Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#4801
Írta 2011. március 23. - 07:43

Szerintem aki shimano hidro féket használ annál bõven vannak ilyen rugók (nálam is van vagy 6 minden új pofához adnak) az nyomja szét a pofákat hogy ne ciceregjen a tárcsán. Ha a nyomásponttal és a fékkar távolsággal ezt nem tudod kijátszani akkor valószínûleg túl van töltve a rendszer azaz sok benne az olaj.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4802
Írta 2011. március 23. - 07:31

Egy aligator teljesen új fékpofát kaptam hozzá és egy 160-as xt tárcsával használnám, ezzel mennyire lesz jó fékhatás?
#4803
Írta 2011. március 23. - 07:26

Sziasztok!
Vettem egy shimano xtr br-m965-ös féket, egy xt bl-m775-ös karral.
Az elsõ kérdésem az, hogy hiányzik az a rugós lemez a két fékpofa között, ez nagy probléma vagy azért így használható?
A másik kérdésem, hogy hogy tudom azt beállítani, hogy ne a fékkar 3-4 mm-es behúzására már fogjon a fék, hanem legyen egy kis holtjáték mondjuk egy 1cm-re is be tudjam húzni, mert így nem igazán adagolható.
köszönöm a segítséget.
Vettem egy shimano xtr br-m965-ös féket, egy xt bl-m775-ös karral.
Az elsõ kérdésem az, hogy hiányzik az a rugós lemez a két fékpofa között, ez nagy probléma vagy azért így használható?
A másik kérdésem, hogy hogy tudom azt beállítani, hogy ne a fékkar 3-4 mm-es behúzására már fogjon a fék, hanem legyen egy kis holtjáték mondjuk egy 1cm-re is be tudjam húzni, mert így nem igazán adagolható.
köszönöm a segítséget.
#4804
Írta 2011. március 22. - 23:14

mivel az 50ml-es kiszerelés aranyárban van 1L meg felesleges, érdemes olyan boltot keresni ahol adnak decire (pl. ridebikeban úgy elég olcsó, persze ez rajtad nem segít).
(halkan megjegyzem, ha van egy kis kísérletezõ kedved elméletileg a citröen ásványi fékolaja is ezt tudja töredék áron. bár én nem ezen spórolnék)
(halkan megjegyzem, ha van egy kis kísérletezõ kedved elméletileg a citröen ásványi fékolaja is ezt tudja töredék áron. bár én nem ezen spórolnék)
#4805
Írta 2011. március 22. - 23:07

#4806
Írta 2011. március 22. - 23:05

nem, mert az nem ásványi, hanem glikolbázisú (dot 3, 4, 5.1). a dot 5 meg szilikonbázisú.
#4807
Írta 2011. március 22. - 23:04

Ami az autókhoz való az nem jó?
nem, azok DOT-osak. jó eséllyel tönkreteszik a szimeringeket meg egyéb belsõségeket. (hayes, meg avid viszont olyan kell)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4808
Írta 2011. március 22. - 22:58

#4809
Írta 2011. március 22. - 22:49

#4810
Írta 2011. március 22. - 22:44

#4811
Írta 2011. március 22. - 20:59

Még egy kérdés: amikor a dugattyúkat a szerelés végén helyre tolom, le kell venni a fékkaron a tartály fedelét?
Tudtommal ajánlott, igen. De kijavítanak a szakik, ha tévednék.
#4812
Írta 2011. március 22. - 20:08

Még egy kérdés: amikor a dugattyúkat a szerelés végén helyre tolom, le kell venni a fékkaron a tartály fedelét?
"...hát csak úgy, hogy én meg sirályul tudok!"
#4813
Írta 2011. március 22. - 13:50

#4814
Írta 2011. március 22. - 13:04

Üdv!
Adott egy Hayes Stroker Trail. Problémám, hogy veretés közben húzom a féket és sokkal kevesebbet húzva a karon blokkol a rendszer. Nem levegõs, olajjal átnyomtam, koppan a cucc, semmi túlnyúlás, csak kisebb úton már fog néhaa fék. Mi lehet a gond?
Köszi!
Adott egy Hayes Stroker Trail. Problémám, hogy veretés közben húzom a féket és sokkal kevesebbet húzva a karon blokkol a rendszer. Nem levegõs, olajjal átnyomtam, koppan a cucc, semmi túlnyúlás, csak kisebb úton már fog néhaa fék. Mi lehet a gond?
Köszi!
#4815
Írta 2011. március 22. - 11:18

nekem légteleníteni sem kellett. karnál megbont, elvág, új szerelékek, összerak.
Dettó. Mult héten csináltam.
Failure is always an option.
#4816
Írta 2011. március 22. - 11:10

nekem légteleníteni sem kellett. karnál megbont, elvág, új szerelékek, összerak.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4817
Írta 2011. március 21. - 21:52

De ha mégis levegõs marad, akkor sincs semmi gáz, mert radnaib által belinkelt cucc alapján sima ügy a légtelenítés is.
#4818
Írta 2011. március 21. - 21:48

Azáltal, hogy a csõ vágása és visszaszerelése után visszanyomod a dugattyúkat, azt a pici levegõt ami esetleg a csõben, vagy a csõ csatlakozási pontnál maradt, belenyomod a tartályba és a rendszer nem lesz levegõs.
Köszi, valahogy így okoskodtam én is.

"...hát csak úgy, hogy én meg sirályul tudok!"
#4819
Írta 2011. március 21. - 21:42

Azáltal, hogy a csõ vágása és visszaszerelése után visszanyomod a dugattyúkat, azt a pici levegõt ami esetleg a csõben, vagy a csõ csatlakozási pontnál maradt, belenyomod a tartályba és a rendszer nem lesz levegõs.
#4820
Írta 2011. március 21. - 21:27

Mi így csináltuk, pont azon a féken.
És jó lett, nem kellett légteleníteni.
Elolvastam a cikket, meg nézegettem videókat a youtube-on, de valami azért még nekem mindig hiányzik. Mindenhol a 0-ról kezdik a légtelenítést, tehát onnan, hogy a csõ olajat még sosem látott. Nekem pedig pont az kéne, hogy a feltöltött rendszerbõl, hogyan lehet kinyerni azt a pár bubit, ami csak pár centire van a tartálytól. Valahol szintén olvastam, hogy ha leveszem a fedelet és párat pumpálok a fékkarral, kijönnek. Vagy ez csak legenda és sört meg ropit kell odakészíteni, hogy kicsalogassam õket!?

Egyébként köszönöm a válaszokat.
...meg ami még elmaradt: mzoli10 -nek a közvetítést az adás-vételnél. Köszi!

"...hát csak úgy, hogy én meg sirályul tudok!"