
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5201
Írta 2011. január 28. - 11:06


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5202
Írta 2011. január 28. - 11:04

Mosd át saját olajával. Nem hiszem hogy sok kell hozzá.
nekem is ez jutott eszembe elõször, de sajnos véges az olajkészletem
#5203
Írta 2011. január 28. - 10:42

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5204
Írta 2011. január 28. - 10:11

Nyáron vettem egy m775-ös XT fékszettet amiben júliusban cseréltem olajat (a régi olajnak elég csúnya színe volt)
pár héttel ezután ujra kellett légteleníteni mert elsõre nem sikerült tökéletesen, alulról nyomtam bele 1 kis friss olajat de az olajtartályba szürkés-feketés olaj is ment fel "foszlányokban"
ebbõl kiindulva szeretném belülrõl teljesen kipucolni a rendszert
mit tudtok hozzá ajánlani?
benzin, esetleg mosogatószeres víz?
+
a baloldali fékkar olajtartályána picit ereszt(szobahõmérséklet,nincs felszerelve)
a tömítés ránézésre rendben van de ennek ellenére folyamatosan szivárog belõle az olaj
lécci segítsetek
A válaszokat elõre is köszönöm (:
#5205
Írta 2011. január 28. - 08:46

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5206
Írta 2011. január 28. - 07:49

Ezeket nem igazán kell kenni.
Ki mondta, hogy kell kenni ?
Egy bringaboltos ismerõs, aki azért ért is a dolgokhoz. Én mindenesetre nem kentem be semmivel. 1éve van fent, igazából nincs vele gondom, csak érdeklõdtem, hogy mi a bevett szokás. De például barátnõm bringájára most fogok felrakni egy pár bb7-et és ahhoz avid flat jacket szett lesz KÉP <-- ehhez gyárilag van némi kenõanyag. (képen alsó bekarikázott rész)
#5207
Írta 2011. január 28. - 00:50

#5208
Írta 2011. január 28. - 00:08

Ha valakinek van tapasztalata, véleménye vagy ismert valakit, aki hásznál(t) Hayes Nine -t, az ne kíméljen az információival!
#5209
Írta 2011. január 27. - 22:40

A sár V-fék nélkül is össze tud gyûlni.Alapvetõen csak azért szeretnék tárcsát, mert egy évben párszor dagonyázok
és élvezném is, ha a v-fékek nem gyûjtenék be a sarat. Tehát nem kell extrém jó cucc, de lehetõleg legyen valamivel jobb, mint a mostani deore v-fékem, amivel egyébként meg volnék elégdve, mert ha beletépek, akkor azért fog. Sokáig országútiztam, most vonzani kezd a montizás, azért egy maratonon vagy egy Mátra-bérc túrát gond nélkül bírjon már ki.
Tárcsaméret. Nyilván nagyon függ, hogy milyen a féktest. Elsõre úgy gondolom, hogy elég a 160-as tárcsa. A tárcsa melegedés hatás, nem tudom mennyire lehet intenzív, ha száguldozok lefelé a Gellért-hegyrõl, mondjuk aszfaltom, és meg kell állni. Nem tudom mennyi az annyi. SM-RT63 centerlock tárcsát szemeltem ki. Elésõre úgy látom, hogy a CL jobb technológia, mint a 6csavaros. Cáfoljatok, ha nem így gondoljátok.
Féktest. Bowdenes rendszerben nem gondolkodtam. BL-M486 + BR-M486 szettet néztem ki magamnak, több helyen is dicsérték, és jó árban van.
Én 180as tárcsát sem érezném túlzásnak. Pl. Külföldön lehetnek nagyobb hegyek is.
A teló egyértelmûen csere.
#5210
Írta 2011. január 27. - 22:31

Ezeket nem igazán kell kenni.BB7 egy avid straight jacket bowdenszettel van felrakva. A kérdés az az, hogy ezt valamiféle kenõanyaggal illett volna bekenni, vagy az ilyen normálisabbakat nemigazán kell...? Eladó azt mondta h nem kell, más meg azt mondja h kell. Ezért érdeklõdöm. Egyébként bowdenházba TF2 teflonos spray mehet, vagy inkább zsírozni illik?
Ki mondta, hogy kell kenni ?
#5211
Írta 2011. január 27. - 21:16

