Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3061
Írta 2012. január 25. - 12:14

#3062
Írta 2012. január 25. - 11:57

viszont a betétek valóban kb 1500 at de inkább kevesebbet bírtak. a bbb - vel meg nekem (akkor még csak egyféle kék volt) minõsíthetetlen szar volt.
az 575-ös deore (és azóta már a második vagy harmadik deore széria van) majdnem tudja ugyanazt. igaz ennek is 2K a betét élettrtam kb. és nem tépem állandóan, a hayes hfx mag - ban olyan 8K van és még kb 40%-osak a betétek, de messze nem tud annyit fékerõben meg adagolhatóságban sem.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3063
Írta 2012. január 25. - 11:31

Jómagam Magura Louise BAT-ot használok már 3 éve a "nagy bicajon". Mellette próbáltam már pár féket, ha nem is túl sokat, mint például Shimano Deore féket (2011 elõtti szériából kétfélét, 2011-est egyet - új Deore meglepõen jó!), az új Avid Elixirbõl az ötöst (nem rossz ez sem, szerintem), Hayes Strokerbõl a Trailt, ami olyan átlagos volt. Új SLX-hez és XT-hez még nem volt szerencsém, állítólag verik az egész mezõnyt, amit a múlt havi német MountainBike magazinban mérésekkel is igazoltak: a legjobbak közt vannak (ha nem egyenesen "A" legjobbak) ma a piacon. Valahol a fórumon még Rob is írta, hogy az új XT kb. hozza a Saint fékhatását - szerintem ez mindent elmond, milyen fékeket gyárt ma a Shimano. ;-)
No de vissza a Magurára; 11e+ km van benne, soha nem volt olaj cserélve benne és nem érzem, hogy gyengült volna a fékhatás. Hidegben és fagyban, melegben, vizesen, akárhogy is, de nagyon jól és megbízhatóan fog. (Megjegyezném, 1-2 hét múlva cserélem az olajat, amint megjön a Magura Mini Service Kit és a Royal Blood, mert már zavar, hogy ennyire régi benne az olaj. Meg jobb megelõzni a bajt, ugye...) ;-) Ezalatt az idõ alatt gyakorlatilag problémamentes volt, a kezdeti idõkben a hátsó fék körül jelentkezõ rezonanciáról is kiderült, hogy meg volt vetemedve a bicajom támvillája és hajszálrepedés volt a láncvillán, az okozott minden bajt. Nem a legkönnyebb már a piacon, és az új Shimanók fékhatásban jól leiskolázzák, de soha rosszabb féket nem kívánok senkinek! ;-)
A következõ fékem is jó eséllyel Magura lesz, az MT4. Vagy az új Avid Elixir7-es, mert csakazért sem Shimano, mindenkinek az van/lesz már lassan! ;-)
Fékbetétek kapcsán lehet hasznos információ az eddigi tapasztalatom. Szerviznaplót vezetek km-adatokkal Excelben, így pontos adataim vannak, mit mikor cseréktem, mire mikortól kell figyelni (léncnyúlást mikortól érdemes már mérni, közelgõ kis vagy nagyszerviz villában stb.), így a fékbetétek élettartamáról is vannak adataim.
Az eredeti Magura fékbetétekbõl kétféle létezik a 2007 utáni Louise sorozathoz, a Performance és az Endurance. A fékbetét kódja után mindig vagy egy kód, és egy pont után a szám mondja meg, éppen melyiket vettük, használjuk. .1 és .2, például Louise esetén a 6.1 a Performance a 6.2 az Endurance. Nekem nem volt nagy különbség köztük, általában 1300-1500 km-t mentek el elöl-hátul egyaránt - elöl inkább az 1500 km irányában.
Viszont, a BBB BBS-35 "replika", ami feleannyiba kerül, nálam többet bírt mindig, 1700-1800 km-t is el tudtam menni a BBB-vel, a fékhatásban ellenben nem érzékeltem túl nagy differenciát a gyáriakhoz képest.
Louise esetén még fontos lehet, hogy érdemes lehet gyári Magura tárcsával használni - vagy legalább is Aviddal semmiképp. Próbáltam egyszer Avid G3 CleanSweeppel, 1000 km alatt megette elöl-hátul a fékpofákat, el is adtam õket. Megvan ennek is az egyszerû oka, miért van így: tárcsa fékezõ profilja Avid esetén alacsonyabb, Maguráé magasabb és (ki)használja a fékpofák teljes fékezõfelületét. Mióta meg a régi Magura SL 180-as tárcsákat cseréltem új Storm tárcsákra, megszûnt minden rezonancia és nyikorgás száraz idõben. Esõben meg dudához hasonló hangot ad a tárcsa pár másodpercig - de még akkor sem rezonál zavaróan.
#3064
Írta 2012. január 25. - 10:39

:-)
Én is ott szoktam orvosolni ebbéli problémáim javát, ha a féktisztító spray sem segít sokat. Laza 60-as tempó lefelé és nincs az az olaj vagy zsír, ami ne égne le - persze a forgalomra és a ki- és bekanyarodó autókra nem árt figyelni, mert ne feledjük, sajnos talán pont tavaly tavasszal halt ott meg egy outis, mert bekanyarodtak elé...
Szóval, csak óvatosan!
üdv! ez a dolog nekem is fennált régebben noname meg avid tárcsafékekkel, hog mikor új volt fogott brutálul utána egyszer vizes lett és onnatól fogva teljesen kiszámíthatatlan volt a mûködése. utána vettem magura louise fékeket, és azok esõben épp picit gyengébbek, de legalább tudom hogy hogy viselkednek. úgyhogy a 30E Ft alatti hidro fékeket nem ajánlom. az avidnak elvileg az elixir sorozata már jó, de nekem anynira elvette a kedvem az aviddal az állandó sz*pás, hogy nem vennék olyat sem. ha most féket tuningolnék, tuti shimano saint lenne az áldozat.. igaz hogy tárcsa meg adapter nélkül bennevan 44-be, de hulladék tektro 160mm-es tárcsával nagyobbat fog, mint az én magurám 203mas eredeti magura tárcsával.. tudom, mert próbáltam. akkor mit csinálhatna az én 203mas tárcsámon az a fék. szeirntem amíg nincs valakinek legalább 30K-ja fékre, az addig használjon egy 5-6-7EFt-os minõségi V féket, jobban jár vele, mintha kiad mondjuk 20at egy olyan hidraulikus fékre, ami sz*rt se fog érni, ha egyszer megázik vagy mondjuk forgalomban használja és az olajos-koszos víztõl havonta cserélhet fékpofát. az én magurámban már több mint 1000km bennevan, és mondjuk azt hogy nem szoktam lassan menni, szóval kapja az érzést, és a múltkor néztem, a fékpofák még gyakorlatlag újszerûek.
#3065
Írta 2012. január 20. - 09:45

Én is próbálkoztam már hasonlóval, de a problémát nem oldotta meg tartósan. A következõ tekerés alkalmával ismét nem akart fogni, csak kellõ " melegítés " után. Végül pofa csere lett a megoldás...DE, oda küldõm mert van aszfalt út is enyhe lejtõvel, meg közepes lejtõvel, és ha alig alig is fog egy folyamatosan húzott fék mellett elég nehezen gyorsul fel. Már csináltam ezt pár alkalommal (alapvetõen kétféle képen lehet valamit csinálni ésszel és ész nélkül ) mikor olaj került a tárcsára és nem volt kedvem szerelni ellenben tekerni igen. Pl a János hegy tetejétõl a fogas sorompójáig teljesen leszokott égni róla a dzsúva, 1x viszont egy autós megkérdezte hogy ennek biztos így kell mûködnie? Hátra néztem és rendesen gomolygott a füst a fékrõl,. Mosolyogva megköszöntem a figyelmeztetést és közöltem vele hogy most égettem le a tárcsáról a koszt.
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#3066
Írta 2012. január 20. - 09:20

DE, oda küldõm mert van aszfalt út is enyhe lejtõvel, meg közepes lejtõvel, és ha alig alig is fog egy folyamatosan húzott fék mellett elég nehezen gyorsul fel. Már csináltam ezt pár alkalommal (alapvetõen kétféle képen lehet valamit csinálni ésszel és ész nélkül ) mikor olaj került a tárcsára és nem volt kedvem szerelni ellenben tekerni igen. Pl a János hegy tetejétõl a fogas sorompójáig teljesen leszokott égni róla a dzsúva, 1x viszont egy autós megkérdezte hogy ennek biztos így kell mûködnie? Hátra néztem és rendesen gomolygott a füst a fékrõl,. Mosolyogva megköszöntem a figyelmeztetést és közöltem vele hogy most égettem le a tárcsáról a koszt.
:-)
Én is ott szoktam orvosolni ebbéli problémáim javát, ha a féktisztító spray sem segít sokat. Laza 60-as tempó lefelé és nincs az az olaj vagy zsír, ami ne égne le - persze a forgalomra és a ki- és bekanyarodó autókra nem árt figyelni, mert ne feledjük, sajnos talán pont tavaly tavasszal halt ott meg egy outis, mert bekanyarodtak elé...
Szóval, csak óvatosan!
#3067
Írta 2012. január 20. - 07:33


Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3068
Írta 2012. január 20. - 01:37

#3069
Írta 2012. január 19. - 21:36

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3070
Írta 2012. január 18. - 23:48

#3071
Írta 2012. január 18. - 22:53

#3072
Írta 2012. január 18. - 22:30

#3073
Írta 2012. január 18. - 16:29

sziasztok!
Tárcsafék vásárlás elõtt állok hátra venném és nem tudok dönteni, hogy melyik legyen shimano m486 vagy avid bb7? Maratonokra kellene a fék 60kg-hoz
bb7
#3074
Írta 2012. január 17. - 22:32

+1 szavazat az Avid BB7-re ! Szerintem sem baj, hogy bowdenes egy fék.Sziasztok!
Tárcsafék vásárlás elõtt állok hátra venném és nem tudok dönteni, hogy melyik legyen Shimano m486 vagy Avid bb7? maratonokra kellene a fék 60kg-hoz
#3075
Írta 2012. január 16. - 21:59

Utalhatnék arra is ezzel, hogy aki kétszer visszadobja a választ, az nem érdemel harmadikat. De azért válaszolok én is.
Ezeknél a pirinyó féktárcsáknál nincs sok ok a parázásra olyasmi miatt, hogy kihajlás, próbálj kiegyengetni egy féktárcsát Ha még nem próbáltad, elárulom: egyrészt kur.a nehéz, másrészt 1-2 mili oldalirányú kitérés eltávolításához-mérsélkéséhez van, hogy 2 centiméternyi elõfeszítés szükséges.
Fizikai képletekkel kapcsolatos okoskodásba nem megyek bele, mert egyrészt nem vagyok mérnök, másrészt lehet, hogy nem is statikai, hanem mondjuk rezonancia szemszögbõl kell megközelíteni a kérdést.
Korábban láttam valami féktárcsát, amit fordítva nyilaztak fel gyárilag, talán formula lehetett, már nem tudom. Ha nem tartod esztétikusnak a szerintem tök jó "elõrenézõ" dizájnt, 2 dolgot tehetsz:
-szarsz a fizikára és a gyártó minõségi gravírozására és megfordítod
-szerzel olyat, amit fentebb említettem (google it)
Mindkét esetben várható, hogy lehülyéznek páran, és közlik hogy fordítva tetted fel a tárcsádat, de ne foglalkozz vele, egyedinek lenni nagyon trendi dolog!
Szerintem az az xt munkahenger egy torx mélyedést tartalmaz. Szét még nem szedtem, de torxkulcsot már tettem bele poénból. A gazdája majdnem szívrohamot kapott.
P.roli: a bb7 személyében a világ legjobb (bowdenes, ami egyáltalán nem baj!) tárcsafékének boldog tulajdonosa leszel, ami fog majd mint az állat, nem ertegeti az olajat, bár ezért cserébe picit nehezebb lesz behúznod a kart (v-féknél még mindig könnyebb, szóval nem para.) minden tuti dolgot tud, kétoldali pusztakezes fékbetétállítással együtt!
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#3076
Írta 2012. január 16. - 21:49

Tárcsafék vásárlás elõtt állok hátra venném és nem tudok dönteni, hogy melyik legyen Shimano m486 vagy Avid bb7? maratonokra kellene a fék 60kg-hoz
#3077
Írta 2012. január 16. - 17:49

Köszi, hogy kinézed belõlem a hülyét. Még szerencse, hogy ilyen jól ismerjük egymást... Nem, nem mimóza lelkem van, csak leírtam egy nagy adag választ, még linket is raktam bele, de kicsit visszaolvastam a hozzászólásidban és teljesen szélmalomharcnak láttam az egészet, emiatt módosítottam a hozzászólásomat. Egyszerûen nincs értelme bármit is írni neked, mész a saját fejed után. Akkor minek raboljuk egymás idejét mérnökúr...? Érv az van, arra fogékony közönség nincs.
Nem néztelek hülyének, és nem vagyok mérnökúr.
Ha nem az elsõ mondatomnál ragadtál volna le, akkor talán eljutott volna az agyadig, hogy azért kérdezek, mert vagy nem értek valamit, vagy az én véleményem ettõl gyökeresen eltér. Kérdezek, ha kapok rendes választ, akkor meg is változtatom a nézeteim.
Ennyit a szélmalomharcról. Amúgy mégis mit olvastál? csak nem az xt féknyerges témát? Huh bizonyára én vagyok a szar ember, mert nem fogadom el azt a választ hogy "nincs olyan szerszám" pedig már volt is a kezembe...
#3078
Írta 2012. január 16. - 15:55

Legegyszerûbb válasz, ha nincsenek érvek.
Az nem érv, hogy "mert a gyár azt írja rá".
Van egy mondás: "a mérnökkel vitatkozni olyan, mint egy disznóval birkózni a sárban, egy idõ után rájössz, hogy õ ezt élvezi"
Annyit mondanék még, hogy én se jogásznak tanulok Gyõrben...
Én nem kötekedni akarok, inkább a saját fejlõdésem miatt vagyok ilyen, mert van valami amit nem értek, vagy a saját meggyõzõdésem gyökeresen ellenkezik máséval, akkor megkérdezem, aztán egyesek normális választ adnak, mások meg azt mondják hogy "mert csak". Na az senkinek se jó.
Köszi, hogy kinézed belõlem a hülyét. Még szerencse, hogy ilyen jól ismerjük egymást... Nem, nem mimóza lelkem van, csak leírtam egy nagy adag választ, még linket is raktam bele, de kicsit visszaolvastam a hozzászólásidban és teljesen szélmalomharcnak láttam az egészet, emiatt módosítottam a hozzászólásomat. Egyszerûen nincs értelme bármit is írni neked, mész a saját fejed után. Akkor minek raboljuk egymás idejét mérnökúr...? Érv az van, arra fogékony közönség nincs.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3079
Írta 2012. január 16. - 15:45

Áh, hagyjuk inkább.
Legegyszerûbb válasz, ha nincsenek érvek.
Az nem érv, hogy "mert a gyár azt írja rá".
Van egy mondás: "a mérnökkel vitatkozni olyan, mint egy disznóval birkózni a sárban, egy idõ után rájössz, hogy õ ezt élvezi"
Annyit mondanék még, hogy én se jogásznak tanulok Gyõrben...
Én nem kötekedni akarok, inkább a saját fejlõdésem miatt vagyok ilyen, mert van valami amit nem értek, vagy a saját meggyõzõdésem gyökeresen ellenkezik máséval, akkor megkérdezem, aztán egyesek normális választ adnak, mások meg azt mondják hogy "mert csak". Na az senkinek se jó.
#3080
Írta 2012. január 16. - 13:03

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"