Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18544 replies to this topic

#6101
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
ásványi

#6102
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
shimanoba milyen olaj mehet a gyarin kivul? gyanitom nem az a legolcsobb :)

#6103
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Sokkal kevésbé szeretnék akár csak 40-nel ütközni egy másik jármûnek, fõleg nem mondjuk szembõl, amikor a 40-bõl máris 80 lesz...


Ha nem értesz hozzá, akkor légyszi ne állítsd ilyen egetverõ baromságot, mert ez pl nekem fáj, aki meg szintén nem ért hozzá, még elhiszi.

#6104
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?


Szerintem ez az autófék/bringafék összehasonlítás ott sántít, hogy egy hétköznapi használatra szánt és ott is használt autót hasonlítgatunk egy többé-kevésbé extrém rörülmények között használt bringához. Ha a tárcsafékes bringáddal sík terepen boltba járnál és ott óvatosan fékeznél, nehogy kilöttyenjen a pohárbol a Mekis kóla akkor nem hiszem hogy elmenne a fékerõ... Ugyanúgy ha a kis családi autóval keménykednél egy hegyi szerpentinen minden kanyar elõtt az utolsó pillanatban jó nagyot fékezve hamar rádöbbennél, hogy ott is elmegy a fék... Plussz ha olyanra csinálnák a féket ami sokkal jobban bírja, akkor nem vennéd meg mert nehéz vagy marha drága.
Failure is always an option.

#6105
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Amennyiben otthon mindenki vér profi akkor csak azt nem értem miért érkeznek a bringák, telók és a fékek nejlon szatyorban a szervizekhez. A történet szinte mindig az" hogy a hülye testvérem szétszedte és nem bírja összerakni", perjsze, pejsze:D


Nekem volt olyan ,aki vizet tett a fékébe otthon,mert az HIDRAulikus nem ?!
Vagy hidro.Ez már nem lényeg,de kiborított.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6106
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Amennyiben otthon mindenki vér profi akkor csak azt nem értem miért érkeznek a bringák, telók és a fékek nejlon szatyorban a szervizekhez. A történet szinte mindig az" hogy a hülye testvérem szétszedte és nem bírja összerakni", perjsze, pejsze:D
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6107
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Csatlakoznék arpi07-hez.Óhajban.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6108
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
Írjatok már légyszi tapasztalatokat a szervizekrõl,mert egyre-másra azt olvasom,hogy a szervizek nem jók,de otthon mindenki vérprofi.

#6109
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts
Igaza van szerintem, tényleg nem egy nagy összeg. Nekem brm800asom van. 1 dl olaj 600Ft felénk. A fecskendõ meg hozzá egy csõ nincs 30 Ft. :) Elsõre sikerült 5 perc alatt perfektül megcsinálnom, azóta egyre jobb vagyok. ^^ Az 1 dl olaj nekem elég 2 fékhez 2 évre, úgy, hogy évente olajat cserélek, azaz 4 olajcsere; és akkor lehet, hogy keveset is mondtam. Nem szeretek szerelõhöz járni, sajnos eddig nem túl sok jõ tapasztalatom van. :(

#6110
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D


Nem jobb mindig ,mint egy madzagos.Ez erõs csúsztatás.
Nem fog katasztrófálisan tönkremenni.
De a lehetõség benne van(dotos fék),hogy egyszer ,amikor nagy szükség lenne rá,nem fog a féked.
Márpedig ha x hiba kiküszöbölhetõ azzal,hogy sûrübben cserélsz olajat,akkor megint az általam elõszeretettel emlegetett magyar mentalítás vezet oda,hogy nem teszed meg.
Illetve:akárhonnan közelítek a téma felé,a bringázás ilyen szinten ,ilyen szintû alkatrészeknél,szerintem már nem hétköznapi ,hanem luxus.
Ha meg az és képes vagy megvenni egy szett féket 90 rugeszért,miér nem bírsz lóvét szánni a karbantartására?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6111
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Jogos.
De kicsit eltértünk a témától.
Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?

Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D


Nem fog.De dotos rendszerûeknél simán elõfordulhat,hogy egyszer csak nem fog.Azt se mondanám,hogy az olajos mindig jobb,mint a madzagos.Nem levezetés :tapasztalat.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6112
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D

#6113
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mar bocs de ha mesz a bringaval es egyszer csak elszall a feked akkor rohadtul kiszolgaltatott helyzetben vagy. az autoban legalabb van passziv biztonsag, a biciklin nincs. lehet hogy egy sik, forgalom nelkuli aszfaltos vagy folduton el lehet fektetni a bringat es meguszod horzsolasokkal, de terepen sokkal rosszabb a helyzet. es ez nem profizmus kerdese. nem kell hozza nagy hegy, es nem kell hozza szuper edzettnek vagy pronak lenni hogy felgyorsulj 30kmh-ra, eleg egy atlagos lejto. ha ott egyszercsak nincs feked akkor bajban vagy. nagy bajban.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6114
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts
Én is ezt a tárcsát akartam linkelni. ^^ Szép darab. :)

#6115
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
siman jovunk lefele a bakonyernel 50nel (nem nehez, szimpla murvas ut). felreertes ne essek - egyikkel sem jo fek nelkul, de hogy kevesbe szamitana, hogy elromlik a feked, azert az barokkos tulzas. egy szimpla lejton en inkabb a cipotalpammal probalnam meg fekezni a gumit. mar ha van ido ilyenen gondolkozni :) technikas lejton, barmi lehet. ill azt hozzatennem, hogy ritkan fordul elo, hogy egyszerre romlik el minden.

#6116
balagedebr

balagedebr

    vendég

  • fórumtag
  • 243 posts

smrt76


van különbség amúgy az rt75 és rt76 között tárcsa"vastagság" és fékfelület méret között?

#6117
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Feltételezve, hogy sportoló vagy, és nem a lejtõn lelökött nagypapa, rendszerint inkább leugrasz, mintsem nekicsapódsz egy fának... Sokkal kevésbé szeretnék akár csak 40-nel ütközni egy másik jármûnek, fõleg nem mondjuk szembõl, amikor a 40-bõl máris 80 lesz...
Attól, hogy te mást látsz veszélyesebbnek (lehet, hogy számodra az is), én még nem barmoználak le, kérlek, te se tedd!
(és, ha fellapozod a Magyar Értelmezõ Kéziszótárt a sárhányó szónál, kiderül, hogy nem a kereket jelenti, nem véletlen, hogy egy egész ország használja látszólag hibásan a kifejezést!)

#6118
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Ha nem értesz egyet vele, legalább annyit tegyél meg, h indokold a véleményed.
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...

nem csak a körúton lehet elszállni. amugy a féket vastagítottam ki, nem a lengéscsillapítást. és fék miatt ha 25-tel (átlagos sebesség, nem kiugróan magas) elesel biciklivel az erdõben lefelé, és nekicsapódsz egy fának, majd gerinctörésed lesz és emiatt jobb esetben rokikocsiban vegetálsz életed végéig rosszabb esetben a fekete zacsiba húznak bele, akkor szerinted jól jártál? autóval mennyivel kell menni, hogy úgy összetörd magad, hogy ugyanez legyen a végeredmény? (feltételezve a biztonsági öv helyes használatát) egy átlagos sebesség mellett ilyesmi a mai biztonságos autókban SOKKAL kisebb valószínüséggel történik meg.
ha elszáll a fék még mindig ott a motorfék... nem minden esetben ment meg, ez igaz, de ilyen a biciklin nincs ám

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6119
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ha nem értesz egyet vele, legalább annyit tegyél meg, h indokold a véleményed.
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...

#6120
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Tényleg nem ugyanakkorára. Az autóalkatrészeknek sokkal tovább kell sokkal nagyobb terhelés alatt biztonságosan mûködniük. És valahol itt van a kutya elásva. Az autók mindennapi használati tárgyak, a gyártóknak is, és a vevõknek is érdekük a biztonságos, karbantartásmentes mûködés, elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
Míg a biciklialkatrészek drága sportszerek, szûk rétegeknek, és egy tönkremenetel (pl. teleszkópé, vagy féké) sokkal kisebb eséllyel okoz kárt vagy sérülést, megengedhetik maguknak a gyártók, hogy gyorsan amortizálódó cuccot vágjanak hozzá a szerencsétlen júzerekhez. Gyártó, szerelõ egyaránt csak nyer vele, fõleg, ha megnehezítik az otthoni karbantartást. Nem ezekkel a szavakkal, de az egyik Bikemagos cikkben is le volt írva...

Ez is off, de talán jobb, ha itt marad, ha már ez volt a beszélgetés fonala...

ezt a gigantikus b*romságot...
ezen gondolkoztál, vagy csuklóból jött?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.