Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#6461
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
160-as tárcsa szerintem elég.

#6462
Balias

Balias

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Rocs Shox Tora 302 Solo Air, 100mm

#6463
Balias

Balias

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
65 kg vagyok, ha jól tudom:), XC, Túra, kicsit kavicsosabb lejtõk, ilyesmikre kéne.Avidból melyik?És Hayesbõl melyiket próbáltad?
Találtam most ezt a Hayes MX4-et, arról valaki valamit?

Kösz:)

#6464
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts
BB7-et ajánlanám, és ha kicsit nehezebb alkat vagy, akkor 180-as tárcsát.
Milyen villára menne a fék?

Izomtéridõninja-geológus!


#6465
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts
Testsúlyodtól, vezetési stílusodtól, és az ahhoz szükséges fékerõtõl függ. A 180-as mindenféleképp jobb, erõsebb, de te tudod, hogy kell-e egy 180-as fékereje, vagy elég a 160-asé is.

#6466
Balias

Balias

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Ja és elõre 160-as, vagy 180-as tárcsát érdemes?(Egyébiránt, az elõzõ hozzászólásomban is csak elõre lenne szükség fékre)
Kösz!

#6467
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts
Üdv!

Milyen felhasználásra, hány kiló vagy, stb.
Nekem úgy volt eleve, hogy Avid lesz, de aztán mondták, hogy hoppá elfogyott és csak Hayes van, egy hét múlva lesz Avid. Rárakattam a Hayes-t, nem rossz fék, de már kissé bánom, hogy nem vártam vele egy hetet.
Ha könnyebb vagy, és csak városban használod, akkor egy 160 millis Avid szerintem bõven elég. Ha nagyobb fékerõ kell, akkor érdemesebb nagyobb tárcsát venni. Egyszer volt szerencsém kipróbálni a barátom Avidját és bátran merem ajánlani, ha most kellene bowdeneset venni, tuti azt venném.

Suhanc

#6468
Balias

Balias

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Hello!
Kéne nékem majd valamikor bowdenes tárcsafék.Melyik éri meg az árát, mit érdemes venni, mit ajánlotok?
Elõre is Kösz!

#6469
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts

nah

mozgó dugó lefog
kart hirtelen behuzva, kinyomatod a nem mozgó dugót
letisztit, olajjal , sprével befuj finoman
dugó visszanyom
ujra és ujra, kenés nélkül
utána tárcsatisztitóval kimos az egész féknyereg
megszárad
betétek vissza
örül


Megvan! Mûködik!

Nagyon köszi!

#6470
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

Sajna tényleg nem dolgozik. Fékezéskor a még mozgó dugattyú nyomja hozzá a tárcsát az állóhoz, elhúzza a tárcsát vagy 1-1,5 mm-rel. Mûszaki szemmel nézve ez elég gatya. Elõl nem csinálja ezt, a két dugattyú ránézésre ugyanannyit mozog. Le lett légtelenítve, nem segített.
Az, hogy a dugattyú messzebb, vagy közelebb van a fékcsõhöz szerintem nem befolyásolhatja számottevõen, hogy mennyit mozog, mivel a nyomás mindegyik dugónál ugyanakkora, ráadásul ez a távolság nem is olyan túl nagy.


nah

mozgó dugó lefog
kart hirtelen behuzva, kinyomatod a nem mozgó dugót
letisztit, olajjal , sprével befuj finoman
dugó visszanyom
ujra és ujra, kenés nélkül
utána tárcsatisztitóval kimos az egész féknyereg
megszárad
betétek vissza
örül

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6471
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts
Nagyságrendekkel jobb lesz a deore mint a gx-2.
Ha ragaszkodsz a bovdeneshez, akkor abból csak avid bb5 v.7.

