Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18533 replies to this topic

#301
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Most, hogy próbálkozom a merev villával a teleszkóp helyett kijött persze, hogy az igencsak hullámos tárcsám miatt rezonál a villa erőteljesebb fékezéskor. Ice Tech Shimano tárcsát használok 185 mm-es méretben és csavarosat. Mit vegyek helyette ami kevésbé hajlamos a hullámosodásra (már új korában is hullámos volt csak nem küldtem vissza)? 

 

Ma reggel 0-2°C lehetett erős széllel (érzetre így még hidegebb volt) sajnos egy kicsit tapasztaltam nyomáspont vándorlást a 8100-as új XT fékeknél.    


Edited by karakoram, 2020. February 06. - 11:07.


#302
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Vki hasznal m9100at? A sulyahoz kepest nem is sokkal dragabb... az egesz xtr szettbol az erne meg egyedul. Ugyanugy mukodik, mint a 8100? Fekero, adagolhatosag?


Edited by arn, 2020. January 18. - 09:17.


#303
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Légtelenítést fékpofákat kivéve végzik a szervizesek a gyári távtartót és/vagy valamilyen service kit közdarabjait használva, ez nem lehetne probléma. További rossz hír sajnos, hogy a Guide R-ből ha jól rémlik, volt egy széria, ami szériahibás. Talán még visszahívás is volt rájuk, de ennek most nem néztem utána.

Nem vagyok biztos benne, hogy így történt.

Remélem, hamarosan megjön a légtelenítő szett a közdarabbal együtt és akkor megcsinálom magamnak új betétekkel. Aztán meglátom, mi lesz.

 

Megnézem ezt a visszahívást.

 

Köszi a segítséget!


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#304
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Igen. Pontosabban nem én, de mindkét fékben fékfolyadék csere volt légtelenítéssel.

Arra nem emlékszem, hogy ez a művelet vadiúj betétekkel volt-e. Már ha számít.

 

Azóta már volt néhány betétcsere, minden alkalommal játszani kellett a fékfolyadékkel  :angry:.

Komolyabb gond lesz ott sajnos...

 

Légtelenítést fékpofákat kivéve végzik a szervizesek a gyári távtartót és/vagy valamilyen service kit közdarabjait használva, ez nem lehetne probléma. További rossz hír sajnos, hogy a Guide R-ből ha jól rémlik, volt egy széria, ami szériahibás. Talán még visszahívás is volt rájuk, de ennek most nem néztem utána.



#305
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Még februárban válaszoltam ezt neked.

 

Végeztél február óta fékfolyadék-cserét, légtelenítéssel?

 

Igen. Pontosabban nem én, de mindkét fékben fékfolyadék csere volt légtelenítéssel.

Arra nem emlékszem, hogy ez a művelet vadiúj betétekkel volt-e. Már ha számít.

 

Azóta már volt néhány betétcsere, minden alkalommal játszani kellett a fékfolyadékkel  :angry:.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#306
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Összes SRAM fékem ami volt, ezt csinálta, csinálja. Párom bringája uez, mint amit írtál.

Szóval, a fékkaron a csavart nyitva ideig-óráig jó lesz, de az olajcserét (fékfolyadék-cserét) nem fogod tudni elkerülni.

 

A SRAM a DOT5.1-es fékfolyadékával sajnos képes megkötni a vizet annyira, hogy megjelenik a víz. Egyik következménye, hogy amint melegebb idő lesz, felkeményedik a fék. Sőt, ha tűző napon hagyod a bringát, meg sem moccan majd a kerék.

Szóval, véleményem szerint fékfolyadék-csere javallott.

Még februárban válaszoltam ezt neked.

 

Végeztél február óta fékfolyadék-cserét, légtelenítéssel?


  • Rabbit likes this

#307
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Adott egy pár Sram Guide R fék elől 203-as tárcsával, hátul 180-assal.

Alapvetően elégedett vagyok velük, eddig jól teljesítettek. 

 

Viszont az nagyon nem tetszik, hogy amint kicserélem a betéteket, nem lehet annyira visszanyomni a dugattyúkat, hogy bemenjen a betétek közé a tárcsa. Csak úgy oldható meg, ha engedek a fékfolyadékból. Ez pedig nem a legjobb, mert nehéz belőni, hogy mennyi az annyi.

Ez a Sram Guide R sajátossága? Azaz minden betétcserénél légtelenítés, fékfolyadék szint beállítás? Vagy az enyém hibás? Ez utóbbit nem hiszem, mert tényleg jól működnek, osztrák bike parkokban is elegek voltak.

