Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5101
Posted 2011. February 08. - 20:41
Egy kis segítséget kérnék Tõletek:elixir r -es fékem van és szeretném a kart kivenni.Szétszedtem annyira hogy magát a kart csak az a kis tengely tartja már ami a dugattyúhoz köti.Kerestem már a sram honlapján valami robbantott ábrát is de amit találtam az nem elég jó.
#5102
Posted 2011. February 08. - 14:49
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5103
Posted 2011. February 08. - 11:26
#5104
Posted 2011. February 08. - 09:21
Ha szeretsz csapatni, és ha gyakran eljutsz a hegyekbe, akkor érdemes elõre 180-ast tenni. Ha ritkán jársz hegyen, akkor szerintem felesleges.
Szia / Sziasztok
Köszi a válaszod.
Ahogy haladok a korábbi hozzászólások átolvasásával, én is egyre inkább úgy látom, hogy a belépõszintû mechanikus tárcsafék-rendszeremhez képest jelentõs különbségek lesznek, akármilyen hidraulikus rendszert is teszek fel helyette. Azért gondoltam a nagyobb tárcsára, mert valószínûleg csak nyerek a nagyobb tárcsával és ha már úgy is új rendszert vásárolok, legyen eggyel nagyobb a tárcsa is. Ennyi.
Kicsit más:
Jelenleg a következõ szett van a kerékpáron.
Shimano Acera ST-EF60 (új ár: ~2.500 Ft)
Shimano Alivio BR-M416 (új ár: ~5.000 – 6.000 Ft)
Shimano SM-RT53 / 160 mm (új ár: ~2.500)
Ez együtt ~20 – 22.000 Ft
Használt, de nagyon keveset futott. Kevesebb, mint 100 km-t használtam, és ebbõl hegyen 40 km volt.
Mennyiért lehet ezt így egyben eladni? Alapvetõen nem nyerészkedni akarok, csak ha már lecserélem, ne álljon otthon a polcon.
#5105
Posted 2011. February 07. - 15:46
#5106
Posted 2011. February 07. - 15:44
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#5107
Posted 2011. February 07. - 15:38
Ez a nap is eljött,technikai hiba,XT elsõ fék 775-s széria.
elsõ tünet:nyikorgás,fékhatás nélkül
második: fékbetét cserénél a betét hátulja nedves volt
mûveletek: dugattyúk óvatos visszanyomása,új betét bele,frutti be.próba...spriccelõ hang és a villaláb felõli dugattyú alján csepp forma jött ki.
betét ki,szerszám berak,próba...reakció egy cseppnyi olaj.
Nos ilyenkor mi a teendõ,gyakorlatilag elfolyt az összes olaj míg nézegettem,dugattyú nem jött ki túlságosan,illetve pont,hogy benyomtam,ahogy eddig mindig is történt.Mi lehet a probléma forrása és ez mekkora költségvonzattal jár felém?
Üdv,Péter
#5108
Posted 2011. February 07. - 11:25
Sziasztok
Van egy 2010-es CUBE Analog kerékpárom, RS Revelation Dual Air teleszkóppal (100 mm rugóút), merev váz. Én ~75 kg vagyok, sisakkal együtt!
Elég új a gép, legalábbis terepen, hegyek közt csak egyszer voltam, vele. Fõleg XC-jellegûen használom, de nem riadtam vissza a lejtõn csapatástól sem, ráadásul a BMX-es, kicsit triálos múlt miatt szeretem forszírozni a dolgokat húzósabb helyeken is.
Nekifogtam a topik utolsó 100 oldalát átolvasni, de nem értem (még) a végére és igazából a kérdésemre sem találtam (még) választ.
A kérdés amiért írok: a mechanikus tárcsaféket lecserélem hidraulikusra. Érdemes-e a jelenlegi 160-as tárcsákat nagyobbra cserélni? Arra gondoltam, hogy elõre tennék 180-asat, hátul meg maradna a 160-as.
Köszi
Ha szeretsz csapatni, és ha gyakran eljutsz a hegyekbe, akkor érdemes elõre 180-ast tenni. Ha ritkán jársz hegyen, akkor szerintem felesleges.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5109
Posted 2011. February 07. - 10:45
Van egy 2010-es CUBE Analog kerékpárom, RS Revelation Dual Air teleszkóppal (100 mm rugóút), merev váz. Én ~75 kg vagyok, sisakkal együtt!
Elég új a gép, legalábbis terepen, hegyek közt csak egyszer voltam, vele. Fõleg XC-jellegûen használom, de nem riadtam vissza a lejtõn csapatástól sem, ráadásul a BMX-es, kicsit triálos múlt miatt szeretem forszírozni a dolgokat húzósabb helyeken is.
Nekifogtam a topik utolsó 100 oldalát átolvasni, de nem értem (még) a végére és igazából a kérdésemre sem találtam (még) választ.
