Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2721
Posted 2012. June 01. - 21:00

#2722
Posted 2012. June 01. - 19:59

Kicsit amatör kérdésem lenne, de már régóta foglalkoztat: Mi húzza vissza a fékkart hidraulikus féknél, fékezés után alapállásba?
A dugattyúkat a tömítõkarmantyú, de magának a fékkarnak szerintem van kis rugója általában.
#2723
Posted 2012. June 01. - 19:48

#2724
Posted 2012. June 01. - 19:26

Van 2 darab Hayes nine fékem. Az elsõ betétjei kopottabbak, mint a hátsó, gondoltam megcserélem õket, de aztán vissza is cseréltem, mert így a hátsó fékkart markolatig kellett húzni, hogy fogjon a fék, mert kisebb a betéten az anyag. Most viszont, hogy vissza cseréltem, a hátsó (amibe nagyobb a betét), szinte egybõl fog. Tudom, hogy önbeálló, de hiába huzogatom. Nem zavar, mert ugyan úgy fog, de szeretném érteni hogyan mûködik. Jól sejtem, hogy ha markolatig lehet húzni a kart, akkor olajat kell bele még önteni, hogy rövidebb legyen a kar útja? De akkor miért lett rövidebb a kar útja, ugyan azzal a betéttel (miután beraktam az elsõ betéteket, és vissza a régit)?
#2726
Posted 2012. May 29. - 10:47

Hétvégén lett cserélve olaj a jó öreg hayes stroker ryde-omban... Azóta viszont elég ABS-es érzésem van, szépen nyúlik. Lehet az, hogy újra be kell kopnia?? (más lehetõséget nem látok, ELMÉLETILEG olaj nem került sehova, ahova nem kellett volna) Várom a tippeket!!

Elõre is köszi
#2727
Posted 2012. May 25. - 15:45

Túl gyenge anyagból készült és a fémes betét elzabálja.Az miért van, hogy bizonyos tárcsák csak organikus betétekhez használhatóak? Nem bírja (mondjuk az alapanyag) miatt a szinteres pofa által keltett nagyobb hõt?
#2728
Posted 2012. May 25. - 14:34

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2729
Posted 2012. May 24. - 11:59

#2731
Posted 2012. May 24. - 11:33

Kiszedtem a kereket és behúztam a fékkart tárcsa nélkül. Korábban már tanácsolták, hogy csináljam így, mert nem mindig megfelelõen állítja a kopás után magát a fék. Így is tettem és most jó.
nemtom ki mondta neked ezt a hulyeseget... ha ezt csinalod parszor, beesik a dugattyu, es kifolyik az olaj. ha kiszeded a kereket, nyomd vissza dugattyukat. ha ugy sem jo, akkor a fekkarnal nyisd meg a rendszert, nyomd vissza a dugattyukat, tedd vissza a kereket, huzd ra parszor a fekkart, majd zard le a rendszert.
#2732
Posted 2012. May 24. - 11:16

Pedig egy Hope M4/tech M4-el jobban járnál
Szegény tora-val mit mûvelne...de ha ma lúd legyen kövér, akkor m6...

(Elnézést a dupla post-ért)
#2733
Posted 2012. May 24. - 11:15

a 445on nemtom hogy allitottal betettavolsagot, mert nem lehet, esetleg az olajmennyiseggel lehet kicsit varialni. ha a fekkartavolsagra gondolsz, az meg nem igazan befolyasol semmit, azt egyszer allitod be (behuzva kb parhuzamos a kormannyal). szvsz vidd el legteleniteni vhova.
lehet a fekkopasbol adodoan kellene lerezetelni a dugattyuk allapotat.
Kiszedtem a kereket és behúztam a fékkart tárcsa nélkül. Korábban már tanácsolták, hogy csináljam így, mert nem mindig megfelelõen állítja a kopás után magát a fék. Így is tettem és most jó.

#2734
Posted 2012. May 24. - 10:38

Nem nyugodtam bele, így kimentem és ránéztem a fékre még egyszer és most már sikerült jobbá varázsolni. Eléggé nyúlós volt már és nagyon késõn keményedett fel fékkar, így még állítottam egy kicsit a betétek távolságán (bele is izzadtam
) és végül kaptam egy harapós féket, hasonlót mint újkorában volt. Persze még így sem az igazi, mert kb. kicsit félút elõtt keményedik fel, de sokkal jobb mint a negyedénél.
Nem tudtam nagyon precízen belõni...de legalább most megnyugodtam és elszállt az az érzés, hogy másikat kell vennem, mert nem fog eléggé. (Azért kipróbálnék egy Hope mt4-et, függetlenül a stílustól összehasonlításképpen)
Szóval, lehet nem most lesz szervizelés sem, mert nincs baja. Betét is legalább 60%-os.
a 445on nemtom hogy allitottal betettavolsagot, mert nem lehet, esetleg az olajmennyiseggel lehet kicsit varialni. ha a fekkartavolsagra gondolsz, az meg nem igazan befolyasol semmit, azt egyszer allitod be (behuzva kb parhuzamos a kormannyal). szvsz vidd el legteleniteni vhova.
lehet a fekkopasbol adodoan kellene lerezetelni a dugattyuk allapotat.
#2735
Posted 2012. May 24. - 09:36

Magura akart lenni. Az örömben elhagyott a koncentráció.
Pedig egy Hope M4/tech M4-el jobban járnál

#2736
Posted 2012. May 24. - 08:00

#2737
Posted 2012. May 23. - 19:04


Nem tudtam nagyon precízen belõni...de legalább most megnyugodtam és elszállt az az érzés, hogy másikat kell vennem, mert nem fog eléggé. (Azért kipróbálnék egy Hope mt4-et, függetlenül a stílustól összehasonlításképpen

Szóval, lehet nem most lesz szervizelés sem, mert nincs baja. Betét is legalább 60%-os.
#2738
Posted 2012. May 23. - 17:57

Tudom mi mibõl áll melóhelyen van 8-10 fajta a loctitetõl elkezdve a john deere ig minden fajta. Sõt meg van határozva hogy mit mire lehet használni. Gondolom én valami adalék anyag nem tetszett a fékemnek a féktisztítóból . Nekem a féktisztító után nem fogott semmit a fék az alkohol után meg igen. Nekem ez a tapasztalatom ...Na ezt magyarázd már el nekem ugyanis az isopropil alkohol és a tárcsafék tisztító egy és ugyan az.
#2739
Posted 2012. May 23. - 17:35

Na ezt magyarázd már el nekem ugyanis az isopropil alkohol és a tárcsafék tisztító egy és ugyan az.Ugyan így voltam mint Te hogy nem volt elegendõ a fék.. Azt kaptam egy tanácsot. 98%os izipropil alkohollal lemostam a tárcsát meg a betéteket. Akkor fogott utána megint. Majd egy kedves haver hülyeségbõl fújt a fékbetétre féktisztítót .Dobhattam el a betétet. Meg annyit csináltam amikor kicsi volt a fékhatás hogy egy egy csepp olajat tettem a féknyeregnél a dugattyúkra. Azóta patent
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2740
Posted 2012. May 23. - 17:27

elkeserítõ. maradok a hayes-nél
Elkeserítõ. Maradok a BB7-nél

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány