Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#721
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Főzzem ki ecetes vízben?

 

Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!

Főzés nem rossz, de olvass vissza párat..

 

:wacko: ezt a megpatkolást csak sejtem mi akar lenni, de attól hogy Ice, még melegszik mint állat, ha komolyan használod.


a második p néma!

#722
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Közben meg is válaszolnám a saját kérdésemet, mert nem bírtam magammal és vettem egy pár új betétet: (J04C), Majd remegő ujjakkal betettem a gyantás után, a legrosszabbtól tartva, de a dobozból kivett zsír új betét olyan szépen fogott, mint az álom!

 

Már csak az a kérdés, hogy mivel imádkozzam ki a használt betétekből a beleivódott bármit? Főzzem ki ecetes vízben?

 

A J04C-hez annyit fűznék még hozzá,  hogy van egy kis extra csilingelése. Önmagában, ha ledobom az asztalra akkor is lehet hallani, hogy nincs egyben. Hogy ez a szegecselés bűne, vagy az F03C ragasztva is volt, ez meg nincs, nem tudom. Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!

 

... Közben kivettem, hogy elvégezzem a zajtalanítási műveletet és látom, hogy még igazán be sem kopott a betét. Csak két-két csíkban feküdt fel a tárcsára. Mi lesz, ha felfekszik rendesen? Eszméletlen ez a betét!



#723
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Üdvözlet Hölgyek, Urak!

 

Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy el tud-e fáradni a fémes Shimano fékbetét?

M785-öst használok több mint egy éve, Rendben is volt minden, egy-két héttel ezelőttig. Aztán elmenet az ereje. Nagyjából olyan volt, mintha tényleg csak két vasdarab összeszorításával próbálnék fékhatást elérni. Mindez a hátsó féken (Az elsőn is észrevehető lanyhulás) addig fajult, hogy nem vagyok képes blokkolni a kereket, csak ha két ujjal kapaszkodok bele!

 

Már mindent rommá sikáltam! Próbáltam lecsiszolni a betétből, de nem használt. Ha beteszem a gyantás betéteket, azok harapnak mint a veszedelem!

Létezik ilyen jelenség? Lehet, hogy valami beleette magát a betétbe és folyamatosan keni? A betéteken bőven van még kopó felület!

 

Nehéz vagyok és szeretem a budai leejtőket. Kell a fémes betét! Szomorú lennék, ha újat kéne venni, mert 9-10 pengő egy pár. Ráadásul nem vagyok biztos benne, hogy megoldaná a problémát.

 



#724
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Azon gondolkozom hogy előre egy 785-ös XT, hátulra meg 675-ös SLX, a snassztól eltekintve szerintem nem fogok nagy különbséget érezni, talán az SLX még jobb is lesz mint a Formula RX-em, mármint új korában.

 

 Most már biztos, azért akarom cserélni mert kopik és egyre nehezebb rendesen beállítani hogy ne fogjon (dugattyú tisztítás kéne de egy darab a féktest és nem akarom szétbarmolni a gyári zárókupakot, úgy nézem csak spéci szerszámmal lehet kitekerni és vlszlg ragasztva van).

 

Az új SLX-nek is haszonló problémái vannak mint az új XT-nek vagy indulhatok ki egy "generációeltolodásból" mint ahogy mindig az új generáció kapja meg az előzőnél egy szinten magasabban bevezetett új technológiákat? (pl. láncfeszítő hátsó váltónál, most Di2 XT stb.)



#725
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Én egy olyat olvastam hogy az  8000-es XT jobban adagolható, ebből mennyi igaz? És miben rosszabb mint a 785?

nekem volt (van) 785-ös a tartalék bicajon, az újon meg 8000-es. Nagyjából teljesen ugyanazt tudja, leszámítva, hogy a 8000-esnél a hátsó fékemnél vándorol a nyomáspont akár két fékezés közt és nem kicsit! Nagyon zavaró... A fékerő az rendben van. Fékbetét-csere után a dugattyúkat visszanyomni a 8000-esnél kínszenvedés. Hirtelen ennyi jut eszembe. Jó fék ez, de a régi egy árnyalattal jobb volt. Úgy láttam más fórumokon, a vándorló nyomáspont nem egyedi eset sajnos...



#726
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Én egy olyat olvastam hogy az  8000-es XT jobban adagolható, ebből mennyi igaz? És miben rosszabb mint a 785?



#727
E.Robi

E.Robi

    újonc

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

slx-et vegyél, két apró "javítással":, mert a 8000-es több mint másfélszer annyiba kerül itt, és annyival biztosan nem jobb

- a sasszeget le tudod cserélni csavarra, mert fel van rá készítve + 2000 ft,

- a pofát cseréld szinteresre, de ezt xt-nél is mondanám

 

Azt most nem tudom, hogy az új xt-nek melyik részét szidják, de ha nem a fékkart, akkor el tudok képzelni egy slx féktest 8000-es fékkar kombót is, és akkor  van egy kvázi xt-d nem olyan drágán :)

Köszi szépen... úgy néz ki sikerült jó áron vennem xt m785 szettet (39e Ft), de a szinteres betéteket kipróbálom! ;)



#728
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?

JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..

 

Próbált és működik is. Pedig csak a saját szerelőm vagyok.

1. hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a forró viz igen jó oldószer. és még olcsó is..

