Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
				
                    
                    #3941
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 17:34
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				RAUH-Welt 
B E G R I F F  
				
                    
                    #3942
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 17:32
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
				
                    
                    #3943
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 17:29
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
				
                    
                    #3944
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 16:21
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				RAUH-Welt 
B E G R I F F  
				
                    
                    #3945
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 15:33
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
				
                    
                    #3946
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 15:30
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				iden amilyen szaraz az ido, sokkal tobb gondot okoz a sok por, mint a sar tavaly. tobbet tisztitom a bringat, mint elotte.
				
                    
                    #3947
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 15:16
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				meg takaritsatok a kulloanyak szelerol az oxidaciot is fogpiszkaloval.
Milyen fék az, aminél nincs szükség soha a dugattyúk letakarítására és átkenésére? Oszd meg velünk. Szívesen váltok.
				
                    
                    #3949
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 14:22
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				RAUH-Welt 
B E G R I F F  
				
                    
                    #3950
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 13:40
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Fültisztítót bemártani kis h.mû olajba és a dugattyú peremén körbekenni!
Eddig nálam csak használt!
				
                    
                    #3951
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 13:34
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				És szerinted a por, a kosz, nem idegen anyag? Csak mert mind szépen megülhet a tömítéseken.
De csak minél jobban van kenve, annál jobban rátapad. Arra gondoltam mint "idegen anyag", hogy a fékfolyadékkal nem jó ha más keveredik és bekerül a rendszerbe (igaz, nagyon kis mennyiség, de akkor már másnak is árthat), illetve a dugattyút is kikezdheti, ha olyan. Ha nekem lenne ilyen gondom biztos, hogy elõször vízzel tisztítanám, ha nem segít, fékfolyadékkal átitatott roggyal vagy fülpiszkálóval.
Szerk.: Ha a fékfolyadék ásványi olaj alapú és hasonló olaj kerül rá (mûszerolaj ?), gondolom nem lesz nagy kár belõle, de az eredeti a biztos, szerintem.
				
                    
                    #3952
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 13:15
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				idegen anyag szerintem nem szerencsés
És szerinted a por, a kosz, nem idegen anyag? Csak mert mind szépen megülhet a tömítéseken.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
				
                    
                    #3953
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 12:13
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Azért néha nem árt valami híg olajos ronggyal áttörölgetni, a beégett fékpor csúnyán megakaszthatja.
Nekem még nem volt rá szükség, de inkább valami semlegessel törölném, ami leviszi a szennyezõdést és utána elpárolog, tiszta vízzel, utána levegõvel kifújnám, kiszárítanám, akkor nem viszi be a rendszerbe. Vagy ugyanolyan fékfolyadékkal, ami benne van, idegen anyag szerintem nem szerencsés.
Autónál volt olyan gondom, dobféknél, hogy bármit csináltam egy idõ után ráfogott a fék, többször lettek dugattyúk, fõfékhenger, fékcsövek cserélve és nem javult. Szerintem eleve gagyi minõségû volt a fékhenger, hiába szedtem szét kitisztítani, egy idõ után ez lett. A dugattyúk nem álltak vissza a helyükre. Próbáltam kenni, de nem javult, többet ártottam vele, csak beszedte a fékport mégjobban.
				
                    
                    #3954
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 11:36
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Hogy érted a dugattyúk kenését? Keni azt a fékfolyadék. Kenés esetén maximum ugyanazzal a fékfolyadékkal, ami benne van, de mi értelme? Idegen anyag többet árt neki (gépzsír pl. marja a gumit) plusz utána beleragad a por és az teszi tönkre.
Azért néha nem árt valami híg olajos ronggyal áttörölgetni, a beégett fékpor csúnyán megakaszthatja.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
				
                    
                    #3955
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 10:24
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Igaz hogy az Avidok pontatlanok és sûrûn beleérnek a tárcsába! Viszont egy (szakszerû) légtelenítés sokat segít rajta! És persze elengedhetetlen a folyamatos tisztítás és a dugattyúk kenése! És ez az összes olajos fékre igaz!
Hogy érted a dugattyúk kenését? Keni azt a fékfolyadék. Kenés esetén maximum ugyanazzal a fékfolyadékkal, ami benne van, de mi értelme? Idegen anyag többet árt neki (gépzsír pl. marja a gumit) plusz utána beleragad a por és az teszi tönkre.
				
