Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6961
Posted 2010. April 18. - 15:13
Avid is csak a kis ütésektõl, magátol nem
#6962
Posted 2010. April 18. - 14:04
Végülis nem vészes a görbülete: hajnalban elmentem egy kis tesztkörre az SPD miatt, közben figyeltem a hangját, de a gumi hangosabb annyival, hogy így nem hallani.
Én rendszeresen centírozom a tárcsáimat fogóval... gyönyörûen ki lehet venni belõle, de egy idõ után megint jön a cicergés és lám ott a nyolcas. A tárcsákra vigyázok, semmihez nem érintem hozzá õket.
Eddig érzékeny volt a fülem a cicergésre, de egy idõ után megszokja az ember.
(Nagyobb bosszúság non-stop állítgatni a féket mint megszokni a cincogást.)
#6963
Posted 2010. April 18. - 10:45
Ütéstõl....rosszul dûtöd le bicajt, ami nagy ellensége az a bringatároló, ott könnyû odakurni....vigyázz rá
használattol nem görbül el szerintem
Végülis nem vészes a görbülete: hajnalban elmentem egy kis tesztkörre az SPD miatt, közben figyeltem a hangját, de a gumi hangosabb annyival, hogy így nem hallani.
#6964
Posted 2010. April 18. - 08:29
használattol nem görbül el szerintem
de lehet bennük gyárilag is egy kis ütés...
rongy meg kombinált fogó és hajrá
#6965
Posted 2010. April 18. - 08:15
#6966
Posted 2010. April 17. - 21:07
Köszi, eszerint nem kell annyira izgulni miatta.
Viszont attól tartok, hogy hozzáértem takarítás közben. Okozhat komolyabb gondot egy esetleges ujjlenyomat a tárcsán?
Nekem bevált módszer a tárcsa tisztításához: rongyra kevés körömlakk lemosó és áttörlöm vele a tárcsát. Garantáltan zsírtalanít.
#6967
Posted 2010. April 17. - 20:02
de párszáz(egykét ezer) forintért lehet venni tárcsatisztitót, autós/motoros boltban, benzinkuton, osanban/tecsoban/stb
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6968
Posted 2010. April 17. - 19:54
ahol hozzáér, ott kézzel (száraz rongyot a tárcsára, vagy tiszta kesztyûben) hajtogasd meg egy kicsit visszafelé, és kész is
vagy csak keress egy lejtõt, jó hosszút, és fékezz sokat lefelé, folyamatosan.
acéltárcsa, hajlik mint a kolbász
Köszi, eszerint nem kell annyira izgulni miatta.
Viszont attól tartok, hogy hozzáértem takarítás közben. Okozhat komolyabb gondot egy esetleges ujjlenyomat a tárcsán?
#6969
Posted 2010. April 17. - 19:44
vagy csak keress egy lejtõt, jó hosszút, és fékezz sokat lefelé, folyamatosan.
acéltárcsa, hajlik mint a kolbász
van szerszám is amugy direkt erre a célra (tárcsacentrir), jobb szervizekben van is. de a kéz is megteszi.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6970
Posted 2010. April 17. - 19:38
#6971
Posted 2010. April 16. - 21:38
Köszi mégegyszer,
B.
#6972
Posted 2010. April 16. - 20:23
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6973
Posted 2010. April 16. - 20:15
az elsõ betétekrõl le kellett csippenteni a pöcköket, beleértek az adapterbe ill. a tartóbak szegecseibe.
#6974
Posted 2010. April 16. - 20:04
Szia!
Milyen tapasztataid vannak az új alubakos XT tárcsákkal kapcsolatban? Értem ez alatt, hogy pl mennyire melegszik? (érzel különbséget a korábbiakhoz képest?)
Köszi,
B.
nincs osszehasonlitasi alapom, mert a fek sem ua
#6975
Posted 2010. April 16. - 19:56
Egy olyan dolgon töprengek ami lehet elég nagy ökörség, de fúrja az oldalam, úgyhogy megkérdezem, hátha
valaki jártas a témában!
végigolvasni a topicot...
Szóval annak keresném a magyarázatát, hogy a ferde küllõs tárcsákat (mint pl. a Hayes stroker-ek tárcsái) miért
úgy szerelik fel, hogy fékezés közben a küllõk nyomottak legyenek (küllõk alatt a fékezési felület pereme és a tárcsa
agyra történõ rögzítési pontja közötti összekötõ kis rudacskákat értem, sajna nem tudom a pontos szakkifejezést, de talán
érthetõ, hogy mire gondolok)? Ez azért furcsa számomra, mert a nyomott "rúd" az hajlik, ráadásul ebbõl következõen
valamiféle rezgése is lehet. Ellenben ha fordítva szerelnék fel a tárcsákat, akkor fékezés közben a ferde küllõkben húzás
ébredne, ami szerintem sokkal kellemesebb igénybevétel lenne a tárcsáknak. Ezek után nem értem, hogy miért nem
a második változat szerint (húzott küllõs módon) szerelik a tárcsákat. Valaki tudja ennek esetleg a magyarázatát?
Üdv,
lorborr
u.i.: remélem nem fárasztottam le nagyon senkit
#6976
Posted 2010. April 16. - 14:42
az rt76os shimano tarcsa egesz jo... nem konnyu (foleg a kisebbek a hasonlo meretuhoz kepest), de nagyon merev. lassan bekopik nalam is
Szia!
Milyen tapasztataid vannak az új alubakos XT tárcsákkal kapcsolatban? Értem ez alatt, hogy pl mennyire melegszik? (érzel különbséget a korábbiakhoz képest?)
Köszi,
B.
#6977
Posted 2010. April 16. - 09:24
#6978
Posted 2010. April 16. - 09:19
#6979
Posted 2010. April 16. - 09:09
#6980
Posted 2010. April 16. - 08:41
Nem fontos pont HOPE tárcsa.
Csak érdeklõdök hogy van-e ill lehet-e hazánkban kapni hasonló felépítésü cuccost.
Hope-ot tudom hogy nemlehet nálunk kapni ezért linkeltem be lentebb két variációt amit
én találtam.
Amit biztosabban elérsz itthon, azok a Shimano alu bakos tárcsái, az Avid G3 típusból már véleményes, a Maguráról pedig most nem tudok megerõsítõ választ adni, annak ellenére, hogy már két forgalmazója is van.

Sign In
Create Account

Back to top





