferde, most újraállítottam a féket és jól áll, alig van hely a tárcsa és a betét között és nem surlódik, azóta tekertem megint pár kmet, de csak nem akar bekopni, persze megállít, de nem úgy fog mint a hátsó. Szóval érdemes lenne venni BBB betétet, vagy koptassam tovább? Másik kérdés, 160as tárcsa van hozzá, és hát pár fékezés után eléggé melegszik, ez pedig ugye kihat a fékerõre. Gyenge melegedés is elég ehhez, vagy csak ha már forró a tárcsa?
#7943
Írta 2009. szeptember 01. - 21:55
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7944
Írta 2009. szeptember 01. - 21:24
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Azt mondod hogy akár a legjobb mechanikus jobb lehet mint egy alsó kategóriás hidraulikus pedig egy árban vannak?(nagyából:))
#7945
Írta 2009. szeptember 01. - 11:05
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Van akinek segítenek a korábban leírt módszerek, van akinek nem. Nekem az xt féknél nem segített jó pár éve, garanciában kicserélték. Ha garancia idõn belül vagy, kérj cserét!
#7946
Írta 2009. augusztus 31. - 16:09
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A dugattyúk tökéletes szinkronba mozognak csak a jobbos nem megy vissza a helyére, kenés után se. Kinlódtam itt vele nem kevés idõt, nyomkodtam vissza, pumpáltam, leszorítottam már minden megvolt, utánna jött az oldóspray és ismét az egészet elõrrõl, de semmi, ugyanúgy 2mm-t kintmarad, akkor ez igencsak már kezdi elérni az élettartamának a végét, vagy nem tudom nekem már egy ideje nincs ötletem mi lehet, azért is írtam ide:)
#7947
Írta 2009. augusztus 31. - 10:57
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7948
Írta 2009. augusztus 31. - 09:50
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Szerintem a féktestet ne szerelje le. Szedje ki a kereket, meg a betéteket. Sokkal könnyebb a hengereket nyomkodni ha fix a féktest. Kézben tartva egyébként nem is lehet rendesen megcsinálni...
A kenéssel is csínnyán bánnék mert utána nagyon koszolódik épp az érzékeny rész. Lehet, hogy a hengerek néhányszor ki- és visszatologatása megoldja a problémát. Nálam mûködött. Tudom hogy ezzel sokan nem értenek egyet. Természetesen ha szárazon nem megy akkor kenni kell.
Szia!
Természtesen van igazság abban amit írsz, de ha nincs szerelõ állvány otthon (és azért a többségnek szerintem nincs) akkor kerék nélkül, "felbakolva" kicsit macerás a hátó féket szerelgetni.
A koszolódáshoz annyit, hogy nyilván ha kész akkor azért illik letörölgetni/tisztára pucolni a munkahengert. Autókon/motorokon pont azért is van porvédõ gumiharang, hogy ne menjen be kosz a fékhez, de a nem úszónyerges fékeknél szinte mindíg elõjön egy idõ után problémaként, hogy valamelyik oldal megszorul.
#7949
Írta 2009. augusztus 29. - 23:14
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7951
Írta 2009. augusztus 29. - 22:01
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Lehet hogy ezt a kérdést már sokan sokszor feltették, de mi a különbség a mechanikus és hidraulikus tárcsafékek a fékezés módján kívül? Még egyikkel sem volt tapasztalatom.
#7952
Írta 2009. augusztus 29. - 19:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Szia!
A leírás alapján úgy tûnik, hogy az a munkahengered amelyik nem mozdul ki annyira mint a másik, valamiért beragadt, beszorult, borohadt stb. Ezt okozhatja elkoszolódás, a kenés hiánya vagy akár kopás is.
Érdemes leszerelni a féktestet, a betéteket kivenni és azt az oldali munkahengert amelyik jól mozog visszatolni alap állapotba és azt ott leszorítani pl. villáskulccsal. Majd kell valaki aki óvatosan elkezdi pumpálni a fékkart, hogy a másik munkahenger elinduljon. De csak óvatosan! Ha megindul akkor fújni kell rá valamilyen lazító - oldó sprayt (tárcsára betétre ne menjen). Hagyni kell, hogy a beszorult munkahenger kicsit kijöjjön, hogy lehessen kenni de vigyázni kell nehogy kiessen...