A kérdés amiért írok: a mechanikus tárcsaféket lecserélem hidraulikusra. Érdemes-e a jelenlegi 160-as tárcsákat nagyobbra cserélni? Arra gondoltam, hogy elõre tennék 180-asat, hátul meg maradna a 160-as.
Köszi
#5110
Posted 2011. February 06. - 11:06
A fékek nagy részére igaz, hogy ha rendben vannak mûszakilag, és ért hozzá az illetõ akkor nem nehéz belõni
#5111
Posted 2011. February 06. - 11:05
én brm800 bárti vagyok, etalon, minden téren
A mindenben, gondolom, hogy benne van a beállíthatóság is.
#5112
Posted 2011. February 06. - 10:05
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#5114
Posted 2011. February 05. - 16:55
#5115
Posted 2011. February 05. - 16:00
visszaolvasva rengeteg tapasztalatot találsz.
röviden:
luise: erõs, de problémás tud lenni (levegõsödik)
juicy: mindenes, jó szervíz, elég erõs, gyárilag néha levegõs, elõfordul hogy rázza a vázat/villát
code: nagyon erõs, de nehéz (értsd nem mindenkinek és mindig sikeröl elsõre) légteleníteni, nehéz (a többihez képest)
elixir: kb mint a juicy
saint: erõs, de (a többihez képest) nehéz, tudtommal problémamentes
xt: átlagosan okés, kb mint az elixir a fékerõ, de ki lehet fogni fázósat, a servo-s kar nem mindenkinek fekszik.
én a saintet venném, ha ilyen nehéz lennék.
avid dot-os, shimano és magura ásványi olaj. van még kérdés?
Kösz! Vissza olvasni lusta vagyok.
Sorrendet kellene felállítani összkép terén, akkor mi lenne a sorrend?
1. Saint
2. ...........?
Fékerõ terén?
#5116
Posted 2011. February 05. - 15:23
röviden:
luise: erõs, de problémás tud lenni (levegõsödik)
juicy: mindenes, jó szervíz, elég erõs, gyárilag néha levegõs, elõfordul hogy rázza a vázat/villát
code: nagyon erõs, de nehéz (értsd nem mindenkinek és mindig sikeröl elsõre) légteleníteni, nehéz (a többihez képest)
elixir: kb mint a juicy
saint: erõs, de (a többihez képest) nehéz, tudtommal problémamentes
xt: átlagosan okés, kb mint az elixir a fékerõ, de ki lehet fogni fázósat, a servo-s kar nem mindenkinek fekszik.
én a saintet venném, ha ilyen nehéz lennék.
avid dot-os, shimano és magura ásványi olaj. van még kérdés?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5117
Posted 2011. February 05. - 13:55
Kb. 18kg-20kg-os nagy rugóutas gépben van és kb. 110-120kg-ot kell még megfognia a bringán kívûl.
Amin sokat filózok, mert van szervíz háttere a környéken: Magura, Avid, Shimano.
Magura Luise FR, Avid Juicy 7 vagy Code vagy Elixir, Shimano Saint vagy XT merült fel bennem. Tapasztalatok?
#5118
Posted 2011. February 05. - 12:56
Üdv!
Tárcsafékre váltás elõtt állok! Lenne egy lehetõségem 17k körül vadi új BB7-et venni (kettõt, tárcsák nélkül) illetve szintén új deore M575-öt kompletten, tárcsákkal elõbbi duplájáért. Összehasonlítva a kettõt mit mondanátok. Amolyan maratonozós (közép-hosszú táv), kicsit XCre kacsingatós bringás vagyok. 78kg.
Tudok pár dolgot, de keveset... A deore-val kapcsolatban például arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy mennyire megbízható. Úgy értem, hogy nem hagy-e cserben az erdõben. Levegõsödik, ereszt, elszakad... Megbízhatóak a hidraulikus fékek? Nagyon mecerásak és szervízigényesek? Szóval ilyenek... Nagyon köszönöm Nektek!
Vagy M595... Több mint egy éve van meg, elötte (bár nem sokáig) bb5 volt fent, és eltekintve a tárcsa problémámtól, amihez a féknek semmi köze, kíváló fék az 595-ös.
#5119
Posted 2011. February 05. - 12:20
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5120
Posted 2011. February 05. - 11:00
Tárcsafékre váltás elõtt állok! Lenne egy lehetõségem 17k körül vadi új BB7-et venni (kettõt, tárcsák nélkül) illetve szintén új deore M575-öt kompletten, tárcsákkal elõbbi duplájáért. Összehasonlítva a kettõt mit mondanátok. Amolyan maratonozós (közép-hosszú táv), kicsit XCre kacsingatós bringás vagyok. 78kg.
Tudok pár dolgot, de keveset... A deore-val kapcsolatban például arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy mennyire megbízható. Úgy értem, hogy nem hagy-e cserben az erdõben. Levegõsödik, ereszt, elszakad... Megbízhatóak a hidraulikus fékek? Nagyon mecerásak és szervízigényesek? Szóval ilyenek... Nagyon köszönöm Nektek!