Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5541
Írta 2010. december 23. - 21:26

#5542
Írta 2010. december 23. - 21:24

...halkan jegyzem meg:ez a termék egy "verseny" kategóriás termék.Alap felhasználási hõmérséklete 20-25 C fok
gondolom akkor a transalp maratonokon, amikor felmennek a hóhatárig ott külön aksis melegítõvel melegítik a fékeket, hogy a stabil 20-25 versenyhõfokot biztosítsák nekik ???!!! :confused:
#5543
Írta 2010. december 23. - 21:21

Akkor kezdjük szép sorjában.
Nem olvastam azt a hozzászólást, amit töröltek, de ha ugyanazt írta le amit a cm-en akkor nem csoda, hogy törölték. Ez egy technikai jellegû topik, a hozzászólás eleje még rendben van, de a végének semmi köze ehhez.
Ráadásul valóban nem kellett volna cserélnie a hazai forgalmazónak a külföldön vett fékeidet, nekik semmi közük hozzá. Inkább csak egy köszönöm járna nekik. Hivatalos visszahívás nincs, tehát az a helyzet, hogy van egy a hidegben elég nagy számban meghibásodó fék (errõl jut eszembe, érdekes hogy a féktõl elvárjuk, hogy mûködjön hidegben, de a teleszkóptól már annyira nem várunk tökéletességet, sokkal jobban megbocsátjuk neki ha ereszt vagy belassul), amit a forgalmazó cserél ha gond van vele. Szóval a gyártót kéne piszkálni érte.
Egyébként ezt a problémát már elég sokan leírták itt a fórumon, biztos, hogy nem a probléma leírása miatt törölték.
Ja és nem vagyok a forgalmazó embere sem barátja.
Semmi köze a fórumnak a bikemag-on megjelent tesztekhez/cikkekhez. Azokat mások írják. Itt a fórumon bárki írhat szinte bármit.
A versenykategóriás terméknek is ugyanúgy kell bírnia a hideget (egy bizonyos szintig), télen is vannak monti versenyek.
Jani határozd meg nekem azt a szintet!
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5544
Írta 2010. december 23. - 21:20

1. A használati utasításban nincs leírva hogy -x fok alatt nem használható.
2. Vannak télen is versenyek és (leginkább)nem csak itthon.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5545
Írta 2010. december 23. - 21:17

Szerencsére az íróasztal alatt van az Avid Juci5ös hidrós fékem doboza és a usermanuálja
Hát elég vastag, de egy szó sincs hõmérsékletrõl, pedig ugyan az a kategória volt mikor vettem.
Vald be, hogy a Shimano importõrhoz anyagi érdek fûz vagy csak szimplán haverod és akkor nem hangzik olyan hülén a mondatod!
off-...különösképp nem érdekel,hogy hülyén hangzik-e amit írok vagy nem,kis kisker vagyok,azért írtam,hogy kicsit a másik oldalon állok.
Senki se a haverom,anyagi érdek amennyiben a vásárlás annak számít van.
Amit írtam,az a saját véleményem,tapasztalatom.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5546
Írta 2010. december 23. - 21:09

HaHa bringavarázs:) ugye ezt a 20-25 fokot nem gondoltad komolyan? ugye nem szakadt rád a plafon?
Egyrészt elismerte gyártó, hogy típushiba, és a következõ szériában már nem volt ilyen.
Másrészt ez a hõmérséklet dolog egy teremsporthoz gyártott alkatrésznél még elképzelhetõ lenne de itt:)
Szerintem ez még nem a verseny, max a hobbi versenyzés kategóriája, de maradjunk a verseny szavadnál.
Gondolt végig, egy átlagos maratonon milyen idõ szokott lenni. Mondjuk a szilváson az UCI verseny is ha jól melékszem,
voltam ott már 8¢-ban is, de az augusztusi bükkmaratonon is voltam hasonló hidegben.
A -10°nem egy extrém, ha megnézed a Shimano termékpalettáját, akkor láthatod, hogy gyártanak ilyen hidegbe való ruhákat is.
A lényeg, hogy a bejegyzést olvasd végig a CM honlapjáról nem tudják töröltetni, egy csúnya szó sincs benne ellentétben a tiéddel,
és csak utánna ítélkezz.
A bejegyzés törlése, a hiba elhallagatása meg elég pofátlan dolog, talán még felelõtlen is...
"Na elmennek a jó kurva anyjukba."-nem én írtam
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5547
Írta 2010. december 23. - 21:07

