Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3941
Írta 2011. július 14. - 16:21

RAUH-Welt
B E G R I F F
#3942
Írta 2011. július 14. - 15:33

#3943
Írta 2011. július 14. - 15:30

iden amilyen szaraz az ido, sokkal tobb gondot okoz a sok por, mint a sar tavaly. tobbet tisztitom a bringat, mint elotte.
#3944
Írta 2011. július 14. - 15:16

meg takaritsatok a kulloanyak szelerol az oxidaciot is fogpiszkaloval.
Milyen fék az, aminél nincs szükség soha a dugattyúk letakarítására és átkenésére? Oszd meg velünk. Szívesen váltok.
#3946
Írta 2011. július 14. - 14:22

RAUH-Welt
B E G R I F F
#3947
Írta 2011. július 14. - 13:40

Fültisztítót bemártani kis h.mû olajba és a dugattyú peremén körbekenni!
Eddig nálam csak használt!
#3948
Írta 2011. július 14. - 13:34

És szerinted a por, a kosz, nem idegen anyag? Csak mert mind szépen megülhet a tömítéseken.
De csak minél jobban van kenve, annál jobban rátapad. Arra gondoltam mint "idegen anyag", hogy a fékfolyadékkal nem jó ha más keveredik és bekerül a rendszerbe (igaz, nagyon kis mennyiség, de akkor már másnak is árthat), illetve a dugattyút is kikezdheti, ha olyan. Ha nekem lenne ilyen gondom biztos, hogy elõször vízzel tisztítanám, ha nem segít, fékfolyadékkal átitatott roggyal vagy fülpiszkálóval.
Szerk.: Ha a fékfolyadék ásványi olaj alapú és hasonló olaj kerül rá (mûszerolaj ?), gondolom nem lesz nagy kár belõle, de az eredeti a biztos, szerintem.

#3949
Írta 2011. július 14. - 13:15

idegen anyag szerintem nem szerencsés
És szerinted a por, a kosz, nem idegen anyag? Csak mert mind szépen megülhet a tömítéseken.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3950
Írta 2011. július 14. - 12:13

Azért néha nem árt valami híg olajos ronggyal áttörölgetni, a beégett fékpor csúnyán megakaszthatja.
Nekem még nem volt rá szükség, de inkább valami semlegessel törölném, ami leviszi a szennyezõdést és utána elpárolog, tiszta vízzel, utána levegõvel kifújnám, kiszárítanám, akkor nem viszi be a rendszerbe. Vagy ugyanolyan fékfolyadékkal, ami benne van, idegen anyag szerintem nem szerencsés.
Autónál volt olyan gondom, dobféknél, hogy bármit csináltam egy idõ után ráfogott a fék, többször lettek dugattyúk, fõfékhenger, fékcsövek cserélve és nem javult. Szerintem eleve gagyi minõségû volt a fékhenger, hiába szedtem szét kitisztítani, egy idõ után ez lett. A dugattyúk nem álltak vissza a helyükre. Próbáltam kenni, de nem javult, többet ártottam vele, csak beszedte a fékport mégjobban.
#3951
Írta 2011. július 14. - 11:36

Hogy érted a dugattyúk kenését? Keni azt a fékfolyadék. Kenés esetén maximum ugyanazzal a fékfolyadékkal, ami benne van, de mi értelme? Idegen anyag többet árt neki (gépzsír pl. marja a gumit) plusz utána beleragad a por és az teszi tönkre.
Azért néha nem árt valami híg olajos ronggyal áttörölgetni, a beégett fékpor csúnyán megakaszthatja.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3952
Írta 2011. július 14. - 10:24

Igaz hogy az Avidok pontatlanok és sûrûn beleérnek a tárcsába! Viszont egy (szakszerû) légtelenítés sokat segít rajta! És persze elengedhetetlen a folyamatos tisztítás és a dugattyúk kenése! És ez az összes olajos fékre igaz!
Hogy érted a dugattyúk kenését? Keni azt a fékfolyadék. Kenés esetén maximum ugyanazzal a fékfolyadékkal, ami benne van, de mi értelme? Idegen anyag többet árt neki (gépzsír pl. marja a gumit) plusz utána beleragad a por és az teszi tönkre.
#3953
Írta 2011. július 14. - 10:02

#3954
Írta 2011. július 14. - 09:57

#3955
Írta 2011. július 14. - 09:30

rengeteg féket szereltem már, fékbõl, hajtómûbõl csakis shimano
majd csinálok képet a tükörpolir shimano dugattyúról illetve a matt, elnagyolt avidról...
Hope-okkal mi a gond?
#3956
Írta 2011. július 14. - 09:05

Nekem a PM állandóan elmászott a fékezésektõl. Ha meg túltépem, a villában lévõ menetet kockáztatom. Én most elõl PM, hátul IS rendszerrel megyek, s a hátsó IS-el soha nincs ilyen jellegû problémám. Beállítani EGYSZER macerás volt - ja és meg kell tanulni a kereket ugyanoda visszarakni. Számomra szürreális, hogy a PM féket használók többsége erre képtelen, s mindig inkább a féknyerget állítja a ferdén berakott kerék után. Mostanában menetrögzítõvel teszem fel a PM rendszert is, s emiatt a lehetõ legminimálisabbra csökkentem a kicsavarás-beállítások számát.
Furcsa, hogy nálad fékezéstõl is elmegy. Nálam ilyen nem volt, ha már be van állítva ok. Én nagyon meghúzom, talán valamivel jobban mint a megengedett nyomaték, de abszolút érzéssel, nem tépem meg (a csavarokon is szép a menet). Az elején én is a féknyerget állítottam, de nem a kerék ferdesége miatt, ha nem úgy áll a kónusz már nem jó. Eleve a menetes végû tengelynek ott marad a nyoma a villában, elég ha ez nem ül vissza a helyére, elég könnyû nem úgy visszatenni a kereket. Újabban bejelölöm filctollal a kónusz pozícióját és addig tekerem a kónuszt (akár milliméterenként), amíg jó lesz. A gyorszárat pedig rátéptem (rossz szokás, de azóta nem mozdul el a kerék egy durva lejtõzéstõl). Hátul nálam átütõtengely van, közelebb vannak a fékpofák mint elöl és mégis hajszál pontosan visszül a kerék ugyanoda. Sajnos nálam muszáj féket állítani, mert a két kerekemen a féktárcsa nem ugyanoda esik (az egyiken terepgumi van tejjel, a másikon slick, ezért gumicsere lenne sokkal macerásabb - tej pazarlás).
#3957
Írta 2011. július 14. - 09:03

Nekem a PM állandóan elmászott a fékezésektõl. Ha meg túltépem, a villában lévõ menetet kockáztatom. Én most elõl PM, hátul IS rendszerrel megyek, s a hátsó IS-el soha nincs ilyen jellegû problémám. Beállítani EGYSZER macerás volt - ja és meg kell tanulni a kereket ugyanoda visszarakni. Számomra szürreális, hogy a PM féket használók többsége erre képtelen, s mindig inkább a féknyerget állítja a ferdén berakott kerék után. Mostanában menetrögzítõvel teszem fel a PM rendszert is, s emiatt a lehetõ legminimálisabbra csökkentem a kicsavarás-beállítások számát.
Hát azt megnézném. Nekem ez még sohasem jött össze, mindig szemre és sokadik próbálkozás után lett csak jó.Ez csak elméletben mûködik, no meg a youtube videókon.
nyomatekkulccsal huzod meg? nekem villanal volt hasonlo gondom, de az eloirt nyomatekkal utana sose maszott el.
#3958
Írta 2011. július 14. - 08:50

Az én formulám nem cicereg. De dolgoztam is vele rendesen, hogy ilyen legyen.
Az én formulám se cincog,nem volt nagy cucc nekem beállítani.
És köszönöm a fékolajas véleményeket.
#3959
Írta 2011. július 14. - 08:34

Ehez képest az XT-n a két csavart meglazít, kerék megpörget, ráfékez, behúzva tart, csavart meghúz! Oszt jónapot...
Hát azt megnézném. Nekem ez még sohasem jött össze, mindig szemre és sokadik próbálkozás után lett csak jó.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3960
Írta 2011. július 14. - 06:47

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!