                    
                    #3956
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 10:02
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #3957
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 09:57
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
				
                    
                    #3958
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 09:30
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				rengeteg féket szereltem már, fékbõl, hajtómûbõl csakis shimano
majd csinálok képet a tükörpolir shimano dugattyúról illetve a matt, elnagyolt avidról...
Hope-okkal mi a gond?
				
                    
                    #3959
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 09:05
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Nekem a PM állandóan elmászott a fékezésektõl. Ha meg túltépem, a villában lévõ menetet kockáztatom. Én most elõl PM, hátul IS rendszerrel megyek, s a hátsó IS-el soha nincs ilyen jellegû problémám. Beállítani EGYSZER macerás volt - ja és meg kell tanulni a kereket ugyanoda visszarakni. Számomra szürreális, hogy a PM féket használók többsége erre képtelen, s mindig inkább a féknyerget állítja a ferdén berakott kerék után. Mostanában menetrögzítõvel teszem fel a PM rendszert is, s emiatt a lehetõ legminimálisabbra csökkentem a kicsavarás-beállítások számát.
Furcsa, hogy nálad fékezéstõl is elmegy. Nálam ilyen nem volt, ha már be van állítva ok. Én nagyon meghúzom, talán valamivel jobban mint a megengedett nyomaték, de abszolút érzéssel, nem tépem meg (a csavarokon is szép a menet). Az elején én is a féknyerget állítottam, de nem a kerék ferdesége miatt, ha nem úgy áll a kónusz már nem jó. Eleve a menetes végû tengelynek ott marad a nyoma a villában, elég ha ez nem ül vissza a helyére, elég könnyû nem úgy visszatenni a kereket. Újabban bejelölöm filctollal a kónusz pozícióját és addig tekerem a kónuszt (akár milliméterenként), amíg jó lesz. A gyorszárat pedig rátéptem (rossz szokás, de azóta nem mozdul el a kerék egy durva lejtõzéstõl). Hátul nálam átütõtengely van, közelebb vannak a fékpofák mint elöl és mégis hajszál pontosan visszül a kerék ugyanoda. Sajnos nálam muszáj féket állítani, mert a két kerekemen a féktárcsa nem ugyanoda esik (az egyiken terepgumi van tejjel, a másikon slick, ezért gumicsere lenne sokkal macerásabb - tej pazarlás).
				
                    
                    #3960
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2011. július 14. - 09:03
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Nekem a PM állandóan elmászott a fékezésektõl. Ha meg túltépem, a villában lévõ menetet kockáztatom. Én most elõl PM, hátul IS rendszerrel megyek, s a hátsó IS-el soha nincs ilyen jellegû problémám. Beállítani EGYSZER macerás volt - ja és meg kell tanulni a kereket ugyanoda visszarakni. Számomra szürreális, hogy a PM féket használók többsége erre képtelen, s mindig inkább a féknyerget állítja a ferdén berakott kerék után. Mostanában menetrögzítõvel teszem fel a PM rendszert is, s emiatt a lehetõ legminimálisabbra csökkentem a kicsavarás-beállítások számát.
Hát azt megnézném. Nekem ez még sohasem jött össze, mindig szemre és sokadik próbálkozás után lett csak jó.Ez csak elméletben mûködik, no meg a youtube videókon.
nyomatekkulccsal huzod meg? nekem villanal volt hasonlo gondom, de az eloirt nyomatekkal utana sose maszott el.

 Belépés
 Felhasználó létrehozása
			
			
			
				
 Ugrás az oldal tetejére