Lenne egy kérdésem.Az érdekelne hogy nekem van egy Formula evoluzione 9.5-ös fékem és arra lennék kíváncsi hogy van-e valakinek tapasztalata vele kapcsolatba.Pl.:alkatrészellátás.Azt tudom hogy olyan egyszerû szerkezet mint egy faék,de nekem az elsõ sajnos a kiegyenlítõtartálynál ereszt egy kicsit, most cseréltem benne két tömítést a, háromból,de a membránt a kiegyenlítõtartályba nem tudom hogy hogy tudnám beszerezni.Illetve hogy ez az eresztés gyakori hiba-e(ha lehet ilyet kérdezni egy ilyen öreg szerkezetre.)
Én személy szerint szeretem az olyan féket amit bárhol egy imbuszkulcsal ki tudok légteleníteni és olyan fékereje van hogy elöl 160 hátul 140!!-es tárcsával akármikor megállít egy 13kilós ösztelóssal együtt.
köszönöm a válaszokat
#5212
Írta 2011. január 27. - 19:46

#5213
Írta 2011. január 27. - 18:44

A teleszkóppak kb. erre számítottam. Csudát fogok látni, tehát a BR-M486 fékkel kapcsolatban pozitív véleményed van, vagy a Gilához képest tapasztalok csodát?
Egy csillapítatlan teló annyit tud, hogy ahogy berugózott, azzal a lendülettel visszarúg. A csillapításnak nagyon nagy szerepe van abban, hogy a teleszkóp - ahogyan a motoroknál és az autóknál - az egyenetlenségek ellenére biztosítsa a kerék folyamatos kontaktusát az úttal.
Nekem SLX 180/160 van, ezzel meg vagyok elégedve. Várj meg olyat, aki használta-használja az általad említett fékeket.
Még a tárcsákról: ami nem egy fémlemezbõl van kivágva, hanem 2 darabból áll (alubakos) merevség szempontjából jobb hírnek örvend (kevesebb cziczergés). Az én összeállításom pl. teljesen hangtalan.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5214
Írta 2011. január 27. - 18:39

Helló!
Úgy érzem, hogy közeleg az idõ, amikor tárcsafékkel fogok szaladgálni, csak nem értek a tárcsákhoz, de szeretném én összeválogatni és összerakni, légyszíves segítsetek néhány kérdésben.
Alapvetõen csak azért szeretnék tárcsát, mert egy évben párszor dagonyázokés élvezném is, ha a v-fékek nem gyûjtenék be a sarat. Tehát nem kell extrém jó cucc, de lehetõleg legyen valamivel jobb, mint a mostani deore v-fékem, amivel egyébként meg volnék elégdve, mert ha beletépek, akkor azért fog. Sokáig országútiztam, most vonzani kezd a montizás, azért egy maratonon vagy egy Mátra-bérc túrát gond nélkül bírjon már ki.
Tárcsaméret. Nyilván nagyon függ, hogy milyen a féktest. Elsõre úgy gondolom, hogy elég a 160-as tárcsa. A tárcsa melegedés hatás, nem tudom mennyire lehet intenzív, ha száguldozok lefelé a Gellért-hegyrõl, mondjuk aszfaltom, és meg kell állni. Nem tudom mennyi az annyi. SM-RT63 centerlock tárcsát szemeltem ki. Elésõre úgy látom, hogy a CL jobb technológia, mint a 6csavaros. Cáfoljatok, ha nem így gondoljátok.
Féktest. Bowdenes rendszerben nem gondolkodtam. BL-M486 + BR-M486 szettet néztem ki magamnak, több helyen is dicsérték, és jó árban van.
Mi a helyzet a tárcsafék csavaró hatásával? Nem egy bika az elsõ telóm, félek, hogy szétszadizhatja. RST Gila telóm van. A váz birná a tárcsát, jócskán van benne anyag. A bringa 15kg körül lehet, én 65. Tehát mind a 80+ kilót meg kéne állítani. Egy teló csere még beleférne. Amúgy mindkettõ IS-es.
Sokkal drágább fékrendszert nem szeretnék, mert ha erre rájön egy teló, meg egy pár kerék, akkor elgondolkodok egy új kerékpáron.
Amúgy a montim: http://people.inf.el...cs/s6000796.jpg 2003-as Gepida karaton, de csak a váz, villa, kerék az eredeti.
Tahát,
* mi a véleményeket a BR-M486-rõl a fenti felhasználásra
* tárcsaméretrõl
* a teló alkalmasságáról
* összegezve, egyáltalán érdemes-e õt tárcsásítani
* miért kell rendszeresen fékfolyadékot cserélni?
Elõre is köszönöm!
én nem fejleszteném amíg komolyabb igény nem merül fel
#5215
Írta 2011. január 27. - 18:37

