Főzzem ki ecetes vízben?
Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!
Főzés nem rossz, de olvass vissza párat..
ezt a megpatkolást csak sejtem mi akar lenni, de attól hogy Ice, még melegszik mint állat, ha komolyan használod.
Főzzem ki ecetes vízben?
Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!
Főzés nem rossz, de olvass vissza párat..
ezt a megpatkolást csak sejtem mi akar lenni, de attól hogy Ice, még melegszik mint állat, ha komolyan használod.
Közben meg is válaszolnám a saját kérdésemet, mert nem bírtam magammal és vettem egy pár új betétet: (J04C), Majd remegő ujjakkal betettem a gyantás után, a legrosszabbtól tartva, de a dobozból kivett zsír új betét olyan szépen fogott, mint az álom!
Már csak az a kérdés, hogy mivel imádkozzam ki a használt betétekből a beleivódott bármit? Főzzem ki ecetes vízben?
A J04C-hez annyit fűznék még hozzá, hogy van egy kis extra csilingelése. Önmagában, ha ledobom az asztalra akkor is lehet hallani, hogy nincs egyben. Hogy ez a szegecselés bűne, vagy az F03C ragasztva is volt, ez meg nincs, nem tudom. Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!
... Közben kivettem, hogy elvégezzem a zajtalanítási műveletet és látom, hogy még igazán be sem kopott a betét. Csak két-két csíkban feküdt fel a tárcsára. Mi lesz, ha felfekszik rendesen? Eszméletlen ez a betét!
Üdvözlet Hölgyek, Urak!
Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy el tud-e fáradni a fémes Shimano fékbetét?
M785-öst használok több mint egy éve, Rendben is volt minden, egy-két héttel ezelőttig. Aztán elmenet az ereje. Nagyjából olyan volt, mintha tényleg csak két vasdarab összeszorításával próbálnék fékhatást elérni. Mindez a hátsó féken (Az elsőn is észrevehető lanyhulás) addig fajult, hogy nem vagyok képes blokkolni a kereket, csak ha két ujjal kapaszkodok bele!
Már mindent rommá sikáltam! Próbáltam lecsiszolni a betétből, de nem használt. Ha beteszem a gyantás betéteket, azok harapnak mint a veszedelem!
Létezik ilyen jelenség? Lehet, hogy valami beleette magát a betétbe és folyamatosan keni? A betéteken bőven van még kopó felület!
Nehéz vagyok és szeretem a budai leejtőket. Kell a fémes betét! Szomorú lennék, ha újat kéne venni, mert 9-10 pengő egy pár. Ráadásul nem vagyok biztos benne, hogy megoldaná a problémát.
Azon gondolkozom hogy előre egy 785-ös XT, hátulra meg 675-ös SLX, a snassztól eltekintve szerintem nem fogok nagy különbséget érezni, talán az SLX még jobb is lesz mint a Formula RX-em, mármint új korában.
Most már biztos, azért akarom cserélni mert kopik és egyre nehezebb rendesen beállítani hogy ne fogjon (dugattyú tisztítás kéne de egy darab a féktest és nem akarom szétbarmolni a gyári zárókupakot, úgy nézem csak spéci szerszámmal lehet kitekerni és vlszlg ragasztva van).
Az új SLX-nek is haszonló problémái vannak mint az új XT-nek vagy indulhatok ki egy "generációeltolodásból" mint ahogy mindig az új generáció kapja meg az előzőnél egy szinten magasabban bevezetett új technológiákat? (pl. láncfeszítő hátsó váltónál, most Di2 XT stb.)
Én egy olyat olvastam hogy az 8000-es XT jobban adagolható, ebből mennyi igaz? És miben rosszabb mint a 785?
nekem volt (van) 785-ös a tartalék bicajon, az újon meg 8000-es. Nagyjából teljesen ugyanazt tudja, leszámítva, hogy a 8000-esnél a hátsó fékemnél vándorol a nyomáspont akár két fékezés közt és nem kicsit! Nagyon zavaró... A fékerő az rendben van. Fékbetét-csere után a dugattyúkat visszanyomni a 8000-esnél kínszenvedés. Hirtelen ennyi jut eszembe. Jó fék ez, de a régi egy árnyalattal jobb volt. Úgy láttam más fórumokon, a vándorló nyomáspont nem egyedi eset sajnos...
Én egy olyat olvastam hogy az 8000-es XT jobban adagolható, ebből mennyi igaz? És miben rosszabb mint a 785?
slx-et vegyél, két apró "javítással":, mert a 8000-es több mint másfélszer annyiba kerül itt, és annyival biztosan nem jobb
- a sasszeget le tudod cserélni csavarra, mert fel van rá készítve + 2000 ft,
- a pofát cseréld szinteresre, de ezt xt-nél is mondanám
Azt most nem tudom, hogy az új xt-nek melyik részét szidják, de ha nem a fékkart, akkor el tudok képzelni egy slx féktest 8000-es fékkar kombót is, és akkor van egy kvázi xt-d nem olyan drágán
Köszi szépen... úgy néz ki sikerült jó áron vennem xt m785 szettet (39e Ft), de a szinteres betéteket kipróbálom!
Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?
JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..
Próbált és működik is. Pedig csak a saját szerelőm vagyok.
1. hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a forró viz igen jó oldószer. és még olcsó is..
