Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#3941
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
na jo de te a forumozok kb masfel szazalekat kepviseled. a tobbsegunk csak turazgat meg ilyenek ahogy en is. de a hype meg a dolgok tulbonyolitasa az vilagbajnok szinten megy...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3942
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
A Shimano XT/XTR, ha 2000 szintet egyben lejössz hajtûkanyarokkal teletûzdelt brutál meredek úton, amellett, hogy a hõterheléstõl elvetemedik az új kompozit tárcsa, a fékpofa forgácsolódásából való fémpor koppra tömíti a dugattyúkat, olyannyira, hogy a nap végén nem úszod meg dugattyútisztítás és tárcsaegyengetés nélkül. És képzeld, sorban állnak ez emberek a nagy S szervizkamion elõtt ezzel a problémával, s jé, azt mondták a bácsik, hogy "known issue". Mostanában ez a versenyterhelés a komolyabb versenyeken. Túrázás során nekem sincs soha semmi bajom vele.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3943
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Amúgy még én sem hallottam errõl, amíg nem írtátok. Ha már nagyon koszos, lemosom az egész bringát, kivisz minden koszt. :)

#3944
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
hope tech m4 elol tech x2 hatul. nem kell hozzanyulni, mukodik. kiveszem a kereket, visszarakom es meg mindig nem cincog. es fog a fek. de furcsa dolog nekem a shimano xt is ilyen volt. meg elotte az lx is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3945
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek
Gondolom nálad minden hibátlanul mûködik, és nem kell soha hozzányúlni a bringádhoz!

#3946
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
en egy ecsettel szoktam "kiporolni" felulrol, ez gyorsan megvan. ha meg nagyon szutykos, akkor szetszedem, aztan kitisztitom. amugy kenoanyagot en sem hasznalnek (belulrol az olaj ken), max a alkohollal megtisztitiom a dugattyuk kiallo szelet. neha nem art figyelni, hogy kopnak a pofak, es esetleg alaphelyzetbe hozni a dugattyukat. de meg sose volt igy gondom.

iden amilyen szaraz az ido, sokkal tobb gondot okoz a sok por, mint a sar tavaly. tobbet tisztitom a bringat, mint elotte.

#3947
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts

meg takaritsatok a kulloanyak szelerol az oxidaciot is fogpiszkaloval.


Milyen fék az, aminél nincs szükség soha a dugattyúk letakarítására és átkenésére? Oszd meg velünk. Szívesen váltok.

#3948
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,178 posts
lol :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3949
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
meg takaritsatok a kulloanyak szelerol az oxidaciot is fogpiszkaloval.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3950
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek
Nem vastagon zsírral kell bekenni!
Fültisztítót bemártani kis h.mû olajba és a dugattyú peremén körbekenni!
Eddig nálam csak használt!

#3951
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

És szerinted a por, a kosz, nem idegen anyag? Csak mert mind szépen megülhet a tömítéseken.


De csak minél jobban van kenve, annál jobban rátapad. Arra gondoltam mint "idegen anyag", hogy a fékfolyadékkal nem jó ha más keveredik és bekerül a rendszerbe (igaz, nagyon kis mennyiség, de akkor már másnak is árthat), illetve a dugattyút is kikezdheti, ha olyan. Ha nekem lenne ilyen gondom biztos, hogy elõször vízzel tisztítanám, ha nem segít, fékfolyadékkal átitatott roggyal vagy fülpiszkálóval.

Szerk.: Ha a fékfolyadék ásványi olaj alapú és hasonló olaj kerül rá (mûszerolaj ?), gondolom nem lesz nagy kár belõle, de az eredeti a biztos, szerintem. :)

#3952
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

idegen anyag szerintem nem szerencsés


És szerinted a por, a kosz, nem idegen anyag? Csak mert mind szépen megülhet a tömítéseken.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3953
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Azért néha nem árt valami híg olajos ronggyal áttörölgetni, a beégett fékpor csúnyán megakaszthatja.


Nekem még nem volt rá szükség, de inkább valami semlegessel törölném, ami leviszi a szennyezõdést és utána elpárolog, tiszta vízzel, utána levegõvel kifújnám, kiszárítanám, akkor nem viszi be a rendszerbe. Vagy ugyanolyan fékfolyadékkal, ami benne van, idegen anyag szerintem nem szerencsés.

Autónál volt olyan gondom, dobféknél, hogy bármit csináltam egy idõ után ráfogott a fék, többször lettek dugattyúk, fõfékhenger, fékcsövek cserélve és nem javult. Szerintem eleve gagyi minõségû volt a fékhenger, hiába szedtem szét kitisztítani, egy idõ után ez lett. A dugattyúk nem álltak vissza a helyükre. Próbáltam kenni, de nem javult, többet ártottam vele, csak beszedte a fékport mégjobban.

#3954
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Hogy érted a dugattyúk kenését? Keni azt a fékfolyadék. Kenés esetén maximum ugyanazzal a fékfolyadékkal, ami benne van, de mi értelme? Idegen anyag többet árt neki (gépzsír pl. marja a gumit) plusz utána beleragad a por és az teszi tönkre.


Azért néha nem árt valami híg olajos ronggyal áttörölgetni, a beégett fékpor csúnyán megakaszthatja.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3955
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Igaz hogy az Avidok pontatlanok és sûrûn beleérnek a tárcsába! Viszont egy (szakszerû) légtelenítés sokat segít rajta! És persze elengedhetetlen a folyamatos tisztítás és a dugattyúk kenése! És ez az összes olajos fékre igaz!


Hogy érted a dugattyúk kenését? Keni azt a fékfolyadék. Kenés esetén maximum ugyanazzal a fékfolyadékkal, ami benne van, de mi értelme? Idegen anyag többet árt neki (gépzsír pl. marja a gumit) plusz utána beleragad a por és az teszi tönkre.

#3956
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Hope-okkal mi a gond?


Az áruk :)

#3957
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek
Igaz hogy az Avidok pontatlanok és sûrûn beleérnek a tárcsába! Viszont egy (szakszerû) légtelenítés sokat segít rajta! És persze elengedhetetlen a folyamatos tisztítás és a dugattyúk kenése! És ez az összes olajos fékre igaz!

#3958
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

rengeteg féket szereltem már, fékbõl, hajtómûbõl csakis shimano

majd csinálok képet a tükörpolir shimano dugattyúról illetve a matt, elnagyolt avidról...


Hope-okkal mi a gond?

#3959
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Nekem a PM állandóan elmászott a fékezésektõl. Ha meg túltépem, a villában lévõ menetet kockáztatom. Én most elõl PM, hátul IS rendszerrel megyek, s a hátsó IS-el soha nincs ilyen jellegû problémám. Beállítani EGYSZER macerás volt - ja és meg kell tanulni a kereket ugyanoda visszarakni. Számomra szürreális, hogy a PM féket használók többsége erre képtelen, s mindig inkább a féknyerget állítja a ferdén berakott kerék után. Mostanában menetrögzítõvel teszem fel a PM rendszert is, s emiatt a lehetõ legminimálisabbra csökkentem a kicsavarás-beállítások számát.


Furcsa, hogy nálad fékezéstõl is elmegy. Nálam ilyen nem volt, ha már be van állítva ok. Én nagyon meghúzom, talán valamivel jobban mint a megengedett nyomaték, de abszolút érzéssel, nem tépem meg (a csavarokon is szép a menet). Az elején én is a féknyerget állítottam, de nem a kerék ferdesége miatt, ha nem úgy áll a kónusz már nem jó. Eleve a menetes végû tengelynek ott marad a nyoma a villában, elég ha ez nem ül vissza a helyére, elég könnyû nem úgy visszatenni a kereket. Újabban bejelölöm filctollal a kónusz pozícióját és addig tekerem a kónuszt (akár milliméterenként), amíg jó lesz. A gyorszárat pedig rátéptem (rossz szokás, de azóta nem mozdul el a kerék egy durva lejtõzéstõl). Hátul nálam átütõtengely van, közelebb vannak a fékpofák mint elöl és mégis hajszál pontosan visszül a kerék ugyanoda. Sajnos nálam muszáj féket állítani, mert a két kerekemen a féktárcsa nem ugyanoda esik (az egyiken terepgumi van tejjel, a másikon slick, ezért gumicsere lenne sokkal macerásabb - tej pazarlás).

#3960
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Nekem a PM állandóan elmászott a fékezésektõl. Ha meg túltépem, a villában lévõ menetet kockáztatom. Én most elõl PM, hátul IS rendszerrel megyek, s a hátsó IS-el soha nincs ilyen jellegû problémám. Beállítani EGYSZER macerás volt - ja és meg kell tanulni a kereket ugyanoda visszarakni. Számomra szürreális, hogy a PM féket használók többsége erre képtelen, s mindig inkább a féknyerget állítja a ferdén berakott kerék után. Mostanában menetrögzítõvel teszem fel a PM rendszert is, s emiatt a lehetõ legminimálisabbra csökkentem a kicsavarás-beállítások számát.



Hát azt megnézném. Nekem ez még sohasem jött össze, mindig szemre és sokadik próbálkozás után lett csak jó. :) Ez csak elméletben mûködik, no meg a youtube videókon.


nyomatekkulccsal huzod meg? nekem villanal volt hasonlo gondom, de az eloirt nyomatekkal utana sose maszott el.