A teló amennyire tudom nem rendelkezik csillapítással. Ha igazam van, akkor egy pl. egy RockShox Recon beszerzése után csudát fogsz látni. Ezzel arra céloztam, hogy azt a teleszkópot nemcsak tárcsásítani, de hosszabb távon használni sem érdemes.
A teleszkóppak kb. erre számítottam. Csudát fogok látni, tehát a BR-M486 fékkel kapcsolatban pozitív véleményed van, vagy a Gilához képest tapasztalok csodát?
#5216
Írta 2011. január 27. - 17:44

A teló amennyire tudom nem rendelkezik csillapítással. Ha igazam van, akkor egy pl. egy RockShox Recon beszerzése után csudát fogsz látni. Ezzel arra céloztam, hogy azt a teleszkópot nemcsak tárcsásítani, de hosszabb távon használni sem érdemes.
Fékfolyadéknál számolni kell a nedvszívó hatással, ami csökkenti a forráspontot, s talán korrozívabbá is teszi az amúgy sem túl barátságos DOT típusú folyadékot. Shimano ásványi olajat használ, de ezt is érdemes néha lecserélni, ha másért nem azért, mert a rendszer mûködése közben esetleg belekerülhetnek apró fémrészecskék. Személy szerint én más okot nem látok az ilyen folyadék cseréjére.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5217
Írta 2011. január 27. - 17:39

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5218
Írta 2011. január 27. - 17:32

Úgy érzem, hogy közeleg az idõ, amikor tárcsafékkel fogok szaladgálni, csak nem értek a tárcsákhoz, de szeretném én összeválogatni és összerakni, légyszíves segítsetek néhány kérdésben.
Alapvetõen csak azért szeretnék tárcsát, mert egy évben párszor dagonyázok

Tárcsaméret. Nyilván nagyon függ, hogy milyen a féktest. Elsõre úgy gondolom, hogy elég a 160-as tárcsa. A tárcsa melegedés hatás, nem tudom mennyire lehet intenzív, ha száguldozok lefelé a Gellért-hegyrõl, mondjuk aszfaltom, és meg kell állni. Nem tudom mennyi az annyi. SM-RT63 centerlock tárcsát szemeltem ki. Elésõre úgy látom, hogy a CL jobb technológia, mint a 6csavaros. Cáfoljatok, ha nem így gondoljátok.
Féktest. Bowdenes rendszerben nem gondolkodtam. BL-M486 + BR-M486 szettet néztem ki magamnak, több helyen is dicsérték, és jó árban van.
Mi a helyzet a tárcsafék csavaró hatásával? Nem egy bika az elsõ telóm, félek, hogy szétszadizhatja. RST Gila telóm van. A váz birná a tárcsát, jócskán van benne anyag. A bringa 15kg körül lehet, én 65. Tehát mind a 80+ kilót meg kéne állítani. Egy teló csere még beleférne. Amúgy mindkettõ IS-es.
Sokkal drágább fékrendszert nem szeretnék, mert ha erre rájön egy teló, meg egy pár kerék, akkor elgondolkodok egy új kerékpáron.
Amúgy a montim: http://people.inf.el...cs/s6000796.jpg 2003-as Gepida karaton, de csak a váz, villa, kerék az eredeti.
Tahát,
* mi a véleményeket a BR-M486-rõl a fenti felhasználásra
* tárcsaméretrõl
* a teló alkalmasságáról
* összegezve, egyáltalán érdemes-e õt tárcsásítani
* miért kell rendszeresen fékfolyadékot cserélni?
Elõre is köszönöm!
#5219
Írta 2011. január 23. - 21:40

#5220
Írta 2011. január 23. - 21:26

A csapszegeket miért kell WD-40-nel befújni?
nem KELL befújni, de bizonyos esetben muszáj volt. Egy-két alkalommal érdekes, ropogó hangokat adott a fék, használat közben. Kizárásos alapon a csapszegekre terelõdött a gyanú. Talán az acél fékfelület és az alubak eltérõ hõelvezetése okozhatta a "zajt", nem tudom. Befújva a csapszegeket, megszûnt a probléma.