-Amit én tudok,az annyi:
-túra kerékpárra nem tennék xt féket,mert nem arra való,
-el tudom képzelni,hogy a shimano mérnökeiben fel sem merült egy verseny alkatrész,az alkatrész szempontjából extrém hidegben való használata,
-ha már tárcsafékem,van,el tudom dönteni,mikor mûködik jól,mikor nem=ennek megfelelõen közlekedem,
-nem kurva anyáznék valakit,aki segít(fõleg nem úgy ,hogy adott terméket nem is magyar országon vettem),
-nem utolsó sorban,ez technika,gyártás nagy darabszámban=nyilván vannak hibák(az hogy ez nálad csúcsosodott ki,nyilván rosszul érint),
-sok olyan cég van,aki nagyságrendekkel rosszabbul kezeli a hasonló eseteket,akár termék,akár emberi vonatkozásban,
Én kicsit a másik oldalon állok,ez is egy nézõpont.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5548
vendég_fac€_*
Írta 2010. december 23. - 21:03

itt arra gondoltam, hogy a forgalmazó felhívta telefonon a srácot, hogy töröltette a fórumról a hozzászólást, namost ez nem ugyanaz mint a technikai fórum offtopicja lenne a hozzászólás.Semmi köze a fórumnak a bikemag-on megjelent tesztekhez/cikkekhez. Azokat mások írják. Itt a fórumon bárki írhat szinte bármit.
Ezekután van kétségem a függetlenség tekintetében.
Szóval enm az a bajom, hoyg törölnek egy hozzászólást, hanem az ha ezt a forgalmazó kérésére teszik.
#5549
vendég_fac€_*
Írta 2010. december 23. - 20:59


Hát elég vastag, de egy szó sincs hõmérsékletrõl, pedig ugyan az a kategória volt mikor vettem.
Vald be, hogy a Shimano importõrhoz anyagi érdek fûz vagy csak szimplán haverod és akkor nem hangzik olyan hülén a mondatod!

#5550
Írta 2010. december 23. - 20:59

#5551
Írta 2010. december 23. - 20:59

Tegnap olvastam a criticalmass oldalán egy bejegyzést, hogy a Shimano XT 2008-as szériája hidegben befuccsol, és ez egy ismert tény a forgalmazó/importõr/gyártó részérõl. A srác azt írja, ennek a napvilágrakerüllése nem igazán tetszett a Shimano importõrének és töröltette a bejegyzést innen.
Egyrészt ha ez igaz, akkor nagyot csalódtam a Bikkmakk fórumában, mert nekem évekig mehatározó információforrás volt, amibõl sokat akosodtam. Másrészt ti tapasztaltatok ilyet, az említett szériával?
A bejegyzést itt olvashatjátok. Az importõr végül ingyen cserélte, de a hozzáállásuk nem példamutató, például a válaszemailben benne maradt az "akár fizetne is szerintem" sor:) Meg felhívták a srácot, hogy miért kelti rossz hírüket... Az ilyen információk visszatartása nem szándékos veszélyeztetés?
Nem olvastam azt a hozzászólást, amit töröltek, de ha ugyanazt írta le amit a cm-en akkor nem csoda, hogy törölték. Ez egy technikai jellegû topik, a hozzászólás eleje még rendben van, de a végének semmi köze ehhez.
Ráadásul valóban nem kellett volna cserélnie a hazai forgalmazónak a külföldön vett fékeidet, nekik semmi közük hozzá. Inkább csak egy köszönöm járna nekik. Hivatalos visszahívás nincs, tehát az a helyzet, hogy van egy a hidegben elég nagy számban meghibásodó fék (errõl jut eszembe, érdekes hogy a féktõl elvárjuk, hogy mûködjön hidegben, de a teleszkóptól már annyira nem várunk tökéletességet, sokkal jobban megbocsátjuk neki ha ereszt vagy belassul), amit a forgalmazó cserél ha gond van vele. Szóval a gyártót kéne piszkálni érte.
Egyébként ezt a problémát már elég sokan leírták itt a fórumon, biztos, hogy nem a probléma leírása miatt törölték.
Ja és nem vagyok a forgalmazó embere sem barátja.
akkor tényleg törölték, de miért!? Ezekután mit gondoljak bármelyik tesztrõl is Bikemag oldalán?
Semmi köze a fórumnak a bikemag-on megjelent tesztekhez/cikkekhez. Azokat mások írják. Itt a fórumon bárki írhat szinte bármit.
...halkan jegyzem meg:ez a termék egy "verseny" kategóriás termék.Alap felhasználási hõmérséklete 20-25 C fok.Nem "pesterzsébeti jeges aszfaltos" tekerésekre van predesztinálva.Azt is halkan jegyzem meg,hogy ha adott fék egyéb márkájú/egyéb forgalmazó által értékesített termék lett volna,esély sem lett volna arra,hogy ilyen sebesen cserélik.Nem tudom hova tenni ,hogy miután sebesen cserélték a fékedet,írsz egy posztot,amiben lekurvaanyázod a forgalmazót.Írom mindezt úgy ,hogy nem vagyok rajongó.
A versenykategóriás terméknek is ugyanúgy kell bírnia a hideget (egy bizonyos szintig), télen is vannak monti versenyek.
A sebesség mindent megold.
#5552
Írta 2010. december 23. - 20:56

...halkan jegyzem meg:ez a termék egy "verseny" kategóriás termék.Alap felhasználási hõmérséklete 20-25 C fok.Nem "pesterzsébeti jeges aszfaltos" tekerésekre van predesztinálva.
Es akkor ezek szerint teli montiversenyre meg menjek gyalog? Mert a "verseny" kategorias termek, vagyis akar az egesz bicaj alap felhasznalasi homerseklete 20-25 fok? Ezt nekem meg senki nem mondta.
Nem teljesen ertem, hogy mit szerettel volna ezekkel a sorokkal. En meg nem talalkoztam olyannal, hogy azt irtak volna egy bicajra, hogy ne hasznald minuszokban. Ha mar lattam volna ilyet, most szepen csondben is maradtam volna.
A miheztartas vegett, kb. egy napja vagyok egy uj XT tarcsafekszett meg mindig boldog tulajdonosa, nem fog eltantoritani a markatol. Csak ha tenyleg igaz a tortenet, az az emberi hozzaallas nem tetszik, hogy neked errol nem kell tudnod. De talan Rob errol tobbet tud majd mondani.
#5553
Írta 2010. december 23. - 20:51

Te nem lennél ideges, ha behúznád a fékkart, a bicaj pedig menne tovább az autó elé, és kiderülne, hogy a hibáról 2 éve tudnak, csak éppen "elfelejtettek" szólni?
Még egy érdekes kérdés, hogy más országokban is "elfelejtettek"-e szólni a felhasználóknak, mert akkor szegény hazai forgalmazó majdnem olyan áldozat, mint én (igaz, az autó elé én gurultam be). Ennek a szériának a visszahívásáról eddig sehol nem találtam információt.
#5554
Írta 2010. december 23. - 20:25

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5555
Írta 2010. december 23. - 19:50

Problémám egyedül azzal van, hogy minimum 2 éve tudnak arról, hogy ez a széria hibás, de nem tájékoztatták a vásárlókat, nem hívták vissza a hibás terméket, és emiatt akár ott is maradhattam volna a pesterzsébeti jeges aszfalton.
#5556
Írta 2010. december 22. - 14:35

És mi alapján gondoljátok h akkor felforrt a fékfolyadék? Illetve mit tapasztaltatok?
Egyre inkább csökken a fékkar útja, aztán hirtelen beesik. Ráadásul a hayes-nél még a szelepen is nyom ki egy kis fékfolyadékot a rendszer túlmelegedéskor, ami visszahûléskor hiányozni fog.
A sebesség mindent megold.
#5557
Írta 2010. december 22. - 14:29

Nekem csak a hátsót sikerült 2009ben felforralni (teszteltem, hogy mit tud a fék
). Hayes nine fék, ashima 140es tárcsa, hayes fémes betét. Egy betétcsere segített a problémán.
De több ismerõsöm (versenyzõ), forralt már avidban fékfolyadékot az Alpokban.
És mi alapján gondoljátok h akkor felforrt a fékfolyadék? Illetve mit tapasztaltatok?
#5558
Írta 2010. december 22. - 13:54

Saját tapasztalat alapján írtad ezt??
Mert ha igen akkor milyen fék, betét és tárcsa volt amivel ezt megtudtad csinálni?
Nekem csak a hátsót sikerült 2009ben felforralni (teszteltem, hogy mit tud a fék

De több ismerõsöm (versenyzõ), forralt már avidban fékfolyadékot az Alpokban.
A sebesség mindent megold.
#5559
Írta 2010. december 22. - 13:16

Fel lehet forralni. De a féktõl is függ nagyban.
Saját tapasztalat alapján írtad ezt??
Mert ha igen akkor milyen fék, betét és tárcsa volt amivel ezt megtudtad csinálni?
#5560
Írta 2010. december 22. - 10:48