#6472
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts

nehogy meglepõdj és kiugorjon a dugattyú, mint azt pároldallal visszább olvashatod, kenni semmivel sem kell

egyébként lehet h kevesebbet dolgozik mert kevesebb olaj jut oda, mivel az a dugattyú van "messzebb" - sala kollega ezt is írta visszább, lehet h úgy tûnik h nm dolgozik, de valamennyit igen, egyébként ilyen estekben ált. a légtelenítés segít


Sajna tényleg nem dolgozik. Fékezéskor a még mozgó dugattyú nyomja hozzá a tárcsát az állóhoz, elhúzza a tárcsát vagy 1-1,5 mm-rel. Mûszaki szemmel nézve ez elég gatya. Elõl nem csinálja ezt, a két dugattyú ránézésre ugyanannyit mozog. Le lett légtelenítve, nem segített.
Az, hogy a dugattyú messzebb, vagy közelebb van a fékcsõhöz szerintem nem befolyásolhatja számottevõen, hogy mennyit mozog, mivel a nyomás mindegyik dugónál ugyanakkora, ráadásul ez a távolság nem is olyan túl nagy.

#6473
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts
Üdv!

Jelenleg egy Hayes GX-2-es fékrendszert használok elöl 160-as tárcsával. A 100 kg-om alatt eddig 30-40-es tempónál szépen megfogott, viszont szeretnék végre eljutni a hegyekhez is, és attól tartok ott komolyabb fékerõ szükséges.
16 ezer forintért tudok beszerezni 203 mm-es Shimano Deore hidrás tárcsaféket, ami úgy gondolom már rendesen megfogna. A másik lehetõség az, hogy a jelenlegi Hayes féktestet megtartom, a csapágyakat újrakenem, pofákat, tárcsákat és bowdent cserélek. Az így felújított Hayes fékerejéhez képest mennyivel jobb egy új Shimano Deore? Az árkülönbség körülbelül 8-9 ezer forint a két megoldás között.

#6474
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 posts
nehogy meglepõdj és kiugorjon a dugattyú, mint azt pároldallal visszább olvashatod, kenni semmivel sem kell

egyébként lehet h kevesebbet dolgozik mert kevesebb olaj jut oda, mivel az a dugattyú van "messzebb" - sala kollega ezt is írta visszább, lehet h úgy tûnik h nm dolgozik, de valamennyit igen, egyébként ilyen estekben ált. a légtelenítés segít

#6475
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts
És hirtelen egy kis segítségre is lenne szükségem. SLX tárcsaféknél az egyik dugattyú nem nagyon akar dolgozni. Orvosolható a probléma anélkül, hogy a teljes cuccot szétbontanám?
Mûködik az a megoldás, hogy az egyik dugattyúra rátartok, hogy a másik kiszabaduljon, utána pedig takarítás, kenés. Mivel illik megkenni? Fékolajjal? Vagy kell egyáltalán? Itt is az olaj keni a dugattyút, mint a telónál a becsúszót?

#6476
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts
PM-IS adapternél szerintem sincs értelme. Nekem gyárilag ez az összeállítás volt: PM-IS 180mm-es tárcsához és nem volt alátét.

PM-PM-nél viszont a kétcsavaros Shimano adapter (hasonló, mint az elõbb linkelt BBB) két felfekvõ felülete nem párhuzamos (villa oldal - féktest oldal), emiatt kell az a lencsés-kagylós alátét és természetesen a csavarfej alá. Úgy ahogy a BBB-nél, csak ott megoldották úgy, hogy a csavarfej felfekvõ felülete a lencse.

#6477
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 posts
egy szettnek semmi értelme.... max ha a furat van elbaszva a villába - aminek igen kicsi esélye van, még rst-nél is - akkor lehet haszna h a csavar ne hajoljon meg, de ugy eaz is csak akkor hajlik meg a fékfelfogatásba ha túl van tépve

#6478
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
shimano - ket csavar rogziti az egeszet (fektestet+adaptert), az adapter itt tenyleg csak tavtarto, kulon rogzites nelkul. valszeg felulre kell rakni (csavarfej ala), ahogy legeloszor irtam - tulsagosan elemeli, ha alaja pakolom.

de eleg hasonlo ehhez, itt is a csavarfejhez raktak, ugy latszik nem veletlen :)

Feltöltött kép

#6479
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ha BBB akkor a csavarfej ala kell.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6480
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
rajzolgattam :) asszem avidnal epp azert van, hogy billentheto legyen, es azert kell alulra-felulre. itt viszont csak a kezdo billenest kell kikuszobolni, igy elvileg akarhova be lehetne rakni, ha a magassag engedi.