Azt lehet tudni, hogy ennek mi az oka? Hátsó könnyebben megcsúszik?
Pontosan. Próbáld ki aszfalton, elõször húzd az elsõt max erõvel, azaz amíg elkezd emelkedni a hátulja. Nm orra buksz, és nem a féktáv végén, hanem közben, a végére fel kell puhítania féket, mint a kocsiknál.
Utána kezd el húzni a hátsót, mindenképp nagyobb lesz a fékút, és közel sem kell akkora erõvel húznod, mint az elsõt, hogy megcsússzon.
Yasec oldaláról:
"A leggyorsabban úgy lehet egy hagyományos (nem fekvõ vagy tandem) kerékpárt megállítani, hogy olyan erõvel fékezzük az elsõ kereket, amely épp, hogy fel nem emeli a hátsót. Ebben a helyzetben a hátsó féknek nincs szerepe, mivel lényegében nincs rajta semmi súly, tehát nincs útfekvése. A hátsó féket olyan esetekben használjuk, amikor az út csúszós, vagy az elsõ kerék defektet kap. Száraz aszfalton az elsõ féken kívül nincs másra szükség. Ezt mind az elmélet, mind a gyakorlat alátámasztja. Ha megtanulja az elsõ féket kezelni, akkor biztonságosabban fog kerékpározni. "