Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4761
Írta 2011. március 27. - 12:54

code 5 féknek van valami speciális légtelenítési módja a többi avid fékkel szemben? a féktesten mind két oldalon van légtelenítõ csonk , tehát mindkét oldalt külön ki kell légteleníteni?. a fõ problémám az volt a fékkel, hogy a fékkar behúzása után iszonyatosan lassan jött vissza. szervízben szétszedték a fékkart kipucolták rendesen meg olajcsere is volt , bár nem tudom mennyire sikerülhetett jól, mert alulról át lett nyomva a rendszeren új olaj és kb ennyi.
azóta felraktam, ugyan úgy behúzást követõen kb fél nap mire visszajön a fékkar rendesen.
szerintetek a légtelenítésnél lett a hiba és azért ilyen sz*r még mindig, vagy esetleg a féktestben szorulnak a dugattyúk? nem tudom mi lehet : S
#4762
Írta 2011. március 26. - 22:09

#4763
Írta 2011. március 26. - 19:46


czmate: vissza lehet egyszer, nekem az sd7 hajlott el, de vissza hajtottam....
#4764
Írta 2011. március 26. - 18:00

Sziasztok!
Egy esés után elhajlott az Avid fr-5 fékkarom. Nem hajlott el nagyon, de így kicsit kényelmetlen. Próbáljam meg visszahajlítani, vagy el fog törni?
pl. avid juicy 5 karját én simán visszahajlítottam
#4765
Írta 2011. március 26. - 17:27

#4766
Írta 2011. március 26. - 17:17

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4767
Írta 2011. március 26. - 17:12

Sziasztok!
Egy esés után elhajlott az Avid fr-5 fékkarom. Nem hajlott el nagyon, de így kicsit kényelmetlen. Próbáljam meg visszahajlítani, vagy el fog törni?
Próbáld. Max eltörik. De szerintem nem fog, ahhoz párszor ide-oda kellene hajlítgatnod...
#4768
Írta 2011. március 26. - 16:04

Egy esés után elhajlott az Avid fr-5 fékkarom. Nem hajlott el nagyon, de így kicsit kényelmetlen. Próbáljam meg visszahajlítani, vagy el fog törni?
#4769
Írta 2011. március 26. - 14:05

#4770
Írta 2011. március 26. - 13:35

#4771
Írta 2011. március 26. - 10:21

Menj fel a jános hegyre aztán gyere le róla ha aszfalton jössz és finoman húzod folyamatosan a fogaskerekû keresztezõdéséig bekopik garantáltan.
be is ég garantáltan...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4772
Írta 2011. március 26. - 08:46

Kösz a válaszokat.
Még lenne valami. Láttam, hogy vannak olyan féktárcsák amiket csak mûgyanta alapú fékbetétekkel lehet használni.
Honnan lehet megismerni az iylen féktárcsákat ? Van valami különbség kinézetre?
Illetve mi van akkor ha iylen féktárcsát normál fékbetétekkel használok?
kösz.
Az én tárcsámon rajta van (beütve), hogy "Resin pad only." Nekem Shimano van, más típusról nem tudok nyilatkozni.
#4773
Írta 2011. március 25. - 23:17

Még lenne valami. Láttam, hogy vannak olyan féktárcsák amiket csak mûgyanta alapú fékbetétekkel lehet használni.
Honnan lehet megismerni az iylen féktárcsákat ? Van valami különbség kinézetre?
Illetve mi van akkor ha iylen féktárcsát normál fékbetétekkel használok?
kösz.
#4774
Írta 2011. március 25. - 22:41

Menj fel a jános hegyre aztán gyere le róla ha aszfalton jössz és finoman húzod folyamatosan a fogaskerekû keresztezõdéséig bekopik garantáltan.Szevasztok!
Segítségre lenne szükségem. Vettem elõre egy új féktárcsát , mert a régi baleset miatt elgörbült.
Az a probléma , hogy egyáltalán nem fog az új tárcsával a fék. Nem volt még teljesen új tárcsám soha és nem tudom mit kell vele csinálni. Mi lehet a megoldás? Gondolom túl sima és csuszos a féktárcsa felülete. Reszeljem meg lágy smirglivel, az segíthet?
Vagy a rég féktárcsához koptak a fékbetétek és az újra nem illeszkedik rendesen? Várni kell míg bekopik?
Írjatok légyszi valami megoldás. Köszönöm szépen!
R.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4775
Írta 2011. március 25. - 22:29

Szevasztok!
Segítségre lenne szükségem. Vettem elõre egy új féktárcsát , mert a régi baleset miatt elgörbült.
Az a probléma , hogy egyáltalán nem fog az új tárcsával a fék. Nem volt még teljesen új tárcsám soha és nem tudom mit kell vele csinálni. Mi lehet a megoldás? Gondolom túl sima és csuszos a féktárcsa felülete. Reszeljem meg lágy smirglivel, az segíthet?
Vagy a rég féktárcsához koptak a fékbetétek és az újra nem illeszkedik rendesen? Várni kell míg bekopik?
Írjatok légyszi valami megoldás. Köszönöm szépen!
R.
Várni kell míg bekopik.
A sebesség mindent megold.
#4776
Írta 2011. március 25. - 22:21

Segítségre lenne szükségem. Vettem elõre egy új féktárcsát , mert a régi baleset miatt elgörbült.
Az a probléma , hogy egyáltalán nem fog az új tárcsával a fék. Nem volt még teljesen új tárcsám soha és nem tudom mit kell vele csinálni. Mi lehet a megoldás? Gondolom túl sima és csuszos a féktárcsa felülete. Reszeljem meg lágy smirglivel, az segíthet?
Vagy a rég féktárcsához koptak a fékbetétek és az újra nem illeszkedik rendesen? Várni kell míg bekopik?
Írjatok légyszi valami megoldás. Köszönöm szépen!
R.
#4777
Írta 2011. március 25. - 21:08

Véglegesítettem a rendszert. Fogaskoszorút is cseréltem, így kicsit elszöszöltem vele, de a próbakör igen meggyõzõ lett.
Egykerekezés igen digitálisra sikerült. Bõven elég egy ujj a hátsó fékkarra.A hátsó atomul fog, majdnem sok is, de szokható. Elsõt kicsit mintha kevésnek érezném, de ez marhára szubjektív, meg az alföld közepén aszfalton/homokon tesztelve annyira nem is alapos.
Bekopás is hátra van még, de azért máris egy álom így a fékrendszer. Érdekes érzés, hogy a karon végzett munka tényleg a fékezésre fordítódik, ellenállás szinte 0
Tervezem hamarosan valódi hegyek közt tesztelni, majd ott elválik szükséges-e nagyobb tárcsa?
Hali.
örülök, hogy tetszik. Nekem az elsõ bikább volt bár az a vicces, hogy ott Tektro tárcsával használtam, míg hátul XT-vel.
#4778
Írta 2011. március 25. - 20:39

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4779
Írta 2011. március 25. - 20:25


Egykerekezés igen digitálisra sikerült. Bõven elég egy ujj a hátsó fékkarra.



Tervezem hamarosan valódi hegyek közt tesztelni, majd ott elválik szükséges-e nagyobb tárcsa?
#4780
Írta 2011. március 24. - 21:59

a bl-m575-nél is lehet a nyomáspontot állítani?
csavar nincs rajta szóval úgy nem, csak olaj mennyiség állítással. XT-nél és a Saintnal lehet csavarral.