Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#3061
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Avid CleanSweep X 6-Bolt IS Rotor - Pro Bike Supply

Szerintem ez az avid, bár a fékezõfelület mintája más, de középen az alu bak azonosnak néz ki.

Kérdés
Miért van az, hogy minden tárcsán a küllõk a menetiránnyal szemben állnak? Ahogy ezen az avid tárcsán is látszik.
Logikusnak gondolnám hogy ha hátrafelé lennének nyilazva akkor húzásra lennének igénybe véve, így viszont nyomásra vannak, és így kihajolni biztos elõbb fog mint elszakadni a húzástól. Persze az erõ minden esetben eloszlik több küllõn, csak nagyon hülyén néz ki így.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3062
andrejas

andrejas

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok!

Tudja valaki hogy milyen típusú tárcsa az az alu-bakos, ami Szilárd Merida cyclocross bicóján van?
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#3063
Mtbsrác

Mtbsrác

    vendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

igazad van, szét lehet szedni. csak utána nem tudod összerakni....
véletlenül irtam, hogy nem kell buzerálni, igaz?

Hát sikerült neki szétszednie és összeraknia. És mûködik is.

Nem tudom mire érted azt h nem tudja összerakni?
Esetleg kellene vmi spéci szerszám hozzá, vagy csak pusztán nem néztél ki belõle ennyi "szakértelmet"?


Erre ezt írtam hogy hogy sikerült megoldanom:
""Úgy szedtem szét hogy olajjal kinyomattam a két dugattyút majd kipucoltam és összeraktam""
Magyarán semmi csavarbaszirgálás szétszedés elbaszás. Szimpla hagyományos módszer.

Bár ilyenkor (baktermeló) írni meg fogalmazni már nemtok így bocs ha félreérthetõ voltam.

#3064
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
nekem volt hope adapterem shimano fekkel. semmi baja nem volt. most shimano adapter van ugyan azzal a fekkel. menni kell.

#3065
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Hátsóféknél IS vázkonzol esetén PM féktesttel mindegy milyen 160as tárcsához való adaptert teszek fel? Új XT féket tennék fel Hope adapterrel, mivel abból az adapterbõl kisebb meló kireszelni a Rohloff lapkájának a helyét és megspórolom a speedbonet. Mûködhet a dolog, vagy minden gyártó más távot adapterez úgy, hogy pont megfelelõ legyen a saját féknyergével?


Nem tudok tutit mondani, de logikus lenne, hogy az adapterek kompatibilisek legyenek egymással, hiszen minden nyeregnek kompatibilisnek kell lennie a közvetlen 160as pm-es villával/vázzal. Az IS szemek helye és elhelyezése is szabványos. Ebbõl kifolyólag az IS váz / teló és a pm-es nyereg közé rakható adaptereknek is egyformának kell lennie, max máshogy néz ki, de a 4 menetes furatnak az egymástól viszonyított helyzete szerintem mindenhol azonos. Legalábbis a logika azt diktálja.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3066
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Hátsóféknél IS vázkonzol esetén PM féktesttel mindegy milyen 160as tárcsához való adaptert teszek fel? Új XT féket tennék fel Hope adapterrel, mivel abból az adapterbõl kisebb meló kireszelni a Rohloff lapkájának a helyét és megspórolom a speedbonet. Mûködhet a dolog, vagy minden gyártó más távot adapterez úgy, hogy pont megfelelõ legyen a saját féknyergével?

#3067
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

...mert az a csavar egy dísz rajta. A Shimano ezt a féket alapból nem úgy tervezte, hogy javítható legyen, bármi gondja van, komplett féknyereg csere. Egyébként én nem láttam még Shimano katalógusban hivatalos szerszámot hozzá.


A megmunkálás miatt van arra szükség. A kérdés az hogy ha valaki kiszedi akkor azzal mit okoz. Mi történik? Be van ragasztva? Vagy a menetnek olyan a kialakítása hogy egyszer szerelhetõ, és utána már valószínûleg nem fog tömíteni? (csak szerencsével) vagy miért?

Amúgy rohadtul nem fontos a válasz, csak érdekel engem mint mérnökhallgatót. Remélem Rob elárulja végre.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3068
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

...mert az a csavar egy dísz rajta. A Shimano ezt a féket alapból nem úgy tervezte, hogy javítható legyen, bármi gondja van, komplett féknyereg csere. Egyébként én nem láttam még Shimano katalógusban hivatalos szerszámot hozzá.


Számomra nem derült még ki az h az a csavar mögött mi van?
Azt h dísz nem hiszem, inkább akkor vmi belsõ megmunkáláshoz kellett.

#3069
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
...mert az a csavar egy dísz rajta. A Shimano ezt a féket alapból nem úgy tervezte, hogy javítható legyen, bármi gondja van, komplett féknyereg csere. Egyébként én nem láttam még Shimano katalógusban hivatalos szerszámot hozzá.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3070
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Nem lenne egyszerûbb leírni hogy miért nem lehet / nem ajánlatos szétszedni ott annál a hülye "csavar"nál az xt féket? Szerszám van hozzá, haveromnak is van, más is szétszedte már ott, és össze is rakta, de lehet, hogy csak SZERENCSÉJE volt. Ha te tudod a tutit akkor egyszerûbb lenne leírni. A "nem lehet mert azt mondtam" kategóriájú válaszok mérsékelten célravezetõek egy közösségben.

Persze onnantól kezdve hogy a dugók kijönnek a hagyományos módon is (befelé) nincs szükség a csavar baszogatására, csak sokkal jobban járna mindenki egy részletesebb válasszal.


Teljesen egyet értek veled!!!

#3071
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

igazad van, a fék nem fontos, nem múlik rajta az életed.
nyugodtan buzeráljad máskor is.
HAJRÁ!


Nem lenne egyszerûbb leírni hogy miért nem lehet / nem ajánlatos szétszedni ott annál a hülye "csavar"nál az xt féket? Szerszám van hozzá, haveromnak is van, más is szétszedte már ott, és össze is rakta, de lehet, hogy csak SZERENCSÉJE volt. Ha te tudod a tutit akkor egyszerûbb lenne leírni. A "nem lehet mert azt mondtam" kategóriájú válaszok mérsékelten célravezetõek egy közösségben.

Persze onnantól kezdve hogy a dugók kijönnek a hagyományos módon is (befelé) nincs szükség a csavar baszogatására, csak sokkal jobban járna mindenki egy részletesebb válasszal.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3072
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
igazad van, a fék nem fontos, nem múlik rajta az életed.
nyugodtan buzeráljad máskor is.
HAJRÁ!

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3073
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

igazad van, szét lehet szedni. csak utána nem tudod összerakni....
véletlenül irtam, hogy nem kell buzerálni, igaz?


Hát sikerült neki szétszednie és összeraknia. És mûködik is.

Nem tudom mire érted azt h nem tudja összerakni?
Esetleg kellene vmi spéci szerszám hozzá, vagy csak pusztán nem néztél ki belõle ennyi "szakértelmet"?

#3074
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

"ott NEM LEHET SZÉTSZEDNI!!!"
Nem azt írta h ne szedje szét, hanem azt h ott nem lehet szétszedni.


igazad van, szét lehet szedni. csak utána nem tudod összerakni....
véletlenül irtam, hogy nem kell buzerálni, igaz?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3075
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Sokan és sokszor jött már elõ a fék légtelenítése téma; nos, idõközben túl vagyok életem elsõ ilyen mûveletén: egy fellevegõsödött 2011-es Avid Elixir 5-öst légtelenítettem, illetve egyúttal cseréltem le benne a gyári olajat. Egy nagyon jó és szemléletes Pinkbike/SRAM videót megnéztem elõtte 2x, az írott doksit pedig tulajdonképpen csak átfutottam. Elég jól sikerült: a hátsó fék úgy harap, hogy az elsõt is megcsinálom a tavasszal, pedig az nem levegõs.
Gondoltam megosztom a videót, mert elég jónak bizonyult: Technical Tuesday: How To Bleed Your Avid Elixir Brakes - Pinkbike.com
Ezzel a készlettel végeztem el a mûveletet: Avid Entlftungskit fr hydraulische Scheibenbremsen - Action Sports-Bike Onlineshop

#3076
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Ok, látom write only üzemmódban vagy.

Akkor megismétlem: Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.

Anélkül, hogy bármi mást b@sztatnál.


Te is "write only"ban vagy... ugyanis írtam hogy "mod: az elsõ már jó, a hátsó még kicsit súrol" Bocs, hogy nem részleteztem, hogy hogyan csináltam...

Nem látod a fától az erdõt.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3077
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Ok, látom write only üzemmódban vagy.

Akkor megismétlem: Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.

Anélkül, hogy bármi mást b@sztatnál.

#3078
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.

Igazából ezek ilyen önbeálló cuccok, azaz ha visszanyomtad a dugattyúkat, utána akármekkora a tárcsád, ugyanott kell fognia a féknek. Mert ami igazából kopik az a fékbetét. Nyilván ellenkezõ irányban nem mûködik a dolog, hogy ha mondjuk új betéteket raksz be és visszaálljon.

A tárcsa szerintem nem téma, még erõs kopásnál is ilyen tizedmm-ekrõl beszélünk. Szóval a tárcsa vastagságának szerintem semmi köze ahhoz, hogy hol fog a fék.


Mindkét tárcsa 2mm vastag. Az elsõben van 700km, a hátsót tegnap vettem. A jelenség az, hogy új tárcsa, új betét, új fék esetén enyhén szorult a fék (hátsó), a fékkar vége csak kb 10mm-t mozdult és nagyon súrolt. Elõl jó volt a fék, de gondoltam úgyis elõl kopik jobban átrakom oda az új betéteket. Viszont ahogy mondod, ott az önbeálló dugattyú már feltehetõen utána ment a betét kopásának. A kérdés az az hogy hogyan nyomjam vissza? Csavarhúzóval nem akarom feszegetni, mert az pontszerû terhelés, nem túl szerencsés, levettem a nyerget, betettem a pofák közé egy rossz tárcsát és azzal kezdtem nyomni a dugókat a helyükre, de nem mentek odébb semmit. Nem kellene kinyitni a tartályt hogy az olajnak legyen helye valahova menni?

mod.:
hát... úgy néz ki az elsõ már jó. hátsó még kicsit súrol.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3079
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Valaki meg tudja mondani nekem, hogy a shimano féktárcsák milyen vastagok szoktak lenni? fõleg a 2008as hidrós xt-hez ajánlott sm-rt75ös xt tárcsa.
Zoggie féktárcsákat használok amik 2mm vastagok, és a gond az az, hogy az újonnan vett hátsó fékbõl átraktam az új betéteket elõre, így viszont szorul az elsõ fékem. Hátul a kopott betétekkel viszont túl nagy a fékkar útja.
Amíg hátul voltak az új betétek az új fékben, és új tárcsával, akkor is legalább ennyire szorult hátul, de most az elsõ fék karja kb. 2mm-t mozdul összesen.

Hogy nyomjam vissza a dugattyúkat? gondolom elõl már valamennyire beljebb van mint az alaphelyzet, ezért szorul nagyon. Van egy rossz féktárcsám azzal próbáltam nyomni a dugókat, de visszarugózott. Ki kellene nyitnom a tartályt és pici olajat leszívni fecskendõvel úgy nyomni a dugókat majd visszatölteni amennyit kell?


szerintem 1.8 - es 1.5ig kophat.

#3080
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.

Igazából ezek ilyen önbeálló cuccok, azaz ha visszanyomtad a dugattyúkat, utána akármekkora a tárcsád, ugyanott kell fognia a féknek. Mert ami igazából kopik az a fékbetét. Nyilván ellenkezõ irányban nem mûködik a dolog, hogy ha mondjuk új betéteket raksz be és visszaálljon.

A tárcsa szerintem nem téma, még erõs kopásnál is ilyen tizedmm-ekrõl beszélünk. Szóval a tárcsa vastagságának szerintem semmi köze ahhoz, hogy hol fog a fék.