Én is próbálkoztam már hasonlóval, de a problémát nem oldotta meg tartósan. A következõ tekerés alkalmával ismét nem akart fogni, csak kellõ " melegítés " után. Végül pofa csere lett a megoldás...DE, oda küldõm mert van aszfalt út is enyhe lejtõvel, meg közepes lejtõvel, és ha alig alig is fog egy folyamatosan húzott fék mellett elég nehezen gyorsul fel. Már csináltam ezt pár alkalommal (alapvetõen kétféle képen lehet valamit csinálni ésszel és ész nélkül ) mikor olaj került a tárcsára és nem volt kedvem szerelni ellenben tekerni igen. Pl a János hegy tetejétõl a fogas sorompójáig teljesen leszokott égni róla a dzsúva, 1x viszont egy autós megkérdezte hogy ennek biztos így kell mûködnie? Hátra néztem és rendesen gomolygott a füst a fékrõl,. Mosolyogva megköszöntem a figyelmeztetést és közöltem vele hogy most égettem le a tárcsáról a koszt.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3041
Írta 2012. január 20. - 09:45
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#3042
Írta 2012. január 20. - 09:20
DE, oda küldõm mert van aszfalt út is enyhe lejtõvel, meg közepes lejtõvel, és ha alig alig is fog egy folyamatosan húzott fék mellett elég nehezen gyorsul fel. Már csináltam ezt pár alkalommal (alapvetõen kétféle képen lehet valamit csinálni ésszel és ész nélkül ) mikor olaj került a tárcsára és nem volt kedvem szerelni ellenben tekerni igen. Pl a János hegy tetejétõl a fogas sorompójáig teljesen leszokott égni róla a dzsúva, 1x viszont egy autós megkérdezte hogy ennek biztos így kell mûködnie? Hátra néztem és rendesen gomolygott a füst a fékrõl,. Mosolyogva megköszöntem a figyelmeztetést és közöltem vele hogy most égettem le a tárcsáról a koszt.
:-)
Én is ott szoktam orvosolni ebbéli problémáim javát, ha a féktisztító spray sem segít sokat. Laza 60-as tempó lefelé és nincs az az olaj vagy zsír, ami ne égne le - persze a forgalomra és a ki- és bekanyarodó autókra nem árt figyelni, mert ne feledjük, sajnos talán pont tavaly tavasszal halt ott meg egy outis, mert bekanyarodtak elé...
Szóval, csak óvatosan!
#3043
Írta 2012. január 20. - 07:33
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3044
Írta 2012. január 20. - 01:37
#3045
Írta 2012. január 19. - 21:36
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3046
Írta 2012. január 18. - 23:48
#3047
Írta 2012. január 18. - 22:53
#3048
Írta 2012. január 18. - 22:30
#3049
Írta 2012. január 18. - 16:29
sziasztok!
Tárcsafék vásárlás elõtt állok hátra venném és nem tudok dönteni, hogy melyik legyen shimano m486 vagy avid bb7? Maratonokra kellene a fék 60kg-hoz
bb7
#3050
Írta 2012. január 17. - 22:32
+1 szavazat az Avid BB7-re ! Szerintem sem baj, hogy bowdenes egy fék.Sziasztok!
Tárcsafék vásárlás elõtt állok hátra venném és nem tudok dönteni, hogy melyik legyen Shimano m486 vagy Avid bb7? maratonokra kellene a fék 60kg-hoz
#3051
Írta 2012. január 16. - 21:59
Utalhatnék arra is ezzel, hogy aki kétszer visszadobja a választ, az nem érdemel harmadikat. De azért válaszolok én is.
Ezeknél a pirinyó féktárcsáknál nincs sok ok a parázásra olyasmi miatt, hogy kihajlás, próbálj kiegyengetni egy féktárcsát Ha még nem próbáltad, elárulom: egyrészt kur.a nehéz, másrészt 1-2 mili oldalirányú kitérés eltávolításához-mérsélkéséhez van, hogy 2 centiméternyi elõfeszítés szükséges.
Fizikai képletekkel kapcsolatos okoskodásba nem megyek bele, mert egyrészt nem vagyok mérnök, másrészt lehet, hogy nem is statikai, hanem mondjuk rezonancia szemszögbõl kell megközelíteni a kérdést.
Korábban láttam valami féktárcsát, amit fordítva nyilaztak fel gyárilag, talán formula lehetett, már nem tudom. Ha nem tartod esztétikusnak a szerintem tök jó "elõrenézõ" dizájnt, 2 dolgot tehetsz:
-szarsz a fizikára és a gyártó minõségi gravírozására és megfordítod
-szerzel olyat, amit fentebb említettem (google it)
Mindkét esetben várható, hogy lehülyéznek páran, és közlik hogy fordítva tetted fel a tárcsádat, de ne foglalkozz vele, egyedinek lenni nagyon trendi dolog!
Szerintem az az xt munkahenger egy torx mélyedést tartalmaz. Szét még nem szedtem, de torxkulcsot már tettem bele poénból. A gazdája majdnem szívrohamot kapott.
P.roli: a bb7 személyében a világ legjobb (bowdenes, ami egyáltalán nem baj!) tárcsafékének boldog tulajdonosa leszel, ami fog majd mint az állat, nem ertegeti az olajat, bár ezért cserébe picit nehezebb lesz behúznod a kart (v-féknél még mindig könnyebb, szóval nem para.) minden tuti dolgot tud, kétoldali pusztakezes fékbetétállítással együtt!
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#3052
Írta 2012. január 16. - 21:49
Tárcsafék vásárlás elõtt állok hátra venném és nem tudok dönteni, hogy melyik legyen Shimano m486 vagy Avid bb7? maratonokra kellene a fék 60kg-hoz
#3053
Írta 2012. január 16. - 17:49
Köszi, hogy kinézed belõlem a hülyét. Még szerencse, hogy ilyen jól ismerjük egymást... Nem, nem mimóza lelkem van, csak leírtam egy nagy adag választ, még linket is raktam bele, de kicsit visszaolvastam a hozzászólásidban és teljesen szélmalomharcnak láttam az egészet, emiatt módosítottam a hozzászólásomat. Egyszerûen nincs értelme bármit is írni neked, mész a saját fejed után. Akkor minek raboljuk egymás idejét mérnökúr...? Érv az van, arra fogékony közönség nincs.
Nem néztelek hülyének, és nem vagyok mérnökúr.
Ha nem az elsõ mondatomnál ragadtál volna le, akkor talán eljutott volna az agyadig, hogy azért kérdezek, mert vagy nem értek valamit, vagy az én véleményem ettõl gyökeresen eltér. Kérdezek, ha kapok rendes választ, akkor meg is változtatom a nézeteim.
Ennyit a szélmalomharcról. Amúgy mégis mit olvastál? csak nem az xt féknyerges témát? Huh bizonyára én vagyok a szar ember, mert nem fogadom el azt a választ hogy "nincs olyan szerszám" pedig már volt is a kezembe...
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3054
Írta 2012. január 16. - 15:55
Legegyszerûbb válasz, ha nincsenek érvek.
Az nem érv, hogy "mert a gyár azt írja rá".
Van egy mondás: "a mérnökkel vitatkozni olyan, mint egy disznóval birkózni a sárban, egy idõ után rájössz, hogy õ ezt élvezi"
Annyit mondanék még, hogy én se jogásznak tanulok Gyõrben...
Én nem kötekedni akarok, inkább a saját fejlõdésem miatt vagyok ilyen, mert van valami amit nem értek, vagy a saját meggyõzõdésem gyökeresen ellenkezik máséval, akkor megkérdezem, aztán egyesek normális választ adnak, mások meg azt mondják hogy "mert csak". Na az senkinek se jó.
Köszi, hogy kinézed belõlem a hülyét. Még szerencse, hogy ilyen jól ismerjük egymást... Nem, nem mimóza lelkem van, csak leírtam egy nagy adag választ, még linket is raktam bele, de kicsit visszaolvastam a hozzászólásidban és teljesen szélmalomharcnak láttam az egészet, emiatt módosítottam a hozzászólásomat. Egyszerûen nincs értelme bármit is írni neked, mész a saját fejed után. Akkor minek raboljuk egymás idejét mérnökúr...? Érv az van, arra fogékony közönség nincs.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3055
Írta 2012. január 16. - 15:45
Áh, hagyjuk inkább.
Legegyszerûbb válasz, ha nincsenek érvek.
Az nem érv, hogy "mert a gyár azt írja rá".
Van egy mondás: "a mérnökkel vitatkozni olyan, mint egy disznóval birkózni a sárban, egy idõ után rájössz, hogy õ ezt élvezi"
Annyit mondanék még, hogy én se jogásznak tanulok Gyõrben...
Én nem kötekedni akarok, inkább a saját fejlõdésem miatt vagyok ilyen, mert van valami amit nem értek, vagy a saját meggyõzõdésem gyökeresen ellenkezik máséval, akkor megkérdezem, aztán egyesek normális választ adnak, mások meg azt mondják hogy "mert csak". Na az senkinek se jó.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3056
Írta 2012. január 16. - 13:03
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3057
Írta 2012. január 16. - 12:48
Akkor számold ki, hogy mondjuk ebben az esetben melyik a nagyobb alakváltozás. A húzásból adódó megnyúlás, vagy a kihajlás egy ilyen rúd esetében (vedd számításba a befogás módját is, valamint fõleg az inerciát!). És akkor hagyjuk az egészet a fenébe és lássuk be, hogy a legjobban a szegecs van igénybevéve. És ezzel talán rövidre is zárhatjuk az értekezést.
Ennél a tárcsánál igen, de ott van az én sima 3e forintos Zoggie tárcsám. Elõl 180, hátul 160. A 180as nem 15mm hosszan tud kihajlani (vagy nem kihajlani), hanem vagy 35-40mm hosszú a "küllõ". Ott már azért jelentõsebb lehet a deformáció a kihajlás miatt, mint a húzás miatt. Én maradok a húzásnál.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3058
Írta 2012. január 16. - 12:21
Najó, de azt még mindig nem tudom miért jobb kihajlásra igénybe venni bármit is, mint húzásra.
Akkor számold ki, hogy mondjuk ebben az esetben melyik a nagyobb alakváltozás. A húzásból adódó megnyúlás, vagy a kihajlás egy ilyen rúd esetében (vedd számításba a befogás módját is, valamint fõleg az inerciát!). És akkor hagyjuk az egészet a fenébe és lássuk be, hogy a legjobban a szegecs van igénybevéve. És ezzel talán rövidre is zárhatjuk az értekezést.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3059
Írta 2012. január 16. - 11:56
XX tárcsa lesz az: SRAM XX World Cup Carbon Mag Disc Brake - HSX | Buy Online | ChainReactionCycles.com
A tartórész egy viszonylag zömök rúd, rúdirányú erõ hatására nemigen fog kihajolni (ha valamennyit mégis, akkor a rúd zömöksége miatt az igen kevés lesz, kvázi kisimítja a pofa). Max akkor, ha odavered egy kõnek (sajnos nulláztam már le így tárcsát). Nem rácsos hídszerkezet ez, hogy csak húzásra kelljen méretezni, ne bonyolítsd túl. Van a tárcsán egy nyíl, ami alapján fel kell tenned és vagy felteszed így, vagy sz*rsz a gépészmérnökök elõírásaira és felteszed fordítva saját felelõsségre.
Najó, de azt még mindig nem tudom miért jobb kihajlásra igénybe venni bármit is, mint húzásra.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3060
Írta 2012. január 16. - 11:43
A tartórész egy viszonylag zömök rúd, rúdirányú erõ hatására nemigen fog kihajolni (ha valamennyit mégis, akkor a rúd zömöksége miatt az igen kevés lesz, kvázi kisimítja a pofa). Max akkor, ha odavered egy kõnek (sajnos nulláztam már le így tárcsát). Nem rácsos hídszerkezet ez, hogy csak húzásra kelljen méretezni, ne bonyolítsd túl. Van a tárcsán egy nyíl, ami alapján fel kell tenned és vagy felteszed így, vagy sz*rsz a gépészmérnökök elõírásaira és felteszed fordítva saját felelõsségre.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"