Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-2762.png?_r=0)
Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#6461
Írta 2010. július 30. - 20:09
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
nehogy meglepõdj és kiugorjon a dugattyú, mint azt pároldallal visszább olvashatod, kenni semmivel sem kell
egyébként lehet h kevesebbet dolgozik mert kevesebb olaj jut oda, mivel az a dugattyú van "messzebb" - sala kollega ezt is írta visszább, lehet h úgy tûnik h nm dolgozik, de valamennyit igen, egyébként ilyen estekben ált. a légtelenítés segít
egyébként lehet h kevesebbet dolgozik mert kevesebb olaj jut oda, mivel az a dugattyú van "messzebb" - sala kollega ezt is írta visszább, lehet h úgy tûnik h nm dolgozik, de valamennyit igen, egyébként ilyen estekben ált. a légtelenítés segít
#6462
Írta 2010. július 30. - 18:57
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
És hirtelen egy kis segítségre is lenne szükségem. SLX tárcsaféknél az egyik dugattyú nem nagyon akar dolgozni. Orvosolható a probléma anélkül, hogy a teljes cuccot szétbontanám?
Mûködik az a megoldás, hogy az egyik dugattyúra rátartok, hogy a másik kiszabaduljon, utána pedig takarítás, kenés. Mivel illik megkenni? Fékolajjal? Vagy kell egyáltalán? Itt is az olaj keni a dugattyút, mint a telónál a becsúszót?
Mûködik az a megoldás, hogy az egyik dugattyúra rátartok, hogy a másik kiszabaduljon, utána pedig takarítás, kenés. Mivel illik megkenni? Fékolajjal? Vagy kell egyáltalán? Itt is az olaj keni a dugattyút, mint a telónál a becsúszót?
#6463
Írta 2010. július 30. - 17:49
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
PM-IS adapternél szerintem sincs értelme. Nekem gyárilag ez az összeállítás volt: PM-IS 180mm-es tárcsához és nem volt alátét.
PM-PM-nél viszont a kétcsavaros Shimano adapter (hasonló, mint az elõbb linkelt BBB) két felfekvõ felülete nem párhuzamos (villa oldal - féktest oldal), emiatt kell az a lencsés-kagylós alátét és természetesen a csavarfej alá. Úgy ahogy a BBB-nél, csak ott megoldották úgy, hogy a csavarfej felfekvõ felülete a lencse.
PM-PM-nél viszont a kétcsavaros Shimano adapter (hasonló, mint az elõbb linkelt BBB) két felfekvõ felülete nem párhuzamos (villa oldal - féktest oldal), emiatt kell az a lencsés-kagylós alátét és természetesen a csavarfej alá. Úgy ahogy a BBB-nél, csak ott megoldották úgy, hogy a csavarfej felfekvõ felülete a lencse.
#6464
Írta 2010. július 30. - 16:58
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
egy szettnek semmi értelme.... max ha a furat van elbaszva a villába - aminek igen kicsi esélye van, még rst-nél is - akkor lehet haszna h a csavar ne hajoljon meg, de ugy eaz is csak akkor hajlik meg a fékfelfogatásba ha túl van tépve
#6465
Írta 2010. július 30. - 14:36
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
shimano - ket csavar rogziti az egeszet (fektestet+adaptert), az adapter itt tenyleg csak tavtarto, kulon rogzites nelkul. valszeg felulre kell rakni (csavarfej ala), ahogy legeloszor irtam - tulsagosan elemeli, ha alaja pakolom.
de eleg hasonlo ehhez, itt is a csavarfejhez raktak, ugy latszik nem veletlen![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
de eleg hasonlo ehhez, itt is a csavarfejhez raktak, ugy latszik nem veletlen
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
![Feltöltött kép](http://www.profirad.de/images/BBB_BBS_91_PowerMount.jpg)
#6466
Írta 2010. július 30. - 14:36
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ha BBB akkor a csavarfej ala kell.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6467
Írta 2010. július 30. - 12:03
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
rajzolgattam
asszem avidnal epp azert van, hogy billentheto legyen, es azert kell alulra-felulre. itt viszont csak a kezdo billenest kell kikuszobolni, igy elvileg akarhova be lehetne rakni, ha a magassag engedi.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#6468
Írta 2010. július 30. - 11:45
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
szerintem nem
fékszem, adapter, dönthetõ basz, féktest, csavar
akkor nem illene a fektest-csavar koze is tenni? mert a csavar doleset meghatarozza a menetesfurat, ferden fog a csavarfej allni a fektesten, nem fekszik fel. ill a dontheto alatet igy max oldaliranyban billentheto, fel-le nem (ket ponton rogzitett).
de ezt csak iqbol irom, azert kerdem, es baromira meg tudom magam gyozni a sajat hulyesegemrol. lehet a magassagnak kell eldontenie az egeszet: ha jo magassagba esik alatet nelkul, akkor fektest fole, ha nem, akkor alaja.
