Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18544 replies to this topic

#6341
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Van valakinek tapasztalata a BBB fékbetétekrõl tárcsafékhez?

Én úgy néztem a BBB katalógust, hogy két féle van, az egyik valószínû színterezett, a másik meg kék színû, gondolom az a mûgyantás.

Az áruk nem tûnik rossznak? Avid fékbe tervezek ilyet venni.


A színteres is jó minõségû.


#6342
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

Azért az sem baj ha egyszerre használja. Ha pl. csak hátsót használok, -és nem csúszik a kerék- akkor kb. 30-ról olyan 6 méter alatt állhatok meg (ha csúszik akkor is, viszont ilyenkor irányíthatatlan) ha csak az elsõt, akkor másfél méter, ha mindkettõt akkor egy méteren belül.


Naaaa!:D
Biztos vagy te ezekben a távolságokban?

#6343
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Van valakinek tapasztalata a BBB fékbetétekrõl tárcsafékhez?

Én úgy néztem a BBB katalógust, hogy két féle van, az egyik valószínû szinterezett, a másik meg kék színû, gondolom az a mûgyantás.

Az áruk nem tûnik rosznak? Avid fékbe tervezek ilyet venni.


Jó a kék, hayes és shimano tárcsához használtam, azokkal jól fog. Avidról nem tudok nyilatkozni.


A sebesség mindent megold.

 


#6344
Dr. Gonzo

Dr. Gonzo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Van valakinek tapasztalata a BBB fékbetétekrõl tárcsafékhez?

Én úgy néztem a BBB katalógust, hogy két féle van, az egyik valószínû szinterezett, a másik meg kék színû, gondolom az a mûgyantás.

Az áruk nem tûnik rosznak? Avid fékbe tervezek ilyet venni.

#6345
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

De egy autó nem is tud orra bukni:)


off:
YouTube - Van Wheelie

#6346
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts

Van egy pár fék, egy pár Avid Elixir R. Folyik mindkettõ, a fékpofáknál, a két dugattyú mögött. Van rá valami mód, hogy megcsináltassuk valahol? Nagyker felejtõs. A probléma tavaly novemberben jelentkezett, januárban vitték fel, azóta képtelenek voltak hozni hozzá szerszámot.... Itthoni beszerzés. Dh bicón van (lenne), de azóta a srác kölcsön fékekkel megy, ha van 2, de most is csak 1 fékkel nyomul, és már kezd elege lenni az egészbõl, így gondoltam megkérdem, hátha tud itt valaki valami okosat mondani.


Nemáááá! Fél év alatt ezt sikerült nekik összehozni? Elég gyenge kifogás, ugyanis tudtommal a féknyereg szétszedéséhez nem kell semmi extra szerszám (ha csak a villás kulcs, meg a torx nem tekintendõ annak :)) Garanciás még egyébként?
Én szívesen belenéznék, de nálam biztos vannak itt tapasztaltabb, szakavatottabb egyének is. Ha a dugattyú nem sérült egy tömítéscsere meg kell oldja a problémát.

#6347
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Letöltitek az "Avid Spare Parts" katalógust (http://www.sram.com/...price list).pdf), a 26. oldalon megnézitek a robbantott ábrán, melyik alkatrészt kell cserélni (szerintem az 1-2. sorszámmal jelöltek), a gyári kód alapján (11.5015.031.000 és 11.5015.032.000) kerestek egy szimpatikus webáruházat külföldön (javaslom: a Bikeman, Best Bike products at the Best Prices on the Net, Smart Bike Parts), megrendelitek, és saját magatok, vagy egy szimpatikus szervíz segítségével orvosoljátok a hibát.
Azt a kijelentést, hogy "képtelenek voltak hozni szerszámot" meg egyáltalán nem értem, tekintettel arra, hogy ehhez a munkához nincs szükség semmilyen speciális szerszámra.


#6348
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,124 posts
Van egy pár fék, egy pár Avid Elixir R. Folyik mindkettõ, a fékpofáknál, a két dugattyú mögött. Van rá valami mód, hogy megcsináltassuk valahol? Nagyker felejtõs. A probléma tavaly novemberben jelentkezett, januárban vitték fel, azóta képtelenek voltak hozni hozzá szerszámot.... Itthoni beszerzés. Dh bicón van (lenne), de azóta a srác kölcsön fékekkel megy, ha van 2, de most is csak 1 fékkel nyomul, és már kezd elege lenni az egészbõl, így gondoltam megkérdem, hátha tud itt valaki valami okosat mondani.

#6349
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
lehetni lehet, csak nem szabad .p

#6350
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 posts
igazából nekem is volt h elsõ, volt h hátsõ fékem nem volt, ha rendesen jár az ember még ha csak ha városban is, nem lehet egy fékkel tinglitanglizni...

#6351
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Én nem vagyok profi, és az elsõ fék jelentõségét is átérzem, de egy lejtõ menetnél én sem tudom elképzelni az életet hátsó fék nélkül.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#6352
amargo

amargo

    vendég

  • fórumtag
  • 46 posts

De egy autó nem is tud orra bukni:)
Ezért szoktam a motorokat felhozni példának, van, amin elöl két tárcsa is van, hátul meg egy kis "vacak".