2. a mindenféle féktárcsa tisztítókkal a legnagyobb baj, hogy valahogy mindig marad belőluk valami a tárcsán, pont annyi h ne harapjon (benzint még nem próbáltam)
Ha tehát sikerült igazán összeolajozni, WD 40 még jobb a tárcsát és persze fékpofát is, akkor az ultimate megoldásom:
tárcsa: törölgetés amennyire lehet precizen, persze a kivagasoknal ugyis marad valami és utána egy lábos forró vízben amiben lehet kevés oldószer (kis alkohol elég kell hogy legyen, nekem enélkül is működött) mozgatjuk a tárcsát, pl csipesszel fogva.
fékpofa: törölegés, forróvízben mozgatas, kis csiszolás. ha még nem ok, forróviz újra.
3. ultimate megoldás. olcsó. sajnos nem terepen
Lehetséges, hogy a kopott betétekhez lett feltöltve a rendszer emiatt most túl sok fékfolyadék van benne, ki kell engedni egy kicsit belőle.
De ha már ott vagy, egy teljes csere sem árt.
Köszönöm!
Sajnos a fékfolyadékcseréhez nincsen semmim, gondolom légtelenítő szett is kéne hozzá biztos ami biztos. Amilyen állapotban voltak a fékbetétek simán el tudom képzelni, hogy után lett töltve, mert jóazméghónapokig.
Lehetséges, hogy a kopott betétekhez lett feltöltve a rendszer emiatt most túl sok fékfolyadék van benne, ki kell engedni egy kicsit belőle.
De ha már ott vagy, egy teljes csere sem árt.
Szereztem egy Avid elixir 5 fékszettet. Rögtön lehetett benne cserélni a betéteket annyira kopottak voltak a régik. Ugye ahhoz, hogy beférjenek az új fékpofák és a tárcsa közé, vissza kell tolni a dugattyúkat a testbe. Ez alapból nem ment, úgyhogy a fékkart elvileg teljesen külső helyzetbe állítottam. Most annyit elértem, hogy a hátsó fékbetétek közé befér a tárcsa, de nagyon fog még így is. Mit tudnék még csinálni, hogy be tudjam állítani? Így használhatatlan. Az első fékpofák közé be se fér a tárcsa, de nagyobb erővel nem akarom feszegetni. Látom, hogy visszamegy a dugattyú, de visszarugózik.
Miért is?
Ez lenne a kérdésem nekem is, erről van szó amúgy.
"yetipolarbearBoiling the rotors in a bit of dishwashing liquid. A little trick I learnt of mr @jaredgravesmtb a few years ago,and to this day has never let me down. Something about the detergent gives the brakes soooo much bite"
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?
JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..
Miért is?
Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?
JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
Merida matss sub 40 vázra akarok hátra felrakni egy avid elixir 5 féket, 160mm-es tárcsával. Ugye ez az adapter megfelelő hozzá, és nincs eltérés ilyen téren a shimkano meg avid fékek rögzítésében? http://bringabutik.h...tso-pm-is-160mm
nincs
Merida matss sub 40 vázra akarok hátra felrakni egy avid elixir 5 féket, 160mm-es tárcsával. Ugye ez az adapter megfelelő hozzá, és nincs eltérés ilyen téren a shimkano meg avid fékek rögzítésében? http://bringabutik.h...tso-pm-is-160mm
Sziasztok!
Azt már tapasztaltam, hogy a a fékbetéteknek be kell kopniuk, de igaz ez a tárcsákra is? Agyváltás miatt a régi Nine kapott egy centerlockos Shimano tárcsát, és a fékhatás kb nulla. A tárcsa új, zsírtalan, a pofák régiek, de használhatóak, biztonság kedvéért zsírtalanított. Féktest rendesen beállítva, légtelenítés pipa.
mész 50-100 métert behúzott fékkel, nem kell több. Legalább is Ice-Tech-nél.
Sziasztok!
Azt már tapasztaltam, hogy a a fékbetéteknek be kell kopniuk, de igaz ez a tárcsákra is? Agyváltás miatt a régi Nine kapott egy centerlockos Shimano tárcsát, és a fékhatás kb nulla. A tárcsa új, zsírtalan, a pofák régiek, de használhatóak, biztonság kedvéért zsírtalanított. Féktest rendesen beállítva, légtelenítés pipa.
Én is fék vásárlás előtt állok és azt tapasztaltam mostanában, hogy hiánycikk mindenhol a 785-ös, pedig azt szerettem volna! Nagyon nyomatják az M8000-et!
Alternatív megoldás az SLX 675-ös vagy attól azért jobb az M8000?
Ezen a szinten a vételár nem számít, csak mégis az ár/érték arány érdekel! És az egymáshoz viszonyított teljesítmény!
Előre is köszi!
slx-et vegyél, két apró "javítással":, mert a 8000-es több mint másfélszer annyiba kerül itt, és annyival biztosan nem jobb
- a sasszeget le tudod cserélni csavarra, mert fel van rá készítve + 2000 ft,
- a pofát cseréld szinteresre, de ezt xt-nél is mondanám
Azt most nem tudom, hogy az új xt-nek melyik részét szidják, de ha nem a fékkart, akkor el tudok képzelni egy slx féktest 8000-es fékkar kombót is, és akkor van egy kvázi xt-d nem olyan drágán