Majd vissza alap állapotba mindtkét munkahangert és pumpálni, figyelni, hogy menniyre mozognak szinkronban. Ha nem jó akkor újrakezd...
Szerintem a féktestet ne szerelje le. Szedje ki a kereket, meg a betéteket. Sokkal könnyebb a hengereket nyomkodni ha fix a féktest. Kézben tartva egyébként nem is lehet rendesen megcsinálni...
A kenéssel is csínnyán bánnék mert utána nagyon koszolódik épp az érzékeny rész. Lehet, hogy a hengerek néhányszor ki- és visszatologatása megoldja a problémát. Nálam mûködött. Tudom hogy ezzel sokan nem értenek egyet. Természetesen ha szárazon nem megy akkor kenni kell.
#7953
Írta 2009. augusztus 29. - 09:41
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Szia!Üdv!Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy egy Hayes hfx-9es fékszettem van, és a hátsónál az egyik munkahenger kintebb van mint sztem kéne neki, tanácsolták hogy egy szimpla villáskulccsal toljam a helyére, az addig oké de 1 fékezés után ugyanúgy kintvan, ez mitõl lehet? szar már a munkahenger? vagy levegõs lett a fék? vagy mi lehet a gond?
Bocsi ha már volt ilyen kérdés, de amennyit olvastam a fórumból nem találtam
A válaszokat elõrre is köszi
A leírás alapján úgy tûnik, hogy az a munkahengered amelyik nem mozdul ki annyira mint a másik, valamiért beragadt, beszorult, borohadt stb. Ezt okozhatja elkoszolódás, a kenés hiánya vagy akár kopás is.
Érdemes leszerelni a féktestet, a betéteket kivenni és azt az oldali munkahengert amelyik jól mozog visszatolni alap állapotba és azt ott leszorítani pl. villáskulccsal. Majd kell valaki aki óvatosan elkezdi pumpálni a fékkart, hogy a másik munkahenger elinduljon. De csak óvatosan! Ha megindul akkor fújni kell rá valamilyen lazító - oldó sprayt (tárcsára betétre ne menjen). Hagyni kell, hogy a beszorult munkahenger kicsit kijöjjön, hogy lehessen kenni de vigyázni kell nehogy kiessen...
Majd vissza alap állapotba mindtkét munkahangert és pumpálni, figyelni, hogy menniyre mozognak szinkronban. Ha nem jó akkor újrakezd...
#7954
Írta 2009. augusztus 28. - 18:54
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
nem középen van a féknyereg a tárcsához képest.
a féknyereg pozíciójával nincs baj
de olyan szinten kint van az egyik oldalon a betét, hogy ha új betétek vannak benne akkor közé se fér a tárcsa szinte, meg ott van az elsõ fék:ugyanolyan idõs, ugyanolyan új betétekkel, és kényelmesen elfér a tárcsa köztük
Lehet elsõnek rosszul fogalmaztam meg a bajom, de most megpróbálom jobban:)
Van ugye a féknyereg, ha kiveszed a betéteket látod a munkahengert(féknyereg dugattyú) ami tolja a betétet kifelé, na az maga a fém részhez képest 1-2mm-et kintebb van
megnéztem az elsõ féket ott nincs ilyen, szóval gondolom hátul se kéne:)
#7955
Írta 2009. augusztus 28. - 18:10
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7956
Írta 2009. augusztus 28. - 17:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7957
Írta 2009. augusztus 28. - 15:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Bocsi ha már volt ilyen kérdés, de amennyit olvastam a fórumból nem találtam
A válaszokat elõrre is köszi
#7958
Írta 2009. augusztus 26. - 12:22
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
törtcsavar-kiszedõ, alias balmenetes kúpos menetmetszõ a barátod. barkácsboltokban lehet kapni nem olyan drágán. azzal kiszeded a csonkot, majd behajtod az újat.
#7959
Írta 2009. augusztus 25. - 15:02
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7960
Írta 2009. augusztus 25. - 15:01
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A Hope mini mono fékhez melyi tárcsa kompatibilis?
Értem Avid, SH, Hayes etcetc.
Köszi a választ.