Én anno bicóboltban vettem. De bemész benzinkútra és veszel 1 liter citroen hidraulika olajat, ugyanaz, csak nem pink, hanem zöld. De ásványi bázisú. Jó tulajdonsága az állandó viszkozítása még extrém hidegben is.Honnan tudnék szerezni olcsón Shimano ásványi olajat? 1 dl kellene. Esetleg valakinek nincsen aki megvette a literest? 2500Ft-ot nem akarok kiadni 50ml-ért.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5561
Írta 2010. december 21. - 15:17
#5562
Írta 2010. december 21. - 15:15
Honnan tudnék szerezni olcsón Shimano ásványi olajat? 1 dl kellene. Esetleg valakinek nincsen aki megvette a literest? 2500Ft-ot nem akarok kiadni 50ml-ért.
nekem van még vagy 8 dl
viszont utaznod kell érte...
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#5563
Írta 2010. december 21. - 15:11
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5564
Írta 2010. december 21. - 15:08
#5565
Írta 2010. december 21. - 13:26
DOT 5.1 - Wikipedia, the free encyclopedia
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F)
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F)
DOT 5.1 270 °C (518 °F) 190 °C (374 °F)
Ez is hasznos lehet; száraz és nedves forráspontok.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5566
Írta 2010. december 21. - 13:24
mert akkor ez alapján mehet akár az is a "DOT 3 or 4 only" fékekbe, nem?
mondjuk érdekes, hogy itt a régi rendszerekhez ajánlott 3-assal futnak mai modern fékek. 3 v. 4-es DOT-osok gyárilag 3-assal vagy 4-essel vannak töltve?
#5567
Írta 2010. december 21. - 13:05
Idézet:
Fékfolyadék nem fékolaj, mint azt sokan mondják, ui. a fékfolyadék egy higroszkópikus anyag, tehát magába szívja a vizet.
A minõségét az anyagnak a DOT szám jelzi.
A DOT 3 inkább teherautókhoz, régi dobfékes autókhoz való.
A DOT 4 tárcsafékes gépekhez mai tárcsafékes személygépkocsikhoz alalmazható.
A DOT 5.1 a legújabb osztály, 5.1 is glikol alapú keverhetõ a 3-sal 4-sel.
A DOT 5 szilikon alapú ez nem keverhetõ a tobbivel!!!
A 3-as és 4-és keverhetõ egymással, ami még fontos, hogy a nedves forráspont annál jobb, minél magasabb.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5568
Írta 2010. december 21. - 09:56
Most már nem tudom h miben higgyek, de akkor te szerinted azok a fékfolyadékok amik glikol alapúak képesek vizet megkötni, viszont a szilikon alapúak nem, ugye?
Ergo a DOT 3 , 4 ,5.1 esek képesek vizet felvenni míg a DOT 5 nem ?!
Ja meg annyi h ha nem kémiai reakció akkor fizikai? Mert elvileg abszorpciónak hívják pontosan nem?
#5569
Írta 2010. december 21. - 04:15
a víz megkötés nem kémiai reakció
Ezt én is tudom (ha nekem szántad), csak gondoltam elképzelem, hogy mi van ha a Gege911 által idézett oldal szerkesztõinek mégis igazuk van...na de nincs (szerintem).
Az ezüst nitrát meg fényre bomlik, mégis az argentometria mérõoldata.
Gratulálok, tovább jutottál
Amúgy kb. 2 hete én is tapasztaltam a Juicy 7-emnél a hidegben (-5-6 fok) történõ felkeményedést. Nagyon keveset kellett húzni a karon, hogy fogjon a fék, de bemelegedés után rendbe jött.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#5570
Írta 2010. december 21. - 00:06
Szóljatok,ha hülyeséget nyüszögök,de a dotos olaj az hidroszkópos.
Mi van az olajban megkötött vízzel a sok minuszban?
Az ezüst nitrát meg fényre bomlik, mégis az argentometria mérõoldata.
#5572
Írta 2010. december 20. - 23:13
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5573
Írta 2010. december 20. - 23:11
Igazad van a DOT 5 és a DOT 5.1 gyel kapcsolatban. Viszont elõbb olvastam egy cikket, és annak tudatában írtam h kémiailag megköti a vizet a DOT 5
• - a fékolaj - , z alsó részben lehet olvasni ahol az ABS rõl van szó.
Kíváncsi vagyok h akkor most mi az igaz???
Sajnos akiket eddig megkérdeztem a DOT fékfolyadékokkal kapcsolatban (rally) õk mindig csak a melegedésrõl, forráspontról tudtak nyilatkozni.
És mivel õk kocsit használnak nekik télen tök mindegy mivel a szervo úgy is megy, és elõbb vagy utóbb a rendszerük felmelegszik, esetleg el is melegedik :s
Ez érdekes, ezt eddig sehol nem olvastam. Itt van egy DOT 5-ös fékfolyadék biztonsági adatlapja. Az a helyzet, hogy egyik alkotórésze sem reagál a vízzel, ha pedig mégis történik valamiféle reakció (mert elképzelni azért el lehet), akkor pont olyan anyagok keletkeznek, amelyek rosszabbak, problémásabbak a víznél.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#5574
Írta 2010. december 20. - 22:57
#5575
Írta 2010. december 20. - 22:43
A DOT 5 az szilikon alapú, a DOT 5.1 az, ami szintén glikol-szerû anyag. Az ásványi olaj és a szilikon víztaszító, nem veszi fel a levegõ nedvességét. A glikolok igen, de egyik sem kémiailag köti meg a vizet. Nem dobálom ide a különbözõ fázisdiagramokat, összetétel-fagyáspont görbéket, de a lényeg, hogy a hidegben (legalább is a mi éghajlatunkon) nem a folyadék viszkozitása, víztartalma lesz a szûk keresztmetszet, sokkal problémásabb a különbözõ tömítések rugalmatlansága.
Igazad van a DOT 5 és a DOT 5.1 gyel kapcsolatban. Viszont elõbb olvastam egy cikket, és annak tudatában írtam h kémiailag megköti a vizet a DOT 5
• - a fékolaj - , z alsó részben lehet olvasni ahol az ABS rõl van szó.
Kíváncsi vagyok h akkor most mi az igaz???
Sajnos akiket eddig megkérdeztem a DOT fékfolyadékokkal kapcsolatban (rally) õk mindig csak a melegedésrõl, forráspontról tudtak nyilatkozni.
És mivel õk kocsit használnak nekik télen tök mindegy mivel a szervo úgy is megy, és elõbb vagy utóbb a rendszerük felmelegszik, esetleg el is melegedik :s
#5576
Írta 2010. december 20. - 22:41
Okosabb lettem.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5577
Írta 2010. december 20. - 22:41
Az alatt mit értesz,hogy felkeményedik?
Nehezebben jár,vagy lecsökken a fékkar útja?
ez a jelenség úgy néz ki, hogy a beállított nyomásponthoz képest egy-két egymást viszonylag gyorsan követõ fékkar húzás hatására (vagy picit behúzott fékkarral történõ "sebességszabályozás" esetén) a nyomáspont kintebb kerül, hamarabb fog (érzésre) a fék. jó esetben ez egy-két másodperc múlva visszaáll az eredeti pozícióba, rosszabb esetben a pofa súrolni kezdi a tárcsát és úgy is marad. ez a "fázós" széria. legalábbis nekem az xt-vel ez volt, összesen 4 db (!!) esetében. mivel elképesztõ mód bátor vagyok, legutóbb megint xt-t vettem. ez már nem fogja a tárcsát, de a leírt módon lelassul minuszban. viszont már qrvára nem érdekel. gyanítom, hogy az xt dugattyúinak hosszabb útja lehet az (egyik) oka. maguránál, avidnál nem tapasztaltam ilyet.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5578
Írta 2010. december 20. - 22:32
Hát én csak a DOT 5 esetében tudom, h elvileg az kémiailag megköti a vízet, és így nem fagy meg, csak vmi borzalmasan alacsony hõfokon, ahol már a rider is kimúlik
A DOT 5 az szilikon alapú, a DOT 5.1 az, ami szintén glikol-szerû anyag. Az ásványi olaj és a szilikon víztaszító, nem veszi fel a levegõ nedvességét. A glikolok igen, de egyik sem kémiailag köti meg a vizet. Nem dobálom ide a különbözõ fázisdiagramokat, összetétel-fagyáspont görbéket, de a lényeg, hogy a hidegben (legalább is a mi éghajlatunkon) nem a folyadék viszkozitása, víztartalma lesz a szûk keresztmetszet, sokkal problémásabb a különbözõ tömítések rugalmatlansága.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#5579
Írta 2010. december 20. - 22:26
Ez igen ! Te komolyabb vagy, mint a német Bike-Magazin ! Azok csinálnak ilyen alapos teszteket.Na a Shimano ásványi fékolajára voltam kíváncsi mit tud, vagy nem tud a mínuszokban. Pusztán 3 darab kémcsõbe töltöttem egy-egy adagot. Az elsõt szobahõmérsékleten (+22,5), a másodikat kint (-9,6), a harmadikat pedig fagyóba (-18) raktam. vártam kb 2 órát h biztosan lehûljenek. Sajnos csak szemre tudtam megnézni a hideg által okozott hatást. De talán kijelenthetem h drasztikus változás csak a szobában tárolt és a kinti között volt( +22,5 - -9,6)!
A két hûtött minta között nem tudtam volna különbséget tenni, ezek szerint nem lineáris a hõfok/viszkozitása ennek az olajnak.
Továbbá a minták mellé raktam két-két a fékemhez való tömítést is. Egy gyárit és egy általam csapágyszaküzletben vásároltat. Hát azok is szépen ridegebbé váltak.
Esetleg akinek DOT fékfolyadékja van otthon, nem csinálná meg ezt!? És akkor össze lehetne hasonlítani
#5580
Írta 2010. december 20. - 22:20
Érted,húzod a féket és azér nehéz,mert egy darab jég van a csõben...
...nem értem miért csodálkozik mindenki.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.