2. a mindenféle féktárcsa tisztítókkal a legnagyobb baj, hogy valahogy mindig marad belőluk valami a tárcsán, pont annyi h ne harapjon (benzint még nem próbáltam)

 

Ha tehát sikerült igazán összeolajozni, WD 40 még jobb :) a tárcsát és persze fékpofát is, akkor az ultimate megoldásom:

tárcsa: törölgetés amennyire lehet precizen, persze a kivagasoknal ugyis marad valami és utána egy lábos forró vízben amiben lehet kevés oldószer (kis alkohol elég kell hogy legyen, nekem enélkül is működött) mozgatjuk a tárcsát, pl csipesszel fogva.

fékpofa: törölegés, forróvízben mozgatas, kis csiszolás. ha még nem ok, forróviz újra.

 

3. ultimate megoldás. olcsó. sajnos nem terepen :(


  • albertfish kedveli ezt
a második p néma!

#729
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Lehetséges, hogy a kopott betétekhez lett feltöltve a rendszer emiatt most túl sok fékfolyadék van benne, ki kell engedni egy kicsit belőle.
De ha már ott vagy, egy teljes csere sem árt.

Köszönöm!

Sajnos a fékfolyadékcseréhez nincsen semmim, gondolom légtelenítő szett is kéne hozzá biztos ami biztos. Amilyen állapotban voltak a fékbetétek simán el tudom képzelni, hogy után lett töltve, mert jóazméghónapokig.



#730
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Lehetséges, hogy a kopott betétekhez lett feltöltve a rendszer emiatt most túl sok fékfolyadék van benne, ki kell engedni egy kicsit belőle.
De ha már ott vagy, egy teljes csere sem árt.



#731
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Szereztem egy Avid elixir 5 fékszettet. Rögtön lehetett benne cserélni a betéteket annyira kopottak voltak a régik. Ugye ahhoz, hogy beférjenek az új fékpofák és a tárcsa közé, vissza kell tolni a dugattyúkat a testbe. Ez alapból nem ment, úgyhogy a fékkart elvileg teljesen külső helyzetbe állítottam. Most annyit elértem, hogy a hátsó fékbetétek közé befér a tárcsa, de nagyon fog még így is. Mit tudnék még csinálni, hogy be tudjam állítani? Így használhatatlan. Az első fékpofák közé be se fér a tárcsa, de nagyobb erővel nem akarom feszegetni. Látom, hogy visszamegy a dugattyú, de visszarugózik.



#732
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs

Miért is?

 

Ez lenne a kérdésem nekem is,  erről van szó amúgy.

"yetipolarbearBoiling the rotors in a bit of dishwashing liquid. A little trick I learnt of mr @jaredgravesmtb a few years ago,and to this day has never let me down. Something about the detergent gives the brakes soooo much bite"


Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#733
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?

JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..

Miért is?


  • zeezoltano kedveli ezt

#734
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs

Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?

JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..


Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#735
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

nincs

Köszönöm!



#736
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Merida matss sub 40 vázra akarok hátra felrakni egy avid elixir 5 féket, 160mm-es tárcsával. Ugye ez az adapter megfelelő hozzá, és nincs eltérés ilyen téren a shimkano meg avid fékek rögzítésében? http://bringabutik.h...tso-pm-is-160mm

nincs


  • bardocz kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#737
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Merida matss sub 40 vázra akarok hátra felrakni egy avid elixir 5 féket, 160mm-es tárcsával. Ugye ez az adapter megfelelő hozzá, és nincs eltérés ilyen téren a shimkano meg avid fékek rögzítésében? http://bringabutik.h...tso-pm-is-160mm



#738
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Sziasztok!

Azt már tapasztaltam, hogy a a fékbetéteknek be kell kopniuk, de igaz ez a tárcsákra is? Agyváltás miatt a régi Nine kapott egy centerlockos Shimano tárcsát, és a fékhatás kb nulla. A tárcsa új, zsírtalan, a pofák régiek, de használhatóak, biztonság kedvéért zsírtalanított. Féktest rendesen beállítva, légtelenítés pipa.

 mész 50-100 métert behúzott fékkel, nem kell több. Legalább is Ice-Tech-nél.



#739
husevo

husevo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

Azt már tapasztaltam, hogy a a fékbetéteknek be kell kopniuk, de igaz ez a tárcsákra is? Agyváltás miatt a régi Nine kapott egy centerlockos Shimano tárcsát, és a fékhatás kb nulla. A tárcsa új, zsírtalan, a pofák régiek, de használhatóak, biztonság kedvéért zsírtalanított. Féktest rendesen beállítva, légtelenítés pipa.



#740
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Én is fék vásárlás előtt állok és azt tapasztaltam mostanában, hogy hiánycikk mindenhol a 785-ös, pedig azt szerettem volna! Nagyon nyomatják az M8000-et!
Alternatív megoldás az SLX 675-ös vagy attól azért jobb az M8000?
Ezen a szinten a vételár nem számít, csak mégis az ár/érték arány érdekel! És az egymáshoz viszonyított teljesítmény!
Előre is köszi!

slx-et vegyél, két apró "javítással":, mert a 8000-es több mint másfélszer annyiba kerül itt, és annyival biztosan nem jobb

- a sasszeget le tudod cserélni csavarra, mert fel van rá készítve + 2000 ft,

- a pofát cseréld szinteresre, de ezt xt-nél is mondanám

 

Azt most nem tudom, hogy az új xt-nek melyik részét szidják, de ha nem a fékkart, akkor el tudok képzelni egy slx féktest 8000-es fékkar kombót is, és akkor  van egy kvázi xt-d nem olyan drágán :)