Te tudod
én betét meg cső macx amit vennék utángyártottat
amúgy meg
nem ti vagytok a reprezentatív példa
a felhasználok kis hányada szererl
nálunk boldogabb országokban ahol van is szabad szemmel látható kerékpáros piac (nem csak a tömege miatt lakosságarányosan is) a kerékpáros populáció még kisebb hányada szerel
innen : van egy (has számok) 100 eurós féked, amihez 25 euró az alkatrész, meg jön rá egy 90 eurós szerelési díj.......megéri ?
és egyszer (hamarabb mint gondolnánk) az itthoni szervizek is el fognak jutni oda hogy a számla nélküli , büdös pince óradíjakat felváltja egy masszívabb ám reális árazás.
Félreértesz, shimano pótalkatrészt szeretnék, nem dzsunka akármit. Csak példaként említettem, hogy a kerámia dugattyú pótlása lehet ebayről rendelt kínai dugattyúval, valami fém, bár kicsit fura, mert a belseje valami más anyagból lehet.
Pont megerősíted a shimano fura hozzáállását a pótalkatrészhez, mert nem tartana sokból például dugattyúkat külön becsomagolni és készleten tartani, hogy ezzel kielégítsék az elenyésző számú otthon szerelgető kínját, akik nem akarnak új fékkart, féktestet venni. Bár láttam már szervizben eltört kerámia dugattyút, mikor nem jól sikerült visszanyomni. És biztos örültek volna, ha csak ezt kellett volna megvenniük. (Jó, most lehet jönni erre azzal, hogy hát akkor meg átverhetik a júzert, hogy suttyomba betettek az eltört helyére egy másikat. De ez már a bolt, emberek hozzáállása.)
Megint kilyukadok oda, hogy a választás hiánya a gond, mert ugyanúgy megvehetné bárki a komplett féket vagy csak a szükséges alkatrészt. Választhatna kedve vagy pénztárcája szerint. És jó(bb) fejnek tartanák emiatt a shimanót. Biztos nem kéne hatalmas mennyiséget tartaniuk ebből, mert tényleg sokan egyáltalán nem szerelgetnek. Főleg, ha olyan bizbaszokat is tartanak, mint a például shadow+ váltó kapcsolójában lévő kis izé: cam unit... Pedig simán megtehetnék, hogy nem árulnak ilyet külön, hogy vedd meg inkább a teljes váltót.
Jó példa usában élő ismerős, most vett kétezer dollárért országútit, és vett mellé ötszázért 5 évre szóló szervizcsomagot. Nekem fura, hogy minek ez egy országútihoz, bár hidraulikus tárcsafékes. De megértem, hogy sokan inkább tekerni szeretnek, és nem akarnak foglalkozni a szerelgetéssel idő vagy kedv hiánya miatt. (Mongyuk ennyiért már vennék simán szerszámot, ami kellhet, és megnézném a parktool oldalán a szerelgetős videókat.) Meg is értem ezt, nincs ezzel baj. Csak én csodálkozom rá erre. Jó, persze én is vittem már szervizbe ezt-azt, mert nem akartam csak azért az egy cuccért szerszámot venni.