 

Mi a gond, hol van a turpisság?


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#308
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Igen a zee 4 dugattyus, All mountain, enduro, dh felhasználásra van, ez pedig egy sokkal egyszerűbb, bár valószínűleg fékerőben nem sokkal marad el .


Edited by zeezoltano, 2019. December 07. - 15:54.

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#309
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

MT-520-al mik a tapasztalatok?

Zee és e között nagy difi lehet?

https://bike.shimano...o/BR-MT520.html



#310
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Félreértesz, shimano pótalkatrészt szeretnék, nem dzsunka akármit. Csak példaként említettem, hogy a kerámia dugattyú pótlása lehet ebayről rendelt kínai dugattyúval, valami fém, bár kicsit fura, mert a belseje valami más anyagból lehet.

 

Pont megerősíted a shimano fura hozzáállását a pótalkatrészhez, mert nem tartana sokból például dugattyúkat külön becsomagolni és készleten tartani, hogy ezzel kielégítsék az elenyésző számú otthon szerelgető kínját, akik nem akarnak új fékkart, féktestet venni. Bár láttam már szervizben eltört kerámia dugattyút, mikor nem jól sikerült visszanyomni. És biztos örültek volna, ha csak ezt kellett volna megvenniük. (Jó, most lehet jönni erre azzal, hogy hát akkor meg átverhetik a júzert, hogy suttyomba betettek az eltört helyére egy másikat. De ez már a bolt, emberek hozzáállása.)

 

Megint kilyukadok oda, hogy a választás hiánya a gond, mert ugyanúgy megvehetné bárki a komplett féket vagy csak a szükséges alkatrészt. Választhatna kedve vagy pénztárcája szerint. És jó(bb) fejnek tartanák emiatt a shimanót. Biztos nem kéne hatalmas mennyiséget tartaniuk ebből, mert tényleg sokan egyáltalán nem szerelgetnek. Főleg, ha olyan bizbaszokat is tartanak, mint a például shadow+ váltó kapcsolójában lévő kis izé: cam unit... Pedig simán megtehetnék, hogy nem árulnak ilyet külön, hogy vedd meg inkább a teljes váltót.

 

Jó példa usában élő ismerős, most vett kétezer dollárért országútit, és vett mellé ötszázért 5 évre szóló szervizcsomagot. Nekem fura, hogy minek ez egy országútihoz, bár hidraulikus tárcsafékes. De megértem, hogy sokan inkább tekerni szeretnek, és nem akarnak foglalkozni a szerelgetéssel idő vagy kedv hiánya miatt. (Mongyuk ennyiért már vennék simán szerszámot, ami kellhet, és megnézném a parktool oldalán a szerelgetős videókat.) Meg is értem ezt, nincs ezzel baj. Csak én csodálkozom rá erre. Jó, persze én is vittem már szervizbe ezt-azt, mert nem akartam csak azért az egy cuccért szerszámot venni.

alapvetoen egyet ertek veled... es vannak is ilyesmi alkatreszek, de beszerezve gyk alig olcsobb, mintha egy nagyobb konnyen elerheto egyseget szereznel.



#311
P.GY.

P.GY.

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Kb. egy ötszáz forintos dugattyú miatt csak ne kelljen már kukázni egy teljes fékkart. Egy értelmesebb fékkar, mint a deore, az meg már 9 ezer. Ugyanez van a féktesttel is, ha eltörik a kerámia dugattyú, akkor vedd meg féktesttel. Oké, már lehet kapni kínait is ebayen, de elég undorító hozzáállás a shimanótól. Más kérdés, hogy sokan nem fognak nekiállni otthon kicserélni, de egyik sem olyan bonyolult.

 

Nem lehet külön kapni shimano fékkarhoz dugattyút :/ Nekem az xt 785-ös kar műanyag fedél alól folyt állandóan fékfolyadék. Nem tudtam ezzel mit kezdeni, maradt a fékkarcsere.

Magam is annak a híve lennék, hogy amit még lehet használni, azt javítsuk meg, viszont az emelkedő munkadíjak, rezsi óra díj miatt lehet, hogy az ügyfél fog egyre gyakrabban a csere mellett dönteni a javítás helyett. Most, amikor a Lidl 300 feletti bruttót ad egy kezdő eladónak, egy jó szerelő sem fog fillérekért dolgozni. Vége annak a világnak, hogy egy-két ezer Ft-ért majd megoldjuk.



