Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3021
Posted 2012. February 05. - 00:03
De ha úgy vesszük, hogy a bowdenesek között a BB7 a csúcs, a hidraulikusok között a J3 egy erõs közepes, akkor talán könnyebb lesz döntened...és persze felhasználási területtõl függ.
Mondjuk ez majd nekem is fel fog merülni ha majd végre összeáll a csomagos túrákra szánt gépem, de a BB7/J7 versenyben egyelõre az elõbbi áll nyerésre.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#3023
Posted 2012. February 04. - 22:17
#3024
Posted 2012. January 26. - 20:02
Hope Tech Evo X2 Ezekrõl mit gondoltok? most van az apróban 43ért.. ha mondjuk 38, 40körül elhoznám, megérné? Illetve tapasztalatok róla?
Ezt a típust konkrétan nem ismerem, de már egy ideje Hope fékem van, és nagyon jó. Ha van rá pénzed, akkor vedd meg, és nem fogod megbánni!
Ja és szvsz mocskosul jól néz ki
#3025
Posted 2012. January 26. - 19:18
#3026
Posted 2012. January 26. - 19:03
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3027
Posted 2012. January 26. - 16:59
Deore hidraulikus fék, 180-as XT tárcsákkal elöl-hátul. Sokat nem megyek vele, évi 500-1000km között, de akkor hegyen toljuk, szóval kap rendesen.
Gyári símanó olajat szokott kapni.
Hát akkor ha meg tudod csinálni akkor szerintem megéri, mert nem drága, és rontani nem rontasz a dolgon.
#3028
Posted 2012. January 26. - 15:55
Gyári símanó olajat szokott kapni.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3029
Posted 2012. January 26. - 14:51
Ti milyen sûrûn cseréltek olajat hidraulikus rendszerben?
A szervizesem szerint a km-tõl függetlenül egy idõ után állítólag kifehéredik az olaj és ildomos ilyenkor cserélni.
Attól függ h milyen fék, milyen olaj volt benne, és hogyan használtad.
Ezt úgy értem h ha nagyobb igénybevételnek volt kitéve (hõ) akkor gyorsabban elfárad az olaj. Én pl félévente cserélek benne olajat, meg kb fél óra az egész. és filléres tétel.
#3030
Posted 2012. January 26. - 11:08
A szervizesem szerint a km-tõl függetlenül egy idõ után állítólag kifehéredik az olaj és ildomos ilyenkor cserélni.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3031
Posted 2012. January 26. - 07:24
üdv! ez a dolog nekem is fennált régebben noname meg avid tárcsafékekkel, hog mikor új volt fogott brutálul utána egyszer vizes lett és onnatól fogva teljesen kiszámíthatatlan volt a mûködése. utána vettem magura louise fékeket, és azok esõben épp picit gyengébbek, de legalább tudom hogy hogy viselkednek. úgyhogy a 30E Ft alatti hidro fékeket nem ajánlom. az avidnak elvileg az elixir sorozata már jó, de nekem anynira elvette a kedvem az aviddal az állandó sz*pás, hogy nem vennék olyat sem. ha most féket tuningolnék, tuti shimano saint lenne az áldozat.. igaz hogy tárcsa meg adapter nélkül bennevan 44-be, de hulladék tektro 160mm-es tárcsával nagyobbat fog, mint az én magurám 203mas eredeti magura tárcsával.. tudom, mert próbáltam. akkor mit csinálhatna az én 203mas tárcsámon az a fék. szeirntem amíg nincs valakinek legalább 30K-ja fékre, az addig használjon egy 5-6-7EFt-os minõségi V féket, jobban jár vele, mintha kiad mondjuk 20at egy olyan hidraulikus fékre, ami sz*rt se fog érni, ha egyszer megázik vagy mondjuk forgalomban használja és az olajos-koszos víztõl havonta cserélhet fékpofát. az én magurámban már több mint 1000km bennevan, és mondjuk azt hogy nem szoktam lassan menni, szóval kapja az érzést, és a múltkor néztem, a fékpofák még gyakorlatlag újszerûek.
a shimano uj belepo fekjei is hozzak a korabbi xt szintjet szinte mindenben. az uj slx meg egyszeruen pazar, melegben, hidegben, 1 ujjal barhol megfog. asszem meg juliusban vettem, ahogy megjelent nemeteknel, most mar kijelenthetem, hogy minden szempontbol az eddigi legjobb fekem (korabban a 775os xtt meg a louiset favorizaltam).
#3032
Posted 2012. January 25. - 18:58
Az is innováció, csak lehet, még õk sem tudják. :-)
Egyébként elég jó, hogy ilyen kérdésekben is ennyire tájékozottak vagytok, sokszor kifejezetten örülök, hogy viszonylag sokat olvasom ezt a fórumot (is). (+ ugye az "R"-t;-)).
A2z fékpofáknak vajon ki lehet a gyártója/beszállítója? Van egy tartalék szettem ilyenbõl, mert egyszer sajnos csak ilyet kaptam. De ha mondjuk Kool Stop vagy az általad említett, aki a BBB-nek gyártja, akkor mosoly ül az arcomra. ;-)
pontos informaciom minden markarol nyilvan nincs, de azt tudom hogy mint annyi minden masnal is, van 2-3 ceg akik konkretan gyartanak, es a matrica cegek meg matricaznak. Itt is ez van, a2z, bbb, aztec, clarks, ashima, xlc, zoggie ugyanattol az 1-2 gyartotol jon (baradine, jagwire). es a bbb nem azert dragabb mint a zoggie mert jobb, hanem azert mert 4 pro tour csapatot tamogatnak szal nagyobb haszonkulccsal kenytelenek dolgozni hogy ugyanazt eladhassak neked.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3033
Posted 2012. January 25. - 16:29
40ezer forint körül keresnék dh-ra fékeket, miket tudtok ajánlani? Idáig volt avid code '09-es, ez valamiért nem jött be annyira, majd egy avid elixir r sl 2010es, ez baromira bejött, de gondoltam, hogy most shimanot is kikéne próbálni, xt/slx felé hajtok, ha jólláttam németbõl egy pár slx 2012-es 40ezer, mit gondoltok róla? Illetve magura gustav m?
Láttam most egy-két napja a testbike apróban 40e ért 2012es XT párt. Pár sorral lentebb azt írták, hogy nagyon jól fog.
De van 36ért brm-775ös szett is (08as XT) haveromnál (vakond nevû felhasználó testbike apróban)
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3034
Posted 2012. January 25. - 16:05
innovaciorol szo sincs, egyszeruen csak beszallitot valtottak. Targyaltak par eve a Kool Stoppal is de aztan nem sikerult megegyezni. Most is valaki gyartja nekik (szerintem a Baradine), es ugyanazt 15 masik nev alatt meg lehet meg kapni. Aztan a 15 egyforma kozul a magazinod meg kijelenti hogy az egyik 32%-kal jobb mint az osszes tobbi.
Az is innováció, csak lehet, még õk sem tudják. :-)
Egyébként elég jó, hogy ilyen kérdésekben is ennyire tájékozottak vagytok, sokszor kifejezetten örülök, hogy viszonylag sokat olvasom ezt a fórumot (is). (+ ugye az "R"-t;-)).
A2z fékpofáknak vajon ki lehet a gyártója/beszállítója? Van egy tartalék szettem ilyenbõl, mert egyszer sajnos csak ilyet kaptam. De ha mondjuk Kool Stop vagy az általad említett, aki a BBB-nek gyártja, akkor mosoly ül az arcomra. ;-)
#3035
Posted 2012. January 25. - 15:43
#3036
Posted 2012. January 25. - 15:23
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3037
Posted 2012. January 25. - 12:14
#3038
Posted 2012. January 25. - 11:57
viszont a betétek valóban kb 1500 at de inkább kevesebbet bírtak. a bbb - vel meg nekem (akkor még csak egyféle kék volt) minõsíthetetlen szar volt.
az 575-ös deore (és azóta már a második vagy harmadik deore széria van) majdnem tudja ugyanazt. igaz ennek is 2K a betét élettrtam kb. és nem tépem állandóan, a hayes hfx mag - ban olyan 8K van és még kb 40%-osak a betétek, de messze nem tud annyit fékerõben meg adagolhatóságban sem.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3039
Posted 2012. January 25. - 11:31
Jómagam Magura Louise BAT-ot használok már 3 éve a "nagy bicajon". Mellette próbáltam már pár féket, ha nem is túl sokat, mint például Shimano Deore féket (2011 elõtti szériából kétfélét, 2011-est egyet - új Deore meglepõen jó!), az új Avid Elixirbõl az ötöst (nem rossz ez sem, szerintem), Hayes Strokerbõl a Trailt, ami olyan átlagos volt. Új SLX-hez és XT-hez még nem volt szerencsém, állítólag verik az egész mezõnyt, amit a múlt havi német MountainBike magazinban mérésekkel is igazoltak: a legjobbak közt vannak (ha nem egyenesen "A" legjobbak) ma a piacon. Valahol a fórumon még Rob is írta, hogy az új XT kb. hozza a Saint fékhatását - szerintem ez mindent elmond, milyen fékeket gyárt ma a Shimano. ;-)
No de vissza a Magurára; 11e+ km van benne, soha nem volt olaj cserélve benne és nem érzem, hogy gyengült volna a fékhatás. Hidegben és fagyban, melegben, vizesen, akárhogy is, de nagyon jól és megbízhatóan fog. (Megjegyezném, 1-2 hét múlva cserélem az olajat, amint megjön a Magura Mini Service Kit és a Royal Blood, mert már zavar, hogy ennyire régi benne az olaj. Meg jobb megelõzni a bajt, ugye...) ;-) Ezalatt az idõ alatt gyakorlatilag problémamentes volt, a kezdeti idõkben a hátsó fék körül jelentkezõ rezonanciáról is kiderült, hogy meg volt vetemedve a bicajom támvillája és hajszálrepedés volt a láncvillán, az okozott minden bajt. Nem a legkönnyebb már a piacon, és az új Shimanók fékhatásban jól leiskolázzák, de soha rosszabb féket nem kívánok senkinek! ;-)
A következõ fékem is jó eséllyel Magura lesz, az MT4. Vagy az új Avid Elixir7-es, mert csakazért sem Shimano, mindenkinek az van/lesz már lassan! ;-)
Fékbetétek kapcsán lehet hasznos információ az eddigi tapasztalatom. Szerviznaplót vezetek km-adatokkal Excelben, így pontos adataim vannak, mit mikor cseréktem, mire mikortól kell figyelni (léncnyúlást mikortól érdemes már mérni, közelgõ kis vagy nagyszerviz villában stb.), így a fékbetétek élettartamáról is vannak adataim.
Az eredeti Magura fékbetétekbõl kétféle létezik a 2007 utáni Louise sorozathoz, a Performance és az Endurance. A fékbetét kódja után mindig vagy egy kód, és egy pont után a szám mondja meg, éppen melyiket vettük, használjuk. .1 és .2, például Louise esetén a 6.1 a Performance a 6.2 az Endurance. Nekem nem volt nagy különbség köztük, általában 1300-1500 km-t mentek el elöl-hátul egyaránt - elöl inkább az 1500 km irányában.
Viszont, a BBB BBS-35 "replika", ami feleannyiba kerül, nálam többet bírt mindig, 1700-1800 km-t is el tudtam menni a BBB-vel, a fékhatásban ellenben nem érzékeltem túl nagy differenciát a gyáriakhoz képest.
Louise esetén még fontos lehet, hogy érdemes lehet gyári Magura tárcsával használni - vagy legalább is Aviddal semmiképp. Próbáltam egyszer Avid G3 CleanSweeppel, 1000 km alatt megette elöl-hátul a fékpofákat, el is adtam õket. Megvan ennek is az egyszerû oka, miért van így: tárcsa fékezõ profilja Avid esetén alacsonyabb, Maguráé magasabb és (ki)használja a fékpofák teljes fékezõfelületét. Mióta meg a régi Magura SL 180-as tárcsákat cseréltem új Storm tárcsákra, megszûnt minden rezonancia és nyikorgás száraz idõben. Esõben meg dudához hasonló hangot ad a tárcsa pár másodpercig - de még akkor sem rezonál zavaróan.
#3040
Posted 2012. January 25. - 10:39
:-)
Én is ott szoktam orvosolni ebbéli problémáim javát, ha a féktisztító spray sem segít sokat. Laza 60-as tempó lefelé és nincs az az olaj vagy zsír, ami ne égne le - persze a forgalomra és a ki- és bekanyarodó autókra nem árt figyelni, mert ne feledjük, sajnos talán pont tavaly tavasszal halt ott meg egy outis, mert bekanyarodtak elé...
Szóval, csak óvatosan!
üdv! ez a dolog nekem is fennált régebben noname meg avid tárcsafékekkel, hog mikor új volt fogott brutálul utána egyszer vizes lett és onnatól fogva teljesen kiszámíthatatlan volt a mûködése. utána vettem magura louise fékeket, és azok esõben épp picit gyengébbek, de legalább tudom hogy hogy viselkednek. úgyhogy a 30E Ft alatti hidro fékeket nem ajánlom. az avidnak elvileg az elixir sorozata már jó, de nekem anynira elvette a kedvem az aviddal az állandó sz*pás, hogy nem vennék olyat sem. ha most féket tuningolnék, tuti shimano saint lenne az áldozat.. igaz hogy tárcsa meg adapter nélkül bennevan 44-be, de hulladék tektro 160mm-es tárcsával nagyobbat fog, mint az én magurám 203mas eredeti magura tárcsával.. tudom, mert próbáltam. akkor mit csinálhatna az én 203mas tárcsámon az a fék. szeirntem amíg nincs valakinek legalább 30K-ja fékre, az addig használjon egy 5-6-7EFt-os minõségi V féket, jobban jár vele, mintha kiad mondjuk 20at egy olyan hidraulikus fékre, ami sz*rt se fog érni, ha egyszer megázik vagy mondjuk forgalomban használja és az olajos-koszos víztõl havonta cserélhet fékpofát. az én magurámban már több mint 1000km bennevan, és mondjuk azt hogy nem szoktam lassan menni, szóval kapja az érzést, és a múltkor néztem, a fékpofák még gyakorlatlag újszerûek.