Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#2401
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
az enyemnel fogalmam nincs, mert igyisugyis vagni kellett a csovekbol.

#2402
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

azt irta, hogy meg nem volt olajcsere (ezert kerdeztem en is) - eredendoen meg gyanitom csak jol mukodott neki :)


Nekem is gyárilag túl volt töltve...

Ja, most olvasom, hogy Elixir5? Hehh, mindenki ezzel szív, nem hibája, tulajdonsága a rendszernek. Ennyit tud, a legtöbb cimbora már rég eladta. Igaz a SRAM XX egy még ehhez képest is alacsony színvonal lett.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2403
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
azt irta, hogy meg nem volt olajcsere (ezert kerdeztem en is) - eredendoen meg gyanitom csak jol mukodott neki :)

#2404
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

ott nincs olyan nagy tavolsag, mint shimanonal, de nekem az elixir rt siman be lehetett allitani. de, felmelegednek a dolgok, hogy melyik kemenyedik fel, meg mennyire, az inkabb fekfuggo.

ha gondod van vele, akkor is elsonek egy olajcseret es vegigcsekkolast, tisztitast javaslok. artani nem artasz vele, evente amugy is illik megcsinalni.


Simán ki kell engedni egy kis olajat. A dugattyút pl. nálam nem csak koppra lehet visszatolni, hanem egy picit "negatívba" is, ez persze kb. fél mm, de pont elég ahhoz, hogy kicsit kintebb fogjon (ahogy szeretem). Ez egy új-XT amúgy.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2405
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ott nincs olyan nagy tavolsag, mint shimanonal, de nekem az elixir rt siman be lehetett allitani. de, felmelegednek a dolgok, hogy melyik kemenyedik fel, meg mennyire, az inkabb fekfuggo.

ha gondod van vele, akkor is elsonek egy olajcseret es vegigcsekkolast, tisztitast javaslok. artani nem artasz vele, evente amugy is illik megcsinalni.

#2406
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 posts

akkor lehet levegos - ha sokszor egymasutan behuzod a fekkart, nem kemenyedik fel?

az 1mm hezag meg normalis is lehet... milyen fek? vannak olyanok, amit baromi nehez beallitani koszorules nelkul.

Akkor lehet, hogy csak az a baj hogy nincs jól beállítva és ahogy melegszik az olaj a súrlódástól kitágul az olaj? amúgy avid elixir 5.

#2407
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
akkor lehet levegos - ha sokszor egymasutan behuzod a fekkart, nem kemenyedik fel?

az 1mm hezag meg normalis is lehet... milyen fek? vannak olyanok, amit baromi nehez beallitani koszorules nelkul.

#2408
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 posts

olajcsere utan csinalja?

Nem volt még benne olajcsere. Elõbb megigazítottam a féknyerget, hogy abszolút ne érjen hozzá a tárcsához, de még mindig nagyon közel vannak a pofák a tárcsához. 1mm hézag sincs a két oldalon együttvéve.

#2409
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Üdv!
Valami ötlet, hogy miért fog túl korán be a fékem? A fékkaron alig húzok és teljesen blokkol és emiatt, ha felmelegszik a fék egyre jobban befog és blokkolja a kereket. Megoldás mi lehet? MIért nem húzódnak hátrébb a dugattyúk?


olajcsere utan csinalja?

#2410
ctrlaltdel

ctrlaltdel

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!
Egy régi magura julie-m van, fékkarnál ereszt a fékolaj. Kuka, vagy lehet vele még kezdeni valamit? Fékmunkahenger tömítése ránézésre rendben van.
Köszönettel: D

#2411
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 posts
Üdv!
Valami ötlet, hogy miért fog túl korán be a fékem? A fékkaron alig húzok és teljesen blokkol és emiatt, ha felmelegszik a fék egyre jobban befog és blokkolja a kereket. Megoldás mi lehet? MIért nem húzódnak hátrébb a dugattyúk?

#2412
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
nem mindenki szeret gondolkodni, aki meg szeret, azt meg elbizonytalanitod :)

amugy ram is jellemzo (tanari vegzettsegem is van), de rajottem, hogy nem sokan szeretik.

#2413
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

mar megint rebuszokban beszelsz :)

Valahogy gondolkodásra kell bírni az embereket. :)


A sebesség mindent megold.

 


#2414
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
mar megint rebuszokban beszelsz :)

160mm a minimum atmero elore, hatra 140. ehhez nem kell adapter (mar ha egyezik a fektest es a felfogatas tipusa).

#2415
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

sziasztok!

Tud valaki 140mm-es adaptert avid elixir 5 fékhez,ja és elsõ kellene.


Na ne! Senki nem válaszolt erre azonnal? Nem létezik 140-es elsõ adapter és gyártani sem lehet. Csak rá kell nézni egy 160-as adapterre és azonnal látszik az oka.


A sebesség mindent megold.

 


#2416
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

sziasztok!

Tud valaki 140mm-es adaptert avid elixir 5 fékhez,ja és elsõ kellene.


140-es elõre? Biztos, hogy jó lesz az neked?

#2417
-Fremen-

-Fremen-

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
Elvileg igen, de utánakérdezek. Melyik város?

#2418
justonerider

justonerider

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
sziasztok!

Tud valaki 140mm-es adaptert avid elixir 5 fékhez,ja és elsõ kellene.

#2419
-Fremen-

-Fremen-

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
Tudtok valami jó helyet Pesten, ahol van választék XC-DH témában? Akár erre specializálódott bolt? Webboltok annyira nem érdekelnek, csak ha személyesen is át lehet venni - nem akarok fizetni a kiszállásért, meg jobb megnézni, mit vesz az ember. Nem szeretnék mindig 1-1 áruért különbözõ boltokba szaladgálni, belvárosban ideális lenne. Vagy egyszerûen azt is leírhatjátok, ti hol vásároltok.

A fékbetéteimet ki akarom cserélni, A kereskedQ termkinformcii ez olyan 3500-4E körül van, webboltokban. Ilyesmi áron találok Pesten valahol?
Keresek valami durva dh belsõt is, mert olyanokat kapok hogy már a defektgátló sem csinál semmit+királydinnyeszezon, akácerdõ, üvegszilánkok. Súly és ár nem érdekel, csak kemény legyen.
De lehet, hogy a külsõt is lecserélem valami centi vastag gumira, hogy át se tudjon ütni. Vannak eleve vastagított DH külsõk? (Külön szúrásgátló szalagot nem akarok venni, 4Eft).

Tudom kicsit meredek elképzelések, meg félig nem a témához tartozik, csak hátha...

#2420
-Fremen-

-Fremen-

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
Igen, errõl van szó, részletekre nem figyelnek, gondolom sietni kell ,meg minél nagyobb forgalmat csinálni, meg jóleszaz. Akkor már mindegy ha magam csinálom, sõt, gyakran az ember jobban odafigyel rá magának, és nem áll kiszolgáltatottan a rét közepén, ha valami történik.

Sajnos akármilyen fékbetét nem jó bele, nem válogathatok, elég régi modell, habár mi úgyis 2-3 évvel az aktualitás mögött vagyunk. A dugattyúval volt gond, de már megoldottam, viszont ha megint elõjön, akkor csere lesz, az meg 30-40es befektetés.
Nekem nem volt gondom a szimmetriával, ha normál állapotban van (nem beszorulva) akkor tökéletes.
Köszönöm

Nem minden szerelõben lehet megbízni, sajnos. Még ha ért is hozzá, nem fogja olyan alaposságal beállítani a féket mint azt te elvárnád.
Mindig magamnak szereltem a féket, 1x vittem szervízbe, meg is bántam, mert elsõ túra után állíthattam be magamnak.
A kerékpáralkatrészek jelentõsen alul vannak méretezve (súlycsökkentés) aminek az eredményei csak évek alatt jelentkeznek: a váz, kerék kis deformációi a féknél már tized mm-t jelenthet, ami megegyezik a fékbetét-tárcsa hézaggal. Ezt csak drágább fékekkel lehet korrigálni (nyomáspont, betétpozíciók külön-külön állításának lehetõsége). Most én is ezzel szenvedek, mert az avid elixir SL féket nem tudom úgy beállítani, hogy zajtalaul forogjon. Beállítás után zajtalan, tekerés közben meg már hozzáér a tárcsa a betéthez. Ennél még nem is olyan nagy baj, de ezelõtt hayes stroke trail fékem volt amit 3-4 hónapig úgy használtam hogy cicergett a tárcsa, ezt vittem el szervízbe végül. Eredmény: a sok ismétlõdõ betétmozgató igénybevétel kikoptatta a féktesten a betétet tartó tengely hornyát, amire a rugó csatlakozik. Annyira kilazult, hogy a fékbetét bármikor kieshetett volna. Menet közben volt, hogy hirtelen elveszett a fékerõ, mintha elfolyt volna az olaj. Szerencsére észrevettem a hibát, de ezt nem lehet javítani új fékbetét vásárlásával. Szóval fékre nagyon oda kell figyelni, nem elég a "jó lesz az" szöveg, mert itt a legjobb is éppen elég jó. Még nem találkoztam olyan szervízzel ahol ilyen apróságokra kiterjedõen vizsgálták volna meg a problémát. Persze a tubeless freeride gumit mindehol felfújják 2-3bar-ra mert az a "normális".

Csak hogy érdemben is hozzászóljak a témához, Fremen-nek:
Lehet hogy az egyik dugattyú beszorult, szed szét az egészet, pucoldki ,rakdössze. Egy 3mm (?) vastag mûanyag lapot keress amit be tudsz paszírozni a fékpofák közé. (Ne éles tárgyat). A tárcsafék mintázata hozzájárul a kiadott hanghoz. az a jó ha minél egyenletesebb, mert kevésbé terheli változó erõkkel a teleszkópot. Ilyen szempontból magura tárcsák a legjobbak amin nincs minta a fékfelületen.