Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18539 replies to this topic

#3401
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Jó. Nekem is ilyenem van. Emlékeim szerint a drágábban vannak távtartók Juicy illetve Elixir fékhez. Légtelenítésnél betét kivesz, azokat rakod be helyette.
Feltöltött kép
Ezek a plusz kiegészítõk.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3402
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
2011 Avid Elixir 5 légtelenítéséhez, illeve késõbbi olajcseréhez jó a következõ szett a DOT 5.1-gyel, jól gondolom? Avid Entlftungskit fr hydraulische Scheibenbremsen - Action Sports-Bike Onlineshop
Vagy mindeképp ezt a drágábbat kellene megvennem? http://www.actionspo...sen::32267.html
Annyit látok mint különbséget, hogy "4 x Kolbensicherungen, passend für Juicy, Code und Elixir", ennyi a plusz kiegészítõ a drágább verzióban, de gõzöm sincs, mi lehet ez.
Köszi!

#3403
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
M5. Tudtommal nem. Alligator-nak volt egy komplett légtelenítõ szettje, az volt talán a legolcsóbb és minden fékhez jó volt.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3404
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Bringavarázs: nem tudod véletlenül, hogy a csatlakozó légtelenítõ csavaron milyen menet van, M5? Lehet ilyeneket valahol külön kapni?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#3405
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Vagyis így:
Feltöltött kép
Az a fehér cucc a turha benne. Ami eltömít mindent.
2009-ben eladott AMS125, azóta légtelenítve nem volt - kértem, de a nagy többség nem szokott foglalkozni vele.
Feltöltött kép
Mézszerûen sûrû, csak kompresszorral tudtam átnyomni a rendszeren.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3406
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
https://picasaweb.go...224030338427234
K18 olaj, 2 éves, túrós.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3407
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Van különbség a 775-ös XT és a 666-os SLX/785-ös XT fék légtelenítési technikájában, vagy ez nem változott az új generáció eljövetelével?


a tartaly resze tok mas... az ujaknal kell vmit beleallitani a legtelenitohoz, 775nel meg volt egy kis nyithato resz, amin vegulis meg lehetett csinalni mindent.

#3408
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts
Van különbség a 775-ös XT és a 666-os SLX/785-ös XT fék légtelenítési technikájában, vagy ez nem változott az új generáció eljövetelével?

#3409
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Köszönöm a tanácsokat asszem megszereltetem,a leirtak alapján sok az oil.

#3410
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Az is lehet, hogy retkesek a dugattyúk, érdemes megtisztítani, ha már úgyis szétszeded.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#3411
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

hello,xt deore tárcsaféknél a fékpofákat lehet állitani?nagyon közel maradnak és semmilyen pozicióban nem tudom a kereket ugy berakni hogy ne cimmogjon.vagy ez valamilyen problémára utal?


Ha nem tudod beljebb nyomni a dugattyúkat akkor, több olaj van a fékben mint ami kellene a te beállításodhoz.
Ezt úgy tudod orvosolni h kiveszed a betéteket, majd egy megfelelõ átmérõjû átlátszó csövet húzol a féknyereg légtelenítõ csavarjára.
Óvatosan 1/4 fordulatnyira kinyitod, úgy h a légtelenítõ csavar folyamatosan felfelé nézzen, hogy nem tudjon levegõ beáramlani.
Majd egy nagy lapos csavarhúzóval, vagy esetleg vmi lapos nem éles szélû dologgal beljebb nyomod a dugattyúkat.
Ekkor ki fog jönni egy kicsi olaj a légtelenítõ csavarnál, ez volt a célunk :). Szépen vissza kell zárni a csavart, de nem tépd meg!!!!

És most már nagyobb hézag lesz a betétjeid között.

Jó tipp: inkább többször ismételd meg a mûveletet, kis lépésekben, mint h egyszerre nagyon sok olajat nyomassál ki vele, mert utána meg kevés lesz!!

Ha ezt bonyolultnak találod akkor meg vidd el szervizbe, nehogy kárt csináljál a fékedbe, az meg benned!!

#3412
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Nem tökéletesen sík a tárcsád esetleg a kereket nem raktad be egyenesen, a betétek automatikusan állnak be, még az lehet hogy sok az olaj a rend szerben.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3413
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
hello,xt deore tárcsaféknél a fékpofákat lehet állitani?nagyon közel maradnak és semmilyen pozicióban nem tudom a kereket ugy berakni hogy ne cimmogjon.vagy ez valamilyen problémára utal?

#3414
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
rezet cinkkel pl., 420 fok felett.

700 fok fölé hevíteni egy tárcsát szerintem esélytelen, max ha 2000 méter szintet rongyolsz lefelé, folyamatos fékezéssel... de akkor meg elõbb forr meg a fékolajad, felpuhul a fék, stb.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#3415
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 posts
OFF, de érdekel a téma.

Szóval mit forrasztanak és mivel 400-450fok-on? Gondolom valami szinesfémet igaz? Esetleg Aluminiumot ónnal?

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#3416
Ati46

Ati46

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 627 posts
400-450fok max a lágyforrasztásnál kritikus, hogy a forrasz anyag megolvad-e.
Ezek a hõk max a "normál" fékolajt forralják el....

#3417
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Az inkább olyan 723 °C körüli de inkább több (karbon % + egyébb ötvözõk miatt). Ott van az acélnak az elsõ allotróp átalakulása és az ausztenitesítés hõmérséklete. Ha onnan hûl vissza (elég gyorsan), csak akkor beszélhetünk edzõdésrõl addig csak mismásolunk itt meg szinecskézünk. Nem tudom, hogy egy tárcsa még egy profi és zúzós DH után is megközelítheti e a 700+ fokot.

Szóval kezdem egyre bátrabban kijelenteni, hogy egy tárcsát meglehet szinezni pár mikron rétegvastagságig (ha ez jelenti a megégetést) de igazán kárt tenni benne nem is olyan egyszerû. Inkább a betétek a szûk keresztmetszet, de hát az amúgy is csak kopó alkatrész :)


de itt gyanitom nem arrol van szo, hogy edzeni akarod az acelt, hanem hogy uzembiztosan mukodik a fek. valszeg sokkal elobb problema, a betet, a dugattyu a fektest, az agyra gyakorolt hatas, etc, mint a fektarcsa terhelhetosege.

és miért forgásiránnyal ellentétesen fékezik?


biztos igy tetszett nekik :) csak erdekessegnek tettem be. erdekes lenne, ha ugy vilagitanank, mint a f1es kocsik.

#3418
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

vhol azt olvastam, hogy 400 fok a kritikus.

ASHIMA AIR ROTOR - YouTube


és miért forgásiránnyal ellentétesen fékezik?

#3419
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 posts
Az inkább olyan 723 °C körüli de inkább több (karbon % + egyébb ötvözõk miatt). Ott van az acélnak az elsõ allotróp átalakulása és az ausztenitesítés hõmérséklete. Ha onnan hûl vissza (elég gyorsan), csak akkor beszélhetünk edzõdésrõl addig csak mismásolunk itt meg szinecskézünk. Nem tudom, hogy egy tárcsa még egy profi és zúzós DH után is megközelítheti e a 700+ fokot.

Szóval kezdem egyre bátrabban kijelenteni, hogy egy tárcsát meglehet szinezni pár mikron rétegvastagságig (ha ez jelenti a megégetést) de igazán kárt tenni benne nem is olyan egyszerû. Inkább a betétek a szûk keresztmetszet, de hát az amúgy is csak kopó alkatrész :)

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#3420
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
vhol azt olvastam, hogy 400 fok a kritikus.