Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3421
Írta 2011. október 04. - 09:31
#3422
Írta 2011. október 04. - 09:17
a fektarcsa az elettartama alatt kb 0.3mmt kopik, abba meg eleg sok "feluletkezeles" belefer
Igen, erõsen hajlok afelé, hogy igazat adjak neked és valóban csak lekopott. Csak azt nem tudom, hogy ha elszinezõdik, az mekkora rétegvastagságot érint. Már pedig ahhoz, hogy megkéküljön, legalább 250 °C-ra kell hevülnie. Az enyém viszont megbarnult. Ez azt jelenti, hogy nagyobb hõhatás érte. Legalább 300 °C.
Szóval a szín alapján viszonylag könnyû következtetni a hõmérsékletre, de a rétegvastagságot szerintem nem sokan határozták még meg.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3423
Írta 2011. október 04. - 07:39
#3424
Írta 2011. október 03. - 22:28
Hosszú durva (z)avaros lejtõzés után így néz ki a hátsó tárcsám. Szerintetek mennyire sikerült megégetnem? Egyáltalán meg van? Ha igen akkor mi legyen?
Emlékeztek még erre a hozzászólásomra? Csak mert egy lightos városi tingli tangli után ma azt vettem észre, hogy a féktárcsám újra ezüstös és az elszínezõdésnek nyoma sincs.
Ez akkor csak azt jelentheti, hogy sem a tárcsa sem a betét nem égett meg. Ennek örülök
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3425
Írta 2011. október 01. - 20:50
az adapterek nem drágák 2-3 ezer per stück.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3426
Írta 2011. október 01. - 14:19
Ha azt nézzük, hogy ha simán hátra teszem az eslõ féknyerget akkor 140-es tárcsához jó, akkor szerintem az elsõ fékhez való 160/180-as adapterrel kéne jónak lennie 160-as tárcsához. Mert ha a hátsóhoz való adtert használnánk akkor még nagyobb tárcsához lenne jó, de ezt mondom én, nem biztos, hogy így is van.
Milyen áron lehet ilyen adapterekhez hozzá jutni?
És még egy kérdés, a fékcsõ végére lehet külön kapni csatlakozót? Ami jó a 965-ös féknyereghez. Mert egy 775-ös féknyerget cserélnék le rá, és annak ugye más a fékcsõ és fékgyereg közti csatlakozása.
#3427
Írta 2011. szeptember 30. - 21:58
nem vágom fejbõl, hogy az SMMAF180SSA és az SMMAR180SSA közt van-e különbség, ha van, akkor szerintem az utóbbi kell majd.
szerk: nem teljesen egyformák, ez a hátsó:
ez meg az elsõ:
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3428
Írta 2011. szeptember 30. - 21:42
Egy xtr 965-ös elsõ féknyerget, fel tudok tenni hátra 160-as tárcsához, egy IS/IS 160/180-as adapterrel?
Mert azt tudom, hogy ha simán adapter nélkül felteszem akkor 140-es tárcsával jó lenne, de nekem 160-as tárcsához kéne.
A választ elõre is köszi.
#3429
Írta 2011. szeptember 30. - 20:53
igenAz altípusok csak a karokban különböznek, a féktest az megegyezõ?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3430
Írta 2011. szeptember 29. - 14:10
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3431
Írta 2011. szeptember 29. - 13:14
#3432
Írta 2011. szeptember 29. - 13:00
#3433
Írta 2011. szeptember 29. - 12:30
A fékhatás nem romlott, sõt néha arra gyanakszom, hogy még jobb is lett. De az is lehet, hogy mégsem. Még nem döntöttem el egyértelmûen. Lényeg, hogy megállok ha akarok.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3434
Írta 2011. szeptember 29. - 10:28
én inkább a betétet nézném, hogy az milyen állapotban van. nekem nem sikerült megérezni, hogy miben befolyásolja a színes tárcsám a fékezést, azt viszont igen, hogy a fémes betétet tükörfényesre/simára égettem össze.
#3435
Írta 2011. szeptember 29. - 10:24
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3436
Írta 2011. szeptember 27. - 21:29
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3437
Írta 2011. szeptember 27. - 21:16
#3438
Írta 2011. szeptember 27. - 20:45
Használt valaki idei (445-ös) aliviot, 85-90kg-t átlag túrafelhasználás mellett kiszolgálna biztonságosan?
Az altípusok csak a karokban különböznek, a féktest az megegyezõ?
Elég lesz, ilyennel megyek én is, legfeljebb néha két ujjal is kell húzni. Bár nekem elöl 180as tárcsa van, gondolom az is segít valamelyest.
#3439
Írta 2011. szeptember 27. - 19:41
Az altípusok csak a karokban különböznek, a féktest az megegyezõ?
#3440
Írta 2011. szeptember 27. - 09:38
azért az olajcsere nélküliségre ne legyél büszke, ezek az olajok is "elöregednek" az idõ haladtával.Igen, nekem ilyen van, a karon Saint felirattal, a féktesten XT én elégedett vagyok vele, 95-100 kg között 2006-óta használom mindenféle hiba, olajcsere nélkül.
legalább évente, de legrosszab esetben is 2 évente tessék lecserélni.
nem viccelek!
szerk: nemszóltam. itthon javasolt kisker 35990 HUF/db a fekete hûtõbordás XT, de abban nincs tárcsa.Árban is komoly az XT, szettben, E+H, 180-as tárcsával 240 EUR a fekete. A nem gyantás verziójú fékpofa a ~22 EUR/párral mondjuk nem éppen olcsó.
Ez pedig az én álomfékem. Egy mezei MT4. :-)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.