Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5061
Írta 2011. február 22. - 01:49

Érdeklõdnék,hogy adott egy XT tfék szett. Nemtúl rég vettem a szettet,de csak mostanság épül össze a gépezet.
Azt kérdezném,hogy ahol felkell tölteni olajjal a szerkezetet,ott ugye van egy gumikupak avagy porvédõ. Nos mikor megérkezett postán a csomag,ott a fékszerkezeten olaj volt,láthatóan hogy mintha a feltöltéskor vagy utána szivárgott volna a feltöltõ "csonkból" az olaj. Mivel a kis gumikupak nem volt visszanyomva a feltöltõre,ezért folyhatott onnan szerintetek az olaj,vagy miért?
Köszönöm a választ!
#5062
Írta 2011. február 20. - 11:06

Én jónak érzem minden téren,de nincs összehasonlítási alapom.Lehet,hogy kipróbálnák egy Deore-t vagy SLX-et és azt mondanám,hogy nem is vagyok olyan elégedett a 486-ossal.De az is lehet,hogy nem éreznék különbséget.van vele gond ?
fékerõ elég?
adagolhatóság +felel ?
ha nincs és igenek, akkor minek ?
#5063
Írta 2011. február 19. - 22:26

#5064
Írta 2011. február 19. - 16:12

Nekem most 486-os van,160-as tárcsákkal,ezzel vettem a bringámat.Lenne értelme lecserélnem Deore-ra,SLX-re XC felhasználásra?
van vele gond ?
fékerõ elég?
adagolhatóság +felel ?
ha nincs és igenek, akkor minek ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5065
Írta 2011. február 19. - 15:27

leginkább
én spec deore 595-t vennék, mert kb tökéletes (soha nem gondoltamvolna hogy dícsérni fogok egy shimano féket) és minek adjak egy cuccért 130 eurót ami -számomra- semmivel nem nyújt többet mint egy 70 eurós.
plusz az xt-rõl hallani hideget-meleget
Nekem most 486-os van,160-as tárcsákkal,ezzel vettem a bringámat.Lenne értelme lecserélnem Deore-ra,SLX-re XC felhasználásra?
#5066
Írta 2011. február 19. - 15:02

én spec deore 595-t vennék, mert kb tökéletes (soha nem gondoltamvolna hogy dícsérni fogok egy shimano féket) és minek adjak egy cuccért 130 eurót ami -számomra- semmivel nem nyújt többet mint egy 70 eurós.
plusz az xt-rõl hallani hideget-meleget

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5067
Írta 2011. február 19. - 14:47

#5068
Írta 2011. február 19. - 14:26

#5069
Írta 2011. február 17. - 16:45

Ez meg mi? Hidraulikus kézifék olajos kézifék.
Hali
Hát elég hülyén sikerült emberünknek megfogalmaznia.
Ez ha jól tudom motorokon szokták alkalmazni kuplung szerkezeteknél, vagy esetleg ennek a módosított verzióját rally autókban hidraulikus kézifékeknél.
Semmi különlegesség nincsen benne egy sima munkahengert "hajt" meg a "fékkar", aminek a vége egy bovdenben fejezõdik be.
http://www.motorinfo...ulikus_kuplung/
Arra esetleg jó lehet ha mechanikus fékbõl nagyon macerásan olajosat akarsz csinálni

#5070
Írta 2011. február 17. - 13:26

#5071
Írta 2011. február 16. - 09:36

Valakinek nincsen 180.as is-pm hátsó adaptere amitõl egy mátyásért megválna?
#5072
Írta 2011. február 15. - 22:03

RAUH-Welt
B E G R I F F
#5073
Írta 2011. február 15. - 21:45

Elsõ keréken G3 tárcsa, Juicy 7 fék, kék BBB pofák, hátul alubakos XTR tárcsa, ugyancsak Juicy 7 nyereg és kék BBB pofák, és bizony az elsõ fék jobban fog. Más pofával nem próbáltam, meglehet, hogy más fékpofával az eredemény is változna.
Gondolom fontos az is hogy milyen betéttel nézzük. Az avid G2 és G3 tárcsája között, mi a lényegi különbség?
#5074
Írta 2011. február 15. - 20:11

hát akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba:kinek milyen tapasztalata van -e téren?
Elsõ keréken G3 tárcsa, Juicy 7 fék, kék BBB pofák, hátul alubakos XTR tárcsa, ugyancsak Juicy 7 nyereg és kék BBB pofák, és bizony az elsõ fék jobban fog. Más pofával nem próbáltam, meglehet, hogy más fékpofával az eredemény is változna.
#5075
Írta 2011. február 15. - 19:51

én pont az ellenkezõjét hallottam, bár megerõsíteni nem tudom.
hát akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba:kinek milyen tapasztalata van -e téren?
#5077
Írta 2011. február 15. - 14:18

Shimanonak is van 6 csavaros tárcsája.
tudom, de ezek már adottak (régebbrõl maradt) ráadásul az avid tárcsák könnyebbek, és még állítólag jobb is velük a fékhatás (még shimano féktestel is)
#5078
Írta 2011. február 15. - 12:46

Köszi megpróbálom én is így összehozni elöl. Hátul nincs gond, mert simán 160 tárcsa csak avid, és nem shimano. Csak elöl kell trükközni. Vagy esetleg ha valakinek van egy új avid g3 cs 160 tárcsája, adok neki cserében 185-öst,+ avid fékhez való 185-ös adaptert cserébe. Nekem elõre is elég a 160mm (eddig is az volt, csak shimano centerlockos. Kerékcsere miatt kell variálnom a tárcsákkal (6 csavaros az agy)
Shimanonak is van 6 csavaros tárcsája.
#5079
Írta 2011. február 15. - 12:28

ilyen kiosztást használok én is. a shimano adapter hátul gond nélkül mûködik. elöl 180-as shimano adapter van, az adapter és a féktest közé jött 2-2 alátét+ az alsó csavart hosszabbra cseréltem. teljesen oké.
Köszi megpróbálom én is így összehozni elöl. Hátul nincs gond, mert simán 160 tárcsa csak avid, és nem shimano. Csak elöl kell trükközni. Vagy esetleg ha valakinek van egy új avid g3 cs 160 tárcsája, adok neki cserében 185-öst,+ avid fékhez való 185-ös adaptert cserébe. Nekem elõre is elég a 160mm (eddig is az volt, csak shimano centerlockos. Kerékcsere miatt kell variálnom a tárcsákkal (6 csavaros az agy)
#5080
Írta 2011. február 14. - 20:52

Van nekem egy shimano xt 775 féktestekbõl álló szettem, ahhoz tudok installálni egy avid (g3 tárcsák 160cm hátul, 185cm elöl) tárcsakészletet adapterrel (elöl 185-ös adapter)? Egyeznek az avid és a shimano tárcsafékek tartozékai (adapterek,tárcsák)?
ilyen kiosztást használok én is. a shimano adapter hátul gond nélkül mûködik. elöl 180-as shimano adapter van, az adapter és a féktest közé jött 2-2 alátét+ az alsó csavart hosszabbra cseréltem. teljesen oké.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"