Igen a motor jobb példa, de aki egy kétkerekûnél értetlenkedik egy másiknál is fog, bár ne legyen igazam.

Én ezt úgy szoktam meg hogy a hátsóban betétet cseréltem és akkor kénytelen voltam gyakorlatilag csak az elsõvel lejönni a hegyrõl, ha meg akarsz állni szerintem 60/40 de lehet hogy 70/30 a fékhatás az elsõ fék javára.

2 hétig kénytelen voltam elsõ fék nélkül mászkálni, mert rossz volt a fékkarom és mire felértem a hegyre és jöttem volna le, levegõs lett.. komoly félelmeim voltak, mert akkoriban pusztította el az erdõket különbözõ viharok és bizony csak hátsó fékkel hatványozott volt a féktávom és hiába a szakaszos fékezés a tárcsa felmelegszik.

Különbözõ talajon, különbözõ helyzetekben más más fék az optimális ez pedig fizika, továbbá sok helyzetben a féket használják kitekerés helyett.

#6353
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nekem a Satoraljaujhelyi dh palya kozepe tajan elszakadt a hatso fekcsovem, es kenytelen voltam ugy folytatni hogy csak elsofek volt. Nem volt finom.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6354
NTS

NTS

    vendég

  • fórumtag
  • 196 posts
ha ésszel húzod a 2 féekt (elsõ után/vele együtt a hátsót) akkor simán jobb fékutat produkál, a yaseces szöveg egy réze nekem kicsit bizarr, mert azért akad érintkezés az aszfalttal/talajjal a hátsó keréknek is és igen is számít az a fékerõ is, akkor is ha az csak kb 20-30%-a az eredeti terheléshez képest

ergo nemhinném h egy fékkel hamarabb megállsz mint 2vel, ha nose wheelire blokkolok akkor nincs szerepe a hátsónak, de vészhelyzetben ha az ebernek hirtelen kell tépni a féket biztosabb hátravágni a seggét a súlyelosztás miatt és úgy húzni mind2 féket ahogy bírja, elsõvel vigyázni h ne bukfencezzen
jah és ha a testsúlyt hátrateszed akkor több teher kerül hátra és akkor már végképp lesz értelme a hátsó féknek is

#6355
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

ha csak az elsõt, akkor másfél méter, ha mindkettõt akkor egy méteren belül


Ha az elsõt jól használva másfél méter, akkor mindkettõ is annyi:)

#6356
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Ezt már én is próbálgattam de nálam még nagyobb részt random kategória volt.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6357
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Azért az sem baj ha egyszerre használja. Ha pl. csak hátsót használok, -és nem csúszik a kerék- akkor kb. 30-ról olyan 6 méter alatt állhatok meg (ha csúszik akkor is, viszont ilyenkor irányíthatatlan) ha csak az elsõt, akkor másfél méter, ha mindkettõt akkor egy méteren belül. Persze el kell találni az optimális fékkarhúzási arányt <- no ehhez kell a gyakorlat!
Kicsit másabb; Sok éve hóban lefele használtam elsõféket is, igaz csak picikét, és óvatosan, és fõleg a kanyarodás elõsegítéséhez (azok a drága sí és szánkópályák :) ) az már igazán advanced fékhasználat volt, sokan nem hittek nekem..

Ride everywhere.

.


#6358
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Azt lehet tudni, hogy ennek mi az oka? Hátsó könnyebben megcsúszik?



Pontosan. Próbáld ki aszfalton, elõször húzd az elsõt max erõvel, azaz amíg elkezd emelkedni a hátulja. Nm orra buksz, és nem a féktáv végén, hanem közben, a végére fel kell puhítania féket, mint a kocsiknál.
Utána kezd el húzni a hátsót, mindenképp nagyobb lesz a fékút, és közel sem kell akkora erõvel húznod, mint az elsõt, hogy megcsússzon.

Yasec oldaláról:
"A leggyorsabban úgy lehet egy hagyományos (nem fekvõ vagy tandem) kerékpárt megállítani, hogy olyan erõvel fékezzük az elsõ kereket, amely épp, hogy fel nem emeli a hátsót. Ebben a helyzetben a hátsó féknek nincs szerepe, mivel lényegében nincs rajta semmi súly, tehát nincs útfekvése. A hátsó féket olyan esetekben használjuk, amikor az út csúszós, vagy az elsõ kerék defektet kap. Száraz aszfalton az elsõ féken kívül nincs másra szükség. Ezt mind az elmélet, mind a gyakorlat alátámasztja. Ha megtanulja az elsõ féket kezelni, akkor biztonságosabban fog kerékpározni. "

#6359
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 posts
Vészhelyzetben mind a kettõt egyszerre használom.....de csak az elsõt külön soha...
:)
KROSS Level A2

#6360
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Csak hátsófékkel soha nem fogsz tudni olyan röviden megállni, mint csak elsõvel.

Azt lehet tudni, hogy ennek mi az oka? Hátsó könnyebben megcsúszik?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager