MT-520-al mik a tapasztalatok?
Zee és e között nagy difi lehet?
https://bike.shimano...o/BR-MT520.html
MT-520-al mik a tapasztalatok?
Zee és e között nagy difi lehet?
https://bike.shimano...o/BR-MT520.html
Félreértesz, shimano pótalkatrészt szeretnék, nem dzsunka akármit. Csak példaként említettem, hogy a kerámia dugattyú pótlása lehet ebayről rendelt kínai dugattyúval, valami fém, bár kicsit fura, mert a belseje valami más anyagból lehet.
Pont megerősíted a shimano fura hozzáállását a pótalkatrészhez, mert nem tartana sokból például dugattyúkat külön becsomagolni és készleten tartani, hogy ezzel kielégítsék az elenyésző számú otthon szerelgető kínját, akik nem akarnak új fékkart, féktestet venni. Bár láttam már szervizben eltört kerámia dugattyút, mikor nem jól sikerült visszanyomni. És biztos örültek volna, ha csak ezt kellett volna megvenniük. (Jó, most lehet jönni erre azzal, hogy hát akkor meg átverhetik a júzert, hogy suttyomba betettek az eltört helyére egy másikat. De ez már a bolt, emberek hozzáállása.)
Megint kilyukadok oda, hogy a választás hiánya a gond, mert ugyanúgy megvehetné bárki a komplett féket vagy csak a szükséges alkatrészt. Választhatna kedve vagy pénztárcája szerint. És jó(bb) fejnek tartanák emiatt a shimanót. Biztos nem kéne hatalmas mennyiséget tartaniuk ebből, mert tényleg sokan egyáltalán nem szerelgetnek. Főleg, ha olyan bizbaszokat is tartanak, mint a például shadow+ váltó kapcsolójában lévő kis izé: cam unit... Pedig simán megtehetnék, hogy nem árulnak ilyet külön, hogy vedd meg inkább a teljes váltót.
Jó példa usában élő ismerős, most vett kétezer dollárért országútit, és vett mellé ötszázért 5 évre szóló szervizcsomagot. Nekem fura, hogy minek ez egy országútihoz, bár hidraulikus tárcsafékes. De megértem, hogy sokan inkább tekerni szeretnek, és nem akarnak foglalkozni a szerelgetéssel idő vagy kedv hiánya miatt. (Mongyuk ennyiért már vennék simán szerszámot, ami kellhet, és megnézném a parktool oldalán a szerelgetős videókat.) Meg is értem ezt, nincs ezzel baj. Csak én csodálkozom rá erre. Jó, persze én is vittem már szervizbe ezt-azt, mert nem akartam csak azért az egy cuccért szerszámot venni.
alapvetoen egyet ertek veled... es vannak is ilyesmi alkatreszek, de beszerezve gyk alig olcsobb, mintha egy nagyobb konnyen elerheto egyseget szereznel.
Kb. egy ötszáz forintos dugattyú miatt csak ne kelljen már kukázni egy teljes fékkart. Egy értelmesebb fékkar, mint a deore, az meg már 9 ezer. Ugyanez van a féktesttel is, ha eltörik a kerámia dugattyú, akkor vedd meg féktesttel. Oké, már lehet kapni kínait is ebayen, de elég undorító hozzáállás a shimanótól. Más kérdés, hogy sokan nem fognak nekiállni otthon kicserélni, de egyik sem olyan bonyolult.
Nem lehet külön kapni shimano fékkarhoz dugattyút :/ Nekem az xt 785-ös kar műanyag fedél alól folyt állandóan fékfolyadék. Nem tudtam ezzel mit kezdeni, maradt a fékkarcsere.
Magam is annak a híve lennék, hogy amit még lehet használni, azt javítsuk meg, viszont az emelkedő munkadíjak, rezsi óra díj miatt lehet, hogy az ügyfél fog egyre gyakrabban a csere mellett dönteni a javítás helyett. Most, amikor a Lidl 300 feletti bruttót ad egy kezdő eladónak, egy jó szerelő sem fog fillérekért dolgozni. Vége annak a világnak, hogy egy-két ezer Ft-ért majd megoldjuk.
Te tudod
én betét meg cső macx amit vennék utángyártottat
amúgy meg
nem ti vagytok a reprezentatív példa
a felhasználok kis hányada szererl
nálunk boldogabb országokban ahol van is szabad szemmel látható kerékpáros piac (nem csak a tömege miatt lakosságarányosan is) a kerékpáros populáció még kisebb hányada szerel
innen : van egy (has számok) 100 eurós féked, amihez 25 euró az alkatrész, meg jön rá egy 90 eurós szerelési díj.......megéri ?
és egyszer (hamarabb mint gondolnánk) az itthoni szervizek is el fognak jutni oda hogy a számla nélküli , büdös pince óradíjakat felváltja egy masszívabb ám reális árazás.
Félreértesz, shimano pótalkatrészt szeretnék, nem dzsunka akármit. Csak példaként említettem, hogy a kerámia dugattyú pótlása lehet ebayről rendelt kínai dugattyúval, valami fém, bár kicsit fura, mert a belseje valami más anyagból lehet.
Pont megerősíted a shimano fura hozzáállását a pótalkatrészhez, mert nem tartana sokból például dugattyúkat külön becsomagolni és készleten tartani, hogy ezzel kielégítsék az elenyésző számú otthon szerelgető kínját, akik nem akarnak új fékkart, féktestet venni. Bár láttam már szervizben eltört kerámia dugattyút, mikor nem jól sikerült visszanyomni. És biztos örültek volna, ha csak ezt kellett volna megvenniük. (Jó, most lehet jönni erre azzal, hogy hát akkor meg átverhetik a júzert, hogy suttyomba betettek az eltört helyére egy másikat. De ez már a bolt, emberek hozzáállása.)
Megint kilyukadok oda, hogy a választás hiánya a gond, mert ugyanúgy megvehetné bárki a komplett féket vagy csak a szükséges alkatrészt. Választhatna kedve vagy pénztárcája szerint. És jó(bb) fejnek tartanák emiatt a shimanót. Biztos nem kéne hatalmas mennyiséget tartaniuk ebből, mert tényleg sokan egyáltalán nem szerelgetnek. Főleg, ha olyan bizbaszokat is tartanak, mint a például shadow+ váltó kapcsolójában lévő kis izé: cam unit... Pedig simán megtehetnék, hogy nem árulnak ilyet külön, hogy vedd meg inkább a teljes váltót.
Jó példa usában élő ismerős, most vett kétezer dollárért országútit, és vett mellé ötszázért 5 évre szóló szervizcsomagot. Nekem fura, hogy minek ez egy országútihoz, bár hidraulikus tárcsafékes. De megértem, hogy sokan inkább tekerni szeretnek, és nem akarnak foglalkozni a szerelgetéssel idő vagy kedv hiánya miatt. (Mongyuk ennyiért már vennék simán szerszámot, ami kellhet, és megnézném a parktool oldalán a szerelgetős videókat.) Meg is értem ezt, nincs ezzel baj. Csak én csodálkozom rá erre. Jó, persze én is vittem már szervizbe ezt-azt, mert nem akartam csak azért az egy cuccért szerszámot venni.
Én meg azzal értek egyet, hogy biztosíthatnának alkatrészt. Elfogadható kockázatnak látom, hogy tized, huszad áron cseréljem a fékkarban lévő dugattyút a teljes fékkarhoz képest. És mi történhetne? Beszorul az új vagy ugyanúgy ereszt, mint a régi? Amúgy egy csomó Sram fékkarban megszorul(t) a dugattyú, ha felmelegszik, mert rá süt a nap, de csak annyi gond volt ebből, hogy lassan ment vissza a fékkar.
Biztosíthatnának alkatrészt, ez így van.
Nálam nem elfogadható hogy pl. a jelenlegi taknyos időben egy kövesebb és igencsak csúszós részen lefelé egyensúlyozva máshogy viselkedjen a fékem mint ahogy azt megszoktam. Nem vagyok (én sem) annyira ügyes, perec lehet a vége.
A Sram nagy példa, rengeteg bringát látni gyárilag Sram hajtással és váltással de Shimano fékkel. Olyat még egyedi építésben sem nagyon láttam (biztosan létezik ilyen is), hogy valakinél minden Shimano de a fék az Sram....
Én meg azzal értek egyet, hogy biztosíthatnának alkatrészt. Elfogadható kockázatnak látom, hogy tized, huszad áron cseréljem a fékkarban lévő dugattyút a teljes fékkarhoz képest. És mi történhetne? Beszorul az új vagy ugyanúgy ereszt, mint a régi? Amúgy egy csomó Sram fékkarban megszorul(t) a dugattyú, ha felmelegszik, mert rá süt a nap, de csak annyi gond volt ebből, hogy lassan ment vissza a fékkar.
Te tudod
én betét meg cső macx amit vennék utángyártottat
amúgy meg
nem ti vagytok a reprezentatív példa
a felhasználok kis hányada szererl
nálunk boldogabb országokban ahol van is szabad szemmel látható kerékpáros piac (nem csak a tömege miatt lakosságarányosan is) a kerékpáros populáció még kisebb hányada szerel
innen : van egy (has számok) 100 eurós féked, amihez 25 euró az alkatrész, meg jön rá egy 90 eurós szerelési díj.......megéri ?
