Nem valami nagy márka, tesztként vettem ilyet:
https://www.bike-dis...-extreme-668997
De kellemes csalódás, jól fog, hóban,esőben sem visít annyira.
RT-66 tárcsával használom.
Nem valami nagy márka, tesztként vettem ilyet:
https://www.bike-dis...-extreme-668997
De kellemes csalódás, jól fog, hóban,esőben sem visít annyira.
RT-66 tárcsával használom.
Nincs még esetleg tapasztalat?
A héten valószínűleg be kellene már tennem az új és otthon lévő utolsó J04C pofákat hátra.
Ha jó a véleményed akkor én is veszek swiss stop pofákat a következő cserére.
Köszi
Tegnap kaptam kézhez ezt:
https://www.swisssto...s/disc15/disce/
A méltán közkedvelt rt66-os tárcsán fogja az oem TRP fékemet erősiteni.
Megelőlegeztem a gyártónak a bizalmat, országúton a zöld fékbetétüknek köszönhetően ( az abroncsfék, persze).
Feltétlen beszámolok a tapasztaltakról.
ez 15 éve is így volt.
2005 ös magura luisa fr, gyári állapotban mai napig benne van az első 3ban amivek valaha dolgom volt .
durva fékereje volt marha jó adagolhatósággal. viszont a gyári betét kb 1000 km kopott nullára (a jó tulajdonságok egyik nyitja az lehetett hogy baromi puha lehetett a cucc) . itthon persze világban nem volt gyári betét (mali) kb csak bbb (akkor még nem volt akkora divat minden szirszart kintről rendelni) .na a bbb vel kb egy középszar v-fék szintjére süllyedt. végén inkább eladtam.
arra a fekre en is emlekszem, a korszakban nagyon jo volt, de nem hinnem, hogy a mai fekekkel felvenne a versenyt. a kistesoja a julie konkretan egy eleg nagy rakas sz*r volt...
Tegnap kaptam kézhez ezt:
https://www.swisssto...s/disc15/disce/
A méltán közkedvelt rt66-os tárcsán fogja az oem TRP fékemet erősiteni.
Megelőlegeztem a gyártónak a bizalmat, országúton a zöld fékbetétüknek köszönhetően ( az abroncsfék, persze).
Feltétlen beszámolok a tapasztaltakról.
Kíváncsi vagyok, köszönöm ha beszámolsz róla! A tárcsa már nálam is RT66 így érdekel nagyon, bár más a pofa összetétele.
Ha már szóba jött a fékbetét. Évente 5-6 garnitúrát biztosan elvásítok montin, viszonylag sokfélét próbáltam és a meglátásom az, hogy gyakran hiába a jó fék, a fékbetét minősége többet hoz vagy akár ront, mint gondolnátok!
- Tavaly kétféle BBB betétet próbáltam Magura MT8 és Trickstuff Piccola fékekkel. Párszáz km után inkább kivettem: csak közepes fékhatás és folyton berezonált, még szárazon is visítottak fékezésnél a fékek!
ez 15 éve is így volt.
2005 ös magura luisa fr, gyári állapotban mai napig benne van az első 3ban amivek valaha dolgom volt .
durva fékereje volt marha jó adagolhatósággal. viszont a gyári betét kb 1000 km kopott nullára (a jó tulajdonságok egyik nyitja az lehetett hogy baromi puha lehetett a cucc) . itthon persze világban nem volt gyári betét (mali) kb csak bbb (akkor még nem volt akkora divat minden szirszart kintről rendelni) .na a bbb vel kb egy középszar v-fék szintjére süllyedt. végén inkább eladtam.
Nálam az Avidokkal jók voltak az a2Z betétek is, úgy látom van sokféle (pl ezekhez a shimanókhoz eleve 5 félét látok kapásból), még ez is érdekes lehet. De most ahonnan rendeltem nem láttam ilyet készleten.
a2z-t ebike-on nézd meg, ha van a magyar forgalmazónak akkor ott is van. és korrekt a készletinfó.
karakoram: Egyszer az hogy fémes, meg egyszer hogy bordás már segítenek. Már javult nálam a gyantás bordás betéttel is valamelyest a helyzet.
Tigris: Hát sokat nem javítana nálam az RT64 használata (mint elősző hszben linkeltem), mert az van most a bringán . De akkor egyelőre nem rakom fel az apróra a régit. Szerk: Downgrade oka hullámosodás volt?
hát valószínű. nem voltam ott minden akciónál, kollégám intézte a szervizes dolgokat, én csak adminisztráltam.
Edited by Bikertigger, 2020. February 19. - 18:50.
Nálam az Avidokkal jók voltak az a2Z betétek is, úgy látom van sokféle (pl ezekhez a shimanókhoz eleve 5 félét látok kapásból), még ez is érdekes lehet. De most ahonnan rendeltem nem láttam ilyet készleten.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Még a SwissStop pofákat akartam mindig kipróbálni, sok rosszat nem olvastam róluk. Ez most a J04, J02 helyett.
https://www.swisssto...sc28/exotherm2/
Amikor venni akartam, éppen visszahívás volt mert levált a fékfelület az alu részről. De ez ne rettentsen el senkit .
Tegnap kaptam kézhez ezt:
https://www.swisssto...s/disc15/disce/
A méltán közkedvelt rt66-os tárcsán fogja az oem TRP fékemet erősiteni.
Megelőlegeztem a gyártónak a bizalmat, országúton a zöld fékbetétüknek köszönhetően ( az abroncsfék, persze).
Feltétlen beszámolok a tapasztaltakról.
SwissStop kimaradt, passz.
Egyet kifelejtettem, sürgősen kellett, így tavaly egy itthoni boltban egy szett Alligator fékpofát vettem (SRAM/Avid). 2 használat után kidobtam, ipari hulladék.
Még a SwissStop pofákat akartam mindig kipróbálni, sok rosszat nem olvastam róluk. Ez most a J04, J02 helyett.
https://www.swisssto...sc28/exotherm2/
Amikor venni akartam, éppen visszahívás volt mert levált a fékfelület az alu részről. De ez ne rettentsen el senkit .
A komplett Tricstuff rendszerre azért fáj a fogam....
Megerősíteni tudom Shimano tárcsák terén, RT 6x-es széria már klassz és fémes betéttel egyaránt használható. RT-66-ból elvásítottam párat. Másik, ami nekem bejött, a Magura Storm SL tárcsák. Vastagok (2.2mm!), viszonylag könnyűek, de tartósak.
(Utóbbi 1.5 évben KCNC Razorokat használok még, vékonyak, nem túl tartósak, de könnyűek!)
Ha már szóba jött a fékbetét. Évente 5-6 garnitúrát biztosan elvásítok montin, viszonylag sokfélét próbáltam és a meglátásom az, hogy gyakran hiába a jó fék, a fékbetét minősége többet hoz vagy akár ront, mint gondolnátok!
Remélem, segíthettem!
Edited by zscs, 2020. February 19. - 09:39.
karakoram: Egyszer az hogy fémes, meg egyszer hogy bordás már segítenek. Már javult nálam a gyantás bordás betéttel is valamelyest a helyzet.
Tigris: Hát sokat nem javítana nálam az RT64 használata (mint elősző hszben linkeltem), mert az van most a bringán . De akkor egyelőre nem rakom fel az apróra a régit. Szerk: Downgrade oka hullámosodás volt?
Edited by MC Pite, 2020. February 19. - 08:57.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
RT 64 vagy iceteches 68/70? Utóbbit tettem sokáig első helyre, de aztán abból is láttam párat aminek fura volt a színe.
SLX melyik? Ránéztem, de a 675 hasonlónak tűnik mint a 615öm, aztán 7000, 7100, meg a 4 dugattyús 7120.
hát tipuszámok megjegyzése nem a z erősségem
rt64-es tárcsa szokott az első tuning tipp lenni a gyári bringák fékhatás javítására -rohadt bosszantó fillérbaszás a gyártók részéről hogy előszeretettel pakolják még a 2000-2500 eurós bringákra is a fosadék rt54/56 os tárcsákat- . ez nme azt jelenti hogy megolfaná a problémádat de elég sok -parkokba is járó- komolyan bringázó ismerős használja a 64-es tárcsát (és nem egy amúgy icetechesről "downgeadelt" ).
amivel sok tapasztalat (szervízes) volt az még nem a 4 jegyű hanem a 2*11-es slx hez tartozó fék volt. magamnak is olyat vettem a fullira mikor még volt olyanom.
1ébként a legdurvább cucc amivel valaha dolgom volt az a 17/18as baddog tosa s xt fékje , (tán az már 8000-es) 180/160-as tárcsák egy pike telón. frankón oda kellett figyelnem hogy ne álljak fejre vele
azt nem tudom fázós cucc e , már cimboré a bringa de nem nagyon használja télen.
Amit elfelejtettem, hogy J04C metal pofát használok és használtam előtte is. Erről is szó volt itt folyamatosan. Azt nem tudom a borda mennyit ér rajta.
Nagyból ezeket a köröket most futottam én is ilyen-olyan okokból.
A megjelenés napjától egészen a 8100-as megjelenéséig 785-ös XT fékem volt. Semmi nem volt már meg az akkori bringából csak ez. Nagyon jó kis fék volt, soha nem volt "fázós" nálam és semmi nyomáspont vándorlást nem tapasztaltam.
Most a 8100-as egy kicsit vándorol, de egy légtelenítés, feltöltés kört még én is futok (rövidebbre is kellene vágni a vezetékeket).
Ma reggel 6-7 fok lehetett, már nem csinálta. Így mondjuk a légtelenítés részben nem nagyon hiszek....
Lehet a free strokot kellene állítani.... (csak vicc volt arn kapcsán).
A Ice-Tech tárcsákat most cseréltem RT66-ra (180/160 mm) és simábbnak érzem. Nálam minden Ice-Tech kóválygott (lehet én vagyok a béna, bár nincs mit elrontani rajtuk), így erősebb szakaszok után míg minden le nem hűlt cicergés volt. Ezt most nem tapasztalom. Nehezebb, de a villán most könnyítettem sokat .
Biztosan a tárcsa hibája lehet a színesedés? Arra gyanakodnék, hogy valami rákerült a tárcsára/pofára (kis olaj pl) és az égett rá. A bringád se nem túl nehéz, a tárcsád se nem túl kicsi, a féked sem alul méretezett, nem látom indokoltnak a megégést külső behatás hiányában.
Jelenleg M8120 XT fékszettet használok RT66-os tárcsákkal, gyantás hűtős betétekkel, és minden rendben vele. Nem vándorol, nem szaglik, nem hullámosodik, nem ég meg semmilye, csak egyszerűen fog, méghozzá igen jól. 85 kiló vagyok, és 29-es trail bringán fut, szóval az igénybevétel sem alacsony.
Az utolsó tárcsám ami kékre égett az az extra könnyű ashima volt, de az olcsó és könnyű volt, így üzemszerűen szarnak is kellett lennie. (de fogni még úgy is fogott rajta mind a bb7, mind a 775 xt)
Passz, nem láttam korábban rajta semmit (olajat észrevettem volna a fékhaásból), de 4-5 ismerősnek is színesek lettek sima és iceteches Deore/SLX tárcsák (épp kettővel gurultunk akik egyből felhívták figyelmem a szép színre). Fogni még ekkor is normálisan fogott, hangja sem változott. Utána vettem gyantás bordás betétet, de szakadó esős Salz, és átlagos kisebb kört mentem, így oké hogy jobb lett valamivel; de tudom hogy időnként járok olyan helyekre is ahol komolyabb igénybevétel lesz, és nagy eséllyel csak a J02A nem old meg mindent (a két srác akivel voltam már végigpróbáltak pár lépcsőt).
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
RT 64 vagy iceteches 68/70? Utóbbit tettem sokáig első helyre, de aztán abból is láttam párat aminek fura volt a színe.
SLX melyik? Ránéztem, de a 675 hasonlónak tűnik mint a 615öm, aztán 7000, 7100, meg a 4 dugattyús 7120.
Biztosan a tárcsa hibája lehet a színesedés? Arra gyanakodnék, hogy valami rákerült a tárcsára/pofára (kis olaj pl) és az égett rá. A bringád se nem túl nehéz, a tárcsád se nem túl kicsi, a féked sem alul méretezett, nem látom indokoltnak a megégést külső behatás hiányában.
Jelenleg M8120 XT fékszettet használok RT66-os tárcsákkal, gyantás hűtős betétekkel, és minden rendben vele. Nem vándorol, nem szaglik, nem hullámosodik, nem ég meg semmilye, csak egyszerűen fog, méghozzá igen jól. 85 kiló vagyok, és 29-es trail bringán fut, szóval az igénybevétel sem alacsony.
Az utolsó tárcsám ami kékre égett az az extra könnyű ashima volt, de az olcsó és könnyű volt, így üzemszerűen szarnak is kellett lennie. (de fogni még úgy is fogott rajta mind a bb7, mind a 775 xt)
Ne már, pedig pont arra gondoltam, hogy keresek 180-as flatmount adaptert, és a 160-as helyett 180-as tárcsák kellenének. Biztos van ilyen adapter (:
csinalj egyet a flatmount jo dolog.
slx ...rt6x tárcsával
RT 64 vagy iceteches 68/70? Utóbbit tettem sokáig első helyre, de aztán abból is láttam párat aminek fura volt a színe.
SLX melyik? Ránéztem, de a 675 hasonlónak tűnik mint a 615öm, aztán 7000, 7100, meg a 4 dugattyús 7120.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Ne szívassatok már, most vagy megég egy kis lejtőzésen is, vagy deformálódik a hőtől?
Előző bringámon szérián kívüli alap Juicy volt Cleansweep G2-vel, (26os kerékkel, de agresszívebb stílusban harapósabb gumival) és sosem égettem meg(BB5, és BB7, G2-vel az első és második montimon).
Medvés körön már volt leheletnyi szaga, de semmi színelváltozás; se Börzsönybe, se Salzon (72/60/53km), se Mátra/Pilis/Bükk/Gerecsében sem. Szeretnék valamennyire tisztán látni hogy mi a jó és mi a kevésbé jó; és fél füllel annyi rémlik hogy egyes Elixireket is savaztak ismerősök hogy az sem túl jó (nem rémlik mi volt a bajuk), és a jeges és sima shimanokat is.
Ugrattam a kollégákat akik megégették a féket, meg mindenféle bajuk volt. Most meg az új (2014...) bringámon meg balféknek érzem magam, hogy ilyen egyszerű dolgokkal kell foglalkoznom, mint fék. Ha hullámosodni fog, ... ... nagyon szomorú leszek .
Úgy egyébként, féloffosan, mi az ami nem marah drága, és általában jól is szokott működni?
slx ...rt6x tárcsával