#312
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Te tudod

én betét meg cső macx amit vennék utángyártottat

 

amúgy meg

nem ti vagytok a reprezentatív példa

a felhasználok kis hányada szererl

nálunk boldogabb országokban ahol van is szabad szemmel látható kerékpáros piac (nem csak a tömege miatt lakosságarányosan is) a kerékpáros populáció még kisebb hányada szerel

innen : van egy (has számok) 100 eurós féked, amihez 25 euró az alkatrész, meg jön rá egy 90 eurós szerelési díj.......megéri ?

és egyszer (hamarabb mint gondolnánk)  az itthoni szervizek is el fognak jutni oda hogy a számla nélküli , büdös pince óradíjakat felváltja egy masszívabb ám reális árazás.

 

Félreértesz, shimano pótalkatrészt szeretnék, nem dzsunka akármit. Csak példaként említettem, hogy a kerámia dugattyú pótlása lehet ebayről rendelt kínai dugattyúval, valami fém, bár kicsit fura, mert a belseje valami más anyagból lehet.

 

Pont megerősíted a shimano fura hozzáállását a pótalkatrészhez, mert nem tartana sokból például dugattyúkat külön becsomagolni és készleten tartani, hogy ezzel kielégítsék az elenyésző számú otthon szerelgető kínját, akik nem akarnak új fékkart, féktestet venni. Bár láttam már szervizben eltört kerámia dugattyút, mikor nem jól sikerült visszanyomni. És biztos örültek volna, ha csak ezt kellett volna megvenniük. (Jó, most lehet jönni erre azzal, hogy hát akkor meg átverhetik a júzert, hogy suttyomba betettek az eltört helyére egy másikat. De ez már a bolt, emberek hozzáállása.)

 

Megint kilyukadok oda, hogy a választás hiánya a gond, mert ugyanúgy megvehetné bárki a komplett féket vagy csak a szükséges alkatrészt. Választhatna kedve vagy pénztárcája szerint. És jó(bb) fejnek tartanák emiatt a shimanót. Biztos nem kéne hatalmas mennyiséget tartaniuk ebből, mert tényleg sokan egyáltalán nem szerelgetnek. Főleg, ha olyan bizbaszokat is tartanak, mint a például shadow+ váltó kapcsolójában lévő kis izé: cam unit... Pedig simán megtehetnék, hogy nem árulnak ilyet külön, hogy vedd meg inkább a teljes váltót.

 

Jó példa usában élő ismerős, most vett kétezer dollárért országútit, és vett mellé ötszázért 5 évre szóló szervizcsomagot. Nekem fura, hogy minek ez egy országútihoz, bár hidraulikus tárcsafékes. De megértem, hogy sokan inkább tekerni szeretnek, és nem akarnak foglalkozni a szerelgetéssel idő vagy kedv hiánya miatt. (Mongyuk ennyiért már vennék simán szerszámot, ami kellhet, és megnézném a parktool oldalán a szerelgetős videókat.) Meg is értem ezt, nincs ezzel baj. Csak én csodálkozom rá erre. Jó, persze én is vittem már szervizbe ezt-azt, mert nem akartam csak azért az egy cuccért szerszámot venni.


  • Kisherceg likes this

#313
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Én meg azzal értek egyet, hogy biztosíthatnának alkatrészt. Elfogadható kockázatnak látom, hogy tized, huszad áron cseréljem a fékkarban lévő dugattyút a teljes fékkarhoz képest. És mi történhetne? Beszorul az új vagy ugyanúgy ereszt, mint a régi? Amúgy egy csomó Sram fékkarban megszorul(t) a dugattyú, ha felmelegszik, mert rá süt a nap, de csak annyi gond volt ebből, hogy lassan ment vissza a fékkar.

 

Biztosíthatnának alkatrészt, ez így van.

 

Nálam nem elfogadható hogy pl. a jelenlegi taknyos időben egy kövesebb és igencsak csúszós részen lefelé egyensúlyozva máshogy viselkedjen a fékem mint ahogy azt megszoktam. Nem vagyok (én sem) annyira ügyes, perec lehet a vége.

 

A Sram nagy példa, rengeteg bringát látni gyárilag Sram hajtással és váltással de Shimano fékkel. Olyat még egyedi építésben sem nagyon láttam (biztosan létezik ilyen is), hogy valakinél minden Shimano de a fék az Sram....    



#314
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Én meg azzal értek egyet, hogy biztosíthatnának alkatrészt. Elfogadható kockázatnak látom, hogy tized, huszad áron cseréljem a fékkarban lévő dugattyút a teljes fékkarhoz képest. És mi történhetne? Beszorul az új vagy ugyanúgy ereszt, mint a régi? Amúgy egy csomó Sram fékkarban megszorul(t) a dugattyú, ha felmelegszik, mert rá süt a nap, de csak annyi gond volt ebből, hogy lassan ment vissza a fékkar.