#6469
Írta 2010. július 30. - 11:29
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
szerintem nem
fékszem, adapter, dönthetõ basz, féktest, csavar
fékszem, adapter, dönthetõ basz, féktest, csavar
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6470
Írta 2010. július 30. - 11:01
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
vettem a shimano 775 pm fektesthez pm adaptert (160-180). a shimano nem hasznal a pm-is atalakitoinal ilyen dontheto alateteket - de ehhez adtak. a rogzito csavar es a fektest koze kell kerulnie? tehat: villacsatlakozas - atalakito - fektest - dontheto alatet - csavarfej?
#6471
Írta 2010. július 30. - 10:26
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
rakjam fel elore? es a 6kilometer hosszu fekcsovel mit csinaljak?
legteleniteni nem fogom. jol fog, de hatul egy jol beallitott v-fek is blokkolja a kereket...
tuti eleg lenne egy X2 elore is, de szeretnek jovo nyaron eljutni valahova ahol rendes meretu hegyek vannak [alpok vagy spanyolorszag, de minimum wales] es oda kell majd a vesztartalek. ezert lett a nagy fek. Tegnap talalkoztunk egy sraccal, ok rendszeresen jarnak coed y brenin-be meg cwymcarn-ba, es ott figyelt neki a hope V2 a speci enduron. 200/185.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
tuti eleg lenne egy X2 elore is, de szeretnek jovo nyaron eljutni valahova ahol rendes meretu hegyek vannak [alpok vagy spanyolorszag, de minimum wales] es oda kell majd a vesztartalek. ezert lett a nagy fek. Tegnap talalkoztunk egy sraccal, ok rendszeresen jarnak coed y brenin-be meg cwymcarn-ba, es ott figyelt neki a hope V2 a speci enduron. 200/185.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6472
Írta 2010. július 30. - 10:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ohhhoooo....nekem is kell olyan...
hátsó hogy fog...? rakd már fel egyszer elõre, csak ugy kiváncsiságbol...lehet az is elég
hátsó hogy fog...? rakd már fel egyszer elõre, csak ugy kiváncsiságbol...lehet az is elég
#6473
Írta 2010. július 30. - 10:17
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
egeszen pontosan a PM rogzites belso oldalat. de mar nem. csak a lakkot szedte le par mm-n aztan elcsendesult. egyre jobban harap a fek, most mar nagyon esznel kell lenni mert atdob a kormanyon.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6474
Írta 2010. július 30. - 10:15
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
hát ahogy érzed
, de azért annak nincs túl nagy fala...
papucsot nem a lábat...
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
#6475
Írta 2010. július 29. - 20:49
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Na ma vettem sebbenzint áttöröltem vele alaposan a tárcsát utána a pofákat megcsiszoltam/megtisztítottam. Utána felmentem egy nagy dombra és lejöttem és fékezésekkel tarkítva sikerült úgy felmelegíteni a tárcsát hogy hozzá sem bírtam nyúlni.
Remélem bekoptak valamennyire a pofák újra. ![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Köszönöm mindenkinek a tegnapi segítséget.
Üdv: Kristóf
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Köszönöm mindenkinek a tegnapi segítséget.
Üdv: Kristóf
#6476
Írta 2010. július 29. - 17:10
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6477
Írta 2010. július 29. - 14:51
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
nemtom mivel jon gyarilag, de az van benne. persze a floating tarcsa reszeli a DT villa papucsat. node majd ledolgozza a folosleget es akkor csendben marad.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6478
Írta 2010. július 29. - 12:25
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6479
Írta 2010. július 29. - 12:14
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
igéretes kezdet!
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6480
Írta 2010. július 29. - 10:28
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
valamelyik este felraktam a hopeokat. mmm. elvileg meg be sincs kopva, de az M4 a 185-os tarcsaval letepi az arcomat ha tul eroszen huzom.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F