Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3061
Írta 2012. január 16. - 10:59
Szerintem ez az avid, bár a fékezõfelület mintája más, de középen az alu bak azonosnak néz ki.
Kérdés
Miért van az, hogy minden tárcsán a küllõk a menetiránnyal szemben állnak? Ahogy ezen az avid tárcsán is látszik.
Logikusnak gondolnám hogy ha hátrafelé lennének nyilazva akkor húzásra lennének igénybe véve, így viszont nyomásra vannak, és így kihajolni biztos elõbb fog mint elszakadni a húzástól. Persze az erõ minden esetben eloszlik több küllõn, csak nagyon hülyén néz ki így.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3062
Írta 2012. január 16. - 10:46
Tudja valaki hogy milyen típusú tárcsa az az alu-bakos, ami Szilárd Merida cyclocross bicóján van?
#3063
Írta 2012. január 07. - 05:46
igazad van, szét lehet szedni. csak utána nem tudod összerakni....
véletlenül irtam, hogy nem kell buzerálni, igaz?
Hát sikerült neki szétszednie és összeraknia. És mûködik is.
Nem tudom mire érted azt h nem tudja összerakni?
Esetleg kellene vmi spéci szerszám hozzá, vagy csak pusztán nem néztél ki belõle ennyi "szakértelmet"?
Erre ezt írtam hogy hogy sikerült megoldanom:
""Úgy szedtem szét hogy olajjal kinyomattam a két dugattyút majd kipucoltam és összeraktam""
Magyarán semmi csavarbaszirgálás szétszedés elbaszás. Szimpla hagyományos módszer.
Bár ilyenkor (baktermeló) írni meg fogalmazni már nemtok így bocs ha félreérthetõ voltam.
#3064
Írta 2012. január 06. - 14:12
#3065
Írta 2011. december 31. - 22:00
Hátsóféknél IS vázkonzol esetén PM féktesttel mindegy milyen 160as tárcsához való adaptert teszek fel? Új XT féket tennék fel Hope adapterrel, mivel abból az adapterbõl kisebb meló kireszelni a Rohloff lapkájának a helyét és megspórolom a speedbonet. Mûködhet a dolog, vagy minden gyártó más távot adapterez úgy, hogy pont megfelelõ legyen a saját féknyergével?
Nem tudok tutit mondani, de logikus lenne, hogy az adapterek kompatibilisek legyenek egymással, hiszen minden nyeregnek kompatibilisnek kell lennie a közvetlen 160as pm-es villával/vázzal. Az IS szemek helye és elhelyezése is szabványos. Ebbõl kifolyólag az IS váz / teló és a pm-es nyereg közé rakható adaptereknek is egyformának kell lennie, max máshogy néz ki, de a 4 menetes furatnak az egymástól viszonyított helyzete szerintem mindenhol azonos. Legalábbis a logika azt diktálja.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3066
Írta 2011. december 31. - 20:59
#3067
Írta 2011. december 28. - 22:21
...mert az a csavar egy dísz rajta. A Shimano ezt a féket alapból nem úgy tervezte, hogy javítható legyen, bármi gondja van, komplett féknyereg csere. Egyébként én nem láttam még Shimano katalógusban hivatalos szerszámot hozzá.
A megmunkálás miatt van arra szükség. A kérdés az hogy ha valaki kiszedi akkor azzal mit okoz. Mi történik? Be van ragasztva? Vagy a menetnek olyan a kialakítása hogy egyszer szerelhetõ, és utána már valószínûleg nem fog tömíteni? (csak szerencsével) vagy miért?
Amúgy rohadtul nem fontos a válasz, csak érdekel engem mint mérnökhallgatót. Remélem Rob elárulja végre.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3068
Írta 2011. december 28. - 20:29
...mert az a csavar egy dísz rajta. A Shimano ezt a féket alapból nem úgy tervezte, hogy javítható legyen, bármi gondja van, komplett féknyereg csere. Egyébként én nem láttam még Shimano katalógusban hivatalos szerszámot hozzá.
Számomra nem derült még ki az h az a csavar mögött mi van?
Azt h dísz nem hiszem, inkább akkor vmi belsõ megmunkáláshoz kellett.
#3069
Írta 2011. december 28. - 19:56
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3070
Írta 2011. december 28. - 18:49
Nem lenne egyszerûbb leírni hogy miért nem lehet / nem ajánlatos szétszedni ott annál a hülye "csavar"nál az xt féket? Szerszám van hozzá, haveromnak is van, más is szétszedte már ott, és össze is rakta, de lehet, hogy csak SZERENCSÉJE volt. Ha te tudod a tutit akkor egyszerûbb lenne leírni. A "nem lehet mert azt mondtam" kategóriájú válaszok mérsékelten célravezetõek egy közösségben.
Persze onnantól kezdve hogy a dugók kijönnek a hagyományos módon is (befelé) nincs szükség a csavar baszogatására, csak sokkal jobban járna mindenki egy részletesebb válasszal.
Teljesen egyet értek veled!!!
#3071
Írta 2011. december 28. - 15:59
igazad van, a fék nem fontos, nem múlik rajta az életed.
nyugodtan buzeráljad máskor is.
HAJRÁ!
Nem lenne egyszerûbb leírni hogy miért nem lehet / nem ajánlatos szétszedni ott annál a hülye "csavar"nál az xt féket? Szerszám van hozzá, haveromnak is van, más is szétszedte már ott, és össze is rakta, de lehet, hogy csak SZERENCSÉJE volt. Ha te tudod a tutit akkor egyszerûbb lenne leírni. A "nem lehet mert azt mondtam" kategóriájú válaszok mérsékelten célravezetõek egy közösségben.
Persze onnantól kezdve hogy a dugók kijönnek a hagyományos módon is (befelé) nincs szükség a csavar baszogatására, csak sokkal jobban járna mindenki egy részletesebb válasszal.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3072
Írta 2011. december 28. - 15:53
nyugodtan buzeráljad máskor is.
HAJRÁ!
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3073
Írta 2011. december 26. - 21:48
igazad van, szét lehet szedni. csak utána nem tudod összerakni....
véletlenül irtam, hogy nem kell buzerálni, igaz?
Hát sikerült neki szétszednie és összeraknia. És mûködik is.
Nem tudom mire érted azt h nem tudja összerakni?
Esetleg kellene vmi spéci szerszám hozzá, vagy csak pusztán nem néztél ki belõle ennyi "szakértelmet"?
#3074
Írta 2011. december 26. - 18:01
"ott NEM LEHET SZÉTSZEDNI!!!"
Nem azt írta h ne szedje szét, hanem azt h ott nem lehet szétszedni.
igazad van, szét lehet szedni. csak utána nem tudod összerakni....
véletlenül irtam, hogy nem kell buzerálni, igaz?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3075
Írta 2011. december 23. - 18:00
Gondoltam megosztom a videót, mert elég jónak bizonyult: Technical Tuesday: How To Bleed Your Avid Elixir Brakes - Pinkbike.com
Ezzel a készlettel végeztem el a mûveletet: Avid Entlftungskit fr hydraulische Scheibenbremsen - Action Sports-Bike Onlineshop
#3076
Írta 2011. december 22. - 16:26
Ok, látom write only üzemmódban vagy.
Akkor megismétlem: Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.
Anélkül, hogy bármi mást b@sztatnál.
Te is "write only"ban vagy... ugyanis írtam hogy "mod: az elsõ már jó, a hátsó még kicsit súrol" Bocs, hogy nem részleteztem, hogy hogyan csináltam...
Nem látod a fától az erdõt.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3077
Írta 2011. december 22. - 15:33
Akkor megismétlem: Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.
Anélkül, hogy bármi mást b@sztatnál.
#3078
Írta 2011. december 22. - 12:50
Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.
Igazából ezek ilyen önbeálló cuccok, azaz ha visszanyomtad a dugattyúkat, utána akármekkora a tárcsád, ugyanott kell fognia a féknek. Mert ami igazából kopik az a fékbetét. Nyilván ellenkezõ irányban nem mûködik a dolog, hogy ha mondjuk új betéteket raksz be és visszaálljon.
A tárcsa szerintem nem téma, még erõs kopásnál is ilyen tizedmm-ekrõl beszélünk. Szóval a tárcsa vastagságának szerintem semmi köze ahhoz, hogy hol fog a fék.
Mindkét tárcsa 2mm vastag. Az elsõben van 700km, a hátsót tegnap vettem. A jelenség az, hogy új tárcsa, új betét, új fék esetén enyhén szorult a fék (hátsó), a fékkar vége csak kb 10mm-t mozdult és nagyon súrolt. Elõl jó volt a fék, de gondoltam úgyis elõl kopik jobban átrakom oda az új betéteket. Viszont ahogy mondod, ott az önbeálló dugattyú már feltehetõen utána ment a betét kopásának. A kérdés az az hogy hogyan nyomjam vissza? Csavarhúzóval nem akarom feszegetni, mert az pontszerû terhelés, nem túl szerencsés, levettem a nyerget, betettem a pofák közé egy rossz tárcsát és azzal kezdtem nyomni a dugókat a helyükre, de nem mentek odébb semmit. Nem kellene kinyitni a tartályt hogy az olajnak legyen helye valahova menni?
mod.:
hát... úgy néz ki az elsõ már jó. hátsó még kicsit súrol.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3079
Írta 2011. december 22. - 12:38
Valaki meg tudja mondani nekem, hogy a shimano féktárcsák milyen vastagok szoktak lenni? fõleg a 2008as hidrós xt-hez ajánlott sm-rt75ös xt tárcsa.
Zoggie féktárcsákat használok amik 2mm vastagok, és a gond az az, hogy az újonnan vett hátsó fékbõl átraktam az új betéteket elõre, így viszont szorul az elsõ fékem. Hátul a kopott betétekkel viszont túl nagy a fékkar útja.
Amíg hátul voltak az új betétek az új fékben, és új tárcsával, akkor is legalább ennyire szorult hátul, de most az elsõ fék karja kb. 2mm-t mozdul összesen.
Hogy nyomjam vissza a dugattyúkat? gondolom elõl már valamennyire beljebb van mint az alaphelyzet, ezért szorul nagyon. Van egy rossz féktárcsám azzal próbáltam nyomni a dugókat, de visszarugózott. Ki kellene nyitnom a tartályt és pici olajat leszívni fecskendõvel úgy nyomni a dugókat majd visszatölteni amennyit kell?
szerintem 1.8 - es 1.5ig kophat.
#3080
Írta 2011. december 22. - 12:36
Igazából ezek ilyen önbeálló cuccok, azaz ha visszanyomtad a dugattyúkat, utána akármekkora a tárcsád, ugyanott kell fognia a féknek. Mert ami igazából kopik az a fékbetét. Nyilván ellenkezõ irányban nem mûködik a dolog, hogy ha mondjuk új betéteket raksz be és visszaálljon.
A tárcsa szerintem nem téma, még erõs kopásnál is ilyen tizedmm-ekrõl beszélünk. Szóval a tárcsa vastagságának szerintem semmi köze ahhoz, hogy hol fog a fék.