Te tudod

én betét meg cső macx amit vennék utángyártottat

 

amúgy meg

nem ti vagytok a reprezentatív példa

a felhasználok kis hányada szererl

nálunk boldogabb országokban ahol van is szabad szemmel látható kerékpáros piac (nem csak a tömege miatt lakosságarányosan is) a kerékpáros populáció még kisebb hányada szerel

innen : van egy (has számok) 100 eurós féked, amihez 25 euró az alkatrész, meg jön rá egy 90 eurós szerelési díj.......megéri ?

és egyszer (hamarabb mint gondolnánk)  az itthoni szervizek is el fognak jutni oda hogy a számla nélküli , büdös pince óradíjakat felváltja egy masszívabb ám reális árazás.


  • rob likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#315
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Én meg azzal értek egyet, hogy biztosíthatnának alkatrészt. Elfogadható kockázatnak látom, hogy tized, huszad áron cseréljem a fékkarban lévő dugattyút a teljes fékkarhoz képest. És mi történhetne? Beszorul az új vagy ugyanúgy ereszt, mint a régi? Amúgy egy csomó Sram fékkarban megszorul(t) a dugattyú, ha felmelegszik, mert rá süt a nap, de csak annyi gond volt ebből, hogy lassan ment vissza a fékkar.

 

 


  • Kisherceg likes this

#316
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Off: Eleve egyre többet olvasom itt a fórumon (is) az ali és egyéb rendeléseket amit nem értek, de nem vagyunk szerencsére egyformák. Nem arról van szó, hogy ne tudnám a tényt, szinte minden Kínában, a Távol-keleten készül és az nem jelent feltétlenül rosszat, de az aliról rendelni karbon kormányt, nyeregcsövet, fékalkatrészt.....

 

On: gondrommal értek egyet  :)   


  • rob likes this

#317
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

      .


Edited by Kisherceg, 2019. November 28. - 10:03.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#318
gondrom

gondrom

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 posts

Pont a fékkel fillérbaszakodnék a legkevésbé.

Bármilyen közlekedési eszköznél...


  • rob likes this

#319
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Egy bizonyos kategória alatt nem éri meg semmilyen fékkart, Shimano-t sem javítani. Altus, Acera hidraulikus fékkarok már három négyezer Ft körüli árban vannak. A mostanában egyre magasabb rezsi óradíjak mellett egyszerűen nem is érné meg javítással vacakolni, mert több lenne a munkadíj, mint maga a fékkar.
 
bikediscount.hu/44-fekkar-hidraulikus-fekhez


Kb. egy ötszáz forintos dugattyú miatt csak ne kelljen már kukázni egy teljes fékkart. Egy értelmesebb fékkar, mint a deore, az meg már 9 ezer. Ugyanez van a féktesttel is, ha eltörik a kerámia dugattyú, akkor vedd meg féktesttel. Oké, már lehet kapni kínait is ebayen, de elég undorító hozzáállás a shimanótól. Más kérdés, hogy sokan nem fognak nekiállni otthon kicserélni, de egyik sem olyan bonyolult.

 

máshol nem is nagyon tud (esetleg a servo vakdugónál), hacsak nem az öntvény repedt el...  :rolleyes:
közben megnéztem, úgy tűnik, a dugattyú lesz. a kérdés persze még mindig áll:
 
valahol javítják ezt?
  
ki lehet nevetni, de a bb7-tel nem nagyon szokott gond lenni és ugyanúgy megfog, bárki bármit mond.... :ph34r:


Nem lehet külön kapni shimano fékkarhoz dugattyút :/ Nekem az xt 785-ös kar műanyag fedél alól folyt állandóan fékfolyadék. Nem tudtam ezzel mit kezdeni, maradt a fékkarcsere.

Edited by blash, 2019. November 27. - 03:30.


#320
P.GY.

P.GY.

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Hidros Shimano fékkart javítanak valamelyik boltban vagy mindenhol kompletten cserélik? Úgy tűnik, szükségem lesz rá... ☹️

Egy bizonyos kategória alatt nem éri meg semmilyen fékkart, Shimano-t sem javítani. Altus, Acera hidraulikus fékkarok már három négyezer Ft körüli árban vannak. A mostanában egyre magasabb rezsi óradíjak mellett egyszerűen nem is érné meg javítással vacakolni, mert több lenne a munkadíj, mint maga a fékkar.

 

https://www.bikedisc...raulikus-fekhez