Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#7201
Posted 2010. March 22. - 13:15

bocs, lehet, hogy a kérdésemre van válasz a korábbi hozzászólásokban - de most nincs idõm végigolvasni a topicot -
A problémám, hogy egy centerlock-os tárcsám van ( hátul ) és iszonyatosan rezonál, fékezéskor égtelen hangot ad. Ha kézzel megpendítem a tárcsát akkor is érezhetõ, hogy nem 100%-osan mereven alkot egységet a kerékaggyal. ( az esõvel minden rendben ). Mi lehet a baja ? mi lehet a megoldás ?
bocs az amatõr kérdés miatt....
kz
#7202
Posted 2010. March 22. - 12:24

el foglak keseriteni, perpill nincs, és nem is rendelhetõ (a németeknek sincs)
2-3 hét mulva van komoly beérkezés ismét, addig ha a németeknek lesz, akkor lecsapok pár 10 darabra.
Múlt héten már a boltban volt a tárcsa és péntekre meg is érkezik hozzám. Köszönöm szépen!
"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/
#7203
Posted 2010. March 22. - 10:04

2 db 20 ml fecskendõ ( 30 ft)
0,5 ml átlászó gumicsõ (45 ft)
A menetes részre:
2 db szingó szelep ( ez gyárilag 5 ös menetes és lyukas 100 ft/db)
2db szelepsapka
2 db 5x1 gumi tömítõ gyûrû.
4 db mûanyag gyors kötözõ
Manual:
A szelepet a végéhez közel fém fûrésszel levágni, ráhúzni a gumicsõre és lekötözni.
A szelepsapkát kb 3-5 mm-es re levágni ez lesz a szorító "anya"
A tömítést és az "anyát" a menetes részre tenni és kész.
Az olajjal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Egy olcsóbb kategóriás DOT - 4 et tettem a rendszerbe. ( 1L = 1200 ft) , miben nyilvánul meg a különbség
egy 4X drágábbhoz képest.
Felhasználási adatok: 90 kg, cc - am,
#7204
Posted 2010. March 20. - 18:57

#7205
Posted 2010. March 20. - 00:17

1,8mm-esek a hayes tárcsák, most mértem.
Akkor 3000 km alatt nem is koptak szinte semmit..az jó
viszont a betét kopórétege 1.8 ról 1,4 kopott
"just chillin killin"
#7206
Posted 2010. March 19. - 23:47

#7207
Posted 2010. March 19. - 23:25

A Saw tarcsam mar csak 1,8 mm
#7208
Posted 2010. March 19. - 23:12

Nem tudom, hogy a Hayes-nél mennyi a gyári vastagság (nincs itthon érintetlen tárcsa tõlük), de azt 1,52-nél kell cserélni.
Ja ...most néztem (V6 V7) rajta van "1,52 mm thick min" most 1,8 körül van kb 3200 km után.
De én sem tudom mennyi volt új korában
Bár gondolom a 8 tartóküllõ (vagy mik azok) olyan széles mint amilyen a kopófelület volt eredetileg
"just chillin killin"
#7209
Posted 2010. March 19. - 11:26

Valamelyik boltban budapesti kérdezgettem féktárcsát, oszt' azt mondja az ember, hogy mindegy milyen tárcsa, úgyis ugyanabból van mindegyik. Gondolom, ha ez igaz lenne, akkor nem lenne egynémely tárcsára ráírva, hogy csak gyantás betéthez, meg ilyesmi. Vagy az csak a fékfelület mintázatából adódó hûlési képességen múlik?
--Trifo
Más az anyag, más gyártónként és még azon belül is.
A sebesség mindent megold.
#7210
Posted 2010. March 19. - 11:13

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#7211
Posted 2010. March 19. - 10:49

van valakinek tapasztalata bbb powerstop tárcsával kapcsolatban? érdemes megpróbálkozni vele vagy felejtõs?
köszi
#7212
Posted 2010. March 18. - 23:46


vs

A Saw-nak a hátsó 160-osa van kb 1,8 ra lekopva...
Tehát melyik a jobb tárcsa "fékezésileg" ?
Köszi,
B.
#7213
Posted 2010. March 18. - 23:42

Úgy rémlik, hogy 2mm az új vastagsága! de majd lemérem...
Egyébként próbálta valaki ezeket a Saw "mintájú" tárcsákat? Fékhatásra/melegedésre van különbség a sima Mono M4 hez képest?
#7214
Posted 2010. March 18. - 21:19

Koszi szepen a valaszt!
Csak azert kerdem, mert vettem egy kb fel evig hasznalt tarcsat, kb 1,8 ra van lekopva a 2mm bol, es kivancsi lettem volna, hogy mennyi lehet meg hatra, ill hogy ez mekkora kopasnak szamit..
koszi,
b.
Nem tudom, hogy a Hayes-nél mennyi a gyári vastagság (nincs itthon érintetlen tárcsa tõlük), de azt 1,52-nél kell cserélni.
#7215
Posted 2010. March 18. - 21:15

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7216
Posted 2010. March 18. - 21:14

Koszi szepen a valaszt!Függ a felhasználás módjától,helyétõl(hegyvidék,alföld,stb.),stílusától,milyen fékbetétet használsz(fémeset,vagy lágyabbat),tisztán tartod-e.Amúgy meg mérd le a vastagságát amíg új és utána viszonyíts x kilométer után.De no para,beletelik egy kis idõbe,amíg egy tárcsa elkopik.
Csak azert kerdem, mert vettem egy kb fel evig hasznalt tarcsat, kb 1,8 ra van lekopva a 2mm bol, es kivancsi lettem volna, hogy mennyi lehet meg hatra, ill hogy ez mekkora kopasnak szamit..
koszi,
b.
#7217
Posted 2010. March 18. - 19:17

#7218
Posted 2010. March 18. - 17:14

http://ridebike.hu/i...0b479ee1042.jpg
akkor láthatod,hogy mit mondok. Amúgy nekem hátul adapter,adapter hátán van és mûködik. Bár nem szép és nem is a legmerevebb.

#7219
Posted 2010. March 18. - 15:16

Kérdés másképp: ugye jól gondolom, hogy mindkét csavarnál egyforma emelést kell alkalmazni?
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#7220
Posted 2010. March 18. - 14:22

Máshogy teszem fel a kérdést: kb hány km a féktárcsák átlagos élettartama?
Köszi,
Bulesz
Függ a felhasználás módjától,helyétõl(hegyvidék,alföld,stb.),stílusától,milyen fékbetétet használsz(fémeset,vagy lágyabbat),tisztán tartod-e.Amúgy meg mérd le a vastagságát amíg új és utána viszonyíts x kilométer után.De no para,beletelik egy kis idõbe,amíg egy tárcsa elkopik.