és egyszer (hamarabb mint gondolnánk) az itthoni szervizek is el fognak jutni oda hogy a számla nélküli , büdös pince óradíjakat felváltja egy masszívabb ám reális árazás.
Én meg azzal értek egyet, hogy biztosíthatnának alkatrészt. Elfogadható kockázatnak látom, hogy tized, huszad áron cseréljem a fékkarban lévő dugattyút a teljes fékkarhoz képest. És mi történhetne? Beszorul az új vagy ugyanúgy ereszt, mint a régi? Amúgy egy csomó Sram fékkarban megszorul(t) a dugattyú, ha felmelegszik, mert rá süt a nap, de csak annyi gond volt ebből, hogy lassan ment vissza a fékkar.
Off: Eleve egyre többet olvasom itt a fórumon (is) az ali és egyéb rendeléseket amit nem értek, de nem vagyunk szerencsére egyformák. Nem arról van szó, hogy ne tudnám a tényt, szinte minden Kínában, a Távol-keleten készül és az nem jelent feltétlenül rosszat, de az aliról rendelni karbon kormányt, nyeregcsövet, fékalkatrészt.....
On: gondrommal értek egyet
Pont a fékkel fillérbaszakodnék a legkevésbé.
Bármilyen közlekedési eszköznél...
Egy bizonyos kategória alatt nem éri meg semmilyen fékkart, Shimano-t sem javítani. Altus, Acera hidraulikus fékkarok már három négyezer Ft körüli árban vannak. A mostanában egyre magasabb rezsi óradíjak mellett egyszerűen nem is érné meg javítással vacakolni, mert több lenne a munkadíj, mint maga a fékkar.
bikediscount.hu/44-fekkar-hidraulikus-fekhez
máshol nem is nagyon tud (esetleg a servo vakdugónál), hacsak nem az öntvény repedt el... :rolleyes:
közben megnéztem, úgy tűnik, a dugattyú lesz. a kérdés persze még mindig áll:
valahol javítják ezt?
ki lehet nevetni, de a bb7-tel nem nagyon szokott gond lenni és ugyanúgy megfog, bárki bármit mond.... :ph34r:
blash módosította - 2019. november 27. - 03:30
Hidros Shimano fékkart javítanak valamelyik boltban vagy mindenhol kompletten cserélik? Úgy tűnik, szükségem lesz rá... ☹️
Egy bizonyos kategória alatt nem éri meg semmilyen fékkart, Shimano-t sem javítani. Altus, Acera hidraulikus fékkarok már három négyezer Ft körüli árban vannak. A mostanában egyre magasabb rezsi óradíjak mellett egyszerűen nem is érné meg javítással vacakolni, mert több lenne a munkadíj, mint maga a fékkar.
https://www.bikedisc...raulikus-fekhez
de az ember nem is tudja, milyen fogása van a nem összetapogatott féktárcsának! / köszönjük az értékes hozzászólást zolkownak/
ok, elso tapogatas vs sokadik
Amikor a feltestnel szivargott (szeretett m8000), en nem vettem eszre semmilyen folyast, csak abbol tudtam, hogy nincs rendben, hogy elkezdett csuszni a tarcsa. Szetszedtem, osszeraktam, tapogattam, semmi... de a letisztitott fektarcsa 50 meter utan megint csuszott. Az sem volt egyertelmuen olajos, kicsit olyan tapintasa volt, mintha az ember osszetapogatta volna puszta kezzel.
legtelenitettem, fekpofa tisztitas, semmi. Fektest csere utan azonnal erzodott, hogy most ok.
Vagy a dugattyu, vagy fedal alatt jon a folyadek, meg persze a fekcsocsatlakozasa is, de az talan nem. Tedd fel a bb7-et, biztos megvan me'g a tartalek (:
máshol nem is nagyon tud (esetleg a servo vakdugónál), hacsak nem az öntvény repedt el...
közben megnéztem, úgy tűnik, a dugattyú lesz. a kérdés persze még mindig áll:
valahol javítják ezt?
ki lehet nevetni, de a bb7-tel nem nagyon szokott gond lenni és ugyanúgy megfog, bárki bármit mond....
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Tegnap voltam bringázni, annyi tűnt fel, hogy mintha lassan beljebb mászna a nyomáspont hosszabb fékezés közben. Aztán persze visszaállt és csak itthon vettem észre, hogy jé' mitől csillog a kar? Azóta nem jutottam oda, hogy alaposabban megnézzem.
mit kell javítani? általában egyszerűbb cserélni egyébként.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Hidros Shimano fékkart javítanak valamelyik boltban vagy mindenhol kompletten cserélik? Úgy tűnik, szükségem lesz rá... ☹️
mit kell javítani? általában egyszerűbb cserélni egyébként.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.