
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4201
Posted 2011. June 15. - 15:24

#4202
Posted 2011. June 15. - 14:28

ha nem fog a fek de kemenyedik erzesre, es nem esik be a fekkar akkor pedig valami megiscsak kerult a tarcsara/fekpofara. Attol szokott igy viselkedni
A tarcsát lemostam tarcsafék tisztító spay-el és után még 1x ISO propil alkohollal. Ennek a 2 nek elviekben minden szennyezõdést le kellett volna hoznia a tárcsáról. A betétet pedig szépen felcsiszoltam p150 csiszolópapírral. Ezért nem tudom hova tenni a mostani jelenséget. Régebben is csinált már olyat, hogy mikor megmostam a cangát egy kis mosószeres víz odafoly, meg a tárcsa tisztító folyadékból is kapott, de egy pár nagyobb fékezés után már fogott megint úgy, hogy 40nél kiemelte a fenekét hiába szinte a hátsó keréken ültem. Most meg bármit csinálok vele csak "röhög rajtam"

#4203
Posted 2011. June 15. - 14:24

A dot 4 és 5.1 nem olaj, ezért nem találsz ilyeneket ásványiban.
Akkor azt mondod, hogy az nem lehet gáz, hogy nem a gyári fékoljat vettem meg, ami sûrûbb állagú, mint a Repsol 5.1es olaj,a mit vettem hozzá. Azért nem a gyári Avid olajat vettem, mert 1,5 deci kb 3.000 HUF, míg a repsolból fél liter került 1.500-ba.
Régen volt olyan fékeknél, hogyn me lehetett csak ásványi olajat használni hozzájuk, mert a szintetikus megette a tömítéseket. De ebben már nem vagyok annyira biztos. Csak elbizonytalanodtam :S
#4204
Posted 2011. June 15. - 13:46

RAUH-Welt
B E G R I F F
#4205
Posted 2011. June 15. - 13:30

Sziasztok!
Hidraulikus Avid Juicy 5 fékjeim vannak elõl hátul. Az lenne a kérdésem, hogy milyen dot 4-es vagy 5.1 es olajat lehet belerakni? A szintetikus nem okoz semmi gondot igaz? Legalábbis ásványi eredetû 5.1-es olajat nem igazán találtam. A problémám a következõ: olajcsere után nem fog a fékem rendesen. Minden úgy csináltam, ahogy a könyvében le van írva szépen lépésrõl lépésre. Van hozzá kit-em is, amivel kell csinálni a cserét. Hiába húzom a féket erõsen mégsem fog rendesen. Csúszik a tárcsán a betét, össze nem kentem. A fékkar felkeményedik és nem esik be. Nem tudjátok véletlenül, hogy mit ronthattam el? Elõre is köszi a segítséget!
A dot 4 és 5.1 nem olaj, ezért nem találsz ilyeneket ásványiban.
A sebesség mindent megold.
#4206
Posted 2011. June 15. - 13:24

RAUH-Welt
B E G R I F F
#4208
Posted 2011. June 15. - 12:43

#4209
Posted 2011. June 15. - 12:40

#4210
Posted 2011. June 15. - 12:12

Hidraulikus Avid Juicy 5 fékjeim vannak elõl hátul. Az lenne a kérdésem, hogy milyen dot 4-es vagy 5.1 es olajat lehet belerakni? A szintetikus nem okoz semmi gondot igaz? Legalábbis ásványi eredetû 5.1-es olajat nem igazán találtam. A problémám a következõ: olajcsere után nem fog a fékem rendesen. Minden úgy csináltam, ahogy a könyvében le van írva szépen lépésrõl lépésre. Van hozzá kit-em is, amivel kell csinálni a cserét. Hiába húzom a féket erõsen mégsem fog rendesen. Csúszik a tárcsán a betét, össze nem kentem. A fékkar felkeményedik és nem esik be. Nem tudjátok véletlenül, hogy mit ronthattam el? Elõre is köszi a segítséget!
#4211
Posted 2011. June 15. - 10:19

#4212
Posted 2011. June 12. - 22:28

Hát megnézem hogy viseli a kopott 180-as magura rárcsákat igy a rendszer, és majdnem olyan szöveggel jöhetek, hogy " 20% al bövült a felület és a hütésen is javitottunk"

Ha nem müxik, akkor csere lessz valami más tárcsára, egy SL tárcsára sokan cserélnének.
Amugy a "vékony pofa" is müxik, de én nem biztam benne valahogy. A teória szerint befedné a tárcsát és ez elég, de valahogy nem tudott meggyözni. Föleg az ilyen grafitféle dugók stb....
#4213
Posted 2011. June 12. - 22:07

Sziasztok!
Tapasztalatok alapján ti melyiket választanátok? (mármint kinek milyen volt eddig...) Shimano slx, vagy avid Elixir 5 vagy Elixir R?
Elõre is köszönöm az infókat.
Üdv
Nekem Elixir 5 van 110 kilómat akárhol megfogja 185-ös tárcsával:)
A tárcsa hamar visszahûl, jól adagolható fékereje is nagyon jó és SRAM:)
#4214
Posted 2011. June 12. - 22:00

Az aktuális az ilyen forma, ez is szerelhetö, de a fél dugót nem fedi el a tartólap.
Marta helyett Luise tárcsa és müxik a rendszer.
Értem, ahogy gondolod, végülis ez is egy jó megoldás, leginkább ha már meg van az a sok szett fékpofa, és ha amúgy is csere érett a tárcsa akkor meg pláné,és melyiket nézted ki?
Gondolom azért is választod inkább így mint a fenti pofát,mert ez esetben a teljes fékdugatyút fedi a tartólap,nemde?
Nekem is van egy szett Magura Marta SL még a szintén direkt IS model,ez is a régebbi 2009ig,és én használtam a keskenyebb pofákat is, és azzal sem volt gond…lehet hogy ismét be építem egy bringába,Ashima tárcsákal,mert igen jó fékek,gondolom számodra nem kell bizonygatni…
#4215
Posted 2011. June 12. - 21:49

Tessék:)
AVID BB7 MECHANIKUS TÁRCSAFÉK ELSÕ / HÁTSÓ - 185 mm - Bringa Butik Webáruház
-30% van:D
Thx, még az ár is jó.

#4216
Posted 2011. June 12. - 21:34

Tapasztalatok alapján ti melyiket választanátok? (mármint kinek milyen volt eddig...) Shimano slx, vagy avid Elixir 5 vagy Elixir R?
Elõre is köszönöm az infókat.
Üdv
#4217
Posted 2011. June 12. - 21:09

#4218
Posted 2011. June 12. - 20:46

110-120 kilómmal nem mondanék le a BB7-rõl. Szerinted fog?
Eddig mindig megálltam vele ott, ahol akartam. 185-ös tárcsával meg fõleg.
Oké, meggyõztetek.

#4219
Posted 2011. June 12. - 19:25

Véleményem szerint nagy gond nem kéne legyen…de nem is tesz jót se tárcsának,se pofáknak…valoszínû az lesz a probléma oka hogy a két fékpofa nem egy modelhez készült, amennyibben jól látom a pofa alapján, a fék a 2009ig volt Magura Marta és a fenti Alligator pofa valoszinû inkább a Louise vagy az újabb Marta modelekel kompatibilis…ha így van s gondolod szívessen tudok adni két pár megfelelõ szinte új pofát ingyen…amelyek úgyis csak kihasználatlanul hevernek…
Köszi ajánlatod, rendes töled.
4 ilyen fékem van, (Marta 2004+).
Az aktuális az ilyen forma, ez is szerelhetö, de a fél dugót nem fedi el a tartólap.

A Luise nagyon hasonlit az öreg Martara, kb. 3mm kell összenyomni a "fület" és lereszeli a kiáló felesleget róla.
Na ezt miért is csináltam igy?
A 4 fékhet rendeltem 5 x fékpofát. Szerelés közben kiderült, hogy be lehet szerelni, csak a Marta tárcsa a túl vékony. Szóval valsz. csere lessz, Marta helyett Luise tárcsa és müxik a rendszer.
#4220
Posted 2011. June 12. - 17:45


Eddig mindig megálltam vele ott, ahol akartam. 185-ös tárcsával meg fõleg.
Izomtéridõninja-geológus!