Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6101
Posted 2010. September 21. - 19:20
#6102
Posted 2010. September 21. - 19:20
#6103
Posted 2010. September 21. - 18:37
Sokkal kevésbé szeretnék akár csak 40-nel ütközni egy másik jármûnek, fõleg nem mondjuk szembõl, amikor a 40-bõl máris 80 lesz...
Ha nem értesz hozzá, akkor légyszi ne állítsd ilyen egetverõ baromságot, mert ez pl nekem fáj, aki meg szintén nem ért hozzá, még elhiszi.
#6104
Posted 2010. September 21. - 17:39
Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?
Szerintem ez az autófék/bringafék összehasonlítás ott sántít, hogy egy hétköznapi használatra szánt és ott is használt autót hasonlítgatunk egy többé-kevésbé extrém rörülmények között használt bringához. Ha a tárcsafékes bringáddal sík terepen boltba járnál és ott óvatosan fékeznél, nehogy kilöttyenjen a pohárbol a Mekis kóla akkor nem hiszem hogy elmenne a fékerõ... Ugyanúgy ha a kis családi autóval keménykednél egy hegyi szerpentinen minden kanyar elõtt az utolsó pillanatban jó nagyot fékezve hamar rádöbbennél, hogy ott is elmegy a fék... Plussz ha olyanra csinálnák a féket ami sokkal jobban bírja, akkor nem vennéd meg mert nehéz vagy marha drága.
#6105
Posted 2010. September 21. - 17:35
Amennyiben otthon mindenki vér profi akkor csak azt nem értem miért érkeznek a bringák, telók és a fékek nejlon szatyorban a szervizekhez. A történet szinte mindig az" hogy a hülye testvérem szétszedte és nem bírja összerakni", perjsze, pejsze:D
Nekem volt olyan ,aki vizet tett a fékébe otthon,mert az HIDRAulikus nem ?!
Vagy hidro.Ez már nem lényeg,de kiborított.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6106
Posted 2010. September 21. - 17:33
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6107
Posted 2010. September 21. - 17:28
#6108
Posted 2010. September 21. - 17:21
#6109
Posted 2010. September 21. - 17:12
#6110
Posted 2010. September 21. - 15:20
Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés.
Nem jobb mindig ,mint egy madzagos.Ez erõs csúsztatás.
Nem fog katasztrófálisan tönkremenni.
De a lehetõség benne van(dotos fék),hogy egyszer ,amikor nagy szükség lenne rá,nem fog a féked.
Márpedig ha x hiba kiküszöbölhetõ azzal,hogy sûrübben cserélsz olajat,akkor megint az általam elõszeretettel emlegetett magyar mentalítás vezet oda,hogy nem teszed meg.
Illetve:akárhonnan közelítek a téma felé,a bringázás ilyen szinten ,ilyen szintû alkatrészeknél,szerintem már nem hétköznapi ,hanem luxus.
Ha meg az és képes vagy megvenni egy szett féket 90 rugeszért,miér nem bírsz lóvét szánni a karbantartására?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6111
Posted 2010. September 21. - 14:56
De kicsit eltértünk a témától.
Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?
Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés.
Nem fog.De dotos rendszerûeknél simán elõfordulhat,hogy egyszer csak nem fog.Azt se mondanám,hogy az olajos mindig jobb,mint a madzagos.Nem levezetés :tapasztalat.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6112
Posted 2010. September 21. - 14:54
#6113
Posted 2010. September 21. - 14:47
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6114
Posted 2010. September 21. - 12:47
#6115
Posted 2010. September 21. - 10:07
#6116
Posted 2010. September 21. - 09:41
smrt76
van különbség amúgy az rt75 és rt76 között tárcsa"vastagság" és fékfelület méret között?
#6117
Posted 2010. September 21. - 09:31
Attól, hogy te mást látsz veszélyesebbnek (lehet, hogy számodra az is), én még nem barmoználak le, kérlek, te se tedd!
(és, ha fellapozod a Magyar Értelmezõ Kéziszótárt a sárhányó szónál, kiderül, hogy nem a kereket jelenti, nem véletlen, hogy egy egész ország használja látszólag hibásan a kifejezést!)
#6118
Posted 2010. September 21. - 09:22
nem csak a körúton lehet elszállni. amugy a féket vastagítottam ki, nem a lengéscsillapítást. és fék miatt ha 25-tel (átlagos sebesség, nem kiugróan magas) elesel biciklivel az erdõben lefelé, és nekicsapódsz egy fának, majd gerinctörésed lesz és emiatt jobb esetben rokikocsiban vegetálsz életed végéig rosszabb esetben a fekete zacsiba húznak bele, akkor szerinted jól jártál? autóval mennyivel kell menni, hogy úgy összetörd magad, hogy ugyanez legyen a végeredmény? (feltételezve a biztonsági öv helyes használatát) egy átlagos sebesség mellett ilyesmi a mai biztonságos autókban SOKKAL kisebb valószínüséggel történik meg.Ha nem értesz egyet vele, legalább annyit tegyél meg, h indokold a véleményed.
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...
ha elszáll a fék még mindig ott a motorfék... nem minden esetben ment meg, ez igaz, de ilyen a biciklin nincs ám
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6119
Posted 2010. September 21. - 09:07
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...
#6120
Posted 2010. September 21. - 08:36
ezt a gigantikus b*romságot...Tényleg nem ugyanakkorára. Az autóalkatrészeknek sokkal tovább kell sokkal nagyobb terhelés alatt biztonságosan mûködniük. És valahol itt van a kutya elásva. Az autók mindennapi használati tárgyak, a gyártóknak is, és a vevõknek is érdekük a biztonságos, karbantartásmentes mûködés, elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
Míg a biciklialkatrészek drága sportszerek, szûk rétegeknek, és egy tönkremenetel (pl. teleszkópé, vagy féké) sokkal kisebb eséllyel okoz kárt vagy sérülést, megengedhetik maguknak a gyártók, hogy gyorsan amortizálódó cuccot vágjanak hozzá a szerencsétlen júzerekhez. Gyártó, szerelõ egyaránt csak nyer vele, fõleg, ha megnehezítik az otthoni karbantartást. Nem ezekkel a szavakkal, de az egyik Bikemagos cikkben is le volt írva...
Ez is off, de talán jobb, ha itt marad, ha már ez volt a beszélgetés fonala...
ezen gondolkoztál, vagy